29 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

29 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Te e “—Müşahedeler Yeni Hat Açılırken Meclis reisi Kâzım Paşa, meb'uslar, — paşalar ve maiyeti bayraklarla, çam dallarile süslen- miş Dursunbey istasiyonuna —im miğterdi. Bufâda köylüler, siyah ferace — ve beyaz yaşmaklarile kadınlar sıralanmışlardı. İstasiyon yanma masalar kurulmuş ve çüy hazırlanmıştı. Asker selâm dur- du, davu! zurna çaldı. Göğsünde is- tiklâl madalyası bulunan bir genç teftiş yapan —paşanın —önünde arka arka giderek bir natuk irat etti. Tursunbey istasyonu ile Balıkesir hududuna girildiği için buranın Muhasebei Hususiye Müdürü Hüsnü Bey çelik rayların feyizlerinden bahsetti ve birkaç yerinde — alkışlandı. Fotograflar gçekilirken Kâzım Paşa, başından geçen bir hâdiseyi anlattı: Siper- de idiler. Ahmet İzzet Paşa da vardı. Fotoğraf çekilecekti. Fo- tografcı: — şöyle dur, böyle dur, diyor ve işi uzatıyordu. Nihayet çekti. Ahmet İzzet Paşa birkaç gün sonra Çotoğrafı isfedi. Fotoğ- raf bir türlü gelmiyordu. Nihayet pire Mebmet: — Neyi getirecek fotoğraf gçekmek için şöyle dur böyle dur demesinden mmakinenin içinde ca- m) olmadığı anlaşılmıştı, dedi. Halit Çavuş Tavşanlının — eşralından — uzun boylu saçı ve sakalı seyrek O bir adam vardır. Halit çavuş Seyahat esnasında rast geldik, tanıttırdılar, — Yalnız — imzasım atabiliyor. Fakat nekrekü, hos | sohbet, — Dinlettirebiliyor. — An- karaya — yaptığı — ziyaretlerinde Bursaya tabi Domaniçi Tavşan- hya ilhak ettirmiş. Tavşanlı i-- tasyonundan kasabaya şöse yap- tırmış ve iki tarafına ağaç dik- tirmiş. Kendisi Kütahya Vilâyel Meclisi Umumisinde azadır. Pra- tik işler için oynak bir zekâsı vardır. Bir gün sabık Kütahya Meb'usu Nuri Bey intihap dairesi- ni gezerken Halit Çavuşla beraber 'Tavşanlıya gelmişler. Nuri Bey konuşmak Üzere ahaliyi nasıl toplayacağım — Halit — çavuştan sormuş. Halit çavuş düşünmüş ve Nuri B. vagonda pijamalı imiş. Halit çavuş derhal demiş ki: — Sen şüurobaları çıkar, ben giyip dışanr çıkayım. Bak nasıl millet arkamdan gelir. Halit çavüş, çavuşluğun ken- disinde bıraktığı acı batıraları da anlatıyor: — İşgalde Bursada idim, Beni yakalayıp hapsettiler. İkide bir dayak atıyorlardı. Hapishanenin parmaklığından — dışarı bakarken bir gün beni tanıyanlardan birisi: — Halit çavuş ne yapıyorsun? . *iye bağırdı. İşgal askerleri bunu düyüunex — Vay sen demek çavuşsun, sözile sopa ve dayağa fazla şiddet vermiye başladılar.. Bağırdım: | T SONTUPOUT Kü hyadn Bahkesire Yeni Hatta Yolculuk Yapanlar Zengin Bir Tabiat Manzarası Görürler Balikesir (Hu: bulunduğa - 10T susi ) — Küşat kilometredir. Bu resmi 23 nisan , tünel bir sene- bfyrımıııı tesa- ğ lik bir teahhuru düf eden Küul’- mucip olmuştur. ya - Balıkesir Bu bir sene LĞ Sarlnda beyelin vaziyetine ait ğ faydalı malümatı ile "“f“ * kay dediyorum : dilmiştir. Hatta Bu hatta 925 azami — mil 21 senesinde — Kü- metredir. Mevcut tahya - Tavşanlı tunellerin — mec- S N mun tulü 6 kilo- let hesabına ya- metredir. pılıyordu, Fakat Balıkesır İstusyonunun sakin bir manzarası Hat, 51 - 61 her nedense ya- k kilometreye kadar rıda kaldı ve yalnız 13 kilomet- | vardır. Uzunluğua nazaran yedi | Tavşanlı — suyü — mecrasili — ve resi ikmal edildi. Eğer