14 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

14 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Gi li 4 Sayfa İ Memleket Haberleri İ Dört Kişiyi e Öldüren Bir Katil Tokat Ağırceza Mahke- mesi Maznunu İdama Mahküm Etti Tokat, (Hususi) — Geçen- e Artova kazasında bir cinayet olmuş, bir yol mesele- .sinden çıkan üihtilf dört ki- inin Ölümile neticelenmişti. Mdiseden sonra kazanın Ayaz- ma köyünden Ali bu dört kişiyi öldürmek cürmile tevkif edil miş ve ağırcezaya verilmişti. Ağır ceza mahkemesi maz- nunun muhakemesini bitirmiş ve cürüm sabit olduğu için idama mahküm etiniştir. Tokat Tayyaresi Tokat, (Hususi) — Tokat tarafından verilen iane ve saire ile alınan Tokat tay- yaresinin isim konma merasimi 30 ağustosta yapılacaktır. Çekirya Felâketi Mardin, (Hususi) — Bu se- me haziranda Suriye ve Irak taraflarından Ouçkun surette gelen çekirgelerin bu bavalide külliyetli miktarda yumurta bı- raktıkları anlaşıldı. Mücadele heyeti yumurtaların bırakıldı- ğı yerleri tesbit ve haritalarını tanzim etmiştir. Mahküm İki Gazeteci Tarsus, (Hususi) — Bir neş- riyat meselesinden geçenlerde mahküm edilen (Yeni Tarsus) gazetesi muharrirlerinden Vasfi Pulat ve Hüsnü Reşit Beyler hakkındaki bu karar temyiz mahkemesince nakzolunmuştur. Davaya 23 eylülde yeniden başlanacaktır. Sam$unda Sıhhi Faaliyet Samsun, ( Hususi ) — Bu- rada eczacı Cevat ve doktor Hakkı Rüştü Beylerin teşeb- büslerile tesis olunan ( Şifa Yurdu ) hastanesi Samsunun möhim bir ihtiyacını tatmin etmektedir. Müessesenin * te- mizliği bilhassa zikre şayandır. Ayrıca güzel bir ameliyatha- nesi, salonlarıda vardır. Bil hassa bahçesi çok zarif ve sıhhi bir şekilde tertip olun- muştur. Hâmit Mahküm Ticarethaneler İzmir, (Hususi) — Ticaret Kanununun tayin ettiği müd- det zarfında ünvanlarını tescil ettirmiyen 30 müessese, sicil memurluğunca ticaret mahke- mesine verilmişti. Bu müesse- seler kanun mucibince muhte- telif nakti cezalara mahküm olmuşlardır. Bu sebepten geçen sene mahküm olmuş müesseselerin adedi 218 dir. İzmirde Hazırlıklar İzmir, ( Hususi ) — İzmirin istirdadının yıl dönümü olan dokur eylülde muazzam me- rasim yapılması için şimdiden hazırlıklara başlanmıştır. Fare Mücadelesinin Neticesi Muğla, 13( A.A )— Temmuz ayı zarfında yapılan fare mü- cadelesinde iki bin dönüm arazi temizlenmiş, 555 dönü mün de kesafeti azaltılmıştır. Bu ay içinde yeniden bin beş yöz dönüm arazi fare İstilâ- mna maruz kalmıştır. Denizlide Sıcaklar Denizli, 12 (A.A) — Sr- saklar üç gündenberi şiddetini arttırmıştır. Bugün hararet de- recesi 30 dur. > İngiliz Milli Takımı Seçiliyor Mevsim başlangıcında Avus- turya milli takımı ile İngilte- rede karşılaşacak olan İngiliz futbol takımının kâğıt üstün- deki seçmeleri başlamıştır. İngiliz muhacim hattına en çok Arsenal klübünden oyun- cu alınacağı söylenmektedir. Arsenalın meşhur merkez muhacimi o Devejarın ( İngiliz takımında merkez (o muhacim oynıyacağı muhakkak görül mektedir. Romanya Prensesler Ve Boks Romanyada iki maç yaptık- tan sonra Fransaya avdet eden Şampiyon Romeryo Romanya hakkında sorulan suallere şöy- le cevap vermiştir: — Hayret ettim. Romanya prensesleri boksu bizim pro- fesyonel derecesinde anlıyor ve bizimle hemayar münaka- Şa ediyorlar, Fransızlar Ve Olimpiyatlar Fransa olimpiyat komitesinin hazırlık için Meb'usan Mecli- sinden istediği 6,000,000 altı milyon franklık tahsisatın ge- çikmesi yüzünden komite 1932 olimpiyadına iştirak etmemiye karar vermişti . Hazırlık tabsisatını Meb'u- san Meclisi aynen kabul ettiği için olimpiyat komitesi ilk kararı geri alarak iştirakini ilân etmi; ir. SON POSTA" SPOR KI Fransanın en güzel yüzme havuzlarından