11 Aralık 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

11 Aralık 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

Siyasal ös. İNCİ ö Yazan: o Mülkiyenin ( Siyasal Bilgiler O- kulu ) 85 inci yılında Ankaradaki mektep binasında her sene olduğu gibi bu #enede parlak ve neğeli bir toplantı yapılmıştır. Şerefli mazisi ve yetiştirdiği gençler ile memlekete büyük hiz- metler gören ve bu vazifesine de- vam eden mülkiye mektebi kurul- duğu 4 kânun akşamı gevinç ve neğe içinde tarihi ve samimi gün- lerinden birini daha yaşadı. Merasim şaat 16,30 da mekte bin Ankarada cebecideki binasın- da kalabalık bir mülkiyeli kütle- sinin huzurile açıldı. Bu mülkiye- li topluluğunun içinde B.M. M. Reisi Abdülhalik Renda, Başvekil vekili Şükrü Saracoğlu, vekiller mebuslar, müsteşar ve umum mü- dürler, devlet idaresinin birçok ile- ri gelenleri görülüyordu. Merasime İstiklâl marşı ile başlanmış ve bundan sonrs Siyasal Bilgiler oku» lunun kıymetli müdürü Emin Eri- şirgil, söz alarak yapılan toplantı- ya huzurlarile şeref veren devlet» lere teşekkür etmiş ve birçok ke- reler alkış ve tezahüratla kesilen gözlerine göyle devam etmiştir. — (Geçen yıl bu gün müesse- senin tarihinde unutulmaz bir gün oldu. O gün Milli Şef bu kürsü- den mezunlara, burada okuyan gençlere, millet hizmetinde bulu. nan ber vatandaşa paha biçilmez irşatta bulunmuşlardır. Bu müessese gençleri yetiştiri- lirken Milli Şefin gösterdiği hede- fe yaklaştığını hissettiği nisbette övünebileceğini bilmektedir. Iteisi Cumhurumuz bize şu yolu göste- riyordu: Maliyede, iktisatta, ida- rede, siyasette sizin esâ5 rolünüz aldığınız vszifeyl, bulduğunuz, çar- kı en iyi şekilde işletmek değildir; Bundan daha fazla olarak yeni ih- tiyaçları önliyecek ve memleketi ilerletecek tedbirleri bulup tatbik Bilgiler SİYASAL BİLGİLER OKULU'NUN 85 -İNGi YIL DÖNUMUNDE Bilgi ve tecrübe hayatımın bütün başlangıçlarının temeli olan Mülkiye Mektebinin çıkan pergem- be akşamki 85 inci yıl dönümünde - tedavi hasebile Büyük Millet Mec- lisinden mezun olarak İstanbulda olduğum için - Ankarede buluna- mâadığıma benim için son derece kıymetli olan bu toplantıya iştirak edemediğime son derece teessüf ediyorum. Mülkiye mektebinden diplomamı 1886 da aldığım için ben de bu vesile ile 55 inçi diplo- ma yılını kutlayacaktım. Bu tatlı hisleri şu dakikada odamda kar- şımdaki mektep diplomasına ba karak tekrarlıyorum, benim hayat kaynağım Mülkiye Mektebi oldu- ğu gibi Mülkiyelilerin yaşlıları kar- deşimdir gençleri evlâdımdır ve bu sözlerim yürekten gelen en 48 mimi bir sözdür. Toplantı günü Mektep müdür- lüğünden ve talebe teşekkülünden aldığım telgrafları aşağıya iftiharla dercediyorum bunlara yürekten gelen duygularla cevaplarımı ver dim. Mektebin son sınıfından Cev- det Güven dahi bize toplantıya aid bir mektup gönderdi onu di aynen dercediyoruz. Ahmed İhsan TOKGÖZ Sayın Ordu Mebusu Ahmâd İhsan Tokgös Servetifünun-Uyanış İSTANBUL Rahatsızlığınızdan dolayı müessesenin yıl dönümünde aralarında bulunmadığınız: dan mezunlar ve talebeler müteessir olmuş- lardır. Hepimiz sııhatinizi diler iltifatınıza saygılarla teşekkür ederiz. Siyasal Bilgiler Okulu Md. min Erişirgil Sayın Bay Ahmed İhsan Tokgöz Ahmed İhsan Matbaası — İstanbul Mülkiyeliler bu mutlu günerinde sizi aralarında görmemekle çok müteessirdirler. Acil şifalar temennisiler ellerinizden öperler, Talebe Teşekkülü Okulu'nun YILDÖNÜMÜ 5 Cevdet Güven etmeniz asıl vazifemiz ofuaaktır. « Bu direktifi okulun bütün ma- nevi havasında ve tedrisatında ha- kim kılmağı esaslı vazifemin bili- yoruz ve bu vazifeyi ne derece başarabildiğimisi burada yetişen gençlerin hizmetleri gösterecektir. | Bundan sonra rahatsızlığı do: layısile balunamıyan ve Ankarada en yaşlı mülkiyeli olan Ordu me- busu B. Ahmet İhsan Tokgöz yes rine Şurayı devlet reisi Bay İs mail Hakkı gelmiş mektebin tarih. çesine temas ile eski hatıraları canlandırmıştır. Yaşlı mülkiyeliyi takiben mektebin «on sınıf idari şube talebesinden Ertuğrul Soysal hazırladığı yözısını heyecanlı bir şurette okumuş ve ezcümle mis&- firlere teşekkür ettikten ve mül- kiye tarihinin memlekete hizmet- lerini teharüzden mülkiyelilere haa büyük feragattan bahis ettikteh sonra gözlerine şöyle devam etmiş» tir. —(Yangın içinde bulunan bir alemin ortasındayız. Şimdiye ka- dar bu yangının yurdumusa girg- yet etmemesi elbette teşadüf eseri değildir. Hükümetimizin ilerisini görür siymetidirki vatanımızı harp ateşinden şimdiye kadar kurtar- mıştır. Yarın memleketi istilâdan koruma emrini alacağımız devir gelirse, kahraman ordu içinde vâ zifemizi yapmağı en büyük yeref bileceğiz, Siymsette, memleketi ko ramada ve Milli ideale ulaşmuda en büyük kuvvetimiz Milli Şefebte rafındaki birliğimizdir. Her hangi hizmette bulunursak bulanalım bi birliğin koruyucusu oladağıg, | ve | Halkın refahına hizmeti her tür- lü zevkin üstünde göreceğiz | (Huzurumuzda bir kerre daha bunua işin and içiyorne. | diyerek hitabealne nihayet vermiştir. Uzun alkışlarla karşılanan genç müjlkiyelinin heyacanlı sözlerinden — Devemi son açhifede — « 39 — Servetifünun — 2364 A