4 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

4 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

(SON POSTA)da Hanımteyze bütün gençlerin kalp ve aşk İşlerinde ea « mimi dert ertağıdır. Allenize, dostlarınıta söyliyemediğiniz aşk dertlerinizi Hanımtayzeye yanmır, Hamm- teyze ya her günkü sütunda veya hususl mek- tupla cevap verir. Hanimteyzenin fikirleri, birçok gençleri - büyük müşküllerden - kurtarıyor. Dertterinizi Hanımteyzeye Yazınız Bu Sene. Kunduraların Rengi Ve Şekli Elbisenizin Renginde Kundura Yaptırıp So- kağa Çıkabilirsiniz Şimdiye kadar elbise rengin- de kundura ancak — salonlarda giyilebirdi. Bu seneden itibaren baloya giderken giydiğiniz kun- duraları sokakta da kullanabile- ceksiniz. Elbisenizin vengi ne — ise, kunduranızı da ©o renkte yaptıra- caksınız. Bugün renkli kundura ile gezmek, zevkiselim alâmeti #addediliyor. Yalnız şuna dikkat ediniz ki kunduranın rengi elbisenin rem- gine uysun. Kunduracılar, yeni modaya göre yeni biçim kundu- ralar hazırlıyorlar. Kundura kw- maştan — yaptırılabileceği — gibi, renkli deriden de yaptırılabilir. Binaenaleyh ilkbahar ve yaz için kundura almadan ve yaptır- madan evvel elbisenizi yaptırınız. Kunduranızı ona göre seçiniz. Amerikada Genç Kızlar Podra Aleyhtarı Amerikada bazı kadın mu- bitlerinde podra kullanmak aley- binde bir cereyan başlamıştır. Bir kadın doktorun ortaya attığı bu fikir, Amerikada büyük bir alâka uyandırmış ve elr “na bil- bassa genç kızları toplamıştır. Bu kadın doktor podranım hhi zararlarından bahsetmekte, podra istimalini kat'iyen menet- mektedir. Bu cereyan bilhassa evli erkek- ler tarafından memnuniyetle kar- şılanmaktadır. Çirkin ve yüzü buruşuk ka- dınlar podra — lehtarı görün- mektedirler. Güzel Ve Şık Düğmeler Anneniz veyahut ablanız yaz- bk elbiselerinizi veyahut parde- sülerinizi dikerken onların kır- pıntı diye attıkları parçalardan siz de düğmelerinizi yapar. An- nenizi masraftan — kurtarırsınız. Bakın nasıl. Elbisenizin par- çasından — küçük — bir — parça alır bunu istediğiniz büyüklükte (elbiseniz veyahut paltonuza göre) meselâ beş kuruş, on kuruş ve yahut yirmi beş kuruş büyüklü- ğgünde yuvarlak kesersiniz. Bir tane daha yine bunun kadar kesersiniz. Sonra ikisinin de ke- narlarımı hafif katlarsınız. Bu katları içiçe getirerek bu iki yu- yarlak parçayı güzelce biribirinin süstüne koyarsınız. İkisinin ara- sına kalınca bir kumaştan fakat bunlardan daha küçük kesil- miş - bir parçayı sıkıştırırsınız. Düğmenin etrafından bu par- çanın görünmemesi lâzımdır. Böy- lece düğmeniz sert olmuş - olur. Sonra etrafına seyrek bir - fisto aparsınız. Altıniın tam ortasına ıiı de ilik yaparsınız. Düğmeyi elbisenize dikerken bu ilikten tutturursunuz. Düğmenin üstüne istediğiniz süsü de işliyebilirsiniz. Resimdeki düğmeler de hep böy- le yapılmıştır. (SON POTA) kadınları ve genç kalarn alâkadar eden mevzulara — her şeyden fatla ehemmiyet vermektedir. Şimden sonra haftada bir defa Kadın #üy- Samız Gü: Buzun terbiyesi, cak