15 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

15 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Kari Mektupları Halkın . . Tememnisi Zonguldaktan yazılıyor : Burada açılması kararlaştırılan Kara Elmas İstihlâk Kooperatifi aradan uzun müddet geçmesine rağmen henüz açılmadı, açılması için fili bir teşebbüs te yapılma- dı. Bu teşekkülün leh ve aley- hinde indi mütalcalar serdedenler, dedikodular yapanlar pek çok.. Amele ve işçi sınıfile memurlar bu teşekkülün biran evvel vücut etmektedirler. bu koope- ârdan kur- uzlata- büyük favı- eğini . bildirmek- köcileber F İne, baglı büsün uzun zaman sürüncemede bırakılmamasını rica etmektedir. Zonguldakı SUNGUR Yalova Yolu Yalova ile Bursa arasındaki yolun mübim bir kısmı çok bo- zul tur. Orhangaziden Yalovaya kacar olan 20 kilometrelik bozuk kıs mdan yürümek bile mümkün değ ildir. A, 8. Nedamet Ettik! Tarsus hapishanesindeki mah- puslardan — aldığımız —mektupta, mahpuslar işledikleri cürümlerden nedamet ettiklerini, — ailelerinin perişan bir vaziyette olduğunu yazmakta, memleketin — çalışan kollara muhtaç olduğu bu de- virde hürriyetlerinin iadesi için Büyük Meclis tarafından affe- dilmelerini rica etmektedirler. AskerlikMuayenesi Kısa Hizmetliler Muaye- neye Çağrılıyor Bayramın beşinci gününden H#ibaren Kadıköy- Kartal ve Ada- lar şubesinde kayitli nekadar yerli ve yabancı kısa hizmetliler varsa behemehal şubeye gelerek kayitlerini yaptıracaklardır: Taş- rada olanlar bir mektupla müracaat edecekler ve icra kayit numara- mızı ve nüfus kaydine müstenit künyelerini ve sarih adreslerini yazarak gönderecekledir. Ehliyet- namesi olanlar nevini ve tarih ve numaralarını da yazacaklardır. Aksi takdirde kanunun tayin et- tiği müracaat derhal tatbik olu- macaktır: Sevke Tâbi Efrat Kadıköy - Kartal şubelerinde kayitli ve sevke tâbi yerli ve ya- bancı efrattan bayram ertesi gel- meleri tebliğ olunanlar bayramın | beşinci günü behemehal şuheye geleceklerdir. Aksi takdirde ba- kaya muamelesi tatbik olunacağı | ilân olunur. Düğün Merasimi Beyoğlu mutasarrıfı merhum kaymakam Ahmet Tevfik Beyin kerimesi| Sehavet Hanımla borsa memurlarından — Ahmet Selâmi Beyin düğün merasimi, pederi Hidayet — Beyin — Cibangirdeki _ırpartım.ınındı icra — edilmiştir. arafeyne saadet dileriz. Kadın Birliğinin Rozeti Kurban Bayramının ikinci gü- nü Türk Kadın Birliğinin rozel tevzi günüdür. Hasılatile fakir mektep çocuklarına yardım edi- lir; kardeşlerine bu yardımı seve sewe yapacak mekteplileri Kadın Birliği bu yardıma davet eder. 13 nisan çarşamba 14 nisan per- şembe günleri saat 15 ten sonra Cağaloğlundaki Birlik merkezine teşeb- | Son intihabatta büyük kavga- dan muzaffer çıkan Alman Reisi- cümhuru Hindenburg yirmi dört saatini nasıl geçirir? Hindenburg bir ameleden er- ken kalkar ve gece yarısından biraz sonra yatar. Hayatı — şöyle geçer Saat 6 — Berlinde yüz bin- lerce” çalar saat işçileri uyandırır. Hindenburgun çalar saati yoktur. Fakat uyanmıştır. Uyanmak - için çalar saate ihtiyaç yoktur. Bütün hayatında her sabah ayni saatte uyanmayı âdet edinmiştir. Saat T — Hindenburg sara- yın bahçesine iner. Ağır adım- larla tarhlar arasında dolaşır. Bahçıvanları| selâmlar, |İçiçekler hakkında ihtarlarda bulunur. Çi- çeği çok sever ve hiçbir şeyi gözünden kaçırmaz. Yazın bah- çede verilen ziyafetlerde firlerine çiçekleri hakkında iza- bat — vermekten pek — zev- kalır. Hergün mutlaka — bah- çeye iner. Yağmurlu günlerde sarayın penceresi önünde oturur ve