23 Ekim 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

23 Ekim 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

Hüzünlü aşk şarkısı — Necdel Uğura — —1I— Bir bahar gibi doğdun içime Bir bahar gibi göçüp gittin Şarkını hâlâ söylemekte rüzgâr Aşkın hâlâ ateşli tutmakta kalbimi... > Şaşacaksın bir gün gelirsem kapına Kucağımda ışıktan bir harp ve dudağında senin şarkın Bana kapını açacaksın sevgilim Elinde şamdan Ve gözlerinde yarıda kalmış rüyâlar Bir bahar gibi doğdun içime Bir bahar gibi göçüp gittin Şarkını hâlâ bestelemekte sular Aşkın, hâlâ ateşli tutmakta kalbimi. 1! Bahar konat çırpmıştı içimizde Kalbimiz hızlı hızlı çarpmıştı Rühumuz baharın kanatlarında Hâtırla ! Neler düşünmüştük ? * Bana sen lâzımdın sevgilim Güzeli ve sonsuzu vermek için Vuslat nasip olmadı fakat, Aşkın hâlâ ateşli tutmakta kalbimi. Deli bir nehir gibi akadı içimde Su, yıldızlar ve senin gülüşün Ateş böcekleri yanardı saçlarında İçimize delice arzular taşırdı bahar . n Bilmem hangi iklime uçtun ansızın Avcumda saçının kokusu, içimde aşkın kaldı Bahar geldi, kuşlar geldi, sen dönmedin Nerde kaldın ? Söyle, gurbet ellerinde mi ? Buna aşk çiçeği sunan ellerin Şimdi başkasının ellerinde mi ? ŞİNASİ OZDEN Tılsım Bir hasat mevsimindedir rüyalar Bu renk bolluğunda dalların; Yastığa düştüğü saatlerde başın Dualarımız takılan bulutlara. Bizimdir bu cömert tılsım Mavilikte kanad çırpan; Evimizdir yalnızlığın ötesinde Bir çocuk tatlılığı ile gülen.. Enis REGÜ Otelde ölüm Sessiz ve kimsesiz ofel odasında İçerek ölümü, gurbetin tasında Gözleri açık can verdi bir yabancı Ne süslü çelenkler, ne hazin ağıtlar, Ne tabut taşıyan, ne ağlıyanı var, Taşsız, meçhul mezar, oldu son ilâcı. Hüseyin ULAŞ Mihai Beninc'dan Sonbahar şarkısı Ah, yaz nede çabuk gitti! Yaprak sararıyor, kırlangıçlar geçiyor, Gök perdeler toplayıp, kapıyor, Bütün çiçekler serili yerde. # Sonra ıssız kırda daha soğuk rüzgâr Ve akşam daha kanlı gruplarla, Artık yalnızlıkta çürüyeceğiz yalmzca yaprak ıssız bir yoldan gidecek. # Södece gârip yaprak, uzakta, Sisin yendiği yolda... Mâğlup ruh, seni kim alıştırdı Ölüm fikriyle ? Çeviren: Cavit YAMAÇ 269 — Servetifumun -— 2357