15 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

15 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa ——— —— — Cenup Denizlerinde Bir Seyahat Macerası Altın peşınde.. Üç Serseri.. Uç Milyoner | “Kabile Arasmda, Kendisini Sihirbaz İnanır mısınız, demıdu vapur- gökte — tayyarelerin ve havada radyo dalgalarının dolaş- tığı bu fen asrında dümr yanın bu köşesinde bu eski zaman âdetleri el'an bakidir. Fakat bana sataşmadıkları müd- detçe bu olup bitenlere aldır- dığım yoktur. Ne yaparlarsa yap- ların, sınlar, umurumda değildir. Fakat | bu heriflerin adığımı hatırladığım | insan başı kesen civarında y zaman m içimde bir isyan hişsi duyuyorum. ni bir adam sifatile Bu, işi rakıya dökmek için kâfi | bir sebep değil midir? * 2 Ve bu vahşi herifler bu toprakta Allah imiş gibi mağrur - dolaşmaktadırlar. yüksekten sandalla- rını almadan güya bakıyorlar, bile fkeleme: bağlıyorlar. Bunların içinde ihtiyar kadındır. Kendisine sihir- müsaademi baz süsünü vermekte ve bütün kabilesini korku içinde insan yoktur.,, “ Ben burada bir kumpanyasının hesabına oturuyo- rum, âmirlerime haber gönderdim: | — Bu havaliyi bir defa olsum temizlemelidir, — dedim, etmediler, Doğrusu ben de bık- tım, Bu hale daha ziyade taham- mül edemiyeceğim.., Viar bir kadeh daha doldur- du, sözünü bitirmişti. Fakat Ma- kar ona ikinci bir sual sordu: — Sizin.. Bu ticaretğâhınız me vakit tesis edilmiştir? Bana | en müthişi | yaşat- | maktadır. Ondan ödü patlamıyan | kançuk | ne ise, şimdi haydi bakalım dos- tum Makar iş başınal Görülüyor ki bu dakikada sandalın başına bekçi dikmiye lüzum yoktur. He- pimiz birden çalışabiliriz. Fakat herşeyden evvel söyle | 'rindu çatlayıp gidecektir. Her | bize: Aradığımız yer burası mıdır! — Evet! — O balde bizi — definenin ka müsaade! Hiç | şüphesiz oraya güpe gündüz git- hangi bir kimse bizi göze i — Viar Ortalıkta da kimse yoktur, daha ne istersin? Makar fikrinde — sebat edi- yordu: — Bir dahba edeyim, bu ormanın her tarafında bir | çift göz ve bir çift kulak vardır. Herkesin bizi takip cdcbi!eceği tekrar uharriri: Stakpool - 8- Gosterçrek Herkese Korku Veren İhtiyar Bir Kadın...,, İ bir yere ap açık gitmek deliliktir" Tilman söze karışarak : — Belki hakkı vardır, dedi. Define yerinde duruyorsa duru- yordur, kaçıp gidecek değil ya ! Kaptan Hul homurdandı : — Peki sen ne fikirdesin ? — Sandalı boşaltalım, çadı- rı ağaçlarn — arasında bir yere kuralım. Cekiçile içimizden biri (Vıar Yın kulübesinde — yatabilir. hemen rhal itiraz etti: hesabıma — ayyaşın atmayı ben kabul ede- Makar teklif etti: Ben müşkülpesent değilim, | çatı altında olayım da üst tarafını aramam, isterseniz herifin yanın- da ben yatarım. Sandala döndüler. * Arkası var « için de çadır aldırış | Viar elinin tersile dudaklarını | silerek: — Takriben yedi sene evvel, diye cevap verdi. Benden evvel burada Jonston isminde başka bir beyaz adam varmış, dört sene kalmış, sonra bilmem neden | ölmüş, ile Zaten katıksız Diyak — kabilesi efradı pek — iyi — geçiniyormuş. ihtiyar — kadının kızı bir. Diyak değildir. Kam karışıktır. ve az çok ta İn- gilizce bilmektedir. Kendisi ile konuştum. Sandalinı benimkinin | yanına