14 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

14 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

“ 2” Sayfa - — SON POSTA Halkın Sesi Hâlâ Gizli Metruk Mallar Var Memlekette hâlâ gizli kalmış metruk mallardan bahsedili- yor. Halbuki bu iş, senelerce evvel halledilmek, haklının bakkı çoktan yerini bulmak gerekti. Bugün, bâli metruk gizli — malların — bulunduğu haberi önünde, bakımız balk me söylüyor : Şevkel B. (Merkezefandi 77) — Türkiyede ve bilhassa İs- tanbulda hâlâ gizli ve metruk emlâk bulunmasına bir türlü ak- hm ermiyor. Emlâk ve arazinin Belediye ve Maliye tarafından tahsil edilen birçok vergileri vardır. Vergi tahsil etmek demek bir nevi kontrol demektir. Ayni zamanda bütün binalara yeniden numara kondu. Acaba bu ka- çak ve gizli emlâkten vergi alın- mıyor mu? Alınıyorsa bunların sahipleri neden malüm deği'dir? Belediye — ve Maliye — memur- ları bütün İstanbulda tarama su- retile bir araştırma yapsalar da artık şu gizli emlâk meselesi kökünden halledilse çok iyi olur. - Ali Bey (Saltanahmet Firuzağa 55) — Mübadele meselesi bütün dün- yanın en zor ve karışık telâkki ettiği bir işti. Nihayet bunun ne- ticesi alındı. Fakat gizli emlâk meselesi hâlâ halledilemedi. Bir taraftan da harıl harıl tahrir mu- sakkafat yapı'ıyor. Buna rağmen hâlâ gizli emlâk bulunması şayani bayrettir. Hüseyin Bey (Ö:ı'k!lıf kapısı 20) — Emlâk. gizlemek te bir nevi kaçakçılıktır. Kaçakçılıkla mücadelo için kat'l karar verdik. Hazinenin mühim vergilerini ve emlâkini kaçıranlar bakkında da Defterdarlık harekete geçmeli, bütün memurlarını ve vesaitini seferber- ederek bu gizli emlâk meselesini artık kat'? surette balletmelidir. Nasuhi Bey ıcıhı:g!ı vın — Minare çuvala sığmar der- ler amma bizim kaçakçıların hanları, apartımanları ve evleri bile hükümetten gizlediklerini her- gün gazetelerde gördüğümüz giz- K emlâk haberlerinden anlıyoruz. Emlâkin böyle gizli kaldığı bir yerde muzir. insanlarin bile sak- lanmaları gayet kolay olur. Bina- enaleyh bu mühim mesele terci- han halledilmesi İâzimgelen bir iştir. ( Babalık ) Yirmi İki Yaşında Konyada — münteşir Babalık refikimiz 22 yaşına — girmiştir. Tebrik eder, muvaffakıyetler te- menni ederir. D SİSE KARŞI, Üç Noktaya İşaret Düdüğü Yerleştiriliyor Tahlisiye Umum Müdürlüğü- nün Kızkulesi, Fenerbahçe ve Abırkapıya konacak sis düdük- | leri için açtığı münakasa netice- lenmiş - ve eçli Atlas Dizel Şirketile mukavele dün imzalan- mıştır. Tesisat mayıs nihayetine kadar ikmal ve idareye teslim edile- cektir. Düdükler hava tazyikı ile işliyecek, sesleri dört mil me- safeden işitilecek, — Kızkulesine canavar düdüğü, diğer yerlere vapur düdüğü, sesi veren maki- neler konacaktır. Elektrik şirketi bu üç yerde kablo tesisatı vücude getirecek bu tesisatın masrafına Tahlisiye idaresi 7 bin lira ile iştirak ede- cektir. Elektrik şirketi Kızku- lesinde muazzam hayali reklâm tesisatı yapacaktır. Afyoncular Bir Kooperatif Yapmıya Teşebbüs Ettiler Afyon mütahsilleri aralarında bir kooperatif yapmak için te- şebbüslerde bulunmuşlardır. Mesele İktısat Vekâletinc bil- dirilmiş, Vekâlet bu işin zahire borsası tarafından tetkikini em- retmiştir. Bu tetkikten sonra köoperatif hakkında bir karar verilecektir. Söylendiğine göre, bü sene Anadoludu az “afyon yetişmiştir. Dün