19 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

19 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

İştahın Var mı? Kadıköy vapurunda kulağimı- za çalındı: Yemeklerden, midenin hazım kabiliyetinden, iştahtan, buhran- dan, sardalyaların itbali mesele- sinden, şundan — bundan bahse- diyorlardı. Biri ötekine sordu: — İştahın var mı birader? Öteki şu cevabı verdi: — Dehşetli iştahım var. Ka- zancımdan fazla yiyorum! Kolayı Varmış... Şişli salonlarından birinde it- halâtın tahdidinden bahsediliyor- du. Hanımlardan biri yana yakıla dedi ki: — Felâket... Sinema filimleri- nin de itbali tahdit ediliyormuş. Artık bol bol yeni filmler seyre- demiyeceğiz. Kocasi zengin olan bir kadın, omuzlarını silkti: — Benim umurumda m? dedi. — Neden? Sinemayı sevmez misiniz? — Bilâkis... Çok — severim... Fakat dünya yüzünde sinema kıtlığı yok ya... Beyoğlunda ol- marsa, gider, Pariste, Londvada film seyrederim. Pok Yanlış Değil Arkadaşlardan biri gülerek dedi ki: — Asıl ithali yasak edilecek malı unutmuşlar | — Nedir 0? — Avrupadan Türkiyenin bü- yük şehirlerine girerek paramızı çeken bir mal var ki onu hudut- larımızdan içeriye kat'iyen sok- mamalıyız. — Canım, anladık, nedir 0? — Ne olacak ecnebi Fahi- şeleri. Yine İthalâtın Tahdidi Bir mecliste, zayıflamak — ça- relerinden bahsediliyordu. Aramızda şişman bir adam da vardı. Ona bir sürü çareler tavsiye edildi. Kimi — Jimnastik yap, dedi. Kimi: — Selim Sırrı Beyin kızlarına müracaat et, tavsiyesinde bulun- du. Kimi: — Çok yürü, dedi. Bir tanesi de şunu tavsiye tti — Azizim, bükömet gibi yap. Şişman sordu: — Yani? — Yani midene ithalâtı tah- dit et. Kaçakçılık Bir Yunan Balıkçı Kayığı — Yakalandı İzmir, (Hususi)— Kuşadası ! Sisam adası arasındaki boğar Panaiya çiftliği mevkünde, ka, sularımızda balık avlıyan bir Yu- nan balıkçı kayığı yılıulaıı:mşhı Kayık Wanita uîlu Yani i-- minde birine âiltir. İçinde on üÜç tayfa bulunmaktadır. (37) No. lı muhafaza motörü tarafından ya- kalanarak Kuşadasına getirilmiş- tir. Ondı muheakeme edi ağır cezada dün de devam edil- ecek- | miş ve bıhıilmlpıı Karar gele- İzmirin İşçi Meb'usu Meb'us Sadettin Bey Kendi di İmalâtha- nesinde Bir Amele Gibi Çalışıyor tırdı.. Bu imalâthanede birçok Türk işçisi çalıştırılmaktadır. Sadettin Bey yaz tatili müd- detince imalâlhanesinde bir amele gibi —çalışmış, — demir İşlerile uğraşmıştır. Meb'usluk, Sadettin Beyi tatil esnasında işinin başın- dan uzaklaştıramamıştır. Bu imalâthanede günde 10, senede 3500 pulluk yapılımakta- dır. Eğer işler müsait gider, pulluk ihtiyacı farla alursa ima- lâthanenin senede (10000) pulluk edilmektedir. Hükümet pulluk yapan demir imalâthanelerine bu sen (10000) Bra prim vermeyi kabul etiniştir. Bu primlerin ne zamuan verileceği henüz belli değildir. yapacağı temin Adnan Bir Vali Takdir Edildi Denizli, ( Hususi ) Vali Halit E;rberler Şikâyete Başladılar Berberler, son günlerde ceml- yetlerinin idare heyetinden yine şikâyete başlamışlardır. Bu yeni şikâyetlerin sebebi şudur: Belediyenin emri üzerine bü- tün berberler birer tarife tesbit etmişler ve belediyeye tasdik et- tirmişlerdi. Fakat her berber iste- diği