29 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

29 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi I Ekmek Nasıl Satılmalı ? Evvelki gün Şehir Meclisinde bir ekmek münakaşası oldu. Müne- kaşa bilhassa ekmeğin tartı ile satılıp satılmaması hakkında İdi. Bu hususta balkın fikirlerini ya- zıyoruz Fikret B, (Beyamıt Şark apartmanı 5) — Ekmek Türklerin en belli * aşli batta tabir caizse milli bir gıdasıdır. Binaenaleyh ucuz ve nefis olmasına dikkat etmek be- kediyelerin baş vazifelerinden bi- risidir. Dün Şehir meclisinde ekmek münakaşası oldu. Bazıları tartı ile satılmasını, bazıları da tam kilo - yapılınasını ileri — sürdüler. Ben de ekmeğin tartı ile satılma- sına taraflarım. Fakat hiçbir fırıncı ekmeği tartmıyor. Bu yüzden alıcıların hakare- tÜne uğradıkları bile pek çok- tur. Ekmekçileri tartı külfetinden ve halkı da tarttırmak zahmetin- den kartarmak için ekmeklerin Tam kilo. olarak yapılması çok doğru olur kanaatindeyim. » Ali B. (Fatih Atpazarı 299 — Zabıtai belediye nizamna- mesinde ekmeklerin bin gramdan bin yüz grama kadar olması tes- bit edilmiştir. Bin gramdan nok- san ekmekler müsadere - edilir. Hamurlar fırınlarda pişerken “abahhur suretile sıkletini kismen kaybederler. İşte buna mani ol- 'nak için ( 100 ) gramlık bir pay bırakılmıştır. Bazı fırınlar bilhas- sa Beyazıttaki fırınlar ekmeği daima narhtan — (20) para fazlasına — satarlar ve daima da ekmeği yüz gram fazla yaplıkla- rını söylerler. Fakat şu ekmeği tart diyince de kızarlar. Bence ekmekleri tam ( 1000) gram çe kartmak çaresine bakmalıdır. Bu suretle de piyasada böyle farklar olmaz. » Hasan P. (Nurosmaniye Mengene sokak 25) —Ben ekmeğin tartı ile satıl- masına — taraftarım. Belediyenin bu usulünü takdir ederim. Çünki memurlar her gün her fırını tefliş edemezler, Fakat halk ek- meği alırken - tarttırırlarsa — bele- diye —memurlarının — kontrolunu kolaylaştırmış olurlar. Ömer Masum B. -:ıııı Talebe yurdu (16- — Ekmeğin tartı ile satılması mwafıktır. Yalmz belediye farın- erarı terazi bulundurmıya — ve ekmeği tartarak vermiye mecbur tutmalıdır. -— —— Son Postanın Resimli Hikâyesi: ; e TU ; önye kari Te 3 Arkası ; Gelmiyor Bir kısım Ticaret — Odaları şebrimiz Ticaret Odasına müra- caat ederek İstanbuldaki kahve tacirlerinden — bazılarının kendi mıntakaları dahilindeki -— tacirlere 250 kuruş üzerinden çiy kahve satmalarından — şikâyet etmişler- dir. Ticaret müdürlüğü bunun üzerine kahve meselesini esaslı şekilde tetkik etmek kararını vermiştir. Çiy kahvenin iki yüz eli kuruşa - satıldığı - tahakkuk ederse kahve — özerindeki — fiat yükselmesi yüzde yüzü —aşmış demektir. Mektepler Teftiş Edilecek İstanbul Maarif Müdür Mu- avini Hıfzurrahman Bey önümüz- deki ay başında bütün ilkmek- tepleri teftiş edecektir. Bu teftiş bir ay devam edecektir. Teftişe Boğaziçi —mıntakasından — başla- nacaktır. Bir Ceset Dün Bebek Sahilinde Bir Ceset Bulundu Dün öğleden evvel rüsumat memurları tarafından Bebek sa- hillerinde kömür iskeleleri civa- rında bir ceset görülerek Arna- vutköy