13 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

13 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

ı | SO N Halkın Sesi I Buğday Ve Ekmek Meselesi... Bazı ekmekçilerin ihdas ettiği aykırı vaziyete dün de şahit olduk. Bu meselede çok hasaas olan halk şu fikirleri beyan etmektedir: Salih B. (Aksaray Karanisadi ma- hallesi 71) — Hakiki buğday vaziyetimiz ancak haı.ınıııbo:oıuı belli olur. Henüz daylarımız çiçek ha- Tindedir. Kuraklıktan pek müte- essir - olmazlar. Üç gündenberi devam eden yağmurlar da tam mevsiminde olmuştur. Binaena- leyh buğday fiatlerini arttırmıya biçbir sebep ve lüzum yoktur. Piyasadaki birkaç günlük te- reffü köylünün elinden buğdayı yok bahasına alıp stok yapan birkaç muhtekirin sun'i bir eseridir. * Iarat Bey - Sirkeci Sancaktar sokak 2- — Aeçen seneki garzetelerin keşriyatı ve ziraatçilerin endişesi ile bugünkü vaziyet arasında hiç- bir münasebet bulamıyorum. Geçen sene Türkiyeyi üç sene idare edecek buğday var deni- yordu. Harice mühim miktarda ihraç yapmadığımız için bu buğ dayın dâhilde kalması lâzımdı. Acaba geçen sene yanlış tahmin yaptık ta buğday tükendi mi, yoksa beş on tüccar ihtikâra mı eçtiler. Herhalde ikinci ihtimal ânğmdur. Ellerinde fazla mal bulunan tacirler bulanık suda avlanmak istiyorlar. Anadoludan gelen haberler iyidir. Şu halde buğday, yenisi çıkıncıya kadar eski vaziyetini muhafaza edebilir ve hiç te bir sıkıntı olmaz. * Kâmil B. - Boyoğlu Gümüşsuyu 39 - g — Son günlerde havaların kurak gitmesi ve mevsim sonu olması hasebile buğdayda cüz'i bir tereffü hoş görülebilir. Fakat üç gün evvelki gibi (9,5) kuruşa kadar çıkmasını icap ettirmez. Yağmurlar çok faydalı olmuştur ve memleketin birçok taraflarına tamamen yağmıştır. Buğdayın yükselmesini icap etliren hiçbir sebep yoktur. Hal- kım yegâne gıdası birkaç mulh- tekirin oyuncağı olamaz ve ok- mamalıdır. Esnaf Mürakıpliği Gazetenizin 8 - Haziran - 932 taribli ve GTİ mumaralı nüshası- nin ikinci sayfasında (Küçük es- naf — serlevhasile — yazılan — cs- naf mürakipliğinin yakında lağedileceğinden ve bu — işin belediyeye — verileceğinden — ve Ticaret Odasına kayıt — edik miyenlerden alınacak para ce- zalarının da belediyede Esnaf İş- leri Müdürlüğü teşkil edildikten sonra kıklırıîıcığılıdın bahsedil- iği görüldü.Gerek esnaf işleri mü- rakipliği teşkilâtı, gerekse esnafın Ticaret Odasma kayıt ve tesçil muamelâtı ve para cezası tatbi- katı, kanuna ve nizama müstenit hususattandır. —— ——— Ahkâmına riayetle mükellef | işaclere kapılmaları yüzünden bulunduğumuz — mevzuatın - tatbi- kinde alâkadarlarını tereddüde düşürecek ve akıbetinde bu gibi Son Postanın Resimli Hikâyesi: na günü şöyle hava almak için 1: Komşu — Hasan Bey, cu- k Büyüzdereye gitmiştim — — * SON POSTA DAHİLİ EKADERLER ÇEKİRGE! | Ayaspaşa | ŞiKÂYET İki Defîa-— Sıçradı İ Sonra Tutuldu Sabıkalı gündüz hırsızlarından Nafi, dün hırsızlık yapmak için Beyazıtta muallim Nuri Beyin evine girmiş, fakat Nuri Beyin oğlu Reşat efendi tarafından gö- rülünce kaçmıştır. Fakat şerir adam, biraz sonra © civarda doktor Cemil Beyin evine girmiş, sofada küçük bir kız çocuğu görünce buradan da kaçmıştır. Nihayet ayni semtte Abut Efendi isminde bir zatın evine girmiştir.. Evde bulunan kadınlar hırsızı görünce feryat etmiye başlamışlar, yetişen ahali bu cüretkârı yakalıyarak — Polise teslim etmiştir. Katil Kim? Küçükpazar Cinayetinin Maznunu Yakalandı Geçen cuma akşamı Küçükpa- zarda bir cinayet oldugunu, Lütfi isminde bir gencin öldürüldüğünü yazmıştık. Polisin yaptığı tahkikat neticesinde cinayetin maznunu dün