şekilde fiyat tesbit etmiştir. Meselâ bir cadde üzerinde iki | berberin tarifesi birbirine uyma- maktadır. Berberler bu vaziyetten hoşnutsuzluk göstermekte ve ta- rifelerin cemiyet tarafından tesbiti lâzım geldiğini ileri sürmektedir- İzmir, (Huzusi) — İzmirin işçi meb'usu Sadettin Bey Gazi bulva- rında büyük bir imalâthane yap- | ler. Sonra şikâyetlerden — diğer biri de şudur: Bütün berberler haziranın ibti- daşsmda eski harflerle diplomalarını cemiyete götürerek teslim etmiş- ler — ve verilecek yeni diploma için bir lira vermişlerdir. Aradan altı ay geçtiği halde yeni diplo- malar henüz verilmemiştir. Haber aldığımıza göre ekseri berberler hafta tıiilıııı bir an evvel halledilmesi için yine harekete eçmişlerdir. Yakında umu- :ılçhır içtima yıpılıııı'i:: cemi- yetin şimdiki heyeti idaresinin İstifaya davet edilmesi meldir. muhte- Meyhane Cinayeti |Katil Nazminin Muhake- mesi Dün Bitirildi Geçenlerde Galatada Yorg> nin meyhanesinde Ahmet, Meh- met ve Nazmi isminde üç kişi arasında kavga çıkmış, neticede Nazmi sustalı çakı ile Mehmetle Ahmedi yaralamış ve Yorgiyi de öldürmüştü. Bu hâdisenin muhakemesine nkı,—" Sadettin Beyin İzmirdeki pulluk fabrikası bey, maarifin — inkişafı yolunda sarfelliği ııeuideı dolayı maarif Memleketimirde ıırıonluk gm ııs& rağbet (mo kadar ırıon vırdır unlardan Garson- lar cemiyetine kayıtlı olan ancak beş yüz kadardır. grendiğimize göre, ılnoniır arasında yüksek tahsil görmüş olanların miktarı epey fazladır. Bunlar bilhassa Beyoğlunun yük- sek oötel ve gazinolarında çalış- maktadırlar. Sabıkalı Mustafa Yakalandı Uzun zamandanberi zabıtaca aranmakta olan sabıkalı İzmirli Mustafa evvelsi akşam Nişanta- şında bir evi soyarken yakalan- mıştır. Bakırköyde Maç Bakırköyünde Lik Sıhnuıdald Ti C (lîl)(!e îâ:hı eşrhımııı uma saat ci kümele? qunın.nı Cuma saat (15) te hıiıu kümel, Hııh:ılhyl Gıvık&ıı vekâletince takdirname ile taltif edilmiştir. Emlâk Bankasında Ankara, 18 (Hususi) — Em- lâk Bankası İdare Meclisi azasın- dan Fuat B. Müfettişi Umumiliğe tayin edilmiştir. Gönen Sinemasının Kusurları Şehrimizde bir sinema yapil- dığım ve işlemiye başladığım bildirmiştim. ( Yıldız) ismini taşı- yan ve burada ilk defa açılan sinemaya gittim ve aşağıdaki noksanları buldum: 1 — Sinemada sigara içenler ek fazladır.. Buna — rağmen inanın hava alacak — mahalli yoktur. 2 — Motör gürültüsü seyirci- leri iz'aç edecek şekilde fazladır. 3 — Sinema dahilinde yangın Hfası için biçbir tertibat yoktur. 4 — Yangının vukuunda hak- kın kolayca dışarı - çıkmasına elverişli büyük bir kapısı yoktur. A, Cevdet l Garsonluk Yunanıstanınw n Bu Meslek Gün Geçtikçe Rağbet Cörüyor Vazıyeti Tütün, ihracat maddelerimiz- den en mühimini teşkil etmekte- dir, Yunanistanın da başlıca ihraç maddesi olan tütün hakkında orada ittihaz edilen himaye ted- birlerini yazıyoruz : Yunanistanda, tütün mahsu- lünün satışını temin etmek - için alman tedbirler iyi neticeler ver- miye başlamıştır. Yunan hükü- meti 1929 ve 1930 senelerine ait bozuk tüşünleri satm almış ve imha etmiştir. Merkezi ve Garbi Makedonyada imha edilen tütün miktarı 1,076.343 okkadır. Şarki Makedonyada ve Trakyada