24 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

24 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sesi ı Çocuk Bayramında Çocuklar Dön, Çocuk — haftastaın günü idi. Gezen, eğlenen ve bay- ram yapan yavruların dün, mösil vakit geçirdiklerini, bayramların- dan memnun yine kendilerinden sorduk. Şu ce- vapları verdiler: Yaşar Efendi ( 20 ci mektep 237 ) — Mektep bizi otomobil ala- yına seçmediği için Taksimden Fatihe kadar gelen otomobillere binemedik. Amma biz de Gülhane | parkına gittik, çocuk bahçesinde eğlendik sabahleyin, babam ( 10 ) kuruş vermişti. Onunlajda badem çağlası aldım. Yarın da mektebi- miz tatil yine Gülhane parkına | gideceğiz. Perran — Hanum -.K—Lı'ı Jan Dark Mektebi - —Bu kış derslerimiz pek çoktu. Pek fazla yorulmuştum. Geçen hafta Kurban bayramı - vardı, dün de cuma idi. Bugün de Cün- huriyet ve çocuk bayramı, doya doya gezip tozacağız. Bugün otomcbille — Taksimden — Fatihe kadar arkadaşlarımla bir gezinti yaptık. —Yarın da Kızıltoprağa yideceğiz. * Hikmet Efendi (15 inel mektep 156 ) — Dün arkadaşımla beraber Himayei Etfal kutusu aldık. Za- ten cemiyet bize elbise ayakka- bı vermişti. Gece sabaha kadar sevincimden uyumadım. Erken- den - kalktım. Kutuyu yarısına kadar doldurduk. Hem cemiyete yardım ettik, hem de akşama kadar her semtin tramvaylarına bedava bindik. Bu sene bayram- lar hep bir araya geldiği için çocuklar çok sevindi. » Sabshattla Ef. (Yirminci mektep 186) — Ben salıncağı çok severim. Kimbilir Belki elbisem güzel de- ğil diye beni alaya seçmediler. Otomobile binemedik. Sabahleyin annem (10) kuruş verdi. Simit, | yemiş aldım. Şimdiye kadar Gük- hane parkında salıncağa bindim. Kum babçesinde oynadım. Şim- di de eve gidiyorum. " Bir Hırsız Şebekesi olup olmadıklarını ı BeLee Kadıköy polis merkezi Kadı- lıkların faili olan İbrahim ve ona yataklık eden — Yusuf isminde birini yakalamıştır. Mesruk eşya- ların mühim bir kısmı meydana çıkarılmışlır. köy ve civarında birçok hırsız- İ , | | İ | mur | satılmaktânir. (ENİ PARK Beykoz Çayırııjı Belediye Satın Alıyor Defterdarlık, Emlâk Bankası- na hükümet hissesi olarak İstan- bulda bulunan metrük arazı ve emlâki devretmektedir. Bu me- yanda Beykoz çayırı da bankaya verilmiştir. Banka bu emlâk ve araziyi satarak hükümet namma hisse kaydetmektedir. Banka Beykoz çayırımı da ayrı ayrı kısımılara çıkarınıya kârar vermiştir. Öte- denberi bir mesire olan bu çayı- rm bu şekilde hususi ellere geç- mesini doğra bulmyan şehir meclisi, çayırın saltın alınması için Belediyeye salâhiyet vermiştir. Belediye bu çayırı satın ala- cak ve eskisi gibi halkın tenezzü- hüne tahsiş edecektir. Haber verildiğine göre çayır satın ahm- dıktan sonra bir kısmı park hali- ne getirilecektir. Eskisi Gibi Bayram İçin Buraya Ge- lenlerin Hîpşi Döndü ayırarak — satlığa Bayram günlerinde Boyoğlun- daki eğlence yerleri dolup başa- | hyor, beş altı sene evvelki mam- zarayı arzediyordu. — Bayram geçtikten —ve eğlenmek üzere şehrimize gelenler memleketlerine avdet — ettikten eğlence yerleri yine eski boş ve