yakalanmıştır. Bu adam Sirkeci Merkez lokantasında garsonluk yapan Bedri isminde Sürtli bir ençtir. Maznun, cuma akşamı Cemal ve Hüseyin isminde iki arkadaşile içtiklerini, sonra Cemalin teşvi- kile havaya bir el silâh attığını, bu sırada bir çığlık koptuğunu söylemiştir. Maktul Lütfinin bu kurşunun isabetile öldüğü tahak- kuk etmektedir. Bedri bu cinayetten sonra ta- bancasını o civarda bir kuyuya atarak kaçmıştır. Fakat polis, ci- nayetin bu şekilde bir kaza eseri olmadığı, işin içinde bir kasit eseri olduğu kanaatindedir. Dumlupınar Tahkikatı Müddeiumum! muavinlerinden Nusrat Bey, —geçen pazartesi günü Dumlupınar vapurunda kay- bolan kamarot Feyzi Ef. hakkın- daki tahkikatı ikmal etmiş, esa- sen tevkif edilen kumanyacı Sü- leymanla beraber tahkikat dos- yasını dün istintak dairsine havale etmiştir. Ticaret Kongresi İstanbul Ticaret — mıntakası kongresi 25 haziranda toplana- | caktır. Kongreye iştirak etmek üzere İzmit, Zonguldak murah- hasları İstanbula gelmişlerdir. nahak yere , cezalanmalarına se- bebiyet verecek olan bu haberin asıl ve esası yoktur. 2 — Fakat vapurun kalaba- hğı bir taraftan, Müfettişler Tah- kikat Yapıyorlar Mülkiye Müfettişi hacı Hüsnü Beyin riyasetindeki bir — heyet Ayaspaşa mezarlığı işini ehem- miyetle tahkika devam etmek- tedir. Dün de bu müfettişler- den birisi belediye mezarlıklar müdüriyetine — gelerek akşama kadar dosyalar Üzerinde - tetki- kat yapmış ve raporunu hazir- lamıştır. Dün yazdığımız — gibi, Ayaspaşa mütevellilerinden Salâ- hattin Bey üçüncü hukuk — mah- kemesine müracaat — ederek Sürp Agop — Mezarlığının da Ayaspaşa — vakfından oldu- ğunu ileri sürmüş ve — bele- diye tarafından Dördüncü Hukukta aleyhine açılan davanın da bu mahkemeye - nakledilerek birleştirilmesini istemişse de bu talebi reddedilmiştir. Ayaspaşa Mezarlığını tetkik eden ehli vu- kuf raporunu mahkemeye ver- miştir. Mahkeme, muhakeme gü- nünü tayin edecektir. Delilik Bir Cinayet Maznunu Deli Olduğunu Söylüyor Perşembe günü Divanyolunda Türbe civarında metresi Fatma Sabiha Hanımı öldüren Bursalı İsmail dün müddeinmumiliğe mü- racaat ederek kendisinde zaman zaman nöbet halinde devam eden akıl hastalığı bulunduğunu, kar- deşlerinden birinin bimarhanede yattığını, esasen frengi de ge- çirdiğini söylemiştir. İsmail mü- şahede altına alınacaktır. Fabrikacıların Talepleri Şehrimiz - fabrikacıları —dün, Sanayi Birliğinde hararetli bir toplantı yapmışlar, yeni Teşviki Sanayi Kanunu projesine rapte- dilecek olan muafiyet cetvelleri hakkında görüşmüşlerdir. Bu hu- susta fabrikacılar, İktısat Vekâ- letine müracaat edeceklerdir. Bir Facia Kalafat Yerinde Bir A- melenin Beyni Parçalandı Fenerde Ali ustanın kalafat yerinde tamir edilmekte olan (Yenidünya) çektirmesinde çalışan Rizeli Hüseyin kızağa çarparak teblikeli — surette — yaralanmıştır. Beyni parçalanmış bir balde has- taneye kaldırılan Hüseyin, biraz sonra Ölmüştür. Çimento Fiatleri Niçin Pahalı? İstanbul Ticaret Müdüriyeti, çimento, demir, benzin fiatleri bakkında esaslı tetkikat yapmıya başlamıştır. Bazı kimseler müdü- riyete müracaat ederek çimento, demir ve benzin fiatlerinin yük- sekliğinden şikâyet etmişler, Mü- düriyetin bu satışlara müdahale- sini istemişlerdir. Ticaret Müdiriyeti benzin hak- kında Ticaret Odasından, demir hakkında Sanayi Müdiriyetinden malümat istemiştir. Dâhil ve ha- riçte fiatlerin yükselmesi için hiç- spekülâsyon yapıldığı anlaşıldığı takdirde fabrikacılar adliyeye ve- rilecektir. Bolluk Bir Ayda f; Bin Sepet Kiraz Geldi Son bir ay zarfında taşradan ve civardan şehrimize hayli