13 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

13 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

haftada iki defa sinema Bu #sayfalarda dünyanın *“Son Posla,, Sayıfası yapar, Robert Yung Ve _loan Marş Al ]olson Âmerikada Çok Yorulduğu çin Avrupaya Geliyor Caz kıralı ve Emmı isminde- ki filimleri sayesinde milyonlar Ve şöhretler kazanan Al - Jolson merikadan Avrupaya hareket ttmiştir. Caz kıralı kendisile gö- Tüşen bir gazete muharririne erı söylemiştir. * Tiyatro sahnelerinde yirmi #enolik bir hayatım vardır. Fakat “Paranın tatlı yüzü nihayet beni de ema sltüdyolarına çekti. Bun- sonra musiki konserleri ver- Mek ve filim çevirmekle meşgul lacağım. Amerikada çok yorul- düm, Bir müddet istirahat için A'nıpıyı gidiyorum. “Orada başımı ve vücudümü dikten sonra tekrar Ameri-” âya dönerek üç filim çevirece- Â Jolson Avrupada bir sene kadar kalacak ve meşhur şehir- i dolaşacaktır. Şunu da baber Verelim ki Caz kıralının, bu seya- hat ensasında İstanbula da gelme- ©i muhtemeldir. | Papazlar Ve Sinama Bazı İngiliz papazları hükü- Bicte müracaat ederek açık fi- lerin gösterilmesinin menedik- Mesini ve hariçten yelecek filim- in sansör tarafından sıkı surette kontrol edilmesini istemişlerdir. | Size, Holivutta yeni çevrilen filimlerden birinin cazip bir sahnesini takdim ediyoruz. Bu filmi Ro- bert Yung ve güzel Joan Marş birlikte çeviriyorlar, Bu yeni kordele baştanbaşa heyecanlı sevda mace- ralarile doludur. Joan Marş güzelliği sayesinde Robert Yungun gönlüne hâkim oluyor. Fakat araya gi- ren birçok aksilikler iki kalbin saadetine engel oluyor ve bu tatlı macera husran ile nihayet buluyor. f Joan Marş bu filimde çok güzel sevda şarkıları terennüm etmektedir. Kazanova Kazanovanın — sessiz - filmini Rörmüştük. Alman rejisörlerinden Brih Şarel şimdi bu heyecanlı uun sesli filmini çevirmektedir. Filim Londrada çevrilmektedir. Glorya Mahkemede İGreta Garbo smini Değiştirdi Sinema yıldızlarının hayatları anlaşılan mütemadi dedikodulara mevzu teşkil etmekten kurtula- mıyacak. İşte size en son hâdise- lerden biri: “Aşk resimigeçidi, ismini ta- gıyan filimde Janet Makdonaldın yanında mühim bir muvaffakiyet temin etmiş olan Lilyan Rot, kocası Viliyan Skottan ayrılmış- tır. Bu yıldız henüz 21 yaşındadır. İşte başka bir hâdise daha: Meşhur Greta Garbonun, geçen hafta bankadaki hesabını kapa- tarak birdenbire ortadan kay- bolduğu yazılmıştı. Tahmin edil- diğine göre, bu tagayyüp yeni bir aşk macerası ile alâkadardır. Ve Greta Garbo şimdi sahte bir isim altında dolaşmaktadır. Banka İflâs Edince Amerikada sinema yıldızları paralarını Neşenel Bank isminde- ki bir bankaya yatırmaktadırlar. Fakat bu banka geçenlerde bü- yük bir buhran geçirmiş, bütün tedbirlere rağmen — buhrandan sıyrılmak mümkün olamamiş ve banka iflâs etmiştir. Şimdi yıl- dızrların parasını İade edememek- tedir. En meşhur yıldızların mil- *“Son Posta,, bulunan — yegâne n yeni asinema haberleri, — artistlerin hayatı ve sinema — âlemindeki — sanat gönderir cereyanlarından — bahsedilir. —« Kaba Yüz Holivutta hususi? muhabiri Türk gazetesidir. Ho- Hivut muhabirimiz, ber hafta bize mektup ve sinema âleminin — içyüzünü anlatır. Tuhaf Bır Hadıse Almanyada Bir! Sinemacı- nın Başına Neler Geldi ? Berlin, ( Husust ) — (Monte Karlonun sonu) filmi Almanyada (Monte Karlo bombalar altında) namı altında gösterilmekte ve çok rağbet kazanmaktadır. Berline yakın şehirlerden birinde bulunan bir sinemanın sahibi Ufa Şirke- tine bir telgraf çekerek bu filmi istemiş, Ufa Şirketi de şöyle bir cevap vermiştir. “Bombaları ya- rınki posta ile gönderiyoruz.., Bu telgrafı alan sinemacı da der- hal şöyle bir telgraf çekmiştir.,, “Bombalari göndermeyiniz, almak için kendim geliyorum.,, Bu muhabere telgraf memu- runun nazarı dikkatini celbetmiş ve derhal polise haber vermiştir. Ayni gün “Bombaları almak için Berline gitmekte olan sinemacı, trende polisler tarafından yaka- lanarak sorguya çekilmiş, nihayet Şirket tarafından mesele - izah edildikten sonra sinemacı serbest bırakılmıştır. Filim Sansörü Alman sansörü ( Hayat hak- kındaki şarkı) - filmini kontrol etmiş ve 442 metre kestikten sonra gösterilmesine — müsaade vermiştir. İsveç Kibritleri Stokholmde ( İsveç kibritleri ) isminde bir filim çevrilmiye baş- lanmıştır. Bu filimde Kröger re- zaletleri bütün çıplaklığile göste- rilmektedir. lü Yıldız Filim yıldızlarının milyonları, şatoları ve yatları olduğunu biliyor- —"'- Fakat bunların birer de propaganda memurları vardır. Bunlar yıldızların çevirdikleri filimlerin propagandasını yaparlar. İşte "dl son resimlerinden birini gördüğünüz Glorya Svanson kendi fanda memurunu mahkemeye vermiştir. Ondan 100 bin dolâr istiyor. Sebep şudur: Fena reklâm yapmak. yonlarca doları bu iflâs netice- sinde batmıştır. Meşhur komik Lüi bu iflâs neticesinde bir mil- on dolar zarar etmiştir. Bundan ıqkı Konstans Bennet, - Billi Rcers, Meri Dresler ve Jon Har- lov da bir haylı zarar etmişlerdir. Burada resmini gördüğünüz. Viktor Mak Laglen erkek artistler arasında yüzünün iriliğile maruftur. Holivuttaki güzel yıldızlar son zamanlarda buna “ Kaba yüzlü yıldız ,, ismini takmışlardır. Fakat hakikatte şen tabiatli ve çok iyi huylu olan Mak Laglen bu yeni isimden müteessir değil, bilâkis memnundur. Çünki yakında bu isimde bir filim çevirerek birçok alkış topliyacaktır.