tediyat muntazam olsay- di hat üÜç senede bitirilecekti. Bilâhara inşaatı yapan şirkete kâr ve umumi masraf namile yüzde 25 verilmesine de lüzum kalmıyacaktı. Yeni demiryolu 252 kilomet- redir. Jülyüs Berger Alman şir- keti tarafından 927 haziranımın 15 inci günü 13 üneti kilometre- den itibaren başlanmış ve 930 nihayetinde — bitmiştir. — Trenler bir sene kadar işledi. Fakat henüz — halk trene, tren de ihılkı alışmadığı — için müşteri | İ — Ben çavuşum amma bele- | diye çavuşuyum, dedim ve yaka- mı kurtardım. | geliyor da koymuyoruz, Fırka Kâtibi Umumizi Recep | Bey, geçen sene yine buralarda, Kıı!ı!ıvaı!.ı bana takıldı; — Beu ameliyai oldum, yat- lını. sen İstanbukla olduğun hal- de gelip boni gürmedin, dedi. — Amdu Boyim, dödim, Ce aradı. Bir kısım arazi de kayı- yordu. Nitekim bazı dik yarma- lar ve köprüler kaymış, fakat sonra yeniden düzeltilmiştir. Hat için sarfolunan para 24 milyon- dur ve taksitle ödenmektedir. Hatta 40 köprü ve 36 ıııel Darülbedayi Adanada 'Çok Alkışlandı Adana ( Hususi ) — Darül- | bedayi artistleri Anadolu seya- hatlerinde bizim şehre de uğra- dılar ve birkaç temsil verdiler Bilhassa ( Saatçı ) opreti seyirci leri çok memnun bıraktı. Adana hlar san'atkârları çok alkışladı- lar. Bu arada Hâzım Beyin tem- sil ettiği asri karagöz de çok beğenilmiştir. Konya San'at Mektebinde Konya San'at Mektebi için yeniden yaptırılacak atelyeler için tanzim olunan plânlar arasında Mimar Falih Rıfkı Beyin eseri birinciliği kazanmıştır. K — ——an rahpaşa bastanesine geldim, seni görmek istediğimi söyledim. İs- mimi sordular. Halit çavuş di- yince : — Buraya çavuştan büyükleri dediler ve beni oradan uğrattılar. Sonra Tokatlıyanda ziyaret elmek iste- dim. Yine ismimi söyleyince : — Buraya papaslar — geliyor da keymüyoruz, seni mi bıraka- cağız, dediler. Savuşmuyu mecbur oldum. H. L kilometreye bir tünel isabet etmek- tedir. Buf kadar az mesafede bu kadar çok tünel ve köprü olması dolayısile bu hat Türkiyenin er menaatlı - kısmıdır. Balıkesirden itibaren 36 mcı kilometroya ka- dar olan vadinin haritasını almak mühendisler için mümkün olamamı;- tır. Mübendisler lâstik elbiseler giydikleri halde suyun fazlalığın- dan dolayı buna muvaffak olama- mışlar ve nihayet haritayı fotoğ- raflarla tespit etmişlerdir. Kütah- yadan itibaren Emirlere kadar olan 64 kilometrelik arazi heyelân göstermemiştir. Emirlerden sanra Dursunbey ve Selimağaya kadar 181 inci kilometreye kadar olan arari dalgalı killidir. Bu kısım daima heyelân göstermiştir. Fazla arıza gösteren yerler BI, 85, 104, 106, 1HI, 112, 121 in- d thetrelerle 20 inci tünelin 79-152 kilometreye kadar Emet çayını takip eder. Bu noktada Emet çayile Tursunbey Balat ça- yı birleşiyor. Bundan sonra güzergâh 195 inci kilometreye kadar Balat ça- yını takip eder. Sonra Nusrete kadar — Gazellidereyi ve Kile ırmağını — takip eder. Bilâhare ovaya çıkarak Atranos ve Simav çaylarını genişliğine kesere Balı- kesire — girer. Hatim - etruhnda güneş girmiyecek derecedek sık ağaçlar, Alaçam ormanı vardır. Dursunbey ile — Gazelliciere arasında çam ve meşe kümeleri vardır. Hattın en yüksek noktası 37 inci kilometrededir ki deniz sathından — 1035 inci irtifadadır En alkçak noktası Balıkesirden evvel — Çandırdadır. — İrtifar 105 