14 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

14 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

(SON POSTA)da Hlanımteyze bütün kalp ve aşk işlerinde en samimi dert ertağıdır. Allenize, dostlarımıza söyliyemediğiniz çh dertlerinizi Hammteyzeye yazınız. Hanım- leyze ya her günkü sütunda veya hususl? mek- bapla cevap verir. Haatmteyrenin fikirleri, birçok gençleri - büyük ğ Dertlerinizi Hanımteyzeğe Yazınız Bu Sene İnce Vücut Moda Halindedir “Ber” Tarafta abenk vücuda gelirmek, ikincisi barılarının azamırzdan zayıflama- sını temin etmek. Birinci kısım zayıflama için idman, perbiz ve doktor muaye- nelerine ihtiyaç vardır. Bu sene omuz taraflarımn geniş, göğüs ve belden aşağısının zayıf olma- © makbuldür. Bunun için de kadınlar ekseriya mevzil zayıfla- ma yollarına müracaat etmekte- dirler. Bunun için zayıflatılmak iste- nen kısma tuzla kurüu masaj yapıyorlar. Bumasajın çok fayda werdiğini söylüyorlar. İkinci usul de, zayıflatılmak istenilen kısımda elektrik masajı yapmaktır. Bilhassa Paris kadın- ları bu tedbiri tatbik etmekte- dirler. Vücudun zayıflatılması en güç olan kısmı, göğüslür. Bunun için de göğsü tokaltlıyarak masaj yaparlar. Hulâsa bugünkü güzellik mü- esseselerinin en kârlı 'işî, kadın- ları zayıflatmak - olmuştur. Genç kızlar şimdiden idman yaparak KADIN 1 — Bu Anita Page'ın şifondan yapılmış olan bü gece — tüvaleti, Elbise lş;nginde Tırnaklar Tırnakların manikür yapılarak temizlenmesi kâfi değilmiş gibi, şimdi de pariste tırnakları elbise renginde boyamak modası çık- mıştır. Akşamları bir baloya veya bir suvareye gidecek olan kadınlar tırnaklarını elbiselerinin renginde boyatıyorlar. Tırnakları boyamak yavaş yavaş ince bir san'at hali- ni almaktadır. Tırnaklar üzerinde muhtelif oyunlar yapılmaktadır. aeseneeera ereaanerERen Aescem cERERAAcAREScERErEEEAERA şişmanlamanın önüne geçebilirler. Vücudu serbest — bırakmayınız, derhal yağlanır ve lâpalaşır. 1932 İlkbahar Modası Bu senenin son modasına uygun zarif elbise Cîddiyğt Ve Vekara Ehemmiyet Veriyorlar Şapkalar Yine Değişiyor Paristen bu seneki ilkbahar modası hakkında şu malümat verilmektedir. İlkbaharda tekrar yarık etek moda olacaktır. En ziyade ehem- miyet verilen nokta kollardır. Yeni elbiselerde kollar basit ve sade olacaktır. Yalnız bilek tarafına yapılacak garnitür ve ilâvelerle, kola ayrı bir güzellik verilecektir. Yeni elbiselerde, elişi garni- türlere çok yer verilmiştir. Sadeliğe dönüş, elbisede fay- da ve vekara fazla ehemmiyet verilmesinin bir neticesidir. Elbi- senin vücudu ince ve zarif gös- terecek hatları ihliva etmesine dikkat etmek lâzımdır. Çünki bu sene vücudun —ince görünüşü şarttır. KT Ş “ üzerine İşlenen gümüş pullarla bir kat daha zarif hale |ılh=.lü 2 — Zarif bir gece tuvaletinin önden ve arkadan görünüşü., Model Lıııı basittir. Yukarı kısmı açık ve iktir, etekler bir batla çevrilmiştir. $— r modasında yırtık etek modası başlıyacaktır. Bu etek, Bugün _19,1_32 Senesi . Modelleri gürel nümunele- yeni modanın en Tinden biridir. Örme Ne Yemek Yapsam ! Ceketler Ev Kadınlarım Hergün Düşünceden Kurtaracak Bir İki Tertip Her sabah ev kadınının en büyük derdi © gün yapacağı yemeği