19 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

19 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

(SON POSTA)da Hanımteyze bütün gençlerin kalp ve aşk işlerinde en zamimi dert Allenize, dostlarınıza söyliyemediğiniz aşk dertlerinizi Hanımteyzeye yazınız. Hanime teyze ya her günkü sütunda veya husuz! mek- tapla cevap verir. Hanimteyzenin fikirleri, birçek gençleri büyük müşküllerden Zurtanıyor. Dertlerinizi Hanımteyzeye Yazınız — (SON POTA) kadırları ve genç kızları alâkadar ehemmiyet vermektedir. Şimden sonra haftada bir defa Kadın say- famız olacak ve bu saylada şunlar bulunacaktır: Güzellik meseleleri, nuzun - terbiyesi, el işleri ve salre... eden — mevzulara — her şeyden fazla Dikiş Kutusu Buradaki Usule Bakarak Kendiniz De Yapabilirsiniz Hanımların en çok - ihtiyaç gösterdikleri şeylerden biri de, çantalarında taşınabilecek zarif, küçük bir dikiş kutusudur. Bil- hassa ipek çorap giyen hanım- lara bu kutunun yapacağı yardım çok büyüktür. Bunun için fazla para sarfederek çantanıza gire- bilecek bir dikiş kutusu satın alınız demiyeceğim. Siz bu kutuyu hiç para sarfetmeden evde bi- rikmiş parçalarınızdan yapabilir- siniz. Bunun için de yukardaki resme dikkat etmeniz kâfidir. Bir numaralı tusunu açık şekilde gösteriyor... Görüyorsunuz ki bu resim tama- resim dikiş <u- men bir cep şeklindedir. İpek- herinizi sarmak için üç numaralı resimde şördüğünüz gibı kemik- ten yapılmış şeyleriniz. yoksa bunun yerine kalın mukava par- çalarını muntazam bir şekilde keserek - kullanabilirsiniz. Dikiş kutunuzu kapadığınız zaman iki numaralı resimde — gördüğünüz gibi kapanmış bir cep manzarası geklini alacaktır. Dikiş —kutunuzu — istediğiniz kadar zarif yapmak sizin eliniz- dedir... İtina ve hanımlığınız sa- yesinde birçok ihtiyacınızı para #arfetmeden temin etmek kabil olduğunu göreceksiniz. Resme Meraklı Mışlnız? Resim çektirirken nelere dikkat etmelisiniz Kaşlarınızı ve kirpiklerinizi çok bafif boyayınız; yüz allığı ve du- dak allığı kullanmayınız! Boyanmış ağızlar büyük gözüktüğü gibi du- daklar da çok kalın olur. Podra kullanmayınız, çünkü Podra yüzü- nüzü olduğunuzdan daha başka yani yaşlı gösterir. — saçlarınızı endüle yaptırır. yaptırmarz asla resim çektirmeyiniz. Kvaffüre gittiğinizden iki gün #onra fotoğrafçıya gidiniz! Bu zaman saçlarınız. daha tabii bir gekil alacaktır. Fotoğrafaneye elmaslar, pır- lantalar takmadan giderseniz da- ba iyi olur. Fotoğrafçı mücevher takmamanızı tercih eder. Çünkü mücevher ziyayı alır ve yanlış bir gekilde aksettirir. Yukarda anlattığım şeylere riayet ederek bir resim çektire- cek olursanız, kendinizi çok be- ğenecek ve tecrlbenizden mem- nun kaldığınızı göreceksiniz. Bekâr Kız Ve Erkekler İçin Eğlenceli Bi Tecrübe Ideal — sevgilinizin - kafanızda bir hayali olsa gerektir. size sorsalar bu hayali tesbit ve tasvir edebilir misiniz? Bu küçük tecrübe, bütün hatlarını meydana çıkarmıya hiz- met edecektir. Bu eğlenceli size sevgilinizin teerübe — için &? Fakat | İdeal Sevgiliniz Kimdir ? | takip edilecek usul şudur: Aşağıya ! birtakım sualler