bağlamamasını söyledim. Bana kafa tuttu. Düşününüz bir | defa, güzel olsa bile yarı yarıya rengi bozu'. bir kız bana serkeşlik etsin, olur şey değil! Hagton serek: — Adı nedir? Diye sordu. — Tıpkı annesi gibi: Şayal Allah bilir babası kimdir? Hagton biraz yan dönerek ( Tilman ) a baktı, fakat kaptan Hul söze karışmıştı: adamın sözünü ke- | — Beari.. burada iyi bir para | kazanıyor musunuz? — Ne gezer? San'atimiz güç- tür, kumpanya müstesna olmak üzere kimseye kâr bırakmar, fakat zannederim mücssese mem- nundur. Bu havalide benim gibi bir düzüne memuru vardır, geçi- nip gidiyor. Dili peltekleşmiye başlamıştı, üzerine de bir ağırlık çökmüştü, yeni gelenler adamın — sızmıya başlamasından — istifade ederek yekdiğerini mütecakıp usulcacık dışarıya çıktılar. Kaptan Hul: — Bu adam çok içiyor, dedi, eğer dikkat etmezse günün bi- # # İ)MÜJDE SUADİYE PLAJ GAZİNOSU BUGÜN AÇILDI Türkiye Kü Cemıyetınden- Cemiyetimiz senelik umumi kongresini bayramın üçüncü Pazartesi günü saat |(0 da Türbe'deki umumi merkezinde aktedeceğinden muhterem Aazanın teşrifleri rica olunur, » Xfyon karahisar Maden suyu “ Böbrek, Karaciğer, Mide. hastalıklarına karşı Türkiyenin Yegâne madensuyudur. Umum deposu: Yenipostane karşısında Eskizaptiye No. 20 caddesi Istanbul Gumruklerı Muha- faza Müdürlüğünden: 1 — Açık deniz motörlerine yaptırılacak pervaneler fenal ke- şifnamesi mucibince pazarlığa konulmuştur. 2 — Pazarlık 21 Nisan 932 perşembe günü saat 14 te icra edi- cektir. Taliplerin * 7,5 teminatlarile Muhafaza Müdürlüğünde hazır bulunmaları. liol;tor Orfa ı;idi; Zührevi ve cilt hastalıkları mütehassısı Beyoğlu, Tokatlıyan karşısı No, 251. Tel. B. O. 3734 Bayram İçin En güzel hediye bir demet çiçektir Ancak — Sapuncaki — Hearethanesi bu arzunuzu tatmin edebi! Yenikapı ve Kumkapı iske- lelerinde mazbut 320 kilo meşe ve başkaca 12 çeki meşe 34 çeki mahlut odun ile 250 kilo meşe kömürü 21 - 4- 932 per- şembe — günü ihale edilmek üzere mezayedeye çıkarılmıştır, izahat almak istiyen *taliplerin Yenikapı Orman İdaresine ve yevmü mezkürda saat üç bu- çukta delterdarlık binasında ihale komisyonuna müracaat eylemeleri ilân olunur. UCUZLUĞUN ÇA ÇARESİ Lokantamız buhran dolayı- sile mühim tenzilât yap- mıştır. Herkese - elverişli abone usulüne başlamıştır. Yemekler evlere gönderilmek- tedir. Nazarı dikkati celbederiz. anahmet Narimsade lokantası — Beyoğlu İstiklâl caddesi N. 368 Emlâk ve Eytam Bankasından: HALİÇTESAZPILIK FABRİKA ARSASI İstanbul: Eyüpte Bahariyede kâinma müştemilât harap arabr. fabrikası peşin para vekapalı zarf usulile satılıktır, İhale 14 mart 1932 pazartesi günü Ankarada Banka İdare Meclisi huzurile yapılacaktır. Teminat 1363 liradır. Bu hususta tafsilâl almak istiyenler İstanbul İzmir, şubelerimize veya Ankarada Umum Müdürlük Emlâk İdaresine müracaat edebilirler. - Kiralık Voli Bankamızın malı olan Anadoluhisarında Küçüksu volisi bir sene müddetle kiraya verilmek üzere kapalı zarf usulile müzayedeye vaz- edildiğinden taliplerin ihaleye müsadif 30- 4- 32 cumartesi saat ona kadar Bankamızdan almacak şartnamenin leffile teklif mek- tuplarını şubemize tevdi eylemeleri ilân olunur. M Pazarlıkla Satılık Emlâk Esas 156 Mevkiü ve nev'i Teminat Heybeliada Manastır sokak 10 No. n 22750 arşın zeytinlik. 