İloş sonra | manzarasımı almıştır. Bubran bil- hassa bu yerlerde çok hissedil- mektedir. Milli Marş Her memlekette olduğu gibi biz- de de hallks için Bir cümhuriyet mar 4v hazırlanmanına karar - verilmiştir. Ihlamur ;Yüz Kumşta; 400 Kuruşa Kadar Yükseldi Son günlerde piyasıda ıkla- fiatleri, tahminin fevkinde olarak müthiş surette yükselmiş- tir. Evvelce okkası perakende (100) kuruşa satılan ihlamur bu- gün üç misli yükselmiştir. Şimdi bir okka s#'amur (400) kuruşa Bugün piyszada ıhlamur hiç kalmamış gibidir, î l SÖON POSTA Çöp! Dikili Taş Çöplük Gibi Olmuş Sultanabmet parkındaki Diki- Ktüşlemü vE Çhi sökzüktü vi rafındaki boşhuklar son zaman- tenekelerinin döküldüğü. anlaşıl- mıştır. Haber aldığımıza göre, Belediye Bahçeler Müdürlüğü buralarda temizlik yaptıracaktır . Bundan Belediye sonra çöp atanlardan, nizamnamesi mucibince para cezası alınacaktır. tobüsçüler Kumpanya , VA / Yapacaklar Şehrimizde otobüs işletenler- den bir kıssı belediyeye müra- bir kısma dikkat teklik —yapmışlardır. Bu dahil olan otobüsçüler - seferlerin tanzimi için aralarında kumpan- yaya benzer bir teşekkül vücude getirmek istediklerini belediyeye bildirmişlerdir. Bu teçekkül vü- cüt bulduğu takdirde şoförler ve biletçiler bir elden tayin edile- cekler ve selerler de bir elden idare olunacaktır. Ayni zamanda kazaların önüne geçilmesi busu- sunda tecbir ahınacaktır. Belediye bu teklifi tetkik etmektedir. caat ederek — şayamı İki Hasta Dün Bakırköy Hastaha- nesine Gönderildi Dün şehrimize Edirneden Mehme isminde bir akıl hastası getirilmiştir. Bu adamcağır son zamanlarda delirmiş ve tehlikeli bir hal ab- maştır. Ayrıca Beykozda da Os- man isminde bir adamcağız has- talanmış ve jandarmalarla buraya getirilmiştir. Bunlar dün akşam Bakırköy Bimarhanesine gönde- rilmişlerdir. İstanbulun Zirat Vaziyeti İstanbul Ziraat Müdürü Tahsin Bey — İstanbulun — zirai vaziyeti hakkında bir eser hazırlamıştır. Ziraat Odası tarafından tasvip edilen — bu basılmasına başlanmıştır. eserin | larda çöp tenekesi haline gelmiş- tir. Buralarda çöpler ve sardalye kutuları yığınlar teşkil etmektedir. O civarda bulunan bazı ev- lerden geceleri Buralara — çöp semeeme — —aemaı samacamn — < KHAMALLIK Terfi İçı:n : Talimatname Hazırlan_dl diye İktısat müdürlüğü tarafır dan hamallar için hazırlanan yeni — talimatname bu — hafta içinde Şehir meclisi daimi encü- | meninde tetkik edilecek ve suratle meclise sevkolunacaktır. Talimat- name — şehir Meclisinde kabul edildikten — sonra derhal tatbi- kata geçilecektir. Yeni talimatnameye — göre, hamallar ve iskeleler — muhtelif sınıflara ayrılacaktır. Ayrıca ha- mallık ta derecelere taksim edi- lecektir. Mesleğe yeni giren bir bamal evvelâ küçük iskelelerde işe baş- lamak suretile muayyen bir müd- det staj görecek, sonra daha bü- yük ve kazançlı iskelelere — tayin edilmek suretile meslekte terfi edilecektir. İhtikâr Pansıyon “Ücretleri Bir | Türlü Ucuzlamıyor Son senelerde ev ve apartıman kiraları hissedilecek — derecede ucuzladığı halde, Beyoğlundaki pansiyonlar yine eski fiatlerini muhbafaza etmektedir. Pansiyon kiraları kark elli lira ile yirmi lira arasındadır. 