ise 2.072,692 okka tütün imha edil- miştir. Ayrıca Yunanistanda eylül ve teşrinievvel aylarında 300,000 okka tütüa satılmıştır. Lehistan tütün rejisi de Selânikte bir tica- rethane ile ( 280,000 ) okka tütün satın ıhııık için bir mukavele akdeti Amerikan Tabako Şirketi de 1931 senesi mahsu- lünden 175,000 okka tütün satın almıştir. İki Kisi Yaralandı oturan sabıkalı çoban Salih sarhoşlukla Ahmet Eşref ve şoför İsmaili tehlikeli sürette yaralamıştır. Miras Yüzünden Bir Kardeş Katili Hapse Mahküm Oldu Çatalicada İbrahim Ağa ismin- de bir zat geçenlerde vefat etmiş, iki çocuğuna bir haylı miras bı- rakmıştır. Fakat Aslan ve Eşret ismindeki bu iki kardeş, babala- rrdan kalan mirasın laksimi me- selesinde kavgaya — başlamışlar , neticede Aslan, kendi üserine sopa ile yürüyev kardeşi Eşrefi tabanca ile öldürmüşlür . Bu kıılı îıuıııı muhekemesi Sarda!ga . Kutusuna Dair Kalabalık okadar farla ki, kü- çük, cık; bir odacıktan farkı — olmıyan her iki taraftan da cam- — ları kapalı tramvayın içinde ha- vanın müvellidülhumurasının bitti- gine şüphe yok. Bu sardalya kutusu içinde yanyana, arkaar- kaya göğüsgöğüse istit edilmiş insanların gidecekleri yere bayı- madan, boğulmadan irişe bilme- lerini mucize nev'inden bir vak'a olarak kabul etmek lâzumdır. Aman yarabbi ne mütdhiş — hücum... Tramvay her tefakkuf maballinde durdukça, inecekleri beklemeden, vatmanın “dolmuş- tur doludür., sözüne kulak as- mıya bile lüözum görmeden bir sürü kalabalık tramvayın arkasına, önüne asılara... ite itile.., bağrışa, haykırışa içeri dölüyor. Sustur- mak... durdurmak ne mümkün. Bir tarafta ayağına basılan bir hanım gavgaya — başlıyor... Öte tarafta gülüşmeler... Kahkahalar, Bahri Muhiti Kebir dalgasımı an- dıran biletçi efendi sağa sola çarı pa çarpa dolaşıyor. İnsanda sab- — rın ne derece kökleştiğini hisset- mek, anlamak — için — tramvaya binmek kâfidir. Kalabalık arasından başımı kaldırdığım zaman gözüme Tram- vay Şirketinin bir talimatnamesi ilişti : Oturacak yer 18 Vagon içinde ayakta 3 duracak yer Vagon dışında ayakta 17 duracak yer Yekün 28 Rakamları cemettikten sonra etrafa göz gezdirdim : Oturanlar tamam 18 Vagon içinde ayakta duranlar. B Vagon dışında ayakta 18 duranlar. Yekün 55 Bu hesaba nazaran tramvayda tam “27,, tane fazla insan vardı. Bu hal karşısında Tramvay Şirke- — tinin — yapması İâzımgelen — iki şey vardır: 1 — Tramvaya fazla halkıt hücumunu menedecek zorba bir let memurları koymak, 2 — Tramvay Şirketini gü- lünç mevkie sokan bu kabil lev- baları tramvaydan kaldırmak. — Bence ikinci şekli tatbik et- mek daha doğru olsa gerektir! Meliha Avni Çocuk Katili İzmirde Bir Baba On Seneye Mahküm Oldu İzmir, (Hususi) — Geçenlerdi bu civarda Çiğlide bir olmuş, Mehmet Efendi ihtiyar bir baba yedi yaşın! oğlu Muhiddini öldürmüştü. ' asabi bir adam olan .ı, Efendi, çocuğunun kol ve IY Jarmı bağlamış, tıbı-ııall M yayarak şar îüî“ cuğun beynine — da; etmişti. Herkes bu babanın runda bir — bozukluk DA kanaatinde idi. Fakat IF ahai balinin .ı-r' yaparken aklı ,ınnde teıbk ve (10) seneye dün Alı Cezada hitam ve kardeş katili Aslan hapse, (2000j Kira da teabküm olmuştur (8)