28 Ekim 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

28 Ekim 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sesi Erden Nehrindeki | Altınlarımız... Umuml! harpte — Arabistanda Erden nehrine atılan ( 330 ) bin Türk altınını Araplar çı- karmıya — teşebbüs Bu haberi dün içimiz sızlıya- rak haber verdik. Halkin bu hâdise karşınındaki düşünce- sini ise şöyle tesbit ettikı Salim B. (Ortaköy Fırın sekak 67) — Suriyede Erden nehrine atılan (33) sandık altımımız Har- bi umumideki büyük zayiatımızın bir misalini daha göstermektedir. Balkan konferansının toplandığı şu günlerde ortaya çıkan bu haber pek mühimdir. Bize sulh nimetinin kadrini bir daha tattı- rır. Biz bu <xararlarımızı telâfi için sulh ve sükün — içinde lışacağız. Elverir ki bizim istik- Mlimize, hukuklarmıza bir tecavüz mevzuubahs olmasın. * Rifat Bey (Diyanyolu Işık sokak 28) — Nehire atılan (330) bin altın haberini okurken bu serve- te cidden acıdım. Bence gazete bu haberi Avrupalı düyunuumu- miyecilere ithaf etmeli idi. Sul- tanları kandıraarak — bize borç para verdiler, harbettirdiler. Eli- mizden verdikleri paraları topa töfeğe şarfettirdiler. Şimdi de bizi sık boğaz etmek istiyorlar. Salm B. ( Babıal :.r.ııııııı İhaam karas athanesinde ) — Bu, harbin ve mağlübiyetin doğurduğu bir — zarurettir. Ne diyelim. Eğer bu haber doğru ise hükümetimiz bununla alâkadar olmalı ve bir zabitimizin nehre attığı bu paraları çıkarttırarak aldırmalıdır. * Ali Riza B. ( Sirkecl Maşrutiyet eteli ) Harbi umumide kâğıt parala- rımızı - beğenmiyen — Arabistana vagonlarla gümüş ve altın para gönderilmişti. Beruttan alınan bu haberin doğru olması çok muh- temeldir. Hükümetimiz bu haber Üzerine Suriye hükümetile anlaş- malı ve (bu eski paramızdan isti- fade etmelidir. Makine Vergisi Nasıl Alınacak Sanayide kollanılan makineler- den alınacak vergilere esas olmak memleketimizi aldılar, | etmişler. | | mete geçmesi lâzimgeldiği hak- | kanda ğ jnı Defti için bu makinelerin Bargir kuv- | vetlerile markaları ve alınış fiat- lerinin anlaşılmasına lüzum görül- müştür. Malmemurları İstanbulda- ki bütün makineleri tesbit etmiş- ir. Bunların fiatleri Ticaret odası tarafından — seçilecek — eksperler vasıtasile tespit edildikten sonra yüzde on ikisi nisbetinde vergi alınacaktır. on Posta'nın Resimli Hikâyesi: | | rilmiştir. Bu S&hlekârlığı | Yapılmış " Rum cemaati moekteplerinin idare ettiği bazı binaların hükü- erdarlığa bir ilbar yapdımıştır. Bu ibbar ara- sında ğeçoıkrîu mirasçı birak- madan ölen Anastasya isminde bir Madamın yerine cemaat tara- fından başka bir Anastasya gös- terildiği ve evlerin o kadının üstüne tesçil ettirildiği de bildi- lar meyanında iki de büyük ctel vardır. İflâs - Kararı Yok Meto zadelerden Osman Be- yin muhakemesinden — bahseder- ken iflâs kararı alındığı yazılmış- tı. Öğrendiğimize göre Ticaret mahkemesinde tetkik edilen bir JhtilAf varsa da böyle bir iflâs kararı yoktur. Tavzih ediyoruz. Eyip Tra_mvayı Tramvay Şirketi Yolcu Adedini Sayıyor Tramvay Şirketi -Eyibe kadar uzatılacak olan hattın. günde yapacağı hasılatı tesbit etmek için Eminönü, Unkapamı Fener ve Eyibe koyduğu — memurlar vasıtasile hergün akşam geç vakte kadar otobüslerin taşıdığı halkın mik- tarını tesbit ettirmektedir. Şirket | bu işe Üç aydanberi muntaza- man devam etmektedir. Dişlerini Dökmüş Galatada kahveci alacak yüzünnen garson Yunusa | bir yumruk vurmuş, dişlerini kır- mıştır. Şişeli Bir Kahraman Kasımpaşada — oturan arabacı Beşir, Mehmet isminde bir adamı şişe ile başından yaralamıştır. Vali Bu Gün Geliyor Üç gün evvel Ankaraya giden Vali Muhittin Beyle Belediye Fen İşleri Müdürü Ziya bey bu gün geleceklerdir. Takipçiler Cemiyet Yapıyorlar İstanbulda muhtelif dairelerde | iş takip edenler dün toplanarak (Takipçiler Cemiyeti) ismi altında bir cemiyet yapmıya karar ver- işlerdi buralardan geçen | Abdullah | S$SON POSTA Bu Çocuk '« . Kimdir? Fotoğraf muhabirimiz bu kü- çük mektepliye yolda rastgelmiş, habersizce resmini a!mış. Matbaa- ya getirdi ve biz de buraya der- cettik. Biz bu yavruyu tanımıyo- ruz. Eğer sizin cocuğunuz ise, resmin çıklığı, nüsha ile birlikte hemen — matbaamıza geliniz ve kendisine hediye edeceğimiz İş Bankası kumbara cüzdanını alınız. Evvelki Günkü Resim Evvelki günkü — nüshamızda vilimescit soğında (1) nümaralı evde oturann Melâhat Hanımdır. Pederi kızın — resmini dün kızile matbaamıza — gelerek hediyesini almıştır. Yağ Fiatleri Yük- selmiye Başladı Son zamanlarda piyasaya az | Trabzon yağı — gelmiye - başla- mıştır. Geçen ay en iyi Trabzon yağı (100) kuruşa — satılıyordu. Yağın azalmasında fiatler okkada iyi Trabzon yağı 112,5 kuruşa satılmaktadır. Zeytin yağlara ge- lince; piyasada mal azaldığı için fiatler geçen aya nazaran yük- selmiştir. Şimdi ekstra zeytinyağı 67 kuruşa satılmak- tadır. Fakat gelecek ayın on beşine doğru piyasaya yeni mal gele- ceği için fiatlerin tekrar ineceği , anlaşılmaktadır. — B Bir Beyanname Neşredildi Birkaç ay evvel Darülfünunda teşkil olunan kooperatif cemiyeti, mesaisine ait bir beyanname neşretmiştir. çıkan resim Cağaloğlunda Sel- | tanımış, | (12,5) kurşu artmıştır. Şimdi en | ekstra | / HALİÇ DOLDU iİki Daire DenizdekiMalları Paylaşamıyor Haliç çoktanberi temizlenme- diği için birçok yerleri dolmuş- tur. Onun için Haliç Vapur Şirketi iskele önlerinde sık sık iskandal — yaptırarak — vapurların geçmesine müâni olacak kadar dolmuş yerleri tesbit ettirmek- | tedir. Bugün için Halicin temiz- lenmesile alâkadar olan bir mü- | essese yoktur. Yalnız tuğlacılar bu İşi görmektedirler. Belediye hususi taraklar aldırarak Halicin temizleme işini üzerine alacağını, buna mukabil de Haliçte çıkacak | şeylerin belediyeye bırakılmasını Ticareti Bahriye Müdürlüğüne teklif etmiş ve fakat menfi cevap almıştır. Ticareti Bahriye | Müdürlüğü de şimdilik bir teşeb- büste bulunmamaktadır. Hamll Var Belediye İktısat Müdürlüğü tarafından tescil edilmiş Hamal- ların miktarı üç bine yaklaşmış- tır. Yaz ve hasat münasebetile memleketlerine giden birçok taş- ralılar tekrar İstanbula dönmi lerdir. Şimdi belediyeye hamallıl için günde yüzden fazla müraca- at yapılmakta, fakat hepsine de yer olmadığı cevabı verilmekte- tedir. Şoför Müşteriyi Vurdu Şehremininde oturan arabacı Aziz arkadaşı Âkif ile beraber