bahçeyi seyreder. Kahvaltısını bahçeye karşı olan camekânlı odada yapar. Saat 9 — Sarayın kâtibi ko- launda doıyasila Reisicömhurun Altın Kaçakçılıgı Viyanada Bır İranlı Tacir Tevkif Edildi Viyana, 13 (Hususi) — Viya- nada oturan Yahya Rahim Efen- di isminde bir tüccar namına Tahrandan birkaç sandık şeftali Sandıkların — ağırlığı misa- gelmiştir. | gümrük memurlarının nazarı dik- katlini celbetmiş, memurlar san- dikların birisini muayene etmiş- lerdir. — Ellerine bir — şeftali almişlar, bunun da gayritabii bir siklette olduğunu görünce şeftaliyi ikiye bölmüşlerdir. Şef- talinin içinden çekirdek büyük- lüğünde ve çekirdek hacminde bir altın çıkmıştır. Biraz sonra bütün şeftalilerin altın çekirdek- lerle dolu olduğu görülmüş, Yah- ya Rahim Efendi tevkif edilmiş- tir. Yahya Rahim Efendinin öte- denberi altın kaçakçılığı yaptığı ve bu yüzden milyonlar - kazâan- dığı tahmin -. edilmektedir. SÖON POSTA Hındenburg Yirmi Dör / Saatini Nasıl Geçırır'*ı iş odasına girer, Hindenburg der- hal işe başlar. Hergün saraya 700 kadar mektup gelir. Şube reisleri bu mektupları tasnif eder. Yalnız. Reisiecümburu doğrudan doğruya alâkadar edenleri ken- disine götürür, diğerleri hakkında bir rapor - verirler. Kâtibin çan- tasında bu mektup ve raporlar- dan maada nezaretlerden gelen dosyalar, imza için gönderilen kâğıtlar vardır. Bu iş bitince matbuat bürosu şefi gelir. Şifahen dabili ve hari- ci vaziyet hakkında izahat verir. Bazı gazetelerin mübim yazılarını okur. Maamafih Hindenburg bazı gazeteleri bizzat karıştırmaksızın rahat etmez. Yalnız bu yazıları vaktinde okumaz. Fakat okuduk- larını unutmaz. Saat 11 — sabahın mütebaki za- manı devlet işlerine ve ziyaretlere hasredilir. Birçok resmi küşatlar, veya merasim vardır ki Relsicüm- hurun vücuduna ihliyaç messetti- rir, enburg bazan bu mera- sime gitmemeyi tercih eder, Ge- çende bir teknik sergisinin resmni süşadında hazır bulunmuştu. Sergiyi tertip eden hey'et r“isi uzun bir Hindenbur- gün canı sıki hatibin kesti “ birşey anları'yorum. Artık uzatınayınız,, demiye me Saat 12 — Öğleden itibaren nazırlar ve büyük Devlet memur- nutuk irat ediy sözünü ları reisi Cümburu ziyarete baş- | larlar. Yeni gelen ecnebi sefirler, hariçte bulunup ta Berline dön- | müöş bulunan “ Alman diplomasi erkânı-da -bu — saatlerde olunur.. bazılerile uzan konuşınak istediği bur oldu. | kabul | Hindenborg : bunlardan | zaman, onları yemeğe alıkor. Saat 2 — Öğle yemeğinde söz serbesttir. Her şey konuşu- labilir. Saat 4 — Yemekten sonra iki saat istirahate tahsis edilmiştir. Saat dörtte tekrar Resmt evrak imza edilir, ziyaret- ler kabul - olunur, istişareler ya- pılır. Ertesi günün programı tan- zim olunur. Ziyaretçiler sade mo- bilyahı bir odada kabul edilir. Bu ziyaretlerde kendisi masa- sının — başındadır. — Ziyaretçileri oturtur. Neşe ve soğuk — kanlılı- ğini kat'iyyen bozmaz. Arada sırada lâtife etmeyi de unutmaz. Ziyaetçiler gittikten sonra beğen- medikleri hakkında mütaleasını söylemekten çekinmez. Hindenburg siyasi ihtilâflarda kat'iyyen hiddet eseri göstermez. Herkesin siyasi kanatine hürmet eder. Saat 8 — Aksamsları, Reisi- cümhur aile erkânı, eski dostları ve arkadaşlarile geçirmeyi tercih eder, Bu sebeple geceleri resmi ziyaretler kabul etmez. Eğlence- lere iştirak etmez. Bir tesit me- rasimine iştirake mecbur olursa erken kaçmayı tercih eder. Saat 11 — Bu saatte Hin- denburg misafirlerinden müsaade alır. Yorgun — değildir. Hatta sinirlenmemiştir. Artık yatağına