15 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

15 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Siyaset Âlemi Hitleri;ı Hücum Kıt'aları Dağıtıldı Berlin 14 ""ldenburg, Hitlerin bücum kuv- Vetlerinin ilgasına dair olan ka- Tarnameyi! imzalamıştır. Alman devletleri Dabiliye Nazırları A- Manya Dahiliye Naz rının riyase- de bir içtima yapmışlar ve bu 'arı ittihaz etmişlerdir. Bu ka- Tar bütün Alman arazisinde he- Men tatbik edilecektir. Dün bütün Hitler ordularının feshi muamelesi — sükün içinde tereyan — etmişlir. Hamburgta ban — badiseler olmuş, — müfrit Milliyetperverler, umuml karar- Bühlarıa — göz yaşı döktürücü Bazler sıkmışlardır. Polisler mas- ke takmak mecburiyetinde kab- Bışlardır. 20 kişi tevkif edilmiş- fir. Sosyalist ve hükümet gaze- teleri Hindenburg'u bu kararın- dan dolayı tebrik etmektedirler. Sağ cenah gazeteleri bu kararı H#iddetle protesto etmektedirler. Bu karar 930 senesinde tat- bik edilseydi, Hitlercilik bu ka: dar şümül peyda etmiyecekti. Almanyamın dahili ve harici si- Yasetinde büyük bir tahavvül yapacak olan bu karar, hali ha- tırda Almanyada müttehit bir cephe bulunduğunu da göster- Mmektedir. Bütün Alman Nazırla- rının bu kararın ittihazını Reisi- eümhura tavsiyo etimeleri şayanı Bu karar, Reisicümhura İstis- Hat salâhiyetler veren Vayman kanunu eşasisine istinat etmek- tedir. Meşra bir. devlet içinde gayrikanun! bir devletin teşek- külünün imkânsız olduğu esbabı mucibe gösterilmektedir. Hitler, kendi ordusunun İnhi- İâli karşısında bu vaziyeti şiddet- le protesto edecektir. Şimdiden, kendi hâkimiyet Ye nüfuzundan çıkarılmış — olan 400,000 kişinin ahval ve barekâ- tından mes'uliyet kabul etmiye- teğini söylemiştir. Muhtelif dev- erin polisleri, Müfrit Miliyet- Perverlerin tabrikâtına karşı son şiddetle mücadele etmiye kâfi silâhlarla techiz edilmiştir. Bu itibarla Hitlerin protestoları gidecektir. gilterede Sinemalar Pazar Günü Açılacak Londra 14 — Avam Kamara- © sinemaların pazar günü açık- Müsına mezuniyet veren kanunu 213 reye karşı 235 reşle kabul SON POSTA HARİCİ TLGRAPLAR [ Gönül İşleri Kadın Hitler Hücum Kıt'aları Dağıtıldı. Hiyanet Ederse uat | | eslihat Konferansında Tahdidi Teslihat Konferansında Cenevre 14 — Tahdidi tesli- hat umumi konferansını — dün öğleden sonra toplanmıştır. ia- panyol murahhası M. Madariyaga teslihatın kemiyet ve keyfiyet itibarile tenkisi arasındaki müna- sebetleri, Rusyanın — projesini tahlil etmiş ve bu projede Rus- ların hüsnü niyetle hareket et- tiklerini söylemiştir. daimi bir komisyonun lüzumun- dan bahsetmiş ve bu müessesenin sulh zamanında devletlerin askerl ve siyasi hareketlerini kontrol etmesini tavsiye etmiştir. Lehistan murahhası M. Zaleski tahdit — sahasında — Lehistanın çok ileri gittiğini, Rusyanın tedrici ve nisbi terki teslihat fik- rini tasvip ettiğini, hakem usu- lüne —müracaat usulünü kabul etmiyeceğini, İtalyan teklifini de kabule amade olduğunu söyle- miştir. Japon murahhası M. - Sato mukavele projesinin birinci mad- desinin olduğu gibi ipkasını, tah- didi teslihatın milli emniyetle kabili telif bir şekilde olmasımı, devletlerin coğrafi vaziyeti ile hususi şeraitinin nazarı dikkate alınmasını istemiştir. Japon mu- rahhası, kara teslihatından başka deniz ve hava silâhlarına ait olan bütün tekliflerin birlikte müzakere edilmesini istemiştir. Bütün teklifler tetkik edilmek Özere büroya gönderilmiştir, Bu mesai