polis komiserliğine haber iştir. Polis memurları cese- di polis meykiüne çıkarmışlar, Müddeiumumiliği haberdar etmiş- lerdir. Zabıta doktoru - cesedi müuayene etmiş, Takat Üzerinde yara ve bere eserleri görülme- miştir. Cesedin hüviyeti de he- nüz tesbit edilememiştir. Cesedin bir haftadanberi denizde kaldığı anlaşılmaktadır. Ceset dün akşama kadar teş- bir edilmişse de kimse teşhis edememiştir. Ölen adamın Bur- salı olduğu tahmin edilmektedir. Yüz Şahitli Bir Dava Zimmet, ihtilâs ve sahtekârlık suçlarile maznun Bakırköy Mal- müdürü Nail Beyle arkadaşlarının muhakemesine dün Ağır Ceza da başlanmıştır. Maznunlar on üç kişidir. Tabkikata ait evrak bir çuval dol luracak kadar çoktur. zengin YErprltk vi DAHİLİ HABERLER l 2 — Paralari cüzdana koyar koymaz SON POSTA Tütün İKRAMİYE Koııgrğdîe— Neler Defı'ne_ı;i.— Bulan Konujglacak? Türk - Yunan, Bulgar mw- rahhaslarından mürekkep olarak İstanbulda mayıs iptidasında top- lanacak olan tütün kongresinin hususi mahiyette olacağı anlaşı- maktadır. Kongrede tütün zer'i- yatının tabhdidi hakkında müza- kere cereyan etmiyeceği etrafında verilen haberler doğru değildir. Tütün zeriyatının tahdidi ve stok- ların sürülmesi, kongreyi bilhassa meşgul edecektir. Cinğı_yet Katillerin Kim Olduğu Henüz Anlaşılamadı Dün Maslakta Alman çiftliği yanında yanınış bir köşkün bah- çesinde (32) yerinden yaralanmış, barsakları ve ciğerleri dışarıya fırlamış bir ceset bulunduğunu yazm ştık. Cesedin üzerindeki ya- ralar cinayetin her iki tarahı keskin ve sivri bir bıçakla yapık dığı ve facianın da takriben ce- sedin bulunmasından on saa | adar evvel işlendiği tespit edilmiştir. Bu suretle cesedin yalnız bir bıçakla delik deşik edildiği anla- şıldığı için Tabibi Adli cesedin morga nakline lüzum görmemiştir. Ceset dün öğleye kadar olduğu yerde teşhir edilmiş İve öğleden sonra defnedilmiştir. Müddeinmı- milik gazetemiz tarafından neşre- dilen fotografı tahkikat evrakına rabtetmiştir. Dün ve evelsi gün jandarma tarafından elliden fazla kimse isticvap edildiği halde mak- tulün büviyeti tespit edilememiştir. Üzerinde de hüviyetini gösterecek hiçbir vesika çıkmamıştır. Yalnız yeleğinin cebinde (29) kuruşluk bozuk para bulunmuştur. Cinaye- tin başka bir yerde işlendikten sonra bir yorgana sarılarak bura- ya getirildiği tahmin edilmektedir. Yolunu Şaşırmış Olacak Mesih isminde biri Tophane- de Kadirler yokuşunda bir eve taarruz ettiğinden yakalanmışt. ——— Yalnız Müstantik kararnamesinin okunması bir saatten fazla süre müştür. Davanın yüözden fazla şahidi vardır. Gelecek celsede yine evrak okunacaktır. 