24 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

24 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Mündericatımızın çoklu- ğundan Dercedilememiş- tir. Kütahyadan Balıkesire İlk Tren Küşat Resmi Büyük Te- zahurata Vesile Verdi Kütahya, 23 ( Hususi) — Ankaradan kalkan hususi tren sabaha karşı 4te buraya geldi. Trene buradan Kütahya Valisi, belediye reisi ve inşaat mühem disleri iltihak ettiler. İkide Ba- lıkesirdeyiz. ADİL Balıkesi, 24 ( Hususi ) — Kü- tabyadan Balıkesire kadar mes'ut bir yolculuk yaptık. Bütün ista- siyonlarda mektepli köy çocuk- sarı, kadın ve ihtiyarlar bizi bay- raklarla selâmladılar. Tam saat ikide trenimiz Bal kesir muvasalat elti ve küşat mahallinden elli metre uzakta durdu. OKüşat (oOmahalli (Obü- yük bir merasim alayile ihata edilmişti. Muzika terennümleri, fabrika ve lokomotif düdükleri arasında Millet Meclisi Reisi Kâ- zım Paşa mefasim takına gerilen kurdelayı kesti, Bu suretle hat işlenmiye açıldı. Saat 4 de fırka tarafından çay ziyafeti, . akşam da belediye tarafından ziyafet verildi. Gece fener alayı yapıldı. Bahkesir, 24 ( Hususi)— Yeni hatta 37 tünel ve 24 köprü var- dır. 553 kilometre. uzunluğunda olup 4 buçuk senede ikmal olun- muş ve 24 buçuk milyon lira sarfedilmiştir. Samsun 23 (A,A.) — Samsun- Sıvas hattının dün sabah yedide Yıldız . istasyonunda birleştiği, Nafia vekili tarafından meclis reisi paşaya tebliğ edilmiştir. Dörtyolda Manasız Bir Cinayet Osmaniye 23 (Hususi) — Dört- | yolun Çaylı köyünde düğünden dö- hen Ocaklı köyü muhtarı Mehmet Efendi, davul çalan çingeneyi evine (getiriyor, o maaile davul çaldırıp eğlenirlerken ayni köyden Hasan Çavuş, Koca Ahmet ve Salih, Mehmet Efendinin evine hücum ediyorlar, oğlu Bekiri ağır surette yaraladıktan sonra davulcu çingeneyi de öldürüyorlar. Bekir hastahanede ölmüştür. ka” tiller aranıyor. Üç Erkek Bir Kadın Kurtuluşta Bir Bahçevanın Evine Taarruz Etmişler Dün zabıtaya şöyle bir ihbar Yapılmıştır: Eyüpte oturan Mehmet Ali, Hakkı, Veli isminde üç erkekle Nisa isminde bir kadm dün Kurtuluşta bahçevan Bekir Ef. nin evine gelmişlerdir. Bu sırada Bekir Ef, evde yokmuş ve annesi Nesrin Hanım hasta yatıyormuş. Üç erkekle bir kadın tabancalara sarılmışlar, © ve tehdide başlamışlardır. Bu sırada Bekir Efendinin zevcesi Ülfet Hanımdan cebren (520) lira alarak o kaçmışlardır. Polis, tahkikat yapmaktadır. 1 — Herkes hakikati görmek için kendi ışığını yakar, ve bu i 2 — Herkesin ışığı başka başka ayrı kuvvetler ve yenklerde olduğu ışığın yardımile hakikati görmiye | için herkes hakikati başka törlü çalışır. , 3 görür Be —e - Beam lam Sü SON TELGRAF HABERLERİ 3 — Hakikat bir değil, birkaç türlüdür. Herkese göre hakikat baş- kadır. Bütün kavgaların, anlaşama- mazlıkların da sebebi budur. 