biri olan ( Tour- elles ) te Fransa şampiyonaları münasebetile muazzam tezahürat yapılmıştır. Kadın yüzücülerin bilhassa Matmazel Godardın tam idmanlı oluşu yarışlara başka bir revnak vermektedir. Erkek yüzücüler arasında Taris'te bulunuyor. iki dünya rekoruna sahip olan Dercettiğimiz resim son amanda çok rağbet bulan üçüzlü atlama müsabakasını gösteriygr. İzmirde Hasta Bir Oyuncu İçin Yapılan Maçlar Zayıf bir Altaya mağlüp olan Göztepe takımı İzmir, (Hususi) — Hasta bir sporcuya yardım vesilesile cu- ma günü Alsancak stadyo- munda güzel bir spor haftası yapıldı. Saat 16 da İzmirspor- Şarkspor takımları karşılaştı, İzmirspor takımı, en kıy- metli üç oyuncusundan mah- rum, Şarkspor mutat kadrosile sahaya çiktı. Bu oyunda, za- yıf olmasına rağmen İzmir- sporun bariz bir tefevruku bekleniyordu. Halbuki oyunun cereyan tarzı bunun aksini gös- terdi. İzmirspor şuursuz ve hiçbir tarzı ifade etmiyen bir oyunla basım kalesini sıkıştır- mıya çalıştı. 90 dakikalık zevksiz bir bocalamadan sonra oyun 1-0 İzmirsporun galebesile netice- lendi, Eğer bu golü Şarkspor müdafii kendi kalesine sok- mamış olsaydı, netice bera- bere olacaktı. Günün en güzel ve heye- canlı oyununu iki tarihi rakip olan Altay ve Göztepe takim- ları yaptı. Vehabı, Hilmiyi, Fehmiyi kadrosu arasında bu- | landuramıyan Altaya mukabil, Göztepe takımında da Hakkı B. yoktu. Maahaza Göztepe takımı her zamankinden daha kuvvetli görünüyordu. Oyun başladığı zaman Göz- tepelilerin ilk hevesle Altay kalesine indikleri tesbit edildi. Bu hücumda hasmı hasım say- mıyan bir vaziyet mevcuttu. Göztepeli oyuncular kendile- rinden emindiler. Oyunun onuncu dakikasın- dan itibaren vaziyet ufak bir değişiklik oldu. Genç oyuncu- lardan teşekkül eden Altay bücum hattı tehlikeli işlerle hasım kalesine heyecanlı da- kikalar yaşattılar. Altayın ilk golünü sağ iç Ekrem, 26 ıncı dakikada Altay hesabına kay- detti, Haftaym buj netice ile bitti; Oyunu seyredenler, ikinci devrede vaziyette (o tebeddül olacağını tahmin ediyorlardı. Fakat ikinci devrede meşin top santr çizgisinden ayrılır ayrılmaz Altaylıların hâkimiye- tine geçti. Göztepe kalesi üst İstanbul Atletizmi Nasıl . Küçük Kemal Bunya Maçı Romanya şampiyonu o İle Melib maçının gürültüleri henüz bitmedi. Ogün maçta bulunan- lar Romanyalı ile Küçük Ke- malin döğüşmesini istediler. On senedir boks şerefimizi müdafaa etmiş olan Küçük Kemal kendinden dört kilo fazla çetin Romanyalı ile döğüşü kabul etmiştir. Şimdiye kadar hiç mağlüp olmıyan Küçük Kemal bu maç- tan da yüzünün aki ile çıkmak için ciddi idmanlarina başla- mıştır. Her akşam Galatasaray klü- bünde üç dört kişi ile dövü- şerek İdmanlarını ikmal eden kıymetli boksörümüz 30 ağus- tös pazar gününe kadar (for- munu) mükemmel bir bale getireceğini ümit etmektedir. Kendisile görüşen mubar- ririmize Küçük Kemal şu söz- leri söylemiştir: — 30 Ağustos pazar günü karşısına çıkacağım. Romanya şampiyonunun çok değerli ol- duğunu ( biliyorum. o Hasmım benden kiloca. fazladır. Ben Melih - Romanyalı maçının ga- libine Omeydan okumuştum. Hakem heyetinin kararı ma- lâm o şekildeki (o dedikodulara sebebiyet vermediğinden Ro- manyalı ile dövüşmek mecburi oldu. Katlolundu? Kadıköyde çalışan atletlerimiz (Ortadaki makalenin muharriri Muhtar Bedi B. | Bundan evvelki Atletizm he- yeti müşkülât yüzünden istifa ettiğini sporcu karilerimiz ha- tırlarlar. Geçen cuma günü İstanbul kongresinde yeni atletizm he- yeti intihap edildi. Sabık he- yetten Muhtar Bedi B. bu münasebetle bize ( İstanbul atletizmi nasıl öldürüldü) ser- lâvhalı şu mektubu gönderdi. Biz aylardan beri kulaktan kulağa söylenip bir türlü açı- ğa vurulamıyan © şikâyetlerin üste üç gol yedi. Altay lehine bitti. Bu oyunda Altay takımı için fevkalâde bir oyun oy- nadı denemez. Takımda esaslı oyunculardan bazılarının bu- lunmayışı, oOgenç (oyuncuları gayrete sevketti, ve bu bariz netice alındı. Göztepe takımı ise antren- manlar olmayışma ve hasmı hasım kabul etmeyişine kur- ban oldu. Bu netice Göztepe takımı için bir ikaz vesilesi olmalıdır Adnan Oyun 0-4 alenen (o söylenmemesine (ve karşı tarafın da müdafaasına vesile teşkil edecek şu mek- tubu aynen neşrediyoruz: * Memleket sporuna yazılarile yardım eden muhterem gaze- tenizle, memleket gençliğine nasıl kıyıldığını, federasyonun kendi bavasında, pervasiz in- sanlar elinde nasıl bocalandı- ğını efkârı umumiyeye bağır- mayı bir vicdan borcu biliyo- rum, Bizim heyet malüm müşkülât muvacehesinde istifa ederken Merkezi Umumiden şöyle bir tezkere almıştık: “ Efendim, mektubunuzu al- dım. Parasızlıktan istifa ederek gazetelerle beyanname neşret- meniz ve kabahati Merkezi Umumiye atfetmenizi teessürle karşıladım. Saha meselesi için Burhan Beyle temas ediniz. Kadıköy sahası yapılacaktır.,, Bunun üstüne Atletizm Fe- derasyonuna çok acı bir mek- tup yazdık. İki gün sonra da Son Dedikodular Boksör Melih Vaziyeti Tavzih Ediyor Evvelki Ocuma stadyomdt Romanya şampiyonu il'e yap” tığı maçta hakem heysti te rafından galip ilin edilen boksör Melih Beyin bu maç bakkındaki fikirlerini geçen lerde yazdık. Edebiyatın bazı ( tevillere yol açtığını gören boksör Melih B, bize şu mektubu göndererek (meseleyi tavzih ediyor. » Efendim Muhterem gazetenizin pa“ zar günkü nüshasında çıkan beyanatım, mağlüp olduğum hakkında gazetelere gönderdi- ğim mektupla tezat teşkil eder bir vaziyet hasıl ettiğinden bazı noktaların tavzihini lüzum- lu gördüm. — Ben mağlüp değilim. Ha- kem heyetinin kararı geri alı- Şeklindeki sözlerim nizamnamenin o husustaki mad- delerine aittir. Filhakika ha- kem heyeti tarafından galip ilân edilen bir boksörün ken- di arzusile kararı değiştirmesi imkânı yoktur. Karar zaruri! bir şekilde baki kalır. Gazetelere gönderilen mek- taptaki (o cümlelerimde © ısrar ediyor ve Romanyalı hasmımın bana faik döğüştüğünü tekrar- | lıyorum. Bu tarafı ilân salâhi- yeti benimdir. Fakat karari değiştirmek imkânı bana ait olmadığından beyanatımla mek- tubum arasındaki tevile müsait satırları şu suretle tashih edil namaz. mesini hürmetlerime terdifen rica eylerim. Boksör: Melih Burhan B. den şu cevabı aldıkı “İstanbul Atletizm © Heyeti Riyasetine : Teskerenizi aldım, şimdiye kadar hiçbir heyet federasyon- dan saha istememiştir, Fede rasyon saha işlerle meşgöl olamaz. Programa gelincet Bizim ne dahili ve nede ec nebi temaslar için çizilmiş bir proğramımız yoktur.,, Türk Federasyon Relsl Burhanettin Sporcular! O Görüyorsunuz.. Federasyon yaptığı, yapacağı işleri teknik heyetinden bu su- retle saklıyordu. Bu mektup- tan evvel Balkan olimpiyatla- rına İştirakimiz tekarrür et- mişti, Mayıstan ağustosa ka dar geçen müddet zarfında para olduğu halde saha ya" pılmadı. Kadıköy stadı ancak bir hafta evvel yapılmıya baş” landı. İşler meydandadır. Fe derasyon namına hareket ede | Burhanettin B. tam seyahattef altı hafta evvel sahayı yaptı” mıya gazetelere tebliğler ver” miye bermut başladı. Bütün mevsim atletlere cid di bir tek müsabaka hazırla” yamıyan bir federasyonun mill! şeref ve haysiyetinin omev“ zu bahis olduğu bir sırads hâlâ hakkımız olduğu halde olimpiyatlara iştirak için 74“ vahiri okurtarmıya (çalışma doğru değildir. Elimizdeki dereceler geçe” senekinden düşüktür. Atletiz” tam ve şumullü manasile tered. didedir. Biraz ciddi ve mi olwak lâzım değil midir. Atlet: MUHTAR BI