bir otomobile binmişler, bir müd- det gezdikten sonra taksi bedeli- ni vermek istememişlerdir. Bunun üzerine şoför Fuat kamasını çe- kerek Azizi yaralamıştır. Boyalı Balık Satıyorlar Bazı balıkçıların bayat balık- ları taze göstermek için kulakla- rını kırmızı. boya ile boyadıkları belediyeye haber verilmiştir. Dün belediye zabıta memurları muh- telif semtlerde du çeşit bir çok balık musadere etmiştir. Hamallar Çoğaldı | İstanbulda Üç Bine Yakın Tarihi Günün | Balkan Murahhas- ları Ankaradan Döndüler Balkan konferansına iştirak eden murahhaslar dün akşam iki hususi trenle Ankaradan şehrimize — dön- müşlerdir. Murahhaslar Ankarada gördükleri güzel kabulden nuniyetle — bahsetmekte Hazretlerinin mütehassis meme Gazi çok söyle- ve nutuklarından olduklarını | mektedirler. Üçüncü Balkan konfe- ransının gelecek sene Bükreşte top- lanması muhtemeldir. Murahhaslar — birkaç: gün içinde memleketlerine döneceklerdir. Yunan murahhası ve gazetecileri yarın Patris vapurile Pireye hareket edeceklerdir. Dahiliyede Terfilar Dahiliye Vekâleti vali ve kayma- kamların terfi listesini hazırlamıştır. Birçok — mülkiye — memurları birer derece terfi etmektödirler. Ticaret Odaları Kongresi Ankarada toplanan Ticaret Oda« ları Kongresinde dün encümen İntl- hapları yapılmıştır. Encümenler bu- gün faaliyete geçeceklerdir. Ekmek - Fiati Narh Komisyonu ekmek ve fran- cala fiatlerini ipka etmiştir. Bugün- den itibaren bir hafta daha ekmek altı kuruş otuz. paraya, francala on bir buçuk kuruşa satılacaktır. Kıymetli Eserler Saklanıyor Maarif Vekâletinin eski tariht evrakı tespit ve muhafazaya me- mur ettiği komisyon şehrimizdeki muhtelif evrak hazinelerinde tet- kikat yapmaktadır. Bunlardan bir kımı Topkapı sarayına, bir kısmı da Sültanahmet Medresesine ko- nacaktır. İstanbulun İmar Plâni Dabiliye Vekâleti Istanbulun müz- takbel plânını “Yansen,, e yaptırmak istemektedir. Belediye İse bu İşin bevnelmilel tanınmış mimarlar ara- sında bir müsabaka yaparak kazana- na verilmesi fikrindedir. Muallimler Atinaya Gidiyor Ülk mektep muallimlerinden — bir beyet 29 kânunuevvelde Atinaya bir seyabat yapacaklardır. Muhtelit Mübadelede Muhtelit Mübadele bitaraf azaları, Türk ve Yunan murahhazları ara- sındaki ihtilâflardan ikisini hallet. miştir. Buna nazaran komisyon emrindeki (150) bim İngiliz Tirası tamamen gar- bi Trakya Türklerine verilecektir. İngiliz Dainler Vekili Düyunuumumiye Ingiliz — dainler vekili M. Vayt dün şehrimize gel- Ğ Dahili Haberl;rı'& .l';llmhııriyot Bayramı Burada bitmedi, lütfen Yarın Cümhuriyet ilânının doku- yıldönümüdür. Bu münasebetle düncü sayıfamızı çevirinizi memleketin her tarafında — olduğu Pazar Ola Hasan B. Ve Buhran gibi şehrimizde de büyük tazahurat yapılacak, en büyük bayramımız tesit edilecektir. — t: Hasan Bey — Allahallah... Bizim | kapı vuruluyor, gecenin bu saatinde kim | tanımadın mı? Ben olsa gerek ? 2: Buhran | seni ziyarete geldim, Hasan iktısadi buhranım, Bey, beni 3: Hasan Bey — Gel ayol, gel... Sen bizim evden ne alıp götürebilirsin ? Bak her taraf tumtakır. 4: Buhran korktum doğrusu, burada benim işim yok, savuşayım | g Aman Hasan* Bey,