yazılmıştır. Bu ) sualleri okuyup cevaplarını veri- niz. Vereceğiniz cevap, mümkün olduğu kadar düşüncenize yakın olmalıdır. Sonra cevabınıza göre kalplerdeki — numaralara — işaret koyünuz ve yahut ikinci suale Sevgilinizi Bul- mak İstiyor Mu- sunuz Tecrübe Ediniz geçiniz. Bütün suallerin cevapla- rını verdikten sonra numaraları havi kalplerden birkaçı boş kala- caktır. İşte işin sırrı bu boş kalan numaralardadır. Bu numaraların ifade ettikleri mana, çerçeve için- deki izahatta gösterilmiştir. Bu vasıflar, size mukadder ve ideal sevgilinizin tipini gösterir. Kalbinizin Sırrını Açan Anahtar 1 — Altın saçlı 2 — Orta siklette 4 — Hassas 4 — Soğuk $ — Zeki 6 — Mavi gözlü 7 — Güzel 8 — Orta boylu 9 — Basit Altın. rengini diğer — renklere tercih eder misiniz? Cevabıniz. (evet) se 10, 19, 27 muh- tralı kalplere birer işaret koyunuz (hayır) sa, İkinei suale geçiniz. Siyah saçı diğerlerine eder — misiniz? Cevabınız. (evet)se 27-19-1 nu- maralı kalplere bir işaret koyunuz, (hayır) sa diğer suale geçiniz. Siyah gözleri bütün diğerlerine tercih eder misiniz ? Cevabınız (evet) se 28 - 25 - 6 numa- ralara İşaret koyunuz. (Hayır) sa, diğer suale — geçiniz. Boyunuz 1,30dan küçük müdür? Ceviniz (evet) se 23 « 13 - 8 numara- lara İşaret koyunuz, (hayır) sa diğer suale - geçiniz. tercih Dostlarınız. ve başkaları sizinle ahbaplık etmeği ararlar mı? Cevabınız (evet) se 12 numaraya işaret koyunuz, (hayırjsa 5 numaraya işaret koyunuz Boyunuz 1,G0şı geçer mi? Cevabınız (evet) se 23 - 22 - 8 numa- ralarına — işaret koyunuz, — hayırsa diğer susle geçiniz. Ağırlığınız BO kiloya geçer mi? Cevanınız (evet) se 21 - 20 - 2 numa- yalara işaret koyunuz, hayırsa diğer suale geçiniz. Sevdiğiniz — tarafından — okşanıp sevilmesini ister misiniz ? Cevabıniz (evet) se 4 numaralı kalbe bir işaret koyunuz, (hayır) sa 3 numa- raya işaret koyunuz, 10 — Kara saçlı 11 — İntizamı sever 12 — Somurtgan 13 — Uzun boylu 14 — İyi tahsil görmüş 15 — İnce 16 — Buğday güzeli 17 — Tahsilsiz 18 — İtimat edilir Acele dışarı - çıkmıya — mecbur olduğunuz zaman eşyanızı dağınık bırakır misiniz ? Cevabınız. (evet ) se 11 numaraya bir işaret koyunuz, (hayır) sa 26 nu- maraya İşaret koyunuz. Kestane rengi saçları diğerlerine tercih eder misiniz? Cevabınız ( evet ) se 1- 10-27 nu- maralara işaret koyunuz, (hayır) sa diğer suale geçiniz. Kırmızı saçları diğerlerine tercili eder misiniz? Cevabimiz — (evet) se 1-10-19 numaralara işaret koyunuz, (hayır) sa diğer suale geçiniz. Muhalif cinse mensup kimseler size alâka gösterirler mi? Cevabınız. (evet ) se 9. numaraya, (hayır)sa 7 numaraya İşaret koyunuz. Edebi bir mecmua, edebi bir kitap veyahut edebiyata ait bir şey okur musunuz? Cevabınız (evet ) se 18 numıuy;. hayırsa 24 numaraya işaret koyunuz. Boyunuz 1,50 den küçük müdür? Bevabınız ( evet ) se 13 - 22 - 23 nu- maralara işaret koyunuz, (kayır) sa diğer suale geçiniz Kır saçı diğerlerine tercih eder misiniz ? Cevabınız (evet ) se 6-16-25 nü- maralara İşaret koyunuz. 