4 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

4 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SPOR Okuyunuz... şî:Sborun erni Haftada İki Defa Spor Perşembe ve Cumartesi Günleri Çıkacak Spor Sayfalarımızı s P O R Zaferi Bu Genç Takım Şildi De Kazandı. Muhafız Gücü Edirnelileri 2-5 Yendi Dün atletizm müsabakalarından heyecanlı bir enstantane Dün şehrin muhtelif semtle- rinde futbul maçları yapıldı. Bun- lardan en mühimmi Taksim stad- yomunda İstanbulspor - — Vefa Kumkapı arasında yapılan İstan- bul şildi finali idi. Bu müsabaka çok hararetli oldu ve Vefa takımı daha güzel Oynamasına rağmen maçı 1 - 2 kaybetti. Bunu söylemekle İstan- bulsporun fena oynadığını kas- tetmek istemiyoruz. Bilâkis genç bir takım olan İıluıbulıponın son senelerde mü- temadi bir —sây — neticesinde gösterdiği — mevcudiyeti miyetle — alkışlamayı — bir — va- zife biliriz. Yalnız şunu da kaydetmek mecburiyetindeyiz ki, İstanbulsporun dünkü galibiyeti mühim ve bariz bir farkla olmuş değildir. Daha kısa söylemek lâ- Zım gelirse İstanbulspor bu macı etin bir Mmücadeleden — sonra zanmıştır. sami- halde Vefa-Kumkapılar hemen akabinde mukabelede bulunarak beraberliği temin etmişlerdir. Bu lwl'aheıliE ilk devrenin sonuna tadar devam etmiştir. Ancak ikinci devrede, Salâ- hattinin şahsi bir gayzretle yap- tığı sayı, İstanbulsporun - galibi- Yetini temin etmiştir. Bu suretle İstanbul şampiyon- nu almış olan İstanbulspor bul şildini de kazanmıştır. Fenerbahçe, Galatasaray ve Beılktquı lik ve şilt maçlarına bulunmamaları, İstanbulspo- Tn bu muvaffakıyetlerini çok il etmiş bile olsa bu genç kulübümüzün Süleymaniye, Bey- :“1 ve bilhassa Vefa - Kum- ı'Pl gibi — çetin rakipler arşısında hem İstanbul şampi- Yonluğunu, hem de İstanbul şil- ini kazanması şayanı takdii hl'îktlrnm şayanı takdir ve =_ sahasında yapılmakta olan ici kulüplerin turnuvasına de- Vam edilmiştir. maç geçen defa berabere t::fl BılıtdÇelikidmuı ve Top- arasında yapılmış ve maçı 3 ıîopkıpı kazanmıştır. ©yn, NCi maçta, tamamile hâkim ..Y'llıy.., Galataspor takımı, Ak- .;':ğ İdman Yurdunu 5-0 yen- Günün son maçına Davutpaşa İlk golü İstanbulspor yaptığı | Dün.bnııdıın başka Karagüm- | gelmediği için Bakırköy takımı hükmen galip addedilmiştir. Müsabakalara gelecek hafta da devam edilecektir. Kadiköyünde Fener stadında yapılan hususi müsabakalara ge- Salâhallin ikinci golü atıyor lince burada da muhtelit takım- lar karşılaşmıştır: Fenerbahçe üçüncü takımı, Moda Üüçüncü takımınmı 2- 0 mağlüp etmiş, Fenerbahçe ikinci takımı da Moda ikinci takımını O - 7 yenmiştir. Bu maçlardan sonra, bir Rum gazetesi tarafından konulan bir kupa için karşılaşan İtalyan ve Bulgar takımları maçmı 3-1 İtal- yanlar kazanmışlardır. Fenerbahçe B takımının At- las takımile yaptığı maçta is: Fener 0-3 mağlüp olmuştur. En son maç, Fenerbahçe bi- rinci takımile Moda birinci takı- mı arasında olmuştur. Seyircilerin hararetli teşvikleri arasında yapılan bu maçta iki tarafın