15 liralık odalar oturulacak halde değildir. Bele- diyenin bu pansiyon ihtikârile de mücade'e ctnesi lâzımdir. Bilbassa bekâr talebeler bu ihtikârdan çok zarar görmekte- dirler. Fidanlık Büyük Dğreye Elli Bin Fidan Dikildi Büyükderede tc is edilen Be- lediye — fidanlığına — yaptırılacak ahır. ve İaboratuvarların — inşası bir mütecahhide ihale edilmiştir. İnşaata bu hafta içinde başlana- caktır. Şimdiye kadar fidanlığa (50 ) bin kadar cine meyva fidan- ları — dikilmiştir. — Fidanlık yaz günlerinde halkın ziyaret ve tet- kikine açılacaktır. Plân Meselesi M. Yansen Bunun Bir Sır Olduğunu Söyliyor İzmirden gelen Mimar M. Yansen Belediye Reisi Muhiddin Beyle lstan- bul plânı bakkında — görüşmüştür. M. Yansen plânın kime yaptımlacı- $ evaline, bunun bir sır- olduğunu, kâi e söylenmiyeceğini, Istanbulun pllar hazırlanımıtlı için liman, şimem- difer ve diğer meselelerin halli lâ: zim geldiğini söylemiştir. M. Yan- sen yarın Berline gidecek, belediye davet ettiği zaman tekrar buraya gelecektir. F Havalar Çok Soğuk Ziraat Vekâleti mata göre son gü memleketin her tarafında müthiş soğuklar küküm sürmektedir. Dün gece Ankarada hararat derecesi sıfırın altında 7 ola- rak tespit edilmiştir. Iki Sabıkalı Serkomisere Rüşvet Ve- rirken Yakalandılar Tramvaylarda yankesicilik ya- pan mahut iki sabıkahı — vardır. Bunlar sıçan Salâhaddin ile kürt Abdullahtır. Birkaç gün evvel yeni bir yankesicilik yaparken bu iki kafadar, mahkemeye gönderilmemeleri için Beyoğlu —Merkezi — serkomiseri Yaşar Beye 20 lira rüşvet ver- miye cür'et ettikleri sırada cürmü meşhut halinda yakalanmışlardır. Dünkü — Yangın Dün öğleden sonra Sirkecide Nöbethane sokağında 26 mumarah evden yangın çıkmış, ev. tamamen yanmış, yanındaki 28 numaralı evin de bir odası yanmıştır. Ankaradaki Maç Ankaraya giden Fenerbahçe ta- kımı dün orada Muhahzgücü ile ikinek maçını yapmış, netice (0-0) olarak bitmiştir. Fenerliler bu sabak şehrimize dönmüşlerdir. Mükerrar Yangın Tahkikatı Saltanhamamındaki Gülüzar ma- gazasının | biribiri arkasına iki —defa yandığımı, nihayet evvelki gece kül yuzmıştık. — Mağaza ve üstündeki atelye (20 ) bin İiraya sigortalı olduğundan tahkikat yapıl- maktadır. Dartlfünun Divanında Darülfünun Divam Rasim Âli B. meselesini yenidan tetkik etmektedir. Divandaki Tıp Faküit fa etmişlerdir. Selânik Muhlteliti Yunanistanın — Selânik — mubtelit takımı çarşamba günü buraya gele- cek, cuma günü Fenerbahçe ile ilk maçını, pazar günüde Galatasarayla ikinci müsabakasını yapacaktır. Limoh Fiatları Limon fiaatları pahalı vaziye- tini muhafaza etmektedir. Evvel- ce 6 liraya olan bir sandık limon bu gün 12 liradır. zaları isti. 1 — Hasan Bey, Dün maça xgin.im, ı » kadar yoruldum ki.. stanın Resimli Hikâyes ( 2 — Bacaklarıma kara sular — indi. Sinirlerim fırtınaya tutuldu. Ayılıp bayıldım. 3 — Yorgunluktan bestile döndüm. 4 — Hasan Bey: - Korkanm sen a. oyun oynadın! — Hayır Hasan Bey bize atılan gok leri seyrettim. .