4 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

KT AAA GELE BCt FETRA BN aei yERC Y UPR C KUN LA wes - y Hastaneden y a Şikâyet Bir dostumuz anlattı: — Hayatta garip tezatlar var. Dün tramvayda iki kadın önüm- deki sırada oturuyordu. Biri, sa- rışın, sıhhatli, alyanaklı, etli canlı otuz yaşını geçkin. Öbürü zayıf, esmer, kara kuru, ellisine yıluı. Sırıını anlatıyor: — Teyzeciğim, vallahi ya- şamaktan bıktım. Kaç sene — bu, biliyor musunuz? On iki senel Tam on iki sededenberi o hasta- ne senin, bu hastane benim, do- laşıp duruyorum. Şu menhus yer- lerden ayağımı kesemedim. Has- talık, hastalık, hastalık... Buna can mı dayanır, yürek mi dayanır, vücut mu dayanır? Şimdi yine hastaneden geliyorum, iki #aat sonra yine gel dediler. Tabit gideceksin. Can bu. Değil mi teyzeciğim. — Eh, ne yaparsın, kızım... Halinden şikâyet eden sarışın kadına dikkatle baktım: Vücudü sapasağlam, yanakları kıpkırmızı, mavi gözleri pırıl pırıl yanıyor. Fakat demek ki görünüşe aldan- mamalı. Zavallının öyle bir has- talığı var ki onu senelerdenberi hastanelere — götürüp — getiriyor. Kolay değil: On iki sene, Daha da gidecek. Allah sabır versin. | Kadıncağıza acıdım. Tekrar dert yanmıya başladı: *“—O hastanelerin kokusu telâşı, hali... Aman yarabbim, alışamadım gitti, teyzeciğim, Be- nim yüreğim çok yufka... Baştan yanlış hareket etmişim. Meğer ben “bastabakıcı,, olacak kız de- #ilmişimi iR * “Müuhterem Üstadım!,, Geçen gün, istidatsız ve 'he- veskâr gençlerden biri, Cenap Şehabeddin Beye bir şiirini oku- du ve sordu: — Muhterem üstadım, nasıl buldunuz ? Canep dedi kir — Aman herkesin yanında bana “üstat, diye tevcihi hitap etmeyiniz, çok mahcup olurum : Sizi benim yetiştirdiğimi zanne- derler. Sahtekârlık Yapan Kadın Salihli, ( Hususi ) — Gümüş yüzük ve bilezikleri altın diye satmıya — kalkışırken — yakalanan Burunsuzun Sabriye Hanım mu- hakeme edilmek üzere mevkufen Manisa Ağır Ceza Mahkemesine gönderilmiştir. Karamanlılar Müskirat İnhisar İdaresine Teşekkür Ediyorlar Birkaç gün evvel (Karaman ) | £." mubabirimizden «larak neşretti- bir mektupta, Müskirat idaresinin bu sone ©o ha- | üzüm | validen mühim miktarda satın aldığı, bu suretle köylünün refaha kavuştuğu bildiriliyordu. Karaman Belediye Riyasetinden gelen bir mektupta, Müskirat İn- hisar idaresinin bu hareketine karşı Karaman ve havalisi halkı- nin çok müteşekkir olduğu, bil- hassa Umum Müdür Asım Beyin, kanunları. tatbik etmek suretile gösterdiği alâkayı köylünün hiçbir zaman unutmıyacağı ve bu hare- keti her vakit - şükranla yadede- ceği bildirilmektedir, SON POSTA Şarkın İncisi: Elâziz Elâzizde Münevver Gençler İlim Munakaşalarına Çok Ragbet Edıyorlar Elâziz, (Husa- tabil güzelliğine son — senelerde imar faaliyeti de inzimam — ettiği için Elâziz gün geçtikçe güzek leşiyor. Elektrik tesisatı — ikmal edilmiştir. — Ya. kında — şehirde tenvirata başla- nacaktir. Şebrimiz muntazam yollara ve caddelere maliktir. Hususi bir iki toplantı — istis- na edilecek olursa şehrimizde gece hayatı yok gibidir. Sanema binasının — temeli atıldı ama, İzmirde Kaçakçılık Mah- ! Elâzizde Millt kütöphane binası kışın birdenbire gelmesi dolayı- sile inşaata başlanamadı. Elâzizin münevver gençliği geceleri Mu- allimler — birliğinde — toplanarak vakit — geçirmekte — ve faydalı ml!nakışıl.