19 — Kestane rengi saçlı 20 — Şişman 21 — Göbekli 22 — Kısa boylu 23 — Zayıf 24 — Kıskanç 25 — Badem gözlü 26 — Dağınık 27 — Kırmızı saçlı 28 — Kır saçlı Mavi gözü diğer gözlere tercih eder misiniz? Gevabınız ( evet ) se 16 - 25 - 28 nu- maralı kalplere birer işaret koyu- nuz, (hayır) sa diğer suale geçiniz. Sikletiniz. 60 kilodan az mıdır? Cevabınız ( evet ) se 2 - 15 - 21 nu- maralara işaret koyunuz, (hayır) sa diğer sunle geçiniz. 100 kilodan fazla mıdir ? Cevabınız (evet ) se 2-15- 21 nu- maralara İşaret koyunuz, (hayır) sa diğer suale geçiniz. Ağırlığınız 60 - 80 kilo arasında- midir ? Cevabınız ( evet ) se 15 - 20 - 21 nu- maralara işaret koyunuz, — hayırsa diğer suale geçiniz. Boyunuz 1,60 varmıdır? Cevabımz (evet) se 13, 22, 23 numa- ralara işaret koyunuz. (hayır)sa diğer suale geçiniz. Muhalif cinse mensup kimselerle dostça, ahbapça, ve kolayca ta- nışıp görüşür müsünüz? - Cevsbınız (evet) se (18) numaraya (hayır) sa 24 numaraya işaret kon- muştur. Badem gözleri, diğer gözlere tercih eder misiniz? z (evet) se 6, 16, 28 numa- işaret koşunuz, (hayır)sa diğer suale geçiniz. Ağırlığınız ! Güzelleşmek İçin Yüzünüzün Güzelliği İçin Takip Edilecek Usuller Bazı hanımlar yüzlerine çok itina ederler... Ciltlerinin daima yüzün temizliğini muhafaza ve cildin bozulmamasını temin İçin icap eden şeyleri burada yazaca- ğız... Eğer bu usüllere riayet edilecek olursa beklenilen netice muhakkak elde edilmiş olur: Birinci Usul: — Gayet taze sütü yavaş yavaş yüzünüzün her tarafına sürünüz. Bu ameliyeyi bitirdikten sonra ince bir muslin ile yüzünüzü kapayınız! Birkaç dakika bu vaziyette kalınız, son ra bolca su ile yüzünüzü yıkayı- nız! İkinci Usul: — Londrada yapılmış Lusyon denilen bir mad- de vardır ki hemen bütün eczane- lerden tedarik edilebilir. İşte bu maddeyi yüzünüzün her tarafına sürerek yatağa giriniz. Lusyon gece sabaha kadar yüzünüzde kalacağı için cildinizde birikmiş olan bilâmum kirleri kendi ken- dine çekecektir. Sabahleyin ka- kar kalkmaz evvelâ krem kulla- nınız, bundan sonra bolca sabun ve su ile yüzünüzü yıkayınız! Üçüncü Usul; — Yüzünüze yalnız birkaç dakika kalmak üze- re alışık olduğunuz kremden sürünüz!.. Üç dakika geçer geç- mez kremi siliniz!.. En iyi cinsin- den pudra sürünüz!.. Birkaç da- kika da bu vaziyette kaldıktan sonra pudrayı da siliniz... ve bolca su ile yüzünüzü yıkadıktan sonra gece kreminizi sürerek yatağınıza giriniz! Güzellikte Tasarruf Olmaz Bir müddet için parlıyan ve nihayet sönen birçok artist isim” leri duyarız. Fakat daima parlır yan, — muvaffakiyet ve — şöhret içinde ışıldayanlar pek müstesna” dır. “Miss Diana Wynyard,, bu müstesna ışıklardan biridir. Hef gece şöhretini bir kat daha art” tıran bu güzel kız, bütün kadınla* ra şöyle bir tavsiyede bulunuyof' hüsnünüzü — arttıracak —hi bir seyde asla tasarrufa ria) etmeyiniz! — Pudranızı, allığınızı sürmenizi en pahalı ve en iyi cinsinden intihap ediniz! Tuval” tinizi yaparken sabırlı bir doktof ük bir ihtimam gösteriniz... îılel takımlarınızı her Wd' 4 temiz tutunuz!,, ) Kadınlara bu nasihatte W nan “Miss Woynyard,, g““u'ğ: arttırmak için bütün parasıni recek kadar cömerttir.