4 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

4 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

İşten E! Çekitin Bir İli siri Hatırülür:: Edgar Pip Dirildi Müharriri* Arnoid Golopen Fy Herif aksi bir adamdı — Ben yolcuların biletlerini toplarım, suratlarma bakmam! iye cevap verdi. Bu adamdan erhahgi bir malümat almanın İmlrânı olmadığını görünce ya- Bından ayrıldım. Manzana şimdi hefsine olan itimadını kaybet- mişti. Bir çocuk gibi bütün emir- erime itaat ediyordu. | Sokağa çıktık. İstasyon bina- Bihin önünde küçük bir meydan Vardı, bir kenarı arabaların ve otomobillerin beklemesine tahsis edilmişti, Düşündüm: — Muhakkak herifler bir oto- mobile atlıyarak şehre gitmişler- dir. Bu vaziyet karşısında biz ne Yapmalıyız? Kırk yılda bir Manzanaya iyi bir fikir geldi: — Bir arabaya binelim, şeh- rin büyük otellerini sıra ile do- laşalım. Belki nereye indiklerini anlarız, dedi. Hiddetten boğuluyordum. Elimden gelseydi muhakkak ar- ! kadaşımı boğar, hıncımı alırdım. | Şimdi kararımı vermiştim: Elması bulduğum takdirde ne pabasına olursa olsun Manzanaya vermi- yecektim, cebimde saklıyacak- e tm. Bir arabaya bindik. Arabacıya ! — Birisini arıyoruz. Bizi sıra | İle şehrin büyük otöllerine götü- veceksin, dedik. Arabacı; — Hay hay efendim, dedi, t burada birçok otel vardır. | ngisinden başlıyalım? — Birinci sınıf olanlardan! * Araba süratle hareket etti, fakat derhal anlaşıldı ki iki tane zaif, mecalsiz, biçare ve.. topal bayvan tarafından çekilmektedir ve ilk dakikada görülen sürat bir göz boyamasından ibarettir. Fakat bu vaziyette ne yapa- bilrdik, arasıra başımı arabanın Penceresinden çıkarıyor, bol bir iş vadi ile arabacınn kır- mı tahrik ediyordum. Amma, bundan da büyük bir fayda çık- Miyordu, Hiddetle öcümü Manzanadan aim Kullanmadık küfür bırakma- di. O, şimdi arabanın bir köşesine büzülmüştü, bir insan değil, ira- mi ve kuvvetini kaybetmiş bir Mahlüktu, Bir et ve kemik yığım Hiç cevap vermiyordu. Bir aralık herifi vagonda ta- Maştığımız insanlarla ortak olmak- ittiham edecek derecede ileri Fotoğraf fahlili Kuponu Tabiarinizi öğrenmek — İstiyorsanız İM oğraınızı 5 adet kupon İle “bir W gönderiniz. Fotoğrafınız sıraya tâbidir ve fade edilmez. Halin, meslek ya san'at? İ Me sallerin | *ğrafin klişesi S0 kuruşluk DAİ mukabilinde gönderllebilir. Pota gittim. Fakat bu itihamın gü- lünç oldugunu derhal anladım. Elmasın yabancılarda değil, fakat kendi elimizde bulunmasını o da berim kadar şiddetle istiyordu ve el:nası üç kişi ile paylaşmak istemiyeceği aşikârdı. Herif sade- ce tongaya bastırıldı. * Aröba nihayet bir önünde durdu. Derhal otel kâtibini istievap ettim. Fa- kat bu isticvaptan hiçbir netice çıkmadı; Evet, az evvel otele bir- çok müşteri gelmişti, içlerinde siyahlı kadınlarla yaşlı efendiler vardı. Fakat verilen malümata göre hiçbiri bizim aramakta ol duğumuz insanlar değildi. Bu suretle beş oteli dolaştık. Fakat hiçbir netice elde edeme- dik. Arabacıyı sabaha kadar bit tabi alakoyamazdık. Büyük kili- senin önünden geçerken camı otelin inerek Hayhay Efendim!