ve bu sayfada şunlar bulunacaktır. ik meseleleri, «on medalar, çocuğur güzelliği, &v isleci, evinizin el işleri ve smire.. Artık ilkbahar mevsimi — için hazırlanmak — zamanı geldi. İkt- sadi buhran bu şiddetle devam ettiği müddetçe yeni elbise yap- tırabileceklerin adedi, şüphesiz, günden güne Aazalacak. Mevcut elbiselerimizden istifade ederek modaya uymıya - çalışacağız. Bu maksatla karilerimize bazı pratik fikirler veriyoruz. Evvelâ kışlık - elbiselerinizle, yazdan kalmış, artık kullamlamaz diye bir kâşeye atılmış kostüm, ——— - HER EV KADINI Yanık — Yemekten - Nasıil İstifade Edilir? Ocakta pişmekte olan ye- meginizin yandığını hissederseniz ilk işiniz hemen tencereyi acak- tan kaldırmak ve kapağını — aç- mak olur. Bu, fenadır ve bütün yemeğin yanık, yanık kokmas sına sebebiyet verir. Halbuki böyle bir vaziyet karşısında ka- hrsanız tencerenin - kapağını aç- mayınız, ocaktan alımız ve bir taş üzerinde beş dakika tu'tunuz, sonra kapağı açıp Üzerine birkaç damla su serpiniz. Yanık kokusu bu suretle yukarı çıkmaz, ten- cerenin dibinde tekâsüf eder. Sonra yemeği yavaş, yavaş baş- ka bir kaba boşaltırsınız ve lez- zetle yemeğinizi yersiniz. Mermer Nasıl Temizlenir? Mermer çok çabuk kirlenen ve bundan dolayı fena bir man- fistan veya ceketlerinizin hepsini çıkarınız. Bunların içinde evvelâ koyu renkte olanları ayırınız.Çün- ki bu rengin modası hiç geçmez. Yalmız bu sene eteklerin geçen mevsime nazaran dâaha kısa — ol- duğunu unutmayınız. Ufak bir ta- mir ile koyu renkli - elbiselerinizi yeni mevsime de uydurabilirsiniz. Bel kısmını da biraz yukarı kal- dırınız. Geçen senenin emprime krep- döşinlerinden de ceket | yenler, üzüm salkımlarım | küle gömerler, yahut ta hevenk yapıp bodrumların tavanına asar- lar. Bu iki usulden daha isabet- lisi şudur? Bağ bozumu zamanı, — tane- leri fazla sik olmıyan Üzüm sal. kımlarını almak, bunların bozuk tanelerini ayıklamak, sonra bir sandığa temiz kepek yayarak salkımları, biribirine bitişmemek şartile bu sandığa istif etmek ve her istifi yine kepekle örtmek, bu suüretle her zaman taze üzüm yiyebilirsiniz. zara arzeden bir taştır. Fakat temizlemesi de o nisbette ko- laydır. Bir parça saf terebantin ruhu almız. İçine "dövülmş ger tozu koyunuz. Sonra sıkıca bağlanmış ve bir. topaç - haline getirilmiş bir bez parçasını buna batırarak taşa sürtünüz. Bu be- sün- veya | NELER BİLMELİDİR Üzüm Nasıl Muhafaza Olunur?| Kışın taze üzüm yemek işli- | ya | ! lekeli İlkba_h_aîr Modasında Neler Var?A h ; bluz yapabilirsiniz. Bu bluzun kolları kısa, yakası geniş olabilir. Tayyörünüz — varsa, — ceketinizin kollarını çıkarınız. Vücudünü de bir yelek gibi ufaltıp kullanınız. Çoraplarda moda renk yine açıktır. Yalnız iki üç sene evvel- ki kadar pembe değildir. Kunduralarda açık hâlâ modadır. Şapkalar soldan sağa ve kadan öne dağru caktır. renkler Ter Lekelerini - Nasıl Çıkarabilirsiniz Birçok şişman insanlar yazın terlemekten fena balde sıkılırlar. Bu ter yüzünden elbiseleri ve | yakaları