30 - 70 dönüm m 212 Feriköy ikinci kısım mahall: tane caddesi 798 M, arsa. 300 » Balâda yazılı emlâk bedelleri peşin para veya taksitle ödem- mek Üzere pazarlıkla satılacağından taliplerin 25 - 4 - 1932 Pazars tesi saat on altıya kadar şubemize müracaat edilmesi. - Büyükadada Satılık Otel Büyükadada Altınordu caddesinde 17 - 19- 20 - 23 ve 25 m- maralı ma müştemilât Otel Dö La Plaj peşin para ile satılıktır. Müzayede kapalı zarfladır. İhale Ankarada Emlâk ve Eytam Ban kası İdare Meclisi huzurile yapılacaktır. İhale tarihi 25 Nisan 1932 pazartesi günüdür. Talip olanlar teklif mektuplarını ihale gününe yetişmek üzere taahhütlü olarak göndermelidirler. Teminat 1230 liradır. Mufassal şartnamesini mütalea etmek istiyenler İstanbul, İzmir ve Ankarada Emlâk ve Eytam Bankasına müracaat edebilirler. Bu şartnamenin bir nüshasının bir lira mukabilinde alınarak imzalı olduğu halde teklif mektuplarile beraber gönderilmesi şarttır. a Adanada Külahçılar çarşısında Lale sineması namile maruf sinema binası arsası ile beraber bilâ faiz sekiz senevi taksitle sa- tılıktır. İhale Ankarada Emlâk ve Eytam Bankası İdare Meclisi huzurile yapılacaktır. İhale tarihi 25 Misan 1932 tarihine müsadif pazartesi günü- dür. Talip olanlar teklif mektuplarını ihale gününe yetişmek üzere taahhütlü olarak göndermelidir. Teminatı dört yüz elli liradır. Mufassal şartnamesini mütalea etmek istiyenler Adana Defterdarlığına ve İstanbul ve İzmirde ve Ankarada Emlâk ve Eytam Bankasıma müracaat edebilirler. Bu şartnamenin bir nüshasının bir lira mukabilinde alınarak — imzalı olduğu halde teklif mektuplarile beraber gönderilmesi şarttır. | Şişlide Pazarlıkla Satılık Arazi Şişlide Hürriyeti Ebediye Tepesi civarında İzzetpaşa — Çiftliği ar; dahilinde tahminen on dönüm araziyi müştemil münhedim tuğla fırını bedeli peşin veya taksitle ve pazarlıkla satılacağından taliplerin 25 - 4 - 1932 Pazartesi saat on altıya kadar şubemize müracaatleri. tah- 250T.L arazi. Yü0 « e Şişli - Ka — İstanbul Evkaf Müdüriyetinden : Tamamı ( 5696 ) arşın (76) santim terbünde bulunan Mah- mutpaşada Hobyar mahallesinde Hocahanı sokağında atik (13) cedit 2,4,6 numaralarla murakkam — mukaddema konak arsası elyevm halı yıkama mahallinin Kadastroca mahlülen Evkaf namıma tesbit edilen ( 2520) hisse itibarile (720) hissesi satılmak üzere (15 - mart - 932 ) tarihinden itibaren ( 20 - nisan - 832 ) tarihine kadar müddetle ve kapalı zarf usulile müzayedeye vazo- lanmuştur. - İhalesi ( 20- nisan - 932 ) tarihine müsadif Çarşamba günüdür. Talip olanlar (477) lira nakit pey akçesi makbuzu veya © miktar banka kefaletnamesile teklif mektubunu yevmü ihale olan cumartesi günü saat on beşe kadar İstanbul Evkaf Müdüriyeti binasında müteşekkil İdare Encümenine tevdx eylemeleri ilân olumır İstanbul Gümrükleri Muha- faza Müdürlüğünden: 1 — Gümrük Muhafazasının 36 numaralı muşunun kazan su boru ve sair tamiratı fenni keşifnamesi mucibince pazarlığa ko- nulmuştu , 2 — Taliplerin şeraitini tetkik ve * 7,5 teminatlarile 21 nisan perşembe günü saat 14 te Müdüriyette bulunmaları.