8 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

8 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

X Bye rol, tal mahiyette Siyaset Âlemi Almanya Büyük Bir Mücadeleye Hazırlanıyor , Berlin 7 — Yeni Rayihştağ tihabatı 31 Temmuzda yapıla taktır, Fırkalar intihap mücade- © ait hazırlıkların (süratle İkmal © etmektedirler. | Bilhassa azisler fevkalâde faaliyet sar- tmektedirler. Merkez fırkasmın imamda M. Brüniag'in sukutu pleri açıkça izah edilecektir. Dün Hıristiyan (o Sindikalar Reisleri hükümete karşı hakiki bir ilânı harp beyannamesi neş- etmiştir, M. Kaas diyor ki: İhtimal Alınan milletinin bu yeni gale- Yan devresine okadar acil ihti- Yacı yoktu, bir hastayı bumma- dan © kurtarmak mütemadiyen İtrmometro ile onun hararetini Muayene etmekle olmaz. İntihap mücadelesi, son dere- Sede şiddetli olacaktır. Gerek sağ Cenah, gerek sol cenah bu müca- deleyi kat'i mücadele addetmek- tödir. Hitler fırkası, nasyonal Al- Manları sürüklemek suretile bil köylerde çok sert birtakım | Yasıtalar kullanacak ve hükümetin yali tahdidatına rağmen birçok Muntazam teşkilât ve kuvvetle- len istifade edecektir. Sosyalistler, düne kadar par- lâmento inceliklerini pek okadar kavrıyamıyan amele kütlelerini daha kolaylıkla idare ve tahrik "eba kütleleri kemiren komünistlere karşı kendilerini daha ziyade sur kuletle müdafaa edebileceklerdir. Merkez fırkası, intihap müca- esini omuhtelif ousullerle ve *lâstikiyetle idere edecektir. Orta fırkaların o intihabatta aktır. Hükümetin ise, sol cenah elerinin * Bonapartiste ,, Jâ- i takmış oldukları bir hükü- için garip te olsa resmi nam- “edi bulunmıyacaktır. Bunun da sebebi, geyet basit- tir: Çünki şimdiye kadar böyle namzet bulamamıştır. Namzet ecek yalnız Nazisler vardır. Onlarla da hükümet arasındaki İtilâf henüz meşküktür, Hüküme: pr fırkada (taraftarları Hitlerin başlıca muavinlerin- | olan ve pek okadar ihtiyat- davranmıya lüzum örmiyen George Strasser, mine Fon olmadığını ve intihabattan yalnız yeni bir hükümet ile iktifa etmek değil, büün Almanları filen Nazist icap edeceğini beyan takat e âİEE hükümetine hiçbir suretle | Almanya Yeni Fransız Hü 'Alman Almanyada şiddetli bir idare tesisi için faaliyete geçen yeni Alman Başvekili Fon Papen (Umum Harpte OAmerikada Ataşemilterken alınmış bir resmi) Fransada Fırkalar Ve Hükümet Paris 2 — Muhtelif siyasi teşekküller, yeni hükümetin siya- | seli umumiyesi karşısında alacak» lârı münakaşa etmek üzere bu akşam toplanacaklardır. Münakaşalarda büyük gürüllüler olmiyacağı anlaş.lmaktadır. Hatta sosyalistler bile, Heriyoyu Lozan- da lâzımgelen nüfuz ve hâkimi- yeti iktisaptan menedebilecek bir tezanürde bulunmıyacaklardır. i Brüning Jthamlara Cevap Veriyor vaziyeti Berlin 7 — Brüning kabinesi azaları bir beyanname neşrederek yeni Fon Papen kabinesinin te- i cavüzlerine cevap vermektedirler, ! Cevapta, 930 senesile 932 ara- sında mali vaziyetin Fenalığına rağmen masarifatın 6 milyardan fazla eksildiğini, 600 bin işsize iş bulmak üzere olduklarını izah etmektedirler. | takrir sureti kabul SON POSTA da Siyasi Vaziyet Karışıyor kümetinin Siyaseti Kabinesinin Yeni Nazırları Berlin 7 — İçtimal Sigortalar idaresi Reisi M. Şaffer mesai ne- İ zaretine getirilmiş; tayin emirna- * mesini Reisicümhur imzalamıştır. Londra va Fen Nayrat ri dei tirilmiştir. eli veda deri Londradan ayrilmıştır. Yeni Alraı kabincsinin en nafiz âzasındın