takımları da esas kadro- ya mazaran noksandı. -Bilhassa Fener takımında Zeki ve Alâed- din yoktu. Böyle olmasına rağ- men büyük bir hâkimiyetle oy- nıyan Fener takımı maçı 12-0 gibi | çok'derin bir farkla kazanmıştır. Yukarıdaki maçlardan, görü- leceği — veçhile, — Fenerbahçenin bütün takımları muntazam bir program tahtında çalışmaktadır. Bunu kaydederken, birer ga- libiyetle muvazeneyi temin eden Galatasaray ve Fenerbahçe ku- lüplerinin muhtemel bir üçüncü maçı karşısında Fenerbahçenin bu güzel futbol seferberliğini Galatasaray için bir tehlike ad- dettiğimizi, Galatasaraylılara ha- tırlatmağı da, şöyle geçerken, bir spor muharririnin vazifelerinden | sayarız, Ankara Lik Maçlari Ankara 3 — (A.A.) — Lik maçlarına bugün de devam edil- miş ve Altınordu ile Gençler Birliği birinci ve ikinci takımla- rı arasında yapılan maçta Genç- ler Birliği birinci takımı 4 - 0 ve ikinci takımı 4 - 2 galip gelmiştir. Muhafiz Gücü Galip Edirne, 3 (Hususi) — Bu sa- bah şehrimize gelen Ankara Mu- hafız Gücü sporcuları istasyonda samimi bir şekilde karşılanmışlar, doğruca kendilerine tahsis edilen Fırka binasıma gitmişlerdir. Mukarrer maç akşam üzeri şehir stadını dolduran binlerce spor meraklısı önünde yapıldı. Müsabaka, bayrak ve nutuk tea- tisinden sonra M. Lingin idare- sinde tam saât 17 de başladı. Oyun ilk dakikalarda her iki takımın yekdiğerini denemesile geçti. Bu sırada Edirne takımı bir- kaç akın yaparak 2 gol kaydetti. Fakat Muhafız Gücü - oyuncuları harekete gelerek arka arkaya üç gol yaptılar. İkinci devrede iki gol daha yapan Muhafız Gücü, 5-2 galip geldi. İntikam maçı pazar günü yapılacak, İzmirde - Futbol İzmir, 3 (A. A.) — Ankarada yapılacak olan müsabakalarda çarpışacak İzmir takımını hazır- lamak ve oyuncuları tespit etmek gayesile mımtaka kararile Karşı- yaka - Altay ve İzmirspor - Al- tınordudan müteşekkil iki muh- telit arasında samimi bir müsa- baka — yapılmıştır. — Muhtelitler, Altay, Karşıyakasporu ve Altı- nordu da İzmirsporu takviye eder şekildeydi. Neticede oyun 3-2 İzmirspor Altınordu muhtelitinin galibiyetile neticelenmiştir. Müsabakanm revanşı yapılacak” tır. Gazelemir şimden sonra perşembe ve cumar- tesi günleri olmak üzere haftada iki spor sayfam neşredecektir. Perşembe günkü spor saylasında dünya spet bareketlerini, okuyacaksınız. Cumartes memleket — apor — hüdiselerini saylasında. Cuma günkü —maçların tafsilâtını bulacaksınız. İzînîr Mi, İstanb;l_Mu? Yüksek Atlama Rekoru Dün Tekrar Kırıldı Son bir ay zarfında Türkiye yüksek Aatlama rekoru biribiri arkasına üç defa kırılmıştır. Fe- nerbahçe — stadyomunun — küşat resmi gününde yapılan atletizm müsabakalarında — Galatasaraylı Haydar Bey 181,5 santim atla- mak suüretile — eski Türkiye re- koru olan 1,80 i geçmişti. Halbuki o zamanda işaret ettiğimiz gibi bu müsabakalardan birkaç gün — evvel İzmirde yapılan bir —müsabakada ma- ruf atletlerimizden Cihat Bey, Antrenör Her Abrahamın önünde 1,85 atlamış, Türkiye rekorunu