10 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

10 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Şoförler Cemiyeti Hakkında.. Günlerdenberi şoförlerin ağır- larını açmıyor. — Bunun sebebi biliyor musumuz ? Şoförlerin muayenesi işi... Fakat şoförler muayeneden çekinmiyor- lar. Yalnız muayene masrafı çok ve merasim uzundur. Çünki tamam 670 kurüş vermeleri lâzımdır. Bu miktarın teferruatını hesap ede- lim: 15 kuruş seyrüseferden alınan matbu kâğıt için pul, 15 kuruş bıçak nedir heyeti sıhhiyenin muayenesi için | pul, 40 kuruş mahalleden — ilmü- haber ve 40 kuruş Şoför cemi- yeti muayene defteri ve pul, 60 kuruş tramvay masarif ve saire, 500 kuruş Şoförler Cemiyetinin yedi sekiz aylık aidatı.. İstanbulda 4000 şoför oldu- ğuna göre ve her şolörün — de şoförler cemiyetine 5 lira verme- | si lâzım olduğuna göre cemiyete senede 20 bin lira giriyor demek- tir. Fakat bu para hiçbir şofö- rün derdine deva olmaz. Yüzler- ce işsiz şoför varken — cemiyet muavenet için elini bile uzatmaz. Bu cemiyetin bir de mecmuası vardı. Bu mecmua biz şoförlerin hiçbir işimize yaramadığı halde, bize âdeta zorla satılır. Bu işsiz ve buhranlı zamanda biz bu pa- raları nereden tedarik edip ve- rebileceğiz? İşte şoförlere yardım - etmesi | icap eden cemiyetin yaplığı fedakârlık.. Şuför HÜSEYİN Son Posta: Bu şikâyet şayanı dikkattir. Fakat burada ileri sü- rülen masrafların bir kısımı kanun Iktizasıdır. Cemiyet meselesine gelince: bunun da alâkadar ma- kamlara bildirilmesi lâzımdır. Bir Gaip Aranıyor Evrenyede doğup 30 - 35 se- ne evvel -Manisaya giden ve orada mahkeme mübaşirliği ya- pan topal Ömer oğullarından Hacı Osman — Efendinin - oğlu Mustafa Efendinin hayat ve me- matından haberdar olanlar insa- niyet namına aşağıdaki adrese malümat — verdikleri — takdirde memnun edileceklerdir. İnebolu, Salih Bayraktar oğlu Fırmcı: MEHMET USTA MÜHİM İLÂN TÜKRK ANONİM ELEK.- | | mürekkep bir mustatil tasavvur TRİK ŞİRKETİ Şu son zamanlarda, bir takım dolandırıcılar, başka müşteriler- den aldıkları makbuzlar mukabi- linde, lerimize müracaat ederek para istediklerini — ahalinin dikkatine arzederiz. Makbuzlar, — müşterilerimizin vazıh sürette adreslerini - ihtiva ettiğini ve memurlarımızın, her talepte ibrazına mecbur oldukları, cari sene için muteber hüviyet varakalarını hâmil bulunduklarını batırlatırız. Şirket, mevzuubahs dolandırı- tıların efalinden hiçbir mes'uliyet kabul edemiyeceğinden, kendile- rine ibraz edilen — makbuzlara fevkalâde —dikkat etmelerini ve memurların hüviyet varakalarının iraesi — talebinde — bulunmalarını müşterilerden rica ederiz. Müşt-e riler, şirket namına tahsilâtta bu- kunmıya salâhiyeti olmyan kimse- ler karşısında bulundukları rzaman polise müracaat etmelidirler. tercihen hamım müşteri- | şoförlere | SON POSTA RUSYA İNTİBALARI Başvekil Paşanın Rusya seyahatine ait muhtelif intibalar Kızıl Meydanda Yüz Binlerce Kişinin İştirak Ettiği Muazzam Bir Mayıs ' Şenliklerini Seyrederken... Moskoava 1 Mayıs (Hususi) — Şafakla beraber Sovyet Rusyanın merkezi olan Moskovada da Kızıl | Meydan ismi verilen Kremlin caddesine büyük bir halk akını başlamıştı. Bugün 1 mayıstı ve Sovyet Rusya, bugünü beynelmilel bir isçi bayramı olarak tesit ede- cekti. Halk akınının bu derece L erken başlamasına gelince; Gerek | hükümet Kızıl Ordunuu