8000 Lira Kazaıugı Geçen sene Büyükadada bu- hınıııe;lılddcnyı Kıralı Filip ve büyük — İskendere ait kıymetli altınların Berlin müzeleri meskü- kât kabinesi müdürü 'esör M. Regling'e bir kataloğunun yaptırıldığını yazmıştık. Bu kata- loğlardan 100 tanesi müze ida- resi tarafından satınalınmış — ve müze neşriyatı meyanında sat'şa çıkarılmıştır. — M. Regling 334 senesinde de n daveti üzerine İstanbula gelmiş ve müzede mevcut — gayriislami 87 bin — tarihi altın, gümüş ve bakır paraları birer birer tetkik ederek bunlardan 28181 tanesini ayırmış ve Üzerlerine etliket ya- pıştırarak — müzenin — meskükât sandıklarına koymuştu. M. Reg- ling bunları tamamen meccani olarak yaptığı gibi yeni kataloğu da meccanen hazırlamıştır. Yab- vız. Adada bulünan — altınları ib- bar eden komiser Riza Beye Müz (8) binlira ikramiye vermişlir. Zimmet Ve İhtilâs Ağır Cezada Dört Maznur. Sorguya Çekildi Dün Ağr Ceza Mahkemesin- de zimmet ve ihtilâs meselele- rinden suçlu olarak dört memu- ran muhakemesi yapılmıştır. Bun- lardan Hami ve Ri'at Efendiler Seyrisefaim memurudur. Evvelce haklarında verilen karar Temyir Mahkemesi - tarafından nakzedil- miştir. Fakat evrak arasında bir noksanhk görüldüğünden dosye- nin tekrar Temyize sevkine ka- rar verilmiştir. Diğer iki suçlu, zat maaşları mutemetlerinden Kemal ve mu- hasebe kâtibi Vehbi Efendiler- dir. Müfettişlik tahkikatı fezle- kesindeki şabitlerin celbi — için dava talik edildi. Cümhuriyet Terbiyesi Maarif Vekâleti muallimlere yeni bir tamim göndermiçtir. Bu tamimde, talebelere Cümhuriyet ve Milliyet terbiyesi verilmek için hangi usullerin tatbikı lâzım geldiği sorulmaktadır. Muallimler bu husustaki düşüncelerini Vekâ- lete bildireceklercir. Günün Tarihi Son Ayda Ihracat Vaziyeti Yapılan bir İstatistiğe nazaran S00 om beş günlük — ihracatınma 2854042 lira miktarındadır. Martın ilk on beş günündeki 3212885 lire- hk ihracatımıza nazaran bu ayda 858843 lira noksan vardır. Martın ilkon beş gününe, nazaran ihracatımızda tezayüt eden mallar- ımiz — şŞunlardir. Yumurta — martta 182.00, nisanda 515026 liralık ibraş edilmiştir. Av derilerinde 20 bin, ar pada (S bin, pamukta 225 Hiralık fazlalık vardır. Buna mukabil üzüm ihracatında 105 bin, fındıkta 32 bin, tütünde 630 bin, patamutta 53, maden kömürüm- de 175 bin Hiralık moksan vardır. Mühim Bir Rapor Ticaret Odası Tetkikat şube- si Müdörü Hakkı Hezihi Bey muhtelif memleketlerin 930-931 senesi ihracat variyeti hakkında bir rapor hazırlamıştır. Bu rapo- ra nazaran 931 senesinde 930 senesine nazaran ihracat İngillı— rede yüzde 33, Fransada yüzde 20, Almanyada yüzde 29, İtalyar da yüzde on dokuz, Türkiyde yüzde 20 azalmıştır. Karmanyolacılık Ortaköylü Mehmet isminde biri Taksimde Karnavula sokgğın- dan geçmekte olan Madam Joze- finin çantasını kapıp K çiclen yakalanmıştır Affedilen Ceza İstanbul — Mıntakası Merkez Heyetindem: Mukaddema muvakkat boykot cezasile fecziye edilen Vefa-Küm- kapı İdman Yurdundan müstafi Hüsamettin Beyin bakiyel müd- deti cezaiyesinin affedildiği teblig olunur efendim. Bir Ginayet Davası Beyoğlunda Yenişehirde Ohae nisyan isminde birini öldürmekle maznun Önnik ve arkadaşınm muhakemesine dün Ağır Cezada başlanmıştır. Sarkıntılık Ederken Üsküdarda oturan Medih iş- minde biri son derece sarhoş bir balde ötekine berikine sarkıntır lk ederken yakalanımıştır. Yeni Bir Fabrika — Bir Türk mütebeşebbisi tara- fından yakında bir emaye fabri- kası açılacaktır. Fabrika memle- Pazar Ola Hasan Bey Ve Zenginlik