15 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

15 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN GÖZÜ HATKINOKULAĞI HALKIN DİLİ a— 578 —ene 2 — No Yan işleri telefonu: !.ı..ıı,..ı - Cemem —— < Bugday Nıçın Yükseldi? | — ÇARŞAMBA — Ticaret Müdürlüğü Tahkikat Yapıyor, Gelecek Hafta Ekmek Ucuzlıyacak Belediyenin ekmek ve fran- telaya koyduğu narh — Üzerine dün şehrimizde ekmek vaziyeti Bormal bir hal almıştır. Bütün fırınlar eskisi gibi ek- Mmek çıkarmıya başlamışlar ve halk — sıkıntıdan — kurtulmuştur. Bulhrana sebebiyet veren fırınlar hakkında tutulan zabıt varakaları henüz belediyeye gönderilmemiş- tir. Dün yazdığımız (8 ) fırından başka Beyoğlunda (6), Fatih ve Balatta (4), Aksarayda (3) fırın hakkında zabıt varakalari tululmuştur. Dün Müddelumum? Kenan B, Vali ve Belediye Reisi Muhiddin Beyi ziyaret ederek bu meselenin adli cephesi hakkında — görüş- Mlüştür. Zabıt varakaları tamamen be- lediyeye geldikten sonra bunlar hakkında —umururu belediyeye Müteallik ahkâmı cezaize kanu- hun mu, yoksa iaşe kararnamesi- hin 9 uncu maddesinin mi tatbik edileceği — tetkik olunacak Ve zabıt varakaları Müddeiumu- lml ge verilecektir.. İ İzmırdekı Bektaşıhk Maz- | nunları Adlıyeye Verıldı Evvelisi gün şiddetli hükümleri ihtiva eden iaşe karar- namesini tatbik edileceğini ga- zetemizden — öğrenen — fırıncılar derhal ekmek çıkarımıya başla- mışlar, bu suretle evvıîld akşam buhran eski — şiddetini kaybet- miştir, Bu vaziyet üzerine- Belediye Derviş Mustafa EE Hasan Baba İzmir 14 (Husust ) — Şehri- Mizde Bozyakada oski bektaşi tekkesinde gizli bir şekilde bek- faşilik Ayini yaparlarken zabıta tarafından yakalananlar hakkında Adli tahkikat başlamıştır. Dünkü telgrafımda hâdisenin zabıta ta- Fafından masıl haber alındığını | nuna istinaden yapılmaktadır. Ve nasıl yakalandıklarını bildir- Adnan Müfettişler Eski Gümrük ışlerını Tetkık Ediyorlar Haber aldığımıza göre Gümrük Başmüfettişlerinden Tahsin Beyle İeı Müfettiş Muavini Gümrük İdaresinin eski muameleleri üzerinde "i tkikata başlamışlardır. Bu tetkikat bazı ihbarlar üzerine ehemmiyet Sspetmiştir. Eski senelere ait muamele vergileri üzerinde bazı Osuz hareketler yapıldığı ve bir kısım eşyanın vergi alınmadan Mrükten geçirildiği şeklinde ihbar yapılmıştır. İhbarlar tahakkuk takdirde bu vergiler bazı ticarethanelerle fabrikalardan cezaları b'rlıkle tahsil olunacaktır. Bu suretle iki yüz bia liraya yakin İ tahsil edileceği tahmin olunuyor. Sabık şeyh Mehmet Tevfik Ef. miştim. Bunların başında eski bektaşi babalarından Sökeli Meh- met Tevfik Efendi, meşhur Hasan Baba ve devrişlerden Mustafa Efendi bulunmaktadır. Gönderdi- ğim resimler bu maznuna aittir. Bunlar hakkındaki takibat tekkelerin ilgası hakkındakl ka- Narh artınca fırınlar bol, bol ekmek yaptılar fırınlardan aldırdığı (400) ekmeği Aksarayda satışa çıkarmiş, geç vakte kadar bunun ançak ( 348) tanesi satılabilmiştir. Mütebakisi (7,0) kuruşa verildiği halde alan olmadığı için Haseki Nisa hasta- nesine gönderilmişlir. Buğday fiatleri bu hafta so- | | iyyetr imanmıyorum, (Devamı 8 ci #ayfada) Tarihimize masalları- mıza, hikâyelerimize is- mi karışan ve hiç şüp- hesiz dünyanın tanıdığı en büyük adamlardan biri olan * Timurlank ,, hakkında yeni bir tefri- kaya başlamak üzereyiz. Bu tefrikamızda okuya- cağınız bazı vak'alar : Timurun gençliği. Timurun ilk aşkı, Timur efelik yapıyor. Sergeraelikten hanlığa. 