Hariciye Nazırı Fon Nöyrat 'Balkan Gümrük İttihadı. | iZirafında Belgrat, 7 — Cenubi Sırbistan'« ım bankalar ve ficari birlikler mümessilleri dün Üsküpte içtima etmişler ve hükümetin Yunanis- tanla Yugoslavya arasında bir gümrük ittihadı imkânını tahak- kuk ettirmesini talep eden bir Böyle bir ittihat, mümessil lerce Yugoslavya harici piyasası- nın sıkıntılı vaziyetini ıslah için yegâne çare olacaktır. Bulgaristanda Kabine Buhranı Yoktur Belgrat, 7, — Avala ajansı Başvekil M. Marinkowiçin se- yahalinin bir kabine (buhranı ihtimalini (o dösündürebileceğine dair olarak ecnebi gazetelerinde intişar © eden baberlerin asıl ve esastan ari bulunduğunu ve bu ha- İ vadisleri tekzip edebilmek mevkiin- de bulunduğunu bildirmektedir. EDEBI TEFR.KAMIZ: 33 VİKT ——— Yuharriri: Kast Hamsun Yüksek bir yerden bir yaylım Mei duyuldu. Ta kulenin tepe- “ae çıkmış iki kolcu, misafirlerin Mtefine, birdüziye | tüfeklerini eklurup ateş ediyorlardı. Yirmi a boşalttıkları zaman, ara- Din kapısından şatonun ma girdiler. My Fin şatoda şenlik vardı. rler mutat merasimle istik- w edilmişlerdi ve şato şerefleri- atılmıştı, o Arabaların için- İş bazı zabitl, du. ilin Oto da belki aralarda Balam ordu. g oha bulunduğu tepeden inerek ini u he Bu seni erinin ri mektup saklıyan bir ORYA Nakleden: H. $ bekçi yanına yaklaştı. Bu adam Matmazel OViktorya (tarafından gönderilmişti ve mektuba bir sevap isliyordu. Yohan kalbi heyecanla çar- parak mektubu okudu. Evet, Viktorya kendisini mü- samereye davet ediyordu! Sami- mi bir ifade ile ona, muhakkak şatoya gelmesini, bu defalık da- veli, reddetmemesini, ve mek- tubu getirene bir cevap verme- sini rica ediyordu. Hudutsuz bir sevinç gencin bütün mevcudiye- tine yayıldı, bir kan dalgası dimağına bücum etti, Mektubu getirene davete ica- bet edeceğini ve bemen şatoya gideceğini teşekkürlerile birlikte bildirdi ve bekçinin avucuna bir gümüş para sıkıştırarak giyinmek üzere adımlarını sıklaştırdı. Ömründe ilk defa olarak şa- tonun eşiğini geçiyordu. Birinci kata çıktı. İçerden uğultu halin- de bir takım $6sler kulağına çarptı, Salon kapısından içeriye girerken kalbi atıyordu. Henliz genç denilebilecek bir çağda olan şato sahibesi kendi- sine doğru gelip onu mültefitane selâmladı, ona elini uzalarak kendisini görmekten çok mahzuz olduğunu söyledi. Kendisini daha şu kadarcık bir çocukken hatır- hyordu, şimdi o büyük bir adam olmuştu. Şatonun sahibesi daha birçok şeylerden konuşmak istiyor- muş gibi Yobanın elini avucu içinde tutvyor, mülecessis göz- lerle ona süzüyordu. Şatonun 5 de, eli öne uzatılmış olarak ona doğru geldi. Bi Avusturyanın Mali Sıkıntısı Ve Moratoryom Viyana 7 — Mali ve iktısadi mebafil, Avusturyanın mali vazi- yetinin ihyası için Cenevrede ya- pılmakta olan müzakerelerin ne- ticesine sabırsızlıkla intizar et- mektedir. Bir gazete, bu içtima- dan müsbet bir netice alınmadığı | takdirde harici borçların tediye- | lerine ait moratoryomun gelecek cumartesi gününe kadar ilân edi- leceğini yazmaktadır. Yeni Zeland Grevi Vellington, 7 — Madencilerin umumi grevi gece yarısı başlıya- caktır. 