borsada yüzde (11, morfinli afyonlar (800) kuruştan satılmış- tır. Bugünlerde piyasadan Japon- ya için iki ton afyon alınmıştır. Sıhhat Vekilinin Tetkikleri Şehrimizde bulunan Sıhhiye Vekili Refik Bey dün saatt üçte Tıp Talebe yurduna gelerek Yur- dun vaziyetini tetkik etmiş, ta- lebelerin hayat tarzları ve inzibat hakkında Yurt Müdüriyetinden malümat almıştır. ğ Yol Kesen Arkadaş Eyüpte bir tütün imalâthane- sinde çalışan istifçi Mehmet, ev- velsi akşam evine gitmkte iken ayni fabrikada çalışan ve öteden- beri arası açık olan Rifat tara- fından fena halde dövülmüştür. Garip Bir Tecavüz Hâdisesi Bir Kadın Ve Bir Erkek Mehkemeye Verildi Haber aldığımıza göre Vilâyet ve Polis tarafından bir cebir hâ- disesi hakkında kanuni takibata girişilmiştir. Mesele şudur: 15 mayıs 930 tarihinde İs- tanköy mültecilerinden bir ai- leye Pangaltıda bir ev tahsis edilmiştir. — Fakat — ayni kısa bir müddet sonra Metruk Mallar — Müdürlüğü — tarafından Şehime —Hanımla Fehmi Bey isminde iki kişiye sekiz taksitle satılmıştır. Bu muamele üzerine İstanköylü aile mahkemeya müracaat ederek evin kendisine ait olması lâzım geldiğini iddia etmiş ve kanın mucibincede mahkemenin kara- rma kadar evde oturması icap ediyormuş. Fakat evi sonradan satın alan Şehime — Hanımla Fehmi Beyiki gün evvel yanları- na birkaç kişi alarak mahkemenin kararını beklemeden eve gitmiş- ler, İstanköylü aileyi zorla dışarı çıkarmışlar ve kendileri içeriye girerek yerleşmişlerdir. -İddiaya göre, mağdur vaziyette kalan nile efradı şahsi tecavüzlere de maruz kalmıştır. Fakat hâdiseden kaberdar olan — vilâyet tecavüz faillerini mahkemeye vermiştir. Vali Mua- vini Fazlı Bey bir muharririmize şunları söylemiştir : * — Evet böyle bir hâdise vardır. Şehime Hanımla Fehmi Bey —mahkemeye — verilecektir. Mahkeme haklı olup - olmadıkla- rını tayin edecektir. ,, Yumurta Ve Ke- reste Ticaretimiz Fransa hükümeti yeni —tahdit Histesinde Türkiyeden Fransaya girecek kereste miktarımı ( 13 ) ton olarak tayin etmiştir. Halbu- ki bu miktar diğer devletler için tesbit —edilen miktardan çok eksiktir. Esasen yumurta da az konulmuştur. Harici Ticaret Ofisi Fransa hükümetinin tayin ettiği ba miktarların ihracatımızı arızaya uğratacağını nazarı dikkate ala- rak meseleyi ehemmiyetle İktısat Vekâletine yazmıştır. ev Ticaret Odasınin 50 inci Senesi Ticaret Odasının ellinci senei devriyesi münasebetile — bugün saat on dört buçukta Odada merasim yapılaktır. Kânunusani AHİLİ HABERLER KAYBOLMUŞLAR Bir Erkek Ve Bir Kız Ortada Yok | Beşiktaşta Yenimahallede otu- ran Zübeyir Beyin 13 yaşındaki kızı Şerife H. birkaç gün evvel evinden çıkmış ve bir daha dön- memiştir. Bundan başka Şehremininde İbrahim B. isminde bir zatım ya- anmda oturan Bulgaristanlı 18 yaşlarında Niyazi isminde bir genç bir hafta evvel evden çık- mış ve bir daha eve dönme- miştir. Gerek küçük Şerife, ge- rekse Niyazi Ef. bütün araştır- malara rağmen bulunamamışlardır. Sabıkalı Şoför Mevkuf Son zamanlarda birçok zabıta vak'alarına sebep olan ve üç gün evvel de Madam Maryam ismim de bir kadının evine taarruz Karmanyola Sokak Ortasında Adam Soyanlar Yakalandı Zabıta memurları dün üç kar- manyolacı yakalamış ve adliyeye isminde Üç kafadar, Küçükpa- zarda — berberlik yapan İsmail Hakkı Efendinin geceyarısı önü- ne