oldukça uzun sürecektir. Cemiyeti Akvam Meclisi cuma sababı, Uzak Şark - ihtilâfımı tet- kik eden 19 lar komitesi cumar- tesi günü toplanacaktır. Lindbergin Çocuğu İçin Teminat Nevyork, 14 — Maruf tayya- reci Pulrizo Lindbergin çocuğunu kaçıranlara yerilecek fidyei ne- catın teminatı olarak :evecıî?i ve 17T aylık çocuğunu terhin edeceğini bildirmiştir. Bu Teklifi zevcesinin rizasile yıpmıhıdır Lindbergin çocuğunun teslimine M_usahabeler Bu resim, Çin - Japon » Amerika vaziyetinin çizgi ile ifade edilmiş son şeklini gösteriyor. Mezele, anlaşıldığı ve görüldüğü veçhile çıkına sahip olmaktadır. Ve Çinin başına patlıyan kabak bu yüzden patlamıştır. Arjaıîliîıdî’_ Felâket Hafif Geçti Boenos Ayres 14 — Gazete- lerin verdiği heyecanlı baberler teeyyüt etmemiştir. Ne lâv akın- tsı ne de m olmadığı Sen Refaelden bildirilmektedir. Kül yağmuru kesilmiştir. Mektepler kapanmıştır. Tücecari — faaliyet durmuştur. Telefat hakkında bir | ber yoktur, Gandi Tahliye Edilmiyor Londra 14 — Gandi ile Hin- distan Nezareti ü:î:htîlıliye_ ı'='—lh". at yı aberini - Nezareti tekzip etmek- Brezilyada Kıtlık Riyo dö Jeneyro 14 — Ku- raklık dolayısile şimalişarkt eya- letlerinde — başgösteren — kıtlık endişe — yerecek bir mahiyet al- maktadır. Bazı noktalarda hakikt bir açlık büküm — sürmektedir. Halk, su ve yiyecek bulmak için sahile akın etmiştir. Alman - Macar Takas İülâfı Veşington, 14 — Almanya - Macaristan takas itilâfnamesi im- zalanmıştır. ——— cuk ebeveynine teslim edilecek, onlarda fidyei necatı verecekler- dir. Lindbergin — verdiği — 50,000 dolar fidyei necatın kaçakçı Şutzin riyasetindeki 3 kişilik bir çete tarafından alındığı haber verilmektedir. Çin- Japon Müzakereleri Şanghay, 14 — Bugün topla- nan Amerika, Fransa, İngiltere ve İtalya mümessilleri Şşanghay konferansını çıkmazdan kurtar- mak için hükümetlerine yapacak- ları tavsiyeler hakkında mutabık kalmışlardır. Mümessiller, Çin kuvvetlerinin Soşev Krek üzerine ve Vang Pu nehri sahillerine çekilmesi hakkındaki Japonyanın teklifinin kabul edilmesini tavsiye eylmektedir. * Tokyo 14 —- Şanghaydaki İngiliz murahhası Sir Mil Lamp- son konferansın akamete mah- küm olmasından. fevkalâde mü- teessir olmuş Gdönmek — Üzere Şanghayı kat'i surette terketmiye karar vermiştir. Bir Prens Mahküm Oldu Paris 14 — Hanedana men- sup Prens Luiz Alfons karşılık- sız 150000 franklık çek vermek- le maznunen muhakeme edilmiş 6 ay bapse, 1000 Frank nakti cezaya mahküm olmuştu. Prens, karara itiraz etmiştir. Prens — Yusuf Kemal Kahire 14 — Kıral Fuadın yeğeni Prens Yusuf Kemal Prens | rem Namaz unvanını terketmiye karar ver- | *tedurı miştir. Bu kararın sebebi malüm eli 8 g değildir. Emal ll 8 Ne Yapılır? Karınızın dostlarınızdan, tanşe dıklarınızdan veyabut — komşula» yruzdan birile çgizli münasebette bulunduğunu bilseniz ne yapars sınız İzmirde G. N. rümuzlu bir zat bu vaziyettedir. Ve kare sından şüphe etmektedir. , , Cünlerdenberi azap ve ıstırap içindedir. Evini yıkmıya da karar vermiştir. Fakat bunu bir reza- lete sebebiyet vermeksizin yap- mak azmindedir. Mamaafih elim de müsbet bir delil yoktur, Yalnız şüphe kalbini kemirdiği için rahat değildir. zatın yerinde — olsaydı şöyle hareket ederdim: K:rı: kenara çeker, şüphelerimi anlatır ve onu şüphe tevlit edee cek hareketlerden ictinabe da- vet ederdim. Kadınn, şüpheli hareketlerinin bilindiğini öğrenmesi onu sarsar ve düşünceye