Haydardan çok — daha - ilerde olarak yeniden tesis etmişti. Cihadım bu neticesi Atletizm Federasyonu tarafından da kabul edilmiş ve Türkiye rekoru Ciha- din aştığı 1,85 Üzerinde - tesis | olunmuştur. Fakat dün - Rober Kolejde yapılan atletizm müsa- bakalarında bu rekor Haydar tarafından üçüncü defa — olarak kırılmış Iııılu_nııyor. Âtlı 'Müsabakalar Dün Sipahi Ocağında atlı müsabakaların sonuncusu yapıldı. Bu müsabakalarda İstanbul Valisi Muhiddin Beyle Kolordu Kuman- danı Şükrü Naili Paşa ve diğer birçok zevat hazır bulunuyorlardı. Bu son müsabakalar için beş kupa ve üç birincilik mükâfatı vazedilmişti. 1 — Halk Fırkası tarafından konulan kupayı binicilik mektebi zabitlerinden — birinci — mülâzim Kara Cevat Bey; 2 — İstanbul Ticaret Odası tarafınddan konulan kupayı Muha- fiz Süvari Alayından — Yüzbaşı Mustafa Bey; 3 — Binicilik mektebinin koy- duğu kupayı Muhafız süvari ala- yından Mülözim Eyup Bey; 4 — İstanbul şehri kupasını Türkiye İş Bankası İstanbul Şu- besi Memurlarından Galatasaraylı İlhami Bey ; & — Sipahi Ocağı Kupasını da Nedret H. kazanmışlardır. Birincilik mükâfatlarını kazanan- lar da şunlardır: 1 — Sipahi Ocağı başlangıç müsabakası birinci — mükâfatını Aloş Bey; g l Haydar dün 1,86 aşmak su- retile yüksek atlama rekorunu tekrar İstanbula getirmiştir. Dünkü atletizm müsabakala- rının diğer neticeleri şunlardır: 100 metre: Birinci Semih 10 1-5 2inci Papadopulos. 200 metre: linci Mehmet Ali 23 2-5, 2inci Turhan, 400 metre: Tinci Ayzınhart 55 4-5. 2inci Rogıp, 800 metre; 1i Besim 2.8, | 2inci Ziya. 1500 metre; 1 inci | Karancopulos 4.22, 2inci Petro- | pitides, 3000 metre; 1 inci Pana- kis 10.5, 3-5, 2inci Tuohriyades, Tekadım - 1 inci Tevfik 6,43, Z2 inci Papadopulos. Üç adım - Linci Selim 42,75, 2 inci Karakaş. Gülle - 1 inci Veysi 12,61,5; 2 inci Petkof; 110 metre manialı . Vinci Petkof 16 1-5, 2 inci Tev- | fik. Disk - Linci Veysi 37,62; | 2inci Frangakis, Bayrak koşusu- Vasfi, Sadık, | Marinos ve Besimden mürekkep | olan beyaz takım 3,39, 2- 5 de | birinci gelmiştir. İstanbul Muhteliti İstanbul Futbol Heyetinden : Umumi kongre münasebetile | Ankarada yapılacak muhtelitler turnuvasına iştirakimiz mukarrer olduğundan bu hususta hazırlan- mak üzere kulüp ve isimleri aşağıda yazılı oyuncuların 5-6-932 pazar günü saat 16,30 da bütün spor eşyalarile Taksim stadyo- munda hazır. bulunmaları ehem- miyetle tebliğ olunur: Fenerbahçeden; Zeki, Niyazi, Fikret, Cevat, Mehmet, Reşat. Galatasaraydan: Nihat, Mit- bhat, Burhan, Avni, Kemal, Faru- ki, Mehmet, Salim, Suphi, Celâl Şefik, Kemal Şefik, Rebii. İstanbnlspordan: — Salâhattin, Semih, Aziz, Reşat, Ali. Beşiktaştan: Hüsnü, Osman, Hakkı, Eşref, Şeref, Feyzi. Süleymaniyeden: Nuri, Ruhi, Necdet L l 2 — Sakarya müsabakası birinci mükâfatını Fazilet Hanım; 3 — Teşvik müsabakası birin- ci mükâfatını Müeyyet Bey kazan- mıştır. Müsabakalar çok hararetli ve binicilik için çok hayırlı o- muştur. İ A AAi SĞ FÜ AA İA BAD GA n D A