ır yıpmıktıdır Mu- kemeleri Faaliyete Geçti İzmir (Hususi) — Şerimizde teşkil edilen 12 numaralı İhtisas Mahkemesinin hâkim ve müddei- D umumisi henüz tayin edilmemiştir. | Bir İstanbül gazetesi 12 numaralı İhtisas Mahkemesi Müddeiumu- | miliğine, İzmir Vilâyeti Müddei- umumisi Hidayet Beyin tayin edi- diğini yazmıştı. Hiduyet B. böyle bir tayinden haberi olmadığını söylemektedir. İzmir İhtisas Mahkemesi hâ- kimliğini vekâleten yapması ev- velce tensip edilen Ağır Ceza azasından Edip Bey Muğla İhti- sas Mahkemesi azalığına, müddei- umumi muavinlerinden Fuat Bey de müddeiumuniliğine tayin edil- miştir. Müddelumumilik baş muavini Ali Riza Beye, Adliye Vekâle- tince İstanbul Sekizinci İhtisas Mahkemesi Müddeiumumiliği tek- lif edilmiş, Ali Riza Bey bu va- zifeyi kabul etmemiştir. İzmirde kaçakçılık dav 'arının fazlalığı, şimdiye kadar Asliye | vazifesini İhtısas mah- Manisada Düğünlerde Şeker Yerine Üzüm İkram Ediliyor Manisa ( Hususi ) — Bay- ramda şeker yerine yerli malı üzüm ve incir ikram — edilmesi bakkında ilk teklif şebrimizden yapılmıştı. Şimdi burada düğün- lerde de şeker — yerine — Üzüm ve incir verilmektedir. Nitekim şehrimizin — ileri gelenlerinden Mutaf zade Hasan Beyin kızının nikâhı esnasmda belediye daire- sinde — misafir — ve davetlilere, Bursa ipekli mendillerinin — içeri- sine konulmuş bir halde üzüm ve fındık ikram edilmiştir. Ceza Mahkemesinin güçleıhmektc idi. Hidayet Bey kemesinin teşkili, bu — suretle Asliye Ceza Mahkemesinin esas vazifesi — içerisinde temin edecektir. Alâkadarlar; bir mabkemenin İzmirin ihtiyacına kâfi olmadığını, şehrimizde ikinci bir — İhtısas mahkemesinin tesisini ileri sür- 'l mektedirler. | | İzmir Müddeiumumisi l çalışmasını | Adnan e —mim maraenn e — . İzmirde Üç Gümrük Memuruna İşten El Çektirildi İzmir (Hususi) — Gümrükteki sahipsiz eşyaların satışına memur komisyonda mühim bir suiistimal meydana çıkarılmıştır. Komisyon- da aza ve memur 6 kişinin 16009 / nunaralı kanun mucibince mev- küfen muhakemeleri talep edil- miştir. İthalât Gömrüğü muayene Memuru Şehap, azadan Başmü- dürlük Veznedarı Fethi, Komis- yon Reisi Ahmet Hamdi Beylere Müfettişlikçe işten el çektirilmiştir. Digerüç axa vazifelerine devam et- mektedir. Zimmete geçirilen paranın )bin Tira olduğu söylenmektedir. allimler — birliği için — bir. bina tutulmuş ve bi- nanın — tefrişine başlanmıştır. Şehrimizde ye- di ilkmektep vardır. Bunlardan ikisi yatı mek- tebidir. Bir orta- mektep bir de muallim mekte- bi vardır. Şehri- mizdeki — talebe kütlesi memleket kütüpane sin den büyük istifadeler temin etmekte- dir. Şehrimizde biri un, diğeri mensucat fabrikası vardır. İkisi de hali faaliyettedir. Trenin Elâzize uğraması, bu- ranın iktısadi faaliyetini artırmış ve şehrimize büyük faideler temin etmiştir. Musa Bandırmada Bir Facia İki Korucu Bir Çobanı Mavzerle Öldurdu Bandırma (Huıuıl) — Ka- sabamız civarında Livadya sem- tinde bir facia olmuş, bir çoban iki koraca tarafından — öldürül- müştür. Tahkikatıma göre hâdise söyle olmuştur: Akif isminde bir çoban Li- vadya mevkinde koyunlarını ot- hatırken © havali korucularından Abmet ve Hüseyin isminde iki kişinin ihtarına maruz- kalmıştır. Korucular koyunları — tarlalara girdiklerini söylemişlerdir. Bunun üzerine arada