sevkeder. Gayri« tabil hislerinin tesiri altında, bek ki de başka avamilin tesirile ka- p D aiğı bu yanlış yoldan dönmiye çalışır. Fakat bu kadarla iktifa et- mez, derhal o evden çıkar, baş- ka bir semte taşımırım. Bu uzak- laşma onların buluşup görüşme-« lerine imkân bırakmaz. Zamas ile yara kapamır ve aile kurtulur. Hepimiz insanız, hepimizin za- man zaman zâflarımız olabilir. Bu zâflar bizi aile yıkmıya kadar sevketmemelidir. Kadının hare ketlerini tetkik ve tahlil ederek sebeplerini araştırmalı ve o se- bepleri izaleye çalışmalıdır. Talâk en son çaredir. ya varıncaya kadar tatbik edilecek birçok ted- birler vardır. Her çareye surmadıkça bu kararı vermemelidir. Kaldı ki aldanmanız ihtimali de vardır. Şüçhe, size her şeyi başka türlü erir. Böyle yan- lış bir. mi de Üizerine vere« ceğiniz karar bütün hayatınızda sizi mustarip eden bir acı hatıra olur. HANIMTEYZE -— TAKVİM —— ECUMAJ 30Gün -15- Nisan - 932 Kasımli Arabl Rum! 9 - Zilhlece » 1350 | 2-Nisan: sere- 1318 — Vakit JEranl P V. 91 | Vaktt | Ezant JV. Güneş | 10 96 | Akşan (12 — ıjıı Hİ vası |1 8 OK 58| İmsat | 9 AREFE Müftülüğün tebliğine göre bay- cumartesidir. saati #tmişt mukabil rehineler verilecek, ço- Öti ——— teri geldi. leri zayıf, yer yer - çilli iki so- — Oh, elbette bir kolayını Adam bu sözüme cevap ver- | kak kım.. Arkalarında cidden A Ç ——— Mücilifi: Knul Girdiğim zaman* adam bir kelime söylemedi ve selâmıma :."hbelo bile etmedi.ğ:ıi tan- Yormuş gibi lâkayt bir suretle bakmakla iktifa etti. Zaten rıl- ftumda bir adamla, Camböceği, adını taşıyan bir komisyoner ile iskambil oynur Bir bebek yatağının üzerinde kendi - kendine ve iyar bir adam, otel sahibi ka- dinin babası ayni zamanda stini — gören bir. kanapeye | LIK Hamsun — Mütercimir P S. oturmuştu, güya — göğsü veya karnı ağrıyormuş gibi başını el'e- rinin Üzerine eğmişti, saçları he- men hemen bembeyazdı ve çö- melmiş vaziyetinde bir gürültüye kulak kabartan bir yılanı andı- medi, tekrar iskambillerine daldı. Bu adam bütün gün böyle odasına kim girerse girsin, onun- la iskambil oynardı, bahse tutu- şarak değil, fakat sadece - vakit geçirmek için oynardı. Hakikat- te işi güçü yoktu. Karısı yukarı aşağı — dola- şır, müşteri bulm'ya çalışırken o, ancak — yorgun — azasının müsaadesi nisbetinde hareket ederdi. Kadın r.btımın bammalları ve komisyonerleri ile münasebete girişmişti. Onlara, getirecekleri her pansiyoner için küçük bir ir, hatta ekseriya sefil birer elbise vardı. Çok geçmeden otel sahibi kadın da geldi. Gece için beni nereye yer- leştireceğini sordum. Kısaca; oda- nın methalinde kanepenin Üzerine de, nereyi beğenirsem — orada yatabileceğim cevabını verdi. Ba- na bunu söylerken odanın içinde dolaşıyor, öteye beriye İntizam vermiye çalışıyordu, yüzüme bak- madı bile, > Cevabı elimi ayağımı kırdı. Büzülerek — kapıya — yaslandım. Hatta bir için odamı baş- kasına bıraktığıma memnun bile öründüm. Onu kızdırmaktan ve ki de evden büsbütün kovu- buluruz, dedim ve sustum. Kadın odanın “içinde dolaş- makta devam ediyordu: — Alelhbusus size, ödünç ya- tak ve yemek verecek vaziyette olmadığımı — söylemek — isterdim, Dedi, hoş zaten söyledim ya.. — Evet, fakat ğiliyorıumız ki bu, ancak makalem bitinciye ka- dar l'ıiılııç gün içindir. O zaman size fazla olzrak beş kronluk bir banknot vereceğim, hem de bel- ki memnuniyetle! Fakat onun makaleme - hiç itimadı. yoktu. Bunu görüyorum, Ve bu kadar küçük j TU