sık, sık kirlenir ve çok fena bir manzara arzeder. Biz umumiyetle ter lekelerini sabun- la ve su ile temizlemiye kalka: yız, Bu, bir hatadır. Ter lekesi ya tazedir, ya İakidir. Yeni ise hamiz mahi- yeti vardır. Bu Takdirde amon- yakın içine su karıştırır, leke olan yeri bununla silersiniz. Es- kidiği takdirde kalevi mahiyeti vardır. Onun için bol suya ka- rıştırlmış hamiızı hummaz — ile silersiniz. Her iki takdirde de yerin iyice — çitilenmesi icap eder. zin “üzerine birîjc..â;;ııla _;ey—— tinyağı damlatmak çok - fayda- hdır, — 1932 İnce Ve Zayıf Modası Kalkıyor Artık Pehrize Nihayet Verebilirsiniz, Fazla Et Günah Değil Şimdiye — kadar kadınların servi gibi ince uzun olmaları moda idi. Kadınlar bu modaya uymak için ne fedakârlıklara katlanmazlardı. Kendilerini ye- mekten keser, cimnastik ve id- man yapar, saatlerce , büm işkenceye razı olurlardı. Artık bu işkencelere elveda. Hanımefendiler, artık korkmakı sızın rahat rahat yemek yiyebi- lirsiniz. — Masajları, — pebrizleri, sıcak banyoları unutunuz. Bugüm kü modada artık kadının vücudu biraz etli olmak lâzımdır. Bu Mmünasebetle bir moda müessesesi müdürü şu izahatı veriyor : *“Müfrit zayıflık belki iyi hat lar vücude getiriyor. Fakat çok sahte tuvalet manzarasını veri- yor, tabilliği kaybediyordu. Zaten kadınlar artık bu — zayıflamalı modasından bıktılar. Kadın birax da sıhhat ve neşe telkin eden bir vücuda sahip olmak istiyor., Yalnız tombul vücutlara göre yeni hatlar, yeni mo - alar çıkar- mak lâzım geliyor. Moda müece- seseleri şimdi bu hatları vücuda getirmekle meşguldürler. * İlkbahar modasında ehemmk yet verilen noktalar şunlardır : Bu senenin modasında tefer ruata gittikçe daha fazla ehbem- miyet verilmektedir. Belde geniş, açık renkli, elbk seye uygun bir kemer. Ba kemerler ekseriya siyah deriden oluyor. Yaka kürklü ise, bazam kürkten de yapılır. Çanta, elbisenin rengi ile temamen tezat teşkil edecektir. Gerdanlık ta, cazip ve açık renkli olacaktır. — Çıkanlıp — takılabilir beyaz ve dar yaka. ar- |Güzel eğilmiş — ola- Ağlz Güzel bir ağız, yüzün bütün güyelliğini artırır. Dudaklarına kırmız sürenler ağızlarının gü- zelliğini temin edebilseler, tuva- let yapmanın en büyük sırrısı keşletmiş olurlardı. Kışın soğuktan dudaklar çat- lar, birçok kadınlar buna ehen- miyet vermezler. Halbuki çatlak dudak ağzı çirkin gösterir. Bu- nun. için akşamları — yatarken dudağa vazelin veya krem sürme- lidir. Yüzünüzün şekli, ağzınızın şekline göre değişir. Ağzımzın şekli de dudaklarınıza yapacağr nız tuvalete tâbidir. Dudaklara baştan başa kırmız. sürmemeli. Hele kenarlara kat'iyyen kuvvetli kırmız tatbik etmemelidir. Kır- mızı, ortaya sürünüz. Alt dudağa biraz kalınca, Üst dudağa ok gibi bir çizgi yapınız. İnce, kü- çük. zarif bir ağız meydana çıkar. Bazan dudak — uçlarma küçük bir temas, zarif bir mam- zara vücuda getirebilir. Fakat dudaklarınıza nekadar itina ederseniz ediniz, fena diş- ler bütün bu ilinayı Sıfıra düşü- rür. Evvelâ dişlerinizi temizleme yi öğrenidiz.