metredir. HAUL LÜTFI Memlekette 23 Nisan Çankırıda Haftanın İlk Günü Neşesiz Geçtı Çankırı (Hu- susi) — Bu se- ne — şehrimizde * çocuk haftasının ilk gönü çok neşesiz — geçti. Havanin kapalı ve soğuk olması dolayısile gerek —© talebede, gerek- | se halkta şata- ©J ret yoktu. Muh- tasar bir pror gram yapılmıştı. Bu program mu- cibince yavrula- rmiz ilk gün güzel bir geçit resmi — yaptılar. ğleden sonra Himayei Etfal Cemiyetimiz ta- rafından getirilen çocuk - filimi sinemada yüzlerce yavruya gös- terildi. Fakat ertesi günü hava açıldığı için çocuklarımız mektep bahçelerinde müsabakalar yaptılar veneşe saçtılar. Şu noktaya ehem- miyetle işaret etmek islerim: 23 nisanda Çanpkırı şimeudifere ka- vüşmuştu. Fakat bu söneki- 23 Çankırıda 23 Nisan Tezahüratı nisanda bu yıldönümü — hatırla- yan olmadı. KEMAL KADRİ Aydında Bir Vefat Aydın, 27 (Hususi) — Kâzım Karabekir Paşanın kıyın şehrimiz eşrafından C vefat etti. Zeytinyağı Piyasası “Edremit, 27 (A. A.) — tinyağının pokkası 50 kuruşa Ç mıştır. Bir hafta zarfında ıuo.mo kilo satış yapılmıştır. * Yed:rl | | kadar Gençler İçin |Yürüyünüz Çarpmaktan Korkmayınız Yürüyünüz. Daima yürüyünüz Çarpmaktan korkmayınız. Yürürseniz, çarpltığımız şeyler sizi sıyırıp geçer, fakat durduğu- nuz yerde çarpılırsanız yere seri- Zaten gariptir, insan yöksek dikçe düşmanı çoğalır. Şeref ve servet yaptınız mı size taş atan çoğalır. O vakite kadar yaptığı niz. iyilikler — unutulur. Bir az yükseldiniz mi, aşağıda kalanlar daima — kuyunuzu — kazarlar, ve sizi taşlamıya çalışırlar. Fakirlerin ve fakirliğin en gü zel tarafı, düşmanları olmaması- dır. Eğer zenğin olsaydım dakma seyahat — edecektim. Gidip te Taksimda apartıman yaplırmaz- dim. ! Binaenaleyh şöhret, mevki ve veya para sahibi olmak istiyor- sanız, yürüyünüz. Bir yerde du- runca, taaffün eder, kokar, et- rah rahatsız edersiniz. Güzekeniz cazipseniz — oturmak — tehlikeli- dir. — Etrafınızda j ne — kadar dalkavuğunuz — varsa, — nekadar medih ve sena ediliyorsamız, o yürümiye ve — harekete muhtaçsınız. Durdukça haset, kis | ve intikam hisleri uyandırır, meve künizi tehlikeye düşürürsünüz En çok muvaffak olan adam, başkalarının haset nazarlarını üze- rine çekmemeyi bilen ve dakma yürüyerek başkalarını kendisite meşgul 'ıhıîyeıı adamdır. Sadakat Yemını !rlıııdada Heyccanh Müza- kerelere Sahne Oluyor Dulelin, 28 (A.A.) — Hükü- metin hbezimeti, evvelce vedde- dildiği halde hükümet tarafından tekrar meclise tevdi edilen ve dünkü celsenin işsizlik mesele- sini tetkik etmedense kâmilan sadakat yemininin ilgasmı dere piş eyliyen kanun — lâyihasınım müzakeresine hasredilmesini tek- lf eden hükümet takririne ait basit bir şekil meselesinden te- vellüt etmiştir. M. dö Valera, meclisten yu- kardaki kanun İâyihasının ikinci kıraatinde kabul edilmesini talep etmiş, fakat meclis saat 21 de müzakereyi bu sabahe tehir et Bergamada Pntlıyın Bir Bombı Bir Çocuğu Öldürdü de bir facia — olmuştur. Hasanın sekiz yaşlarIndaki oğlu Ahmet, ormanda gezerken barp zamanından kalma bir — İngiliz bomklasını bulmuştur. Ahmet bu, ne olduğunu bilmediği şeyle ay- narken bomba ansısın patlamış ve zavallı çocuk ağır surette ya- ralanmıştır. Ahmet, — hüdisec'en bir saat sonra vefat etmişlir. K ERREL FN Çayreyğ / SYA N A e — SŞ CG SŞ v