gitme zamanı gelmiştir. Dostlarından biri, birgün ken- disine sormuş: — Sinirlendiğiniz. zaman ne yaparsınız? — Islık çalarım, vermiş. — Fakat ben sizin ıslık çah dığınızi hiç işitmedim. — Sinirlenmiyorum, demek. cevabını Brıyamn Mezarı Konan Buketlerle Bir Çiçek Tarlası Gibi Paris 13 ( Hususi ) — M. Bri- yan'ın mezarı Üzerine bırakılan buketler küçük bir çiçek tarlasır n andırmaktadır. Her gün ziya- ret edenlerin adedi bine baliğ olmaktadır. Bu miktar — pazar günleri daha ziyade çoğalmak- tadır. Tiflis Hastahanesi Yandı Moskova,13 ( Hususi) — Tif- liste Büyük Salibiabmer hasta- hanesinde yangın çıkmış, itfaiye ve askeri kıt'atın — gayretlerine rağimen — hastabane — tamamen yanmıştır. Hastalar. kurtarılmış, 'kişi hafifçe yaralanmıştır. birkaç iş başlar. | Nisan 15 Bilmecemiz Geçen Bilmece - mizi Doğru Helledenler Birer şişe mnnkkep alacaklar İstanbul Erkek Lisesi üçünd sınıftan 1316 Muhterem, Fatih 13 üncü mektep beşinci sınıftan 244 Yusuf Cemal, Beyazıt altım- cı mektep talebesinden 181 Sas Iâhattin, Aksaray 42 inci mektep beşinci — sınıftan 405 Bekir, Alemdar 49uncu mektep tale- besinden 77 Arif — Bey ve Ha« nımlar. Boya Kalemi Alacaklar Üsküdar 1suncu mel sınıftan 25 Meâhat — Bahattin, Eyüp 36mcı mektep talebesinden 91 Ali Rıza, İstanbul 12inci mek« tep talebesinden 206 Necdet, Gelenbevi orta mektebi birinci, | sinıftan 453 Rıza, Kadıköy 33ünci metep talebesinden 27 Münire Hü seyin, Beyoğlu, 18inci mektepbe- şinci sınıftan102 İsmail Hakkı, Bas kırköy İkinci İlkmektep üçüncü sınıftan 43 Rıdvan, İstanbul Kız lisesi talebesinden 263 Perihan, Maltepe Askeri lisesi talebesin: den 2520 Ekrem, Kabataş Erkele lisesi birinci sınıftan 1073 Numllıl B. ve Hanımlar. Hikâye kitabı alacaklar: Erenköy Sılınyıc_e_ât_lî 91 numarada S. Ahmet, Ankara San'at Mektebi Muallimi Naim Bey oğlu Çetin, Adapazarı İstik« lâl caddesi Celül mahallesi 72 numarada Ahmet Hamdi, Edirne Vavlı camide bakkal Mişon vasıtasile — Terzi — Liza, — Çorlu Zahire —tüccam — Akif Efendi kizı Leman, Babaeski Birinci mektep dördüncü sınıftan 112 Mehmet, Ankara Necatibey İlk- mektep talebesinden 455 Bülent Fahri, Ankara Ortamektebi birinci sınıftan 154 Enver, Aydın Orta- mektebi ikinci sınıftan 78 Rifat, Söke Jaletepe kız mektebi 3 üncü sınıftan — Hanife, Silifke İnönü mektebi talebesinden 1 Müjgân, Salihli Bandırmalı şekerci Mah- mut Nedim Efendi kızı Ruhsar, Ankara Gazi İlkmektebi 4 üncü sınıftan 580 Hayri, Ankara Gazi Kız İlkmektebi ikinci sınıftan 166 Reyhan, Bursa Nilüfer İlkmektebi dördüncü sınıftan 152 Fikriye, İstanbul 45 inci mektep talebe- sinden Çetin Kaya, Aydın Yedi- eylül mektebi talebesinden 50 Maide, Burdur Ortamektebi 1 inci sınıftan 14 Tutu, İstanbul yedinci ilkmektep talebesinden 248 Mü- zeyyen, Şişli vali konak caddesi Hacı Maksut sokak 29 Hasibe Mahmut Haniım ve Beyler. Birer kart alacaklar: Uzunköprü Mimar Hayrettin mektebi talebesinden 123 Mahk de, İstanbul Gazi Osmanpaşa orta mektebi yedinci sınıftan 137 Tarık, Eyüp Orta mektebi tale- besinden 18 Enver, Ankara Posta Telgraf Umum Müdürlüğü işlet- me kalemin Ahme B. oğlu Nejat, İzmit —İlkmektep — talebesinden Saadet Hanım kerimesi Semiha, Gelenbevi Ortamektebi - üçüncü sınıftan 251 Mustafa, Adana Seyhan mektebi beşinci sınıftan 265 Ömer, Ankara Cümhuriyet mahallesinde 25 numarada Salib, Adana Hizmet Evinde Aziz, Adar na Cümhuriyet mektebi beşinci sınıftan 356 Cemal, Tokat Cümr huriyet mektebi ikinci sınıftan 155 Aygün, Ankara Ortamektebi * Arkam var -