çıkmışlar, paralarımı ve palto- sunu alarak kaçmak istemişlerdir. Fakat biraz - sonra yetişen polis memurları bu üç şeriri yakala- mışlardır. Gazetecilik Mektebi Tesisi tasavvur olunan garze- tecilik mektebinin nisanda aç'la- cağı yazılmaktadır. Fakat tahr kikatımıza göre buna bu sene için irakânsız mazarile bakmak lâzımdır. Bu Nasıl Maznun! Mihran ismindeki maznum dün Ağır cezada muhakeme edilirken bir. aralık mabkeme - heyetine karşi bazı tefevvuhatta bulunduğu için bakkında zabıt varakası tutulmuştur. Büyük İkramiya Evvelki gün çekilen tayyare piyangosunun büyük ikramiyesi olan 200 bin Hirayı kazananlar arasında Sıtkı Efendi isminde biri de vardır. ——— Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: 11 Hasan B. — Ben gitgide herkesin sokakta bile çıplak gezmesine taraftar | nin gibi eluyorum. 2: Komşu bir gır mı? Aman Hasan Bey, se- m -ağzına bu Vâf yakı- — — Pazar Ola Hasan B. Ve Çıplaklık 3: Hasan B. — Herkes değil amma hiç olmazsa hali vakti yerinde olanlar çıplak gezseler da.. 4: soğuktan seler ! ! Günün Tarihi Gazi Hz. Gazi Hz. dün de Dolmabahçe sarayında meşgul olmuşlar, akşama hadar bir yere çıkmamışlardır. Dün bazı zevat Dolmabahçe sara- yına giderek bilvasıta Gazi Hiı. ine #ern tazlmat etmişlerdir. * Framsız - Tiyatrosunda — temsiller veren Yunan Milli Opera heyeli dün Relsicümhur Gazi Hiz. ine artı tazk- mat ederek şereflerine cumartesi akşamı için (Puçini ) nin meşhur lâ- yemut eseri olan ( Toska ) yı mevkil temaşaya vazedeceklerini arzetmiş- lerdir. Re's'cümhur Gazi Hr, bu davetten mütehassis olduklarını beyan ve Yu- nan Milli Opera heyetine selâmlarını tebliğ buyurmuşlardır. Bir Tekzip Ankara, 13 ( AA ) — Vaşington büyük elçisi Muhtar Bey tebdil edi- leceğine dair bazı Avrupa gazetele- '.-ı:ıı. ıı:':ıh.ı- şayisların külliyeb hil ikat —olduğunu — beyana Anadolu Ajansı ınn:du. Karaya Oturan Gami Çanakkalede iki gün evvel karaya oturan lıpıı_nl gemisi dün akşam kuartarılmıştır. Hariciya - Vekili Tahrana giden Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey dün Batuma mu- wasalat etmiştir. Tevfik Rüştü Beyin Tayyarecilik Aero Klüpte Gazetecilere Ziyafet Veri!di Aero klüp tarafındın dün gare- tecilere bir çÇay ziyafeli verilmiş, söylenen nutukla-da mütekabil hissi- yat izbar edilmiş ve sivil tayyareci- Tik ebemmiyeti üzerinde durülmüş- tur. Klübün aramı (200) adedini geç- miştir. Yakında —menleketimizde sivil tayyarec liğin terakkisi maksadile mübim teşebbüslere girişilecektir. Ellinci Sene Bagün Ticaret Odasının - kurulu- çonun ellinci #enesi merağinile tesit edilecektir. Mübadele — Kemisyonunda Muhte'it Mübadele komisyonunda işlerin mayıs nihaye ine kadar biti- rileceği temin olunuyordu. Halbukl elde mühim pürüzlü işler bulunduğu için bu müddet'n Kifayet edemiye- ceği de söylenmekted r. Gümrüklerde Tedbirler Kaçakçılık Kanunu — mucibince Gümrüklerde dünden itibarea bütün eşyanın teker teker açılması suretile sıki müayene usulü tatbik edilmek- tedir. Irakta Şeker Fabrikası irak Kırelı Feysal Hz. nin daveti üzerine Alpullu Şeker Ş rketi Müdürü Hayti Bey Bağdada gitmiştir. Bu davet izakta şeker sanayli tesisi ile alâkadardır. p Dartilfünun İçin Darülfünunun ıslahı projesin! fanzim için İsviçreden davet olu- nan profesör Marş birkaç güne kadar şehrimize gelecektir.