- Bir Müddet Esnasında - Herif Vagondakilerle Ortak Olmuş!- Araba Nihayet Bir Otelin Önünde Durdu - Büyük Kilisenin Önünden Geçerken. | tıkırdatarak arabayı durdurdum. Ve borcumuzu sordum: — Bahşişten maada on sekiz frank ! cevabım aldım. Fakat elimi ceketimin yan cebine attığım zaman anladım ki benim cüzdanımın da yerinde yeller esmektedir. Yani Manzanadan elması ça- lanlar benden de aşırmışlardır. Bereket versin soğuk kanlılı- ğımı muhafaza ederek arabacı- | nın önünde telâşa düşmedim ve | adamcağıza sordum: — Beş yüz frauklık bir ban- kanotun üstünü verebilir misiniz? | Biçare arabacı perişan nazar- larla etrafına bakındı vee | * — Hayır, cevabını verdi. İn- san cebinde beş yüz franklık u- fak para gezdirir mi? — Pekâlâ nerede bozdurabi- liriz? — Hiçbir yerde! ( Arkası var ) (Baş tarafı 1 inci sayfada O gün sarayda veliahtin kr zının vaftiz merasimi vard. Bu merasime “davetli olan Alman sefiri ve diğer zevat Kıralı taki- ben hâdise mahalline gelmişlerdi. Kıralla Heyetşinas küçük bir konuşmadan (sonra merminin | Alman sefirine verilmesine karar verdiler. Diğer bir mütehassıs olan Profesör Vegar da bu hususta şu beyanatta bulunmuştur: “— Bu tecrübe nazariyatla kabildi. Yalnız merminin saniye- de 1500 metro sürati iptidaiyesi olduğuna ve İl dakikada Ma- zurya bataklıklarile Oslo arasın- daki 1.000 kilometrelik mesafeyi katettiğine göre, merminin bu müthiş süratle erimemesi, hu- susi bir balita ile imal edildiğini göstermektedir. Endabt eden to- pun namlusunun yivlerinin de Seyyah Me Meselesi Bu İşin İyi Yürü Yürümesi İçin Tenzilât Lâzımdır Haber aldığımıza göre bu yaz mevsimi için Mısır, Suriye ve diğer bazı yerlerden şehrimize seyyah celbi için» bazı esaslar düşünül mektedir. Boğaziçindeki ve Ada- lardaki seyfiyelerin, gazinoların ve otellerin tarifelerini bir mik- tar indirmek düşünüldüğü gibi Seyriselain tarifelerinde de sey- yahlara: tenzilât yapılması temin edilecektir. Mısır ve Suriye ile Yakın Şark memleketlerine Tir- kiyenin gezilecek ve oturulacak güzel yerleri hakkında broşürler gönderilecektir. Çocuk hastalıkları o mütehassıs or. SEMİRAMİS EKrEMA. ği meilep sokağı Tel: 2406 Dünyayı Velveleye Veren Bir Alman Muvaffakıyeti ayni madenden imal edilmiş ok ması lâzımdır.,, Tidens Teg gazetesi bu esna- da telefonlathömen Berlin muha- birini aramıştır. Aldığı cevapta mu- habirinin Mazurya bataklıklarında bulunduğunu öğrenmiş ve muha- birile (görüşmüştür. | Muhabirin verdiği malümata göre, Alman mehafili bu tecrübenin muvaffa- kıyetinden fevkalâde memnundur. Maamafih endaht mahallinde bu- lunan Alman mütehasssısları ve fen adamları tecrübenin mahiyeti hakkında çok ketum davranmak- tadırlar. Tahdidi teslihat arefe- sinde bu havadis çıkar çıkmaz Fransız efkârı umumiyesi ve mil- li müdafaa erkânı fevkalâde bir telâşa düşmüştür. Almanlar, şimdi bu topun endahtı müteakıp