24 Eylül 1942 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

24 Eylül 1942 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

Ağaç Il. Bir ağaç ki düşünür Bütün ömrünce, Bir ağaç ki ağlar Yağmur yağdıkça, Derdi sorulmaz Gölgesiyle yatılır Kayun kayuna taprakta, Meyvesi yenir Dalı kesilir üstelik. Ve ben senin için ağlarım, Yağmur yağdıkça. Cahit SAFFET Biten Mevsimin Ardından Biten bir mevsimin eşiğinde Elimiz bağrımızda seyretmedeyiz Kırlangıçların medara hicretlerini.. Doyulmuş bir sofra gibi terkettik Dünya nimetlerini dilencilere Dudağımızda bir sevinç şarkısı kaldı. Saadetimiz a kadar engindi ki Mesut olamıyarduk Istırap vermesi için Tanrıya yalvardık.. Biten bir mevsimin eşiğinde Nasibini almayanlara ağladık.. Yaza mersiye söyledik bahçelerde Baharın hasretini çeken bakirelerle.. Biten bir mevsimin eşiğinde Kırlangıçlara yem verdik avucumuzda Ve hayat bir yıldız gibi doğdu burcumuzda... Şinasi ÖZDEN a GONDERİLMEMİŞ MEKTUPLAR | SONBAHAR Seni içimde, boylu boyunca ya- şatan bilmem kaçıncı sonbahar... Halâ yalnız, ve taşra yağmurları kadar sessizim. Bu saatte yozaca- ğım butün mektuplar ne kadar hö- zin olacak... Benim, ıssızlıklarla dalu hayotım- dan uzak kalsaydın ne iyi alacaktı, May. Bana, bir keder, daha oz, ver- miş alacaktın. Şimdi, gidişinde bırak- tığın ayak izlerinin, bana kafa tutu- şunu duymazdım belki... Her torafta sen varsın, May. Sen ve sonbahar. Şu hazin sanbahar yağmurunda da dile gelen ben.. Benden o kadar uzaksın ki, seni her ân hatırlamamak kabil değil... Benden yıldızlar kadar uzaksın ve eğer bana bir mum vermiş olsan, yıldızları birer-birer söndürebilirim... Gözlerin hâlâ, sonbaharda pa- rıldıyar-mu May ? © Bilmem, küçük kasabada, hâlâ pencereni kollayıp, senin için şiirler yazanlar var mı, May? Ben, o kasabanın yalnız senin portrenle montajını düşünebiliyarum.- Ve seni düşündükçe, panayır'a giden hasırcıları, rıhtımın serseri Sezât'sini, baştan aşağı şir olan parkı, bana acılar veren uykusuz gecelerimi, sana “şâir. imzasıyla gönderdiğim bala pastalarındaki ser semce yazılmış şiirlerimi hasretle sevgiyle, hatırlıyorum... May, fakat sahilde bulunduğu: muz senelerin hatırası ?., Halâ, mamütenâhi o seyahatler tasavvurlarım var... Sonbaharda, günlerinin üzerine ciğ düşerken, bunları sende düşün... Şimdi ben, büyük bir şehrin, dedikoducu bir muhitinde, hiç bir şey düşünmeden sabahlaraktayım... Bu şehirde, Verhaeren'e şiir yazdırabilecek motifler yok.. Bu şe- hirde şâirler fiskos'la meşgül. Büyük aşklar, namütenahi yalanlar da yok. Cavit YAMAÇ — Devamı 228 da — 219 — Servetifünun — 2405