ve gerek muhtelif halk teşekküllerinden mürekkep yüzlerce cemiyete mensup yür binlerce insanın geçit resmine başlaması, caddeleri dolduracaktı. Bu itibarla herkes mevkiini vaktinde alabilmek için buna lü- züm görüyordu. * Bir dıl'! Kremlin — sarayının mazgallı duvarları, diğer dıl'ı da muhtelif — cemiyet ve teşkilâtın işgal ettiği muazzam bir binadan ediniz. Burası Kremlin meydam- dır. Meydanın Kremlin duvarları önünde — ve tam orta kısmında Leninin mezarı vardır. Bir ucun- da muhteşem bir kilise mevcuttur Öbür ucu Üç muhtelif istikamete ayrılan Üç geniş caddenin ağzı- dır. Geçit resmi işte bu mey- danda yapıldı. Lenin “türbe, sinin klise kısmına isabet eden tarafına muhtelif tribünler yapıl- mıştı. Baştaki tribünde Başvekil İsmet Paşa maiyeti vardı. Sırasile ecnebi mümessillerin ve teşkilâtında — mevkiüi olan kimselerin tribünleri de onu takip ediyordu. Meydanın kar- ile şısma ve tam Leninin mezarı önüne sekiz on muhtelif askeri teşkilâta ait bandolar sıralan- mişti. — Âyni — zamanda — kol başı kilise olmak üzere kıtaat, nihayeti görünmez rengarenk bir başak » tarlası — halinde — ilerlere doğru uzanıyordu. Merasim, Harbiye Komiseri Voroşilof Yoldaşın bir teftişi ve askeri selâmlaması ile başladı. Teftiş bitti, o da atından inerek Sovyet Cümhur Reisi Kafenin, Komünist Partisi Umumi Kâtibi Stalin, İcra Komitesi Reisi Mo- lotof ve daha sair birkaç Yol- daşın bulunduğu Leninin — mezarı üstündeki hususi çıktı. Buraya bir mikrofon konmuştu. Voroşilof Yoldaş, her — mayıs birde gibi bu defa da bir nevi uhrevi kürsü vazifesini gören Leninin mezarının - tepe- sinden asker ve halka bir nutuk söyledi. Meydanın her tarafına yerleştirilmiş hoparlörler sesini birkaç misline çıkararak halka tekrar ediyordu. Geçil resmine iştirak eden Sövyet — kıt'aları başta — merkez askeri teşkilâtına mensup mücs- sesat ve kıtalardan seçilmiş muh- telif mümessillerden — mürekkep müfrezeler olmak Üzere muhtelif harp akademileri, askeri mektep- ler, kara ve deniz kıtaları, yaya SON POSTA Yevmi, mevkie olduğu olan Havadis — ve Siyasi etesi İdare : 1 anbul: Esk at me 30 'Telefon — İstanbul - 2030 kutusn: İstanbıul - 74 Telgraf: İstanbul SÖON POSTA FİATİ ABONE TÜRKİYI 1400 2100 Kr 140 8ÖN » 1500 100 CU ı 200 » Gelen ovrak geri verilmez İlânlardan — mes'uliyet ahumar eevap' İçin mektuplara “Gküruşluk Pul ilâvesi dâzımdır Adrek değiştirilmesi (30) xutuştür. | ve piyade Çeka müfrezeleri, nak- liye, ağır, hafif topçu, süvari, bisiklet, —motosiklet, muhabere, tank, zırhlı otomobil, mitralyöz, hastahane, projektör, hava mü- dafaa, hudut muhafaza kıtaları olmak üzere huruşan bir sel ha- linde meydandan akıp geçti. Bunları, 280 parça tayyareden mürekkep muazzam bir hava kuv- | vetinin nümayişi takip etti. Arka- dan, partizan dedikleri, kadınlı, erkekli, — çoluklu çocuklu, silâhlı, silâhsız ellerinde kıml bayraklar veya muhtelif şekil ve yanları havi levhalar yükselen yüz bin- lerce insandan müteşekkil — bir insan seli akmaya başladı. Bu sel, akşam karanlık ba- sıncaya kadar böylece, horralar bagırarak, Sovyetlere husumet gösteren millet ve memleketlere lânet yağdırarak, sulhe olan işti- yak ve arzularını haykırarak taştı, durdu. Bayraklarda bin bir çeşit resimler vardı. İnsanların kanımı emen şişkin karınlı papaz resimleri mi yapıl- mamıştı? — Kapitalist — devletleri