parçalandığını iddia ediyorlar, Yeni Neşriyat Havacılık Ve Spor -- Bu mec- muanım 7Zinci sayısı çıkmıştır. Atlas denizini yalnız başıma geçen kadının resmile süslenmiş bir kabın içindeki yazılar: Zebirli gaz meselesi - Atina tayyare sergisine Fransa nasıl iştirak etti? - Gece uçuşları « Futbolda ha- rici temasların ehemmiyeti - Baro- metre tazyikleri - Spor hareketleri - Tayyı şubelerinin faaliyeti - Faruk Nafizin bir şiiri ve Aka Gündüzün bir hikâyesi, Yeşili Tire — Tirede ayda bir neşrolunur. 18 inci numarasında Ti- renin ithalât ve ihracatından, çiftçi- likten, edebiyattan, hukuktan, milli mücadeleden tarihinden, kazaya ait haberlerden o bahsedilmektedir, Te- miz basılmıştır. Kesimleri vardır. İklimler Müellifi: Andre Moruva Haydar Rifat Mütercimi : Kitabın aslı bir senede 340 defa basılmıştır. cüzdanımı | Mahalle ve Mevkii Beyoğlu Asmalımesçit Beşiktaş Şenlikdede " » Aksaray Oruçgazi Hırkaişerif Akseki Çelebioğlu Alâettin Tahtakale Rüstempaşa Çarşı ” Balat Karabaş Şehremini Denizabtal Kocamustafapaşa Çelebioğlu Alâettin Mahmutpaşa Hacıköçek Beşiktaş Şenlikdede Beşiktaş Muradiye Celebioğlu Alâettin » ” La » Galata Sultanbeyazıt Galata Kemankeş Karabaş Ömeravni ” ” Beşitaş Dikilitaş Çakmakçılar Yaklebieni 1 ici kemerde 'angaltı Yenibahçe Arpaemini Komisyoncular avukatlar doktorlar ve yazıhane sahipleri dikkatle okuyunuz. Ankara caddesinin en işlek bir yerinde kiralık daireler ve odalar vardır, kirası gayet ucuz ve şeratiti gayet kolaydır. Milliyet karşısında Türk Neşriyat Yurduna müracvat ediniz. Afyonkarahisar Madensuyu Böbrek, Karaciğer, hastalıklarına karşı Türkiyenin yegâne madensuyudur Londra Sergisinde Madalya © Zrak, Cava ve İngiltereye ihracat yapan, şifalı hassası tanınan bir sudur. Umum! deposu: Yenipostane karşısında Mide. kazanmıştır. Eskizaptiye caddesi No. 20 stanbul Evkaf Müdüriyeti İlânları Sel No. Cinsi Venedi! 12-22 Hane Yeniyol eğ " 4 » ” 41 ,, Köprülü , Akseki camii Mi Iş Bankası karşısında 2-15 ,, Yenicami avlusu 90-54 Papazzade Ham altında 12 Mağaza Çadırcılar 80 Dükkân ” 48-442 ,, " 121-123 ,, Vapur iskelesi BB , Topkapı 338-296 ,, Caddesinde 451303 ,, Venicami avlusu Mk Kürkçühan üst kat 15 » Vapur iskelesi kV yine ” ” 49 ” ” 4T Üçoda Sultanlimriana 4 Dükkân Yenicami avlusu (114-116 © |, ” 46-102. ,, Ösini 4-280 |, Helvacı <, v Dolmabahçe 197-205 ,, " 199-207 ,, iy 201-209 ,, Cami altında > » 6 , Çimi ittisalinde 21 9 Oda Fransız mezarlığı karşısında 3 Ahır 36-38 Hane ve kakvehane Balâda yazılı olan Vakıf emlâk birer sene müddetle kiraya verilmek üzere müzayedeye konmuştur. İhaleleri Haziranın 18 inci Cumartesi günü saat 15 te yapılacaktır. kadar Çemberlitaş'ta (Evkaf Müdüriyetinde Akaret mezküra Kalemine müracaatleri. Taliplerin yevm ve saati Büyük Tayyare PİYANGOSU 12 inci Tertip 5. inci keşide 11 Haziran 1932 dedir. Büyük ikramiye: 50. 000 Liradır. Ayrıca: 15.000, 10.000 Liralık büyük ikramiyeler ve 20.000 Liralık bir mükâfat vardır. | | |