bir dil kavgası baş- lamış, neticede korucu Ahmet mavzerini çekerek ateş - etmiş, çıkan kurşunlar çoban Akife isabet etmiş, adamcağız ölmüştür. Korucular yakalanarak - Adliyeye verilmişlerdir. B. K. Adanada Trahomlu Talebenin Te- davisinde İlım_nl Mi Var? Adana ( Husast ) — Mek- teplerden ayrılan bine yakın tra- homlu talebenin şimdiye kadar bir defa gözlerinin silinerek ilâç konduğu ve bir daha - talebelere | bakılmadığı -söylenmektedir. Bu- | rada çıkan bir gazete sıhhiye ve maarifin nazarı dikkatini ce- betmektedir. Adanada Süt Buhranı Adana ( Husust ) — Sön grip salgını dolayısile şehrimizde süt ve yoğurt buhram- başgöster- miştir. Hastaları olanlar bu vazi- yet karşısında ne yapacaklarını şaşırmışlardır. artistlerine âşık olmak, onları taklit etmektir. Saçlarını onlar gibi kesenler, tarayanlar, tuvalet- lerini onlara uyduranlar, hare- ketlerini onlar gibi idare edenler ne kadar çoktur. Sevdiği artistim resmine saatlerce gözünü ayırmar dan bakanlara çok rast geldim. — Tam iki saat Greta Gar bonun resmi önünde dalıp git mişim. Eğer çagırmasalardı belki daha iki saatta bakabilirdim, O, ne derinlik, one mamna.. her baktıkça yeni şeyler görüyor, baktıkça bakacağı geliyor. Yine birisini tanırdım ki odası adeta bir sinema camekânı yibie dir. Duvarların ne renk - olduğur nu göremerzsiniz. Onların bir çoğu ne fedakârlıklar, bir çok dostlar rına ne yalvarmalar sayesinde elde edilmiştir. — Bir yangın tehlikesinde en evvel kaçıracağım eşya bunlardır. Bu merak her muhitte kendie ne göre Greta Garbolar, Kolim Mur, Billi Dov, Duglaslar, Valar- tinolar, Ramon Novarrolar — yas rattı. Aileler arasında yeni yeni kıskançlık sahneleri, Yeni nişanlanan bir genç ka anlatıyordu: — Ben Morisi çok severim, Onün hiç bir filmini kaçırmam. Geçen gün nişanlımla beraber sinemaya gittik. Benim Morisle alâkadar olduğumu görünce bir tuhaf oldu: N *—Morisi çok mu beğeniyors sun? , dedi. Müspet cevap alınca suratı iki karış astı. Birşey söylemiye de cesaret edemedi. Yalnız idide birde: “— Haydi gidelim artık bu, Morisin çok kötü bir filml,, diye söylenmiye başladı. Gördünüz mü başıma geleni? Artık bana Mo- ris haram... Başka evli bir hanım dert yanıyordu : — Bir daha Greta Garbo mu ? Sinema müdürleri tanıdığım olsa bu kadının filimini getirme- meleri için gidip yalvaracağım.. Kocamla sinemaya gidince per denin üstünde © menhus kadını gördü mü, bitti. Artık yanında ben varmışım, yokmuşum.. Umu- runda değil... *— Ne sehhar, ne selbihar kadın, diye başlıyor da artık söylemediği kalmıyor. Artık yar sak.. Greta oynadığı zaman bize sinema paydos.. Laştınız mı? Ben de şaşlım. Gölgeden kıskanmak. Hani gök geden kormak- gibi. Yola mağ- rür uzanan - gölgesini çiğnedim.. diye bir cümle vardır. Bunlar da gölgeleri kıskanıyorlar. İntikam için de bari resimlerini çişme sinler. B. Halim Grip Tatili Gemlik, ( Hususi ) — Orhamr gazi merkez — mektebile — dört köy mektebi —grip — yüzünden bayram - ertesine kadar — tatil edildi. ğ Salihlide Pehlivan Güreşleri Salihli, ( Hususi ) — Kasa- bamızda bayramın ikinci günü için GW:IEİ:;KM men- faatine büyük ivan güreşleri tertip cdilmiştir: Güreşlere Türkk yenin meşhur pehlivanları davet edilmliştir. Söz Aramızda Gölgesini Kıskananlar Son senelerin modalarından biri de erkek veya kadın sinema