27 Şubat 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

27 Şubat 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

San'atkâr Bulgar kadınları ulgarlar, en eski Balkan milletlerinde biridir. Bal. kanlarda yerleşmiş bütün milletler gibi Bulgarlarda an- anelerine aynen muhafaza et- mişlerdir. Bulgar köylerinde dolaşır» sanız, sıhhatli Bulgar kızlarını, Bulgar delikanlılarını mahalli, sade fakat zarif kıyafetleri için- de bulursunuz. Netekim bu sa- hifedeki resimlerde de bu cihet, tebarüz ettirilmiş bulunuyor. Bulgarlar, basit, sade insanlar- dir bunun da sebebi, Bulgaris- tanın ziraatçi, çiftçi bir memle- ket olmuşdur. Bulgaristanla Türkiye, öte- denberi coğrafi ve tarihi mev- kilerinin icab ettirmekte olduğu Gül topliyan Bulgar kızları gibi dost ve kardeş olarak ya- şamak istemişlerdir. Balkan harbinden sonra iki milletin tahakkuk ettirebildiği bu gaye, son Ânkara anlaşmasile bir kat daha kuyvetlenmiş oluyor. İttifa- klarına ve dostluklarına sadık Bul- garistan ve Türkiye, Balkanlarda sulhün muhafazası için elinden geleni yapmaktadır. Bu sulhün idamesi, dost Bulgaristanında Türk milletinin barış gaye ve iştirak ile bugün için imkân dahiline girmiş sa- yılabilir. Türk ve Bulgar hü- prensibine Bulgar Kralı Sa Majeste Boris kümetleri Balkanlarda herhan- gi bir tecavüzi hareketde bulun» mamak, sulhün devamına ça- lışmak noktasında birleşmiş- lerdir. Bu sahifede Bulgarların çok sevdiği S. Majeste Kral (Bo- risj)i ve Bulgaristandan muh- telif manzaraları görüyorsunuz. Bulgar köylülerinin iş sonrası eğlenceleri Bulgaristanda tarihi bir manastır 175 — Servetifünun — 2325