15 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

15 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

“Son Posta, sayfası en yeni sinema hayatı ve sinema (âlemindeki sanat cereyanlarından (bahsedilir. im, .—— Norma Şerer Şamp luk Rekorunu si Holivutta herkesin bir kırali- çeliği, bir şampiyonluğu vardır. Fakat güzel Norma Şerer bugün birkaç şampiyonluğa birden sa- hip olmak itibarile şampiyonluk ve kıraliçelik rekorunu da kır- mıştır. Bakınız sayalım: Norma, geçen seneler zarfında ipekli çorap ri bir müddet sonra da dudak boyama şampi- yonluğunu kazanmıştı. Aradan kı- sa bir zaman (geçtikten sonra büyük bir “şık giyinenler , mü- sabakası tertip edildi. Bu müsaba- kaya Holivuttaki bütün yıldızlar ve hariçten, hatta yakın ami üzel kızlar da girmişler- alma muazzam iile lara sebep olan bu müsabaka e edin hakem e ün ibtilâf. çıktı. Fakat riyet Norma, e üzerinde bi için güzel yıldız (şıklık kıraliçesi) Ubvanını kazandı. Norma bu unva- 0 bugün bile muhafaza etmek- tedir. © Fakat son zamanlarda yapılan bir müsabakada güzel Norma yeni bir şampiyonluk daha kazan- mak suretile bu vadideki rekoru da kırmıya muvaffak olmuştur. li müsabaka (zarif söz söyle- mek) müsabakasıdır. Ba Holivut | yıldızları arasında Norma Şerer nükteli ve inayeli söz söylemek bususunda en marifetli olanıdır. Onun mek- upları, toplantılar esnasındaki lâkırdıları nükte ve zarafet nü- Munesidir. Bu müsabaka çok eğ” enceli olmuş, hakem heyeti ta- rafından e tertip edilen muhtelif mevzular etrafında konuşulmuş ve ey en fazla nükteli > lemiye vaffak olan güzel Norma ea we Karaliçeliğini azanmıştır. & ada gürdğünüz resim, şirin ie en ia resimlerinden » Altındaki imzayı kendi sim ve Holiret” babi- rimiz vasıtasile Son Postaya be- “ye etmiştir. haftada iki defa sinema yapar. Bu sayfalarda dünyanın haberleri, — artistlerin buluna SİNEMA iyon- Adolf Menju Sahneden Çekiliyor ! Holivut ( Hususi ) — Seneler- denberi yüzlerce filim çeviren maruf sinema yıldızı Adolf Men- ju sahneden çekilmiye Okarar vermişti. Bu haberi henüz şayia şeklinde işiltiğimiz zaman inan- mamıştık. Çünki Menju sinema dünyasında başlıbaşına bir var- lıktır. Onun idare ettiği öyle roller vardır ki henüz yerine ge- çecek bir artist yetişmemiştir. Fakat Menju bu (şayiaları teyit etmiştir. Kendisi bu hususta diyor ki: “Yedi senedenberi sinema studyolarının kalırını, artistliğin azabıni çekiyorum. Bu uzun müd- det esnasında bir dakika bile rahat yüzü görmedim. Daha doğ- rusu kendime sahip olamadım, daima kontıratların esiri olarak yaşadım. Fakat artık yetişir. Bi- raz da kendimin mali olarak yaşa- mak İstiyorum, İstirahate çok ih- tiyacım var. Belki fırsat buldukça tekrar birkaç film çeviririm. Fakat asla kontırat imza etmiyeceğim.,, emeli Yeni Bir Filim Gaborio'nun (Lekok ) na- mındaki O meşbur romanı filme alınmıya başlanmıştır. Kırdı ii Milyoner Ve Bahtiyar Yıldız Bugün Heli- : : vutta (bulunan binlerce yıldız- dan bir kısmı işsiz, güçsüz do- laştığı halde bir kısmı harıl harıl filim çevirmekle meşguldür. Bun lar arasında iki, batta üç filme birden başlıyam- lar bile bulunu- yor. İşte, size yeni bir resmini takdim ettiğimiz 1 ve şirin Zi Pajdabu * kısma dahildir. * Anita, (o vaktile imzaladığı mu kavele icabı bu- gün adeta sefer ber halindedir. Günlerinin mü- him bir kısmı studyolarda ge” çiyor. Çünki Anita üç yeni | filme o başlamış bulunmaktad ır. Bunları bitirince- ye kadar çalışıp didinecek, sonra uzun bir istira- | hate hak kaza- © naçaktir. Fakat | mu da söyliye- mi ki Anita, filimlerini oner öleli, Çünkü bugüne Kadâr birkaç” defa milyoner olmuştu. Yeti filimleri ona ığını daha getirecektir. , ra hayatında bi defa daha mil büyük “bir servet yi “Son Posta, Holivutta busust muhbir livet muhabirimiz, her hafta bize mektup gönderir ve sinema âleminin Sinema Âleminde Yeni Bir Rekabet Başladı n yegâne Türk gazetesidir. Mo içyüzünü anlatır. a mi Fransa, güzel erkek artist ye- tiştirmek hususunda ön sıraya geç- mek üzeredir. Bugün Holivutta büküm süren en güzel erkek yık dızlar İtalyan, İspanyol veya Ame rikalıdır. İçlerinde Fransız pek azdır. Fakat son zamanlarda Fran- sada birkaç güzel erkek yıldız birden parlamıştır. Burada resmini takdim ettiğimiz ( Jan Veber ) bu iki yıldızdan biridir. Kendisi Fransanın en güzel jönprömiyesi addediliyor. Bu vaziyet karşısında kadın yıldız rekabetinden sonra bir de erkek yıldız rekabeti baş- ladı diyebiliriz. Emma Gramatika Emma Gramatika ismini belki şimdiye kadar hiç işitmediniz. Bu kadın bütün Avrupafın ta nıdığı meşhur bir İtalyan sahne san'atkârıdır. Bugüne kadar yak nız sahnede oynamış, studyoya hiç geçmemiştir. Sesli filim çık- tıktan sonra kendisine birkaç defa müracaat edilmiş, sinema ile tiyatronun artık bir farkı kal madığı söylenmiş ve bir filim çevirmesi teklif olunmuştur. Emma) bu tekliflerin hepsini reddetmiş ve sahneye hiyanet edemiyeceğini söylemiştir. Fakat son zamanlarda yapılan yeni tek- lifler bu meşhür İtalyan yıldızı- nı bir defaya mahsus olmak üzere sahneden ayırmıştır. Emma Gramalika şimdi (Sinyoranın ha- yatı) isminde bir filim çevir mektedir, Fifi Dorse Amerikadaki Fransız yıldızları arasında müstesna güzelliğile ve bilhassa sesinin letafatile şöhret .bulan Fifi Dorse imzasiz bir'teb- dit mektubu almıştır. Yıldızdan (20) bin dolar talep edilmektedir.