180 maden kapanacak ve 60 bin amele işsiz kalacaktır. Yeni Fransız Kabinesinin Takip Edeceği Siyaset Paris, 7 — Yeni hükümetin beyannamesi parlâmento O huzu- runda okunmuştur. Bunda yeni hükümetin o sulhperverliğinden, beynelmilel nizam ve intizamı muhafaza arzusundan bahsedildik-| ten sonra iktisadi meselelere ve bütçe işine fazla ehem- e be buhrandan çalışılacağı, mü- teessir olan Fransız müstemlekâ- tının vaziyetin müdafaa edileceği, mesaj erbabının haklarının koru- nacağı, içtimai sizorta teşkilâ- tın tezyit edileceği izah edil mektedir. Refikasınm dediği gibi o şimdi kelimenin tam manasile büyük bir adamdı. Kendisini tanımakla müşerref oluyordu. Yoham, salonda mevcut ka- dınlarla erkeklere, göğsü madal- yalarla süslü Masahip Beye ve refikasına, civar vilâyetten gelmiş bir çiftlik sahibine ve mülâzim Otoya takdim ettiler. Viktorya henöz salonda görünmemişti. Epey bir zaman geçmişti. Bu esnada Viktorya benzi solgun, mütereddit adımlarla ve yanında genç bir kızla salondan içeriye girdi. Etrafı dolaşıp hazırunu se- lâniladıktan ve herkesle biraz konuştuktan (o sonra, (o Yobanın önünde durdu. Genç kız gülüm- siyerek: — İşte Kamilâ, hu sizin için iyi bir sörpriz oldn değil mi? Tabii tanışıyorsunuz ? dedi, ve her ikisini bir an süzdükten sonra l Görül İşleri |) verileceği, balk için (Mİ özi, Jigolo Kime Derler? “ Sevdiğuu adam bir kabuhat işledi. Mehkemede mahküm oldu. Şimdi. hapistedir. Çok sevdiğim bu adamın hapse düşmesi beni çok üzdü. Şimdi çıktıktan sonra ona karşı ne vaziyet al bilemiyorum. Hapishaneye düşmüş bir adamla evlenilebilir mi?,, Nuriye insan ber vakit kabahat işli- yebilir. Eğer onları ilelebet affet- mezsek, bütün hayatlarında müc- rim olmalarına sebebiyet verebi- liriz, Halbuki bir adam elinden çıkan bir kaza yüzünden hapse düşerse, yarım nadim ve tekrar cemiyete faydalı olabilir. Hapse düşmesi demek o adamın mut- iaka fena olması demek değildir. Belki de haklıdır. Belki de yap- tığı cürüm, şerefini, izzeti nefsini kurtarmak içindir. Belki borcunu ödeyemediği içindir. Hulâsa hü- küm vermeden evvel vaziyeti tetkik ediniz. Lüzumsuz yere sev- diğinize karşı yanlış his besleme- yiniz. a çen gün arkadaşlarım bir erkeğe (Zigolu) diyorlardı. Ben bu tabirin manasım miyorum beni tenvir eder misiniz? Canan Jigolo, metresin tamamen ak- sidir. Yani bir adam nasıl bir kadını nikâhsız kendisine metres yaparsa, bazan zengin bir kadın- da hoşuna giden bir erkekle ni- kâbsız (Oberaber (yaşayabilirler. Bu kabil erkeklere jigolo derler. Bunlar evin masrafına, bayalına karışmazlar. Evde tufeyli vaziyet- tedirler. Bir erkeğin bu dereceye düşmesi, bugünkü cemiyet telâkki- lerimizin ret ve takbih ettiği bir harekettir. HANIMTEYZE —— TAKVIM—— ÇARŞAMBA 0 Gün - B HAZİRAN - DİZ hır 34 Arabi Rumt 2- Sefer- 131 ser 14 Vakit vasatiğ Vakit Ezasi —— > —— Güneş | 8 504. 20 12. — (138 21 4 34liz i2j Yat (2 8. 34115. 13İ İmsak | 6 5212 11 İkindi Kadın Tayyareci Romada Roma, 7 — Kadın tayyareci Mis Erhart'ın yarın buraya muvasa- İ latine intizar edilmektedir. salondan çıkıp gitti, Yohan olduğu yerde dona kalmış, zihni altüst olmuştu. De- mek ki sürpriz bu idi. Viktorya fevkalâde büyük bir lütufkârlıkla kendisine bir halef takdim edi- yor ve âdeta kendilerine: — Bakın çocuklar! İlkbahar ortalığı o çiçeklendirmiş, o güneş etrafı ısıtmıya başlamıştır. İster- seniz pencereyi açıp bahçeden gelen lâlif kokuları teneffüs edin. Ağaçların arasında serçeler ge- vezelik ediyorlar... Lâkin neden susuyor, bir şey konuşmuyor. sunuz? Demek istiyor ve onları biri- birlerile O anlaşmıya davet edi- yordu.. Kamilâ büyük bir tabiilikle: — Evet, sizinle tanışıyorum, dedi. Bir defa beni denizde boğulmaktan kurtarmıştınız. Arkası var ğr“