kiraz gelmekte idi.. Şehrin muhtelif semtlerine dağılan kirazlar pek ucuz bir fiatle satılmaktadir. Okkası 5kuruşa kadar düşen kirazlar, elyevm satılmakta, ve İstanbulun köşe bucağında fakir mahalleleri tatmin etmektedir. Bir hesaba göre bir buçuk ay zarfında şehre 100 bin sepet- | ten fazla kiraz gelmiştir. Alâka- dar esnafın söylediğine göre, bu bolluk ancak 15 gün kadar daha devam edecek, bundan sonra yağan ve yağacak yağımurların tesirile piyasada kiraz azalmıya başlıyacaktır. Sis Düdüğü Ötuyor Tahlisiye idaresinin bir buçuk senedenberi Fenerbahçe ve Ahır- kapıya' koymak istediği sis dü- dükleri nihayet temmuz ortala- rında işlemiye başlıyacaktır. Bu düdükler son sistem tertibatla yapılmıştır. ve sis olduğu zaman vapurları ikaz edecek derecede kuvvetlidir. Düdüklerin bozulma- maması için, makineden anlar bekçiler tutulacaktır. Maden İhracatımız Bazı tacirler Harici Ticaret Ofisine müracaat ederek maden ihracatımızı arttırmak için Avru- paya ve komşu memleketlerden bazılarına magnezit ihraç etmek istediklerini — bildirmişlerdir. Ofis ihraç imkânlarını aramaktadır. bir sebep yokken bu eşya üzerinde Güönün Tdrihi Gazi lîl; Temmuz Sonlarında İstal bulu Şereflendirecekle Ankara, 12 — Reisicümhar E temmuz sonlarına doğru İstanbu şereflendireceklerdir. Garzi Hr. dün gece Halkevini te rif etmişler ve Aka Gündür Bey * Mavi yıldırım , piyesinin temsili temaşa buyurmuşlardır. Muhtelit Mübadelede Muhtelit Mübadele komisyonund Ihtilâflı meseleler hakkında bitari Azalar tarafından kararlar verilmişti Bugünden itibaren tatbikata geçili cektir. 15 Seneye Mahküm Geçenlerde bir rakı masası başıt da Telât isminde birisini öldürmekl maznun Ahmet dün Ağırcezada © beş sene hapse mahküm edilmiştir. İnhisarlar Müdürlüğü Ankara, 12 — İnhisarlar Umut Müdürlüğüne Tütün Inhisarı Müdü vekili Hüsnü Beyin tayini tekarrü etmiştir. Muavinlik'ere Asım, Lâtfi vi Feyzi Beylerin tayini mevzubahsitir. Ferit Bey Meb'us Oluyor Ankara, 12 — Varşova Büyük El çiliğine nakledilen Ferit Beyin Vat şovaya gitmiyeceği ve Roma sefare tine tayin edilen Vâsıf B.den münba elan İzmir Meb'usluğunâ namzet gör terileceği söyleniyor. Temyiz Komisyonu Defterdarlıkta vergi meselelerike meşgul olmak üzere yeni bir temyli komisyonu teşkil edilmiştir. Rusyadan Gelen Eşya Rusların hediye ettikleri malzeme vapurdan çıkarılmıştır. Bu eşya ve mütebassıslar bu akşam Ankaraya gidecektir. Yeni Halkevleri Haziranın 17 sinde bütün memler kette yeniden 20 kadar Halkevinin küşat merasimi yapılacaktır. Âdil B. Gitti Gümrükler Vekâleti — Müsteşari Âdil B. dün Ankarâya gitmiştir. Saracoğlu Şükrü Böy Pariste kuponlar — müzakeresile meşgul olan Sarcoğlu Şükrü Bey çocuğunun — rahatsızlığı — dolayısile şehrimize gelecek ve Ankaraya gide- cektir. Yeni Ölçüler Yakında tatbik edilecek yeni ölçülere halkı alıştırmak için bazi tedbirler düşünülmektedir. Kadınlar . Jece Birliğinde Türk Kadın Birliği dün Birlik merkezinde senelik kongresini akdet” miştir. Kongrede senelik faaliyet etrafında görüşülmüş, bir haysiyet divanı teşkil edilmiş ve şu banılir lar da idare heyetine seçilmişlerdirn Halide Nusret, Seniha Rauf, Aliyt Esat, Rabime, Meliha Avni, Lâtif€ Bekir, Necile, Meliha, Hatice, Lâmlâr Efxzayiş, Sâfiye Makbule, Şüküfe lN" hal, Aliye, Ruhsar, Mevhibe, Pakizt Saffet, Vecihe, orı....ı,:" Medihâr Münevver ve Mün'ime Hanımlar. Pazar Ola Hasan Bey Ve Ekmek Meselesi 3 — Fırtınanın aksiliği öbür taraftan, 4 — Evde temiz bir uyku ] çekmediğime bin kere pişman ada t 5 : Hasan Bey —Haline Jmak komşu... İyi ki ekmek için fırna- gitmemişsinler — ——