52 —————— —— Almanya, Harp Borçlarının Üzerine Sünger Çekiyor <a —— Fransa, Hayret Ve Dehşet İçindedir tamirat borçlarına dair söylediği sözler burada Berlin, 23 (A. A.) — Maliye Nazırı M. Ditrih şu beyanatta bulunmuşlur: “Almanya harbin kat'! surette tasfiyesi uğ. runda çalışıp uğraşacaktır. Hoover moratoryomu 1 temmuzda nihayet bul- maktadır. Bu tarihten sonra Almanya artık tediyatta bulunmıyacaktır. ,, Paris, 24 ( klususi) — Alman Maliye Nazirının M. Meclisinde Yeni Kanunlar Bugün Meclise Verilecek Ankara, 23 — Heyeti Vekile beşe kadar yeni vergi kanunları üzerinde tetkikata devem etti Kanunları kabul etti. Yeni ka- nunlar yarın Meclise verilecektir. Ankarada Merasim Ankara, 24 (Hususi) — Mill hâkimiyet ilânmnın yıl dönümü münasebetile dün şehrimiz Halik Evinde merasim ve tezahürat yapıldı. Memleketin her tarafında tesit merasimi yapıldığına dair baberler gelmektedir. M. Çemberlayn Hasta Londra, 23 (A.A) —M. Nevil Çemberlayn düçar olduğu nekris hastalığının tesirile oda- sından dışarı çıkmamaktadır. hayret ve dehşetle karşılanmıştır. Alâkadar m ehafil Fransanın, mütekabilen imza ve tasdik edilmiş olan mukavelelerle tasrih ve tavzih olunan haklarından zerre kadar fedakârlık yapmıycağını söylemektedir. Diğer bazı mehafil bugün için bu sözlerin bir nümayiş olmak mahiye- Yunanistan Para Bulmuş Alina, 23 (Hususi) — Yünü- nistanın Oo Londra < sefaretinden gelen bir habere göre evvelce Yunanistana borç para veren gurup yeniden (2) milyon İngiliz lirası vermeyi kabul etmiştir, Bu para ile eski borç taksitlerinin tediyesi mümkün olacaktır Borçlar Müzakeresi Ankara, 23 —* Saraç oğlü Şükrü Bey hamiller mümessille- rile temas etmek üzere iki güne kadar Parise hareket edecektir. Almanyada İntihabat Oldenbourg, 24 (A.A) — Ok denborg'un yeni diyet meclisi intihabatı tarihi 29 mayıs olarak tesbit edilmiştir. tinden ileri geçemiyeceği fikrini izhar etmektedir. Silâh Tahdidi Devlet Adamları Ümit- lerinden Bahsediyorlar Cenevre 24 (A.A) — Cemi- eti Akvam nezdine memur edi- len Gazeteciler Birliği tarafından verilen öğle yemeğinde müteaddit devlet adamları nutuklar irat etmişler ve M. Makdonald, de- miştir ki: “İngiltere terki teslibat konferansına iştirak eylemekle yalnız milletleri ezen mali yükü tahfif etmeği istihdaf etmiyor,fakat ayni zamanda cihan sulhü me- selesine de hizmet etmek İstiyor.,, Konferanstan babseden İtalya Hariciye Nazırı şunları söylemiştir: “Yavaş gidiyor, fakat yürü- yor. Esaslı olan da budur., Sovyetler hariciye o komiseri M. Litvinof, konferansın muvaf- fakiyeti o hakkındaki (ümitlerini izhar etmiştir. - Yumruk Ve Tabanca! Karısını Arıyan Bir Koca, Başka Bir Erkeğin Taarruzuna Uğradı Dün Balırköyünde çok garip bir hadise olmuştur. Tahkikatımıza| mat zevcesi Naime Hanımın Rüsu- muhafaza memurlarından Bakırköyünde oturan kahveci | Mümtaz Ef. ile cıvardaki boş bir Şaban efendi dün evine gelmiş zevcesini o bulamayınca oaramıya başlamıştır. rep Efendi biraz sonra, arsada yanyana Oturup konuş” makta olduklarını görmüştür. Şaban efendi bunların yanla- rına yaklaştığı © Sırada Mümtaz efendi — derhal ayağa fırlıyarak üzerine hücum etmiş ve kahve- cinin oağzna bir yumruk sal. lamıştır.Mümtaz Efendi bu yumruk- tan sonra tabancasını da çekerek Şaban Efendiyi ölümle tehdit etmiş ve yakalanmıştır. z << — << © İSTER İNAN, İSTER İNANMA! | Gazeteci (o arkadaşlardan / biri ulmadan yürüyerek geçiriyormuş. Bu vesile İle Istanbulu dolaşmış, gördüklerini ka “ Bu lmadan yaptığım ge yoru! en hücra taraflarına ii va UM işliden Yedikule, ae kiralıktır. nekahet (devrini ken diyorki: ilerde Istanbu'un tiler, 1, | voli yeri, kiralık “ Kiralık apartıman, kiralık hane, kiralık dükkân, kiralık camekân, kiralık kat, kiralık oda, kiralık arsa, kiralık ardiye, kiralık depo, kiralık fabrika, kiralık plâj, kiralık, kiralık, kiralık... Lev- haları okadar çok ki, İnsan bu levhaları görmediği zaman yadırgıyor.. İSTER İNAN, ISTER İNANMA! Jİ Dahiyane Fikir. özün Futbol Ton Bir Seyircinin Bulduğu m m AE Milli futbol takımımız Macar- larla ikinci defa olarak oynadı, ikinci defa olarak yenildi. Sebe- bini mutlaka işitmişsinizdir. Fa- kat sizi temin ederim, işittiğiniz mutlaka 'yanlıştır. Size hakikati ben söyliyeyim: Bir buçuk saat müddetle mütemadiyen “ah, of, çeken binlerce halkın arasında ben de vardım, gözlerimi dört açarak baktım ve gördüm ki: I — Zekinin sol ayağına, 2 — Salâhaddinin sağ ayağına 3 — Fikretin göğsü üzerine, 4 — Bütün diğer oyuncuların da burunları dibine top hiç gek i medi, hep Macarların kafaların da veya ayaklarında (dolaştı. | Oyuncularımız gırtlakların yır- tarcasına bağırdılar, çağırdılar, fakat top insan değildi, kulakları yoktu, işitmedi, inat etti, gelmedi. Bu, cidden büyük bir erme Ge De e ısrar eden topun ayağına ka lecek, yalvarılacak, tutup Si getirilecek değildi. bii * Birinci devrenin O hıtamında | Zeki arkadaşlarını toplıyarak va" ziyeti münakaşa etti: — Aman buna bir çare! dedi, Muhavere önümde cereyan ediyordu can kulağile dinledim. O) lardan — kimisi sağ için sol içe, sol için sağ içe getirik mesini ia Pe kimde si bütün ileri hattın — geriye getirilmesini ve gol yapmak va- zifesinin beklere bırakılmasını en faydalı görüyordu. Fakat müze kereye benim gibi hariçten şahit olan bir seyirci söze karıştı. li İşin daba basiti var, dedi. carlara rica ediniz, kalecilerini, beklerini ve muavinlerini oynat- masınlar. Bu takdirde yalnız ileri hatları ile karşı karşıya kalır ve mutlaka kazanırız. Bu tavsiye (oyuncularımıza mülâyim gelmişti. Fakat Macar- lara daha evvel söylenmediği, geç kalındığı için tatbik edile- medi. Düdük çaldı, oyuncularımız yine eski halde sahaya çıktılar ve yine gırtlaklarımı yırtarak to- pu çağırmıya devam ettiler, top yine inat etti, Macarların ayağın- dan ayrılmadı. Nihayet ikinci devrede bitti ve oyun mağlübiyetimizle netice- lenmiş oldu. Görüyorsunuz ya bu neticede oyuncularımızın en küçük bir ka- bahatleri bile yoktur. Ortada başlıca iki mes'uliyet vardır: Birincisi inat edip bizimkile- rin » ağ gelmemiş olan top- tadır. İkincisi de bulduğu dahiyane fikri oyunun ilk devresinden evvel söyl lal bepieetledir. > Süel Kaski Olan olda. Ban dan sonra yapılacak şudur; Getirtilecek olan pe ta kımlarının kalecisiz, müdafisiz ve muavinsiz ölarak getirilmelerini temin etmek, Göreceksiniz, © zaman ve bittabi birinci sınıf takımlar olmamak şartile Avru- palı oyuncuları mutlaka yeneriz! Vatana Hiyanot Berlin, 24 (A. A.) — Alman- ya Baş Müddeiumumisi, Berlin meb'usu M. Goebels aleyhinde hiyaneti vataniye cürmünden do- layı takibat icrasını talep etmiştir. Kama Ve Heroin Harbiyede Altın bakkalda küçlik Rafetin kahvesinde bir kama ve dostu Safiye Hanımın üzerinde bir paket Heroin bulun muştur.