January 25, 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

January 25, 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

sayıfası hayatı ve sinema © âlemindeki e—a yapar. Bu sayfalarda dünyanın en yeni sinema haberleri, artistlerin cereyanlarından © bahsedilir, Damla* Damla Parlıyan |8ebe Danyelin Bir Yıldız: “ Damla dam- la o parlıyan yıldız,, diyorlar, Holivutta Çevrilen Yeni Filimler İktisadi buhrana rağmen Ho- Bivatta sinema kumpanyaları ara- sında filim çevirme rekabeti baş- - İamıştır. Foks kumpanyası bu birkaç meşhur artist rol almıştır. Margrit Çurcil, o Verner Haymer bu meyandadır. a Dragonun Kızı Paramount meşhur artistler den Anna May Wong ve Haya kava'nm iştirakile uzak şark hayatından bâhis yeni bir filim çevirmiş ve bu filme Dragonun kızı ismini vermiştir. o Filimde san'at iddiası mevcut değildir. Takip edilen gaye esrarlı vak'a» lan sevenlere de bir filim takdım eimiş olmaktan ibarettir. Telma Tud Doroti Jordan Sahneden Çekilmiye Karar Vermiş Kokusunu İstiyorum! Geçen sinema (sayfamızda yıldızların eski elbiselerine dair oldukça malümat vermiş, Holivutta iğepzl sene elbise mas- rafı olarak 6 milyon dolar bar candığını, eski elbiselerin senenin muayyen zamanında satışa çıka” rıldığım yazmıştık, Son gelen mec- mualardan biri bu bususta çok | yayanı dikkat bir fıkrayı ihtiva #partımanında meşhur artistlerin | eski elbiseleri satışa çıkarılmıştır. kta oturan bir derin karsı (Bebe D ) bir kürkünü ede etmek iş tiyormuş. Bunun (oo için der istasyona (gitmiş, | fakat treni kaçırdığı tayyare ile harekete karar vermiştir. Tam satışa başlandığı dakikada (tay- | yare, milyarderin karısmı Holi- vuda yetiştirmiştir. Zengin kadın araştırmış, taraştırmış ve nihayet Dünyelin ( bir o kürkünü bulmuştur. Fakat kürkü muayene ederken burnuna çok tuhaf bir koku çarpmıştır. Zengin kadın kürk. “İyice © Loklayınca Bafta — kokuları burnunu doldurmuş- Milyarderin karisı satış memu- runa hayretle sormuş — Fakat bu koku nedir? Satış memuru gayet tabil bir eda ile cevap vermiş: — Kürkü temizledik. Naftalin kokuyor. Bu cevap Üzerine zengin ka“ dın haykırmış: — Ben Bi kürk istiyordum. Bu kürkte Bebenin kendi kokusunu duymak isterdim, Ve tabii milyarderin zevcesi kürkü almadan geri dönmüştür. gramer APA 3 Vi Son zamanlarda Greta Garbo derecesinde şöhret kazanan ve ismi anılan yıldızlardan birisi de (oroti Jordandır. Fakat araya pi bir kıskançlık yüzünden Dorotinin filim çevirmekten yazgeçmiye arar verdi; da sözüne ği haber alınmaktadır. asmak doğru değildir. Artistler de gai, . Onların P şairler gibidir. sonu ne çıkacak? DAR Şu Amerika bakikaten geri- beler dünyasıdır. Hele Holivut, orası büsbütün garip ve acip hâdiselere sabne oluyor. Sinema âleminde, artistler arasında aile rabıtası her nedense biraz gev şek oluyor. Bugün biribirlerile sevişip evlenen yıldızlar, aradan İ çok geçmeden biribirleri aleyhine | talâk davası açıyor ve ayrılıyor lar. Fakat bazı artistler var ki ! evleneli aradan seneler geçtiği halde elân biribirlerini sevmek- ” tedirler. Ancak bunlar parmakla | gösterilecek okadar azdır. İşte kazanmıştır. vel) ise boylu boslu, güzel ve ağır başlı bir erkektir, Bunlar bir müddet evvel biri- birlerini sevmişler ve evlenmişler- dir. Fakat şayanı hayrettir ki bugüne kadar biribirlerine yan gözle bile bakmamışlar ve arala” rında ufak bir sızıltı çıkımamış- tır. Aile dedikodularının en ziya- de büküm sürdüğü Holivutta sinema rejisörlerinden birisi ge- çenlerde bir müsabaka açmıştır. Müsabakanın mevzuu(En bahtiyar aile) dir. Bu müsabaka © kadar alâka uyaodırmıştır ki bütün artistler heyecanla iştirak etmiş- lerdir. Netice de Vilyam Povel ile karısı Karol Lombar birinci liği kazanmıştır.ar “Son Posta, Holivutta husnsi mahbiri bulunan yezâne Türk gazetesidir. Ho livut, wuhabirimiz, her hafta bize mektep gönderir ve sinema öleminin İçyüzünü anlatır, .Holivutta En Bahtiyar Aile Müsabakası Yapıldı Vilgam Povel ve karısı Karol Lombar * Bu haberi veren Amerikan gi bu yepyeni müsabaka nda şayanı dikkat mütalea- lar serdediyorlar, Bir gazete daha ileri giderek şöyle yazıyor! Avusturyada Sesli Filim Başladı Sesli filim çıktığı zaman atel yeleri değiştirmek ve yeni maki neler getirtmek, hulâsa yüz bin lerce lira sarfetmek mecburiyeti karşısında büyük bir şaşkınlığı düşen Avusturya filim sanayi yavaş yavaş kendini (toplar mıya başlamıştır. Bu canlılığın ilk eserlerinden biri “Büyük aşk, serlevhası oalında yapılan bir filimdir. Senaryoyu Berger ile Bernfeld- yapmışlardır. e Başlıca rolü de maruf komik Hans Niese oynamıştır.