27 Şubat 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

27 Şubat 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

İSiNEMAJ ANN SHERIDAN T exas eyaletinin Dallas şeh- rinde 21 Şubat 1914 de doğan Olarra Lou Sheridan 27 senelik ömrünün 23 ünde fevkalâde bir şey yapmış değildir (Clara Lou Sheri- dan sonradan sinema reklâmı icabı Ann Sheridan olmuştur.) Onun biografisini yazanlar için Ann She- ridan'ın 23 şenesi 4 satır ile hülâ- edilmiştir. Ann Sheridan bir Amerikan Generalı ile bir Hind kadınının tek evlâdıdır. 18 yaşında, hemçşe- rilerinden hangi delikanlı ile ev- leneceğini düşünürken bir güzellik müsabakası onu Şşatafatla Holi- vud'a götürdü. Buraya gelince ellerinde son dolarları ve «Amerikanın en mü- kemmel kızlarından birisidir.» Ya- zan renkli bir kâğıdla gelen 10,000 güzel-kızın müşterek hayatını pay- laşmağa mecbur kaldı. Müsabakayı açan Faramunt şirketi ayni trende onunla gelen diğer 19 kız gibi ona figüraolik rolü verdi. Fakat Ann Sheridan derhal vaziyeti anladı: elinde ye- nilendirmesinin imkânsız olduğn bir kontratı vardı, Bunu anlarken Ann Sheridan 174 — Servetifünun — 2323 di m & daha kendi bir çalışma proğramı tanzim etti; az çalışıp, çok eğlen- mek ve hafif bir hayat sürmek, Rejisör Ernst Lubiteh'in sahasına getirilip bnnun istediği oyun tar- zını öğrenirken Ann Sheriden orada bulunan bir iki çocukla eğlenerek vakit geçiriyor. Silüet yapmağı istemiyor. Dai- ma geç geliyor her şeyin ciddi ol- madığını söylüyor ve Dallas'lı Ann Olara Sheridan'ın kafasına kolayca hiç bir şeyin girmediğini göylü- yordu. Ve böylece Ann stüdyoyu terketmeğe mecbur kaldı. Elindeki referansa oprofesörlerinden biri: «Çok tenbel bir talebe, istidatsız ve hiç birrole gitmiyen bir insan» diye yazmıştı. Bütün bunlara rağ- men Ann birrol aldı sonra bir daha ve bunlarla hayatını kazana. biliyordu. Aldığı roller hususiyetler iste- miyen şeylerdi. Bu rolleri rejisö- rün dostu veya kapıcının yeğeni beğenmediği takdirde elde edi- yordu. Bunlara B. filmi deniyordu. Bir iki sene sonra kendi gibi güzel ve aktör olan Eddie Norriş adlı bir genç tarafından beğenil- di. Ayni evde oturuyorlardı. Asan- sörde tanışıp, evlendiler. Bu izdi- vacile Ann kendinde kalmış olan son #gnat iddiasını de kaybetti. Mühim olan şey kocasının güzel bir kori yer yapmasıydı. O bir «yıldız» olduğu zaman karısı dai: mi bir surette ştüdyayı terkede- cekti. Bu hülyanın başarılmasiyle ya- şıyan Ann, sanatle alay edip si- nemaya borçlarını unutmak için Ann Sheridan “Kirli yüzlü melekler, filminde giden Amerikan taşralısı için film- ler çevirmeğe devam etti. Bu müddet zarfında kocası film çevirmiyordu. Bir stüdyo ile bir kontratı var- dı, her hafta muntazaman para alıyordu fakat onun için hiç bir zaman bir rol bulunmuyordu. Ann, akşamları stüdyodan döndüğünde kocasını siyah düşünceleri jle bo- ğuşurken buluyordu. O şehre çı- kıp dansetmek, gülmek, görünmek istiyordu. Kocası ise daima küs- kündü. Ann darıldı, Ayrıldılar, Ann'ın hayati can sıkıcı bir surette devam ediyordu. 'Tâ ki... ire 'Tâ ki Holivut vesetelerinin de şarda düştüğünü kaydetmeğe bap ladığı güne kadar. Bebebler arg- nıldı. Bir çoktu. Bunlardan en mühimi halkın sinemayı unutugu bulması. Sinemayı bu krizden kur- tarması için yeni tip güzel kadın- lar lâzımdı. Ann'ın Warner stüdyosu tistlerini bir resmi Ann beğenildi. «Akıntı> isimli film için aldı- ğı kısa rölünün kostümlerini Ho- livuttun en büyük terzilerinden biri olan Orry Kelly yaptı. Ann kazandığını anladı. Bugün Holivut'un en güzel kadınların- dan ve en çok kazanan sanatkâr- larından biri oldu. Kâmuran AKAN mensub (o bulunduğu ikinci sınıf &r- geçit yaptırdı.