11 Aralık 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

11 Aralık 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

üstünde, biçare hiçbir insan bırak- mamaya çalışmaktır. Muhitimizde- kiıztaraplara, kulaklarımızı tıkayıp -ne me lâzım?-demeden, vicdanımı- gın büyük sesini duyarak, yoksul yurddaşlarımızın yardımına koş mak, kudretimizin yettiği kadar hepimizin yapacağı bir insanlık vazifesidir. Bu vazifeyi yapacakla- rın mutlaka zengin olması ve çok kazanması lâzım değildir. Bizim eskimizi yeni diye seve #eve giyecek bir gecelik sefahat paramızla bir aylık geçimini temin edecek yoksul yurttaşlarımız oldu- gunu unutmamalıyız Boş zamanlarımızı geçen sene- ki gibi aziz askerlerimizin kışlık hazırlıklarında çalışmaya ayırmak, sosyal yardım teşkilâtımızı yur- dumuzun her yerine yayma tatürk inkılâbının ve İnönü nesli- nin en büyük ideali ve vazifesidir. Terbiye sistemimiz çocukları ve gânçlere sile hayatının temiz ve güzel cephelerini tanıtmayı ans ve babaların onları yaşlarına uy» mayan zararlı görgülerdan ve iti- yadlardan uzak tutmayı ezelden ebede kadar gaye edinmelidir. Yarına hakim olacak bu günün dürüst karakterli, sağlam terbiyeli, milli ahlâklı inkilâb gençlerine, pokerden baş kaldıramıyan ana ve babalar en fena itiyadları aşılamığ oluyorlar... Milli ahlâkı yükseltmek, milli iktisadı korumak, İnönü gençliği- ni yetişdirmek vazifesi Türk kadı- nına, aziz Türk analarına düşüyor. Bu gayemize ulaşmak için başi- mızda kadınlığımıza rehber olan, hepimizi etrafında toplayan Bayan İnönü gr bir şefkat ve fazilet Ötmeğimiz Bundan çi gene evvelki Üçüncü tasarruf ve yerli malı haf- tasını açarken, Milli Şefimizin Türk vatandaşlarına direktifleri şu idi: «Nefsimize, memleketin ikti- #adi kudret ve istikbaline iti- mad ederek çok hevesle çalışmak, kat'i bir itimadla mücehhez olarak çok çalışmak, sarfetdiğimiz bütün gayretlerin mutlak ve mutlak se- mere vereceklerine inanarak çalış- mak... Bizim şıarımız bu olacak- dır!» Hayat faaliyetlerimiz, milli ik- tisad gayelerimiz, yarına bugünden daha üstün kuvvetle hakim olma- mız için, Milli Şefimizin etrafında toplanarak onun büyük itimadına lâyık olduğumuzu her zaman ve her yerde isbat etmemiz lâzımdır. Mediha Muzaffer BAYSAL 48 — Servetifünun — 2364 Ankarada : Tasarruf haftasında nutuklar irad edilirken Siyasal Bilgiler Okulunun 85 nci Yıldönümü — 39 uncu Sayıfadan Devam — gonra Pr, Etem Menemencioğlu Mili Şefimizin geçen sene mekte- be gelişlerinde talebeye hitap eden nutkunu ve rabatsızlığı dolayısile mektebin toplantısına iştirak ede- miyen en egki mülkiyeli Ordu me- busu Ahmet İhsan Tokgözün telg- rafını okumuştur. Bundan sonra davetliler hazırlanan büfeye git- mişler, bu arada mevki ve yaş far- kı gözetmeksizin tatlı hasbıheller- le eski hatıralar canlandırılmıştır. Salonun samimiyeti içinde her bü- yük mülkiyeli devlet adamının et- rafında guruplaşan genç mülkiye liler tatlı hasbıheller arasında ya» rınki vazifeleri hakkında sualler sormayı ve cevaplar almayı da unutmuyorlardı. Nihayet geç va- kit eski mülkiyeliler en samimi bir hava içinde birbirlerile kay- naşmaktan eskiyi anmaktan ve ye- nileri görmekten doğan haz ve if tiharla mektebi terkettiler. Cevdet GÜVEN