11 Aralık 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

11 Aralık 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

Müdüründen, mütehaemslarına, tekvisyenlerine ve işcilerine kadar çalışma enerjisini bütün manaaile duyan bu geniş san'at aleminde, Türk pamuğunu işliyen iptidaf madde halinden mamul eşya şek- line girinceye kadar muhtelif faa- liyet kanallarından geçirenfabrika- Dın, pamuğu açma, hal ilâç maki- neleri vatka, şerid, fitil, büküm, iplik, mâsura, bobin, çözgü, atkı ve ni- hayet dokuma tezgâhlarına kader bütün çalışma sahalarını; kontrol, temizleme, boyama dairelerini gez- dim. Bütün bu çalışma fsaliyetini a2 Yil Türk teknisyenleri, Türk igcisi ida- re ediyor. İşcinin sıhhati, kültülü ve zev- kile alâkadar olan fabrikanın muntazam yemekhaneleri, sahne tesisatı, hasta tedavi gervisi ve okutma teşkilâtıda var. Bu 1200 iğ- ciye her gün parasiz vetam kalorili yemek veriliyor. İğeiye sahne zev- kini ve kültürünü aşılamak için yapılmış sahnelerinde bu seneki Cümhuriyet bayramında ilk müsa- mere verilmiş, Okuma kurslarının biriude iş- ci boş zamanlarında okuyup yaz Len ei ma öğreniyor. Diğer kursda mes- leğine aid teknik bilgiler öğretili- yor. Bu derslerden tekniğe aid kursu fabrikanın bu yasifeyi yer- diği teknisyenleri, diğerini de ma- aşını fabrikanın temin etdiği bir muallim idare ediyor. Çok muntazam ve kuvvetli bir idare otoritesi, yüksek kaliteli ve sağlam evsafda çıkardığı pamuklu eşyayile fabrika Cümhuriyet sana- yiinin kıymetli bir modelidir. Şahai ve milli sermayehin ya- şatdığı bu iki fabrikada Türk — Devamı 45 nöi sayfada — E v vel Bundan Marek Tokio'doki Sesebo hastanesinde meşhur Japon Amirali Togo tarafından ziyaret edilmişti 47 — Servetifünun — 2364 38 yıl evvel vukubulan Rus - Japon harbinden bir sehne : Resmimiz z buzziyaret esnasında alınmıştır. Yaralı düşen Rus Amirali KA