2 ve 3 No.lı sevdalar. Timur gürüyor, bu bir sel ki ne Sset tanır, ne çit ! Yıkılan tahtlar, Timurun evlenmesi. Timur ve Yıldırım. M. Balbino İtalyan — Maarif Nazırı hrimize - Geldi İtalyan Maarif Nazırı Sinyor Bıllııuu bu sabah vapurla şehri- mize gelmiştir. Vali Muhiddin Bey bugün misafir Nazır şerefine bir ziyafet verecektir, Eski Şirketlerin Vaziyeti Görülen lüzun üzerine eski şirketlerin — vaziyetleri — inceden inceye tetkike başlanmıştır. Tet- kikat neticesinde bazı kimselerin mahkemeye — verilmesi — muhte- meldir. Sön Posta 15 Haziran 1932 İdare işleri telefonu: İstanbul — 20203 Fiatl 5 kuruş Refik Osman Bey Bunun Şiddetle Aleyhindedir Diyor Ki:“Bize Kuvvetlı Gençler Lâzım- dır. Cambaz Kumpanyası İstemıyoruz!,, Son zamanlarda sporcular ve ! bilhassa futbolcular arasında pro- - fesyonelliği kabul etmek istiyen- | ler çoğalmıştır. Bunlar, amatö lüğün futbolda terakkimize eng olduğunu, kuvvetli bir milli ta: kım İiçin profesyonelliğin şart olduğunu ileri sürüyorlar. Bu mesele etrafındaki münakaşaların ruhunu tebellür ettirmek mak« sadile bir anket açtık ve tanın- mış sporcuların - fikirlerini tesbit etmiye başladık. Bugün de eski futbolculardan Refik Osman Beyin fikirlerini yazıyoruz. Malümdur ki Refik Bey bir zamanlar üstadı mürşit unva- nni almıştı ve millt takımın en kıymetli bir uzvu idi. O zamanlar sol haf mevkiünde çalışan ve bugün —spor — muharrirliği ve hakemlik yapan Refik Bey şum ları sölüyor: — “ Ben profesyonelliğin şiddetle aleyhindeyim. Profesyo- nelliğin memleket sporu hesabına bir kazanç olabileceğine de kat'- Retin Osman Bey Her hâdiseyi iyi tetkik etmek zarureti karşısındayız. Evvelâ şu- nu söylemek isterim: Bu memle- ketin sporu ve sporculuğu bu yükü kaldıramaz. Henüz bir sa- hası, asr! bir lokali kombine bir futbol takımı olmıyan sporumu- (Devamı B inci sayfadı) !Azılı Bir Şerir, Avenesi Tarafından Öldürüldü Diyarbekir 13 ( Hususi ) — On senedenben bu civarda şekavet yapmakta olan Mehmet isminde bir şerir, arkadaşı Hüseyin tarafın- dan gece uyurken öldürülmüştür. Til Elek köyünden topal oğlu Mehmet, bir müddettenberi Lice ve civarıni rahatsız etmekte idi. Dört beş gün evvel arkadaşlarile gizlice Akviran köyüne gelen Mehmet, gece uyurken kendi gibi şerir arkadaşlarından Hüseyinin bir kurşunile beyni parçalanarak ölmüştür. Şimdiye kadar birçok haydutluklar yapan bu şerir, daha birkaç gün evvel Liceli Mehmet EFendiyi yolda soymuş, mühim miktâarda parasını almış ve adamcağızı da öldürmüştü. Jandarmalarımız diğer şerirlerin izleri üzerindedir. Sabri I Amerikada Rakı Yasağı Kaâlkmıyacak (cwzete'er) I İki meyhaneci arasında: — Birader, müşteriler günden güne eksiliyor. Bu gidişle... — Halimize şükredelim yahu. Ya Amerikada olsaydık!.,