siyah ve tüylü vücutlu örümcek- lere benzeten timsaller mi, silin- dir. şapkalı, koca vücutlu, frak ve bonjurlu paraya tapan frenk fabrikatörleri mi resmedilmemişti? Neler, neler yoktu ellerinde? Gece, her taraf — elektriklerle donanmıştı. Bu hususta itiraf edil- melidir ki Rusların hususi bir ka- biliyetleri var. Size, bir mayıs bayramının Rusyada nasıl tes'it edildiğini anlatırken şunu da kaydetmeliyim ki bütün bu nümayiş esnasında tek bir tecavüzkâr söz söylen- memiştir. Bu geçit resmini yakından görenler, — beşeriyetin. önünde mühim ve muazzam bir istifham işaretinin dikili durduğunu daha kat'i bir surette görmüş oluyorlar. Selim Raşıp Dünya Garibeleri Zencileri Himaye Etmek Günah Mıdır? Nevyork ( Hususi ) — ( Ke- nard - Layn ) vapur kumpanyası direktörü ve Amerika milyoner- lerinden Mis Nansi Kenard için bütün Amerikadaki sosyete sa- lonlarının kapısı kapanmıştır. Bu- nun sebebi Miss Kenardın öte- denberi siyah derili insanları hi« maye etmesidir. Bir hayli zamandanberi siyah derilileri el altından himaye et- mekte olan bu kadın şimdi sos- yete salonlarının kaplları yüzüne karşı kapanınca açıktan açığa faaliyete geçmiş ve Amerikadaki milyonlarca siyah derililerin hâ- misi olmuştur. Bu işle daha yakından meş- gul olmak istiyen Miss Kenard, Garlemde bulunan ve yapıldığı günden — şimdiye kadar hiçbir beyaz kadının ayak basmadığı ( Grempiyen ) ismindeki siyahi- lerin oteline taşınmıştır. Miss Kenard birkaç güne kadar Alabamaya gidecektir. Bu seyahatten maksat, iki beyaz | kadına taarruz ettiklerinden do- layı idama mahküm olan 7 zen- cinin Alabama valisinden affını rica etmektir.Zencilerin hâmisi bu işte muvaffak olacağına emindir. Garip Bir Usul Londra ( Hususi ) — Bir müddet evvel Londrada Undhem isminde — genç bir yüzbaşı, son derece güzel genç bir kızla ev- lenmiştir. Gerek nikâh, gerekse düğün merasimleri şimdiye kadar işitik memiş bir tarzda yapıldığı için bu mesele Londrada - birçok de< dikoduları mucip olmuştur Kilisedeki nikâh merasimin- den sonra yelin bir otomobile atlıyarak kendi evine, damat ta başka bir otomobil — ile kendi evine gitmiş ve herbiri kendi evlerinde ayrı ayrı kendi akraba ve ahbaplarile beraber eğlenmiye başlamışlardır. Yeni evliler balayım biribirle- rinden ayrı geçirmişler, genç yüzbaşı bu müddet zarfında ka- | rısını ancak haftada Üç gün zi- yaret ederek yemeği beraber yemişlerdir.. Bu hayat bundan | sonra böyle devam edecek ve iki evli birbirinden ayrı olarak yaşıyacaklarmış. Bunun sebebini soranlara yeni evliler şu cevabı — vermişlerdir: — “ İki sene seviştikten son- ra evlendik, biribirimizi çok seviyoruz. Daima. sevişmek ye mes'ut olmak - istiyoruz. Şimdiki hayatımızdan memnunuz, seviyos ruz, seviliyoruz, saadet dalgalari arasında çalkalanıyoruz ve bunun böyle devam etmesini istediğimiz için bu üsulü takip ediyoruz. ,, Siyasi Bir Haydutluk Şikago, 9 — Üç silâhlhı hay- dut bir gazete matbaasına hücum ve matbaacıların üzerine ateş etmiştir. Haydutlar Yek Şikago Globejen — ismindeki — gazetenin bütün nüshalarını alıp götürmüş- lerdir. Bu taarruza gazetede ç- kan siyasi bir yazı sebebiyet vermiştir. Gazete başmuharriri, götürü- len gazetelerde mühim bir ka- | çakçılık haberi olduğunu, ve ka- çakçılarla münasebeti olan bir deylet mümessili hakkında ağır ihamları ihtiva ettiğini söyle-