6 Kasım 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

6 Kasım 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

Mai İtiraf Bir kadeh gibi değdi dudağıma Acı ve sarhoş öpüşlerile; bahar.. Ve sevdim.. İçim temizlendi, bahtiyar oldum. Hayat filiz verdi dört yanımda. Sevmeseydim belki günahkâr olacaktım Tanrı bana nankör ve tembel diyecekti Belki sesleri ve renkleri başka duyacaktım Belki gözlerim orkada mahzun ölecektim... Ohi cok şükür sevdim... Ve Tanrı alnımdan öptü benim Kano kana tattım şiirini dünyanın Ölecekmişim ne çıkar ? Bir can değilmi kaybede- ceğim ?. Fakat yaşayacağım ; dopdolu, eşsiz bir hayattır 1.. Şinasi ÖZDEN Anne hasreti Gölgene sarınarok geliyorum serseri, Anlattığın şeyleri pek boşuna gözledim; Kuşlar nasıl özlerse sıcak memleketleri, Anne seni bu gece bende öyle özledim.. p En neş'eli günler sabır bilmekle doldu, Bu acı öksüzlüğün kör olsun iki gözü; Hayatımı beyhude kıranlar da çok oldu, Kime tekrarlıyayım deli gibi bu sözü?.. Haydi anne bu gece küçük lâmbamızı yak, Sana humma getirdim geçen otuz bahardan; Uyumak istiyorum ser küçücük bir yatak, İster ay, ister güneş baka dursun kenardan.. İhsan BORAN Senfoni Saf arzular içre yüzen çocuklar, Ve sedef kanatlı martılar yorgun. Bakir meyveleri titreten rüzgâr Rüyalarda huzur, ruhlarda sükün. Rakseder kırk kızlar, uyanır şafak; Olgun başaklarda özlenen ninni. Ve çılgın hazlara uzanan dudak, Renk ve koku yüklü eşsiz senfoni... Kenan HARUN Mevüt Cennet — Adana — Omuzlarında desti mey kâsesi yerine Renk emer gül yanaktan yaşmak al olur hele, Kuşakları kol gibi dolanmış bellerine Kevserden su doldurup dönerler türkülerle .. W Gök, dal, bahar, sotaşır aşkı eren kızlara Üzüm ilâheleri çapkınlığı metheder. Solgun ay ışığında üzüm deren kızlara Bir sevda “maya. sını söyler : gider efeler. > Sarı bülbül vurulup her gece cân evinden Şebnemlerde sabahı görünceyedek öter Bir gelincik taç giyip Iimon çiçeklerinden Seyhan kıyılarında rüya görür bahçeler. » Tüveyçleri dökülen yeşil portakallarla Suyun son aynasında kucaklaşır yıldızlar Muzların fısladığı sihirli bir masala Dalar vecd uykusuna..." uyur bahçede kızlar. Li Kara sevda <inbiği» bu bahçeler kürenin, Bu rüya gören kızlar, sevginin gebesidir Adana bahçeleri mevüt olan cennetin Yeryüzünün “İrem, den güzel tek köşesidir. Saim Kâmil SARIGÖLLÜ 297 — Servetifünun — 2959