tayindir. Biz kadın ka- rilerimize bir kolaylık olmak üzere, bu sütunda her hafta bir- kaç yeni vo ucuz yemek tertibi vereceğiz, Yumurta Köftesi Yumurtayı kaynatınız. Orta- sından ikiye kesiniz. Sarısını çı- karıp maydanos ve peynirle eze- rek tekrar yumurta beyazının boşluğuna — doldurunuz. — Sonra kaynar yağ içine atıp üç dört dakika tutunuz. Süzgeçle çıkarıp tabağa diziniz. Üzerine terbiye dökünüz. Nefis, gıdalı ve ucuz bir yemek olur. Pirinçli Et Etin yağlı tarafından birkaç parçayı kaynatmız. Kaynamış et suyile birlikte bir tepsiye dökünüz, Pirinci azacık tavada ateşten ge- çirip soğanla — birlikte tepsiye atınız. Ya fırında, yahut mangal Üzerinde pişiriniz, pirincin Üze- rine birar da maydanos ve kuru nane atarsanız, fevkalâde nefis bir yemek olur. Sütlü Halva Alelâde Gariler helvası yapar gibi, irmiği kızartınız. Şekeri sütle eritiniz. Helvaya nekadar su koyuyorsamız, onun yerine © miktar süt kullanınız. İrmiği süte haşladıktan sonra, bir taraftan bir kâse içinde"iki üç yumurtayı kabartınız ve yavaş yavaş helvaya Ba suretla pişireceğiniz helva Gazi helvası ile kıyas kabul etmi- yecek kadar bafif ve nefis olur. Bu sene örme ceketler pek moda dır.Bu ceketlerde bilhassa renklere ehemmiyet verilmektedir. Siz de bir ceket örebilirsiniz. Bu tak- dirde şu renklere ve şu nokta- lara dikkat ediniz. Kollar dar - olmalıdır. Ta ki fzerine palto giymek mümkün olsun.Şu renkler biribirlerile iyi imtizaç eder: Kestane rengi mer renk Zümrüt yeşili ile siyah renk Sarap — kırmızısı ile halif es- ve — çilek | Yapınız Bu Zarif Elbiseyi Kendi Kendinize Yapabilirsiniz İşte size zarif ve vücuda — yapıştırılmıştır. ve serbestir. Bu elbişe bütün İnceliğine ve zara- evde — yapabileceğiniz fetine — rağmen kadar basittlir . Balo mevsimleri yeni başladı. bu modelden istifade edininiz. Burun terbiyesi, Bu Elbisemnainiz bir — tuvalet. Hat- ları ince ve en son modaya uygundur. Arkada üç kuyruk — halinde — uzanan bir eteği vardır. Bu elbiseyi yapmak için ya kadile, ya yumşak kumaş kullanınız. Etekler, bel tarafında, bir ekleme ile daraltı'mış Arkası açık vermektedir. sesra haflada bir defa Kadm say- Şimden Yamız olacak ve bu sayfada şanlar bulunacaktır; Güzellik Mmeseleleri, son modalar, çocuğur evinirin — güzelliği, €v izleri, Her Ev Kadını Neler Bilmelidir ? Bu Küçük Ve Tecrübü Edilmiş Tavsiyeleri Tatbilk Ederseniz Zahmetten Kurtulursunuz Ocakta sönmüş ateşi cam Tandırmak istediğiniz zaman arar sıma kurumuş portakal kabuğu Elbisedeki çamur lekelerini karbonat dösutla çıkarmak mün- kündür. — Fakat — temizledikten sonra kumaşı ters — tarafında& ütüleyiniz. ıf Bıçaklar yıkanmadan — evvel ısıtılır veya kaynatılırsa daha iyi parlar. Yıkadıktan sonra da so- an her bıiçağı ayrı ayrı kurulamayı unutmayınız. Â Palüze yaparken, daha koya olmasını temin İçin içine bir pars ça limon veya havuç atınız, piş- tikten ve donduktan sonra hiç belli olmaz. * Soğanı kabuğu ile beraber sıcak suda haşlayınız, ondan sonra kabuğunu çıkarıp istediği- niz yemekte kullanınız. Daha rahat ve daha temiz olur. ——— « pembesi ile koyu mavi renk. Yine örme bir şapka yapar da beraber giyerseniz pek zarif olur. ———T Henüz elbisenizi -yaptırmamışsanım