June 16, 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

June 16, 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Hünkın GÖZO HBATKINDKULAĞI HAPKın. DİFİ M A Stne 2 — No: 679 Yazı İşleri telefomu: İstanbul — 20203 Ekmek Buhranına Sebep Olanlar Sorguya Çekildi TELER Belediyenin koyduğu narhı dinlememek cür'etini gösterip şehirde birkaç gün ekmek buhranına sebep olan firıncılar hakkında tutulan Zabit varakaları Belediyede tetkik ediliyor. Bunlar arasında meşhur bir fırıncının noksan ekmek - çıkardığı anlaşılmış ve iaşe kararname- tinin 9 uncu maddesine tevfikan muhakemesine bakılmak Üzere Ad- ye gönderilmiştir. Diğer zabıt varakalarinın da bu akşama kadar üddeiumumiliğe verilmesi çok muhtemeldir. Bu fırıncı dün geç Yakit Müddetumumilik tarafından istintak dairesine gönderilmiştir. Orada ifadesi alınmaktadır. G b Diğer taraftan öğrendiğimize göre Belediye nazh usulünü değiş- tirmiye karar vetmiştir.. Her zaman haftada bir defa konulan narh dan sonra buğday fiati bir kuruş düştüğü veya bir kuruş fırla- dığı vakit belediye derhal ekmek narhını değiştirebilecektir. Nitekim bugün belediyede içtima yapılacak ve ekmek narhı yeniden tesbit edilecektir. Bugün bir kuruş eksik narh konulması ihtimalinden kuvvetle bahsediliyor. Dün İstanbula Anadoludan 28 vagon ve ayrıca 1400 çuval buğ- day gelmiştir. Dünkü buğday fiatleri iyi mallar sekiz buçuk ve sekiz on paradır. İkinci buğday da yedi kuruş otuz beş paraya Batılmıştır. Zahire Borsası buğday spekülâsyonu yapılmaması mak- Badile yeni tedbirler almıştır. Kanlı Ve Tüyler Ürpertici Zonguldak Soygunculuğu 45 Bin Lirayı Alıp Kavası Öldüren Şerirler Yakalandılar 3 ağda şerirlerdem Haydaranlı Ali, solda mazmunlardan Pamuk Hanim, ortada yukanda soyğuncunun tzlal keşfeden Camhaz Hasan, altta katlli yakaliyan taharri memuru Abdullah ve Narım Beyler görülmektedir (Tafsilâtı 12 inci sayfamızda | aa Ka F hdi Tarihimize, masallarımıza ve hikâyelerimize kadar karışan ( Timurlenk ) hakkında yeni bir tefrikaya başlamak üzereyiz. Adliye İşe Başlıyor Bugün Avrupa ve katta dünya mukadderatı noktasından en mühim hâdiso vukubuluyor, Isviçrenin Loran şehrinde alacaklı ve borçlu devlet- lerin başvekilleri başbaşa verecek- lerdir, Eğer bu konferânsın neticesi boş çıkarsa çok mühim hüdiselere intizar edilebilir. Burada gördüğünüz Franmz Baş- vekili M. Heriyo bu konferansta en büyük rolü oynıyacaktır. - Lütfen üçüncü ve beşiaci sayfalarimıza ba- kınız. Bugün Sayfa Londrada Heye- canlı BirMuhakeme Sevgilisini Öldüren Kadın Hüngürhğ_ngüî Ağlıyor Londrada, bütün İngiltereyi şiddetle heyecana düşüren mühim bir aile davası görülüyor, maz- nun 27 yaşında genç ve güzel bir. kadındır, Sevgilisini öl- dürmekle maz- nundur, Mabr keme salonu hıncahınç, ağ- hyan — kadım- larla dolmak- tadır. Maznun Misis Barney mah ke me de ikide bir heye- Misle- Barmey candan bayılmakta ve davaya güçhal ile devam edilebilmek- tedir. Mahkemede cereyan — eden isticvaplara göre hâdise şöyle olmuştur: Misis Barney zengin bir aile kızıdır. Üç sene evvel evlenmiş, fakat iki sene evvel kocası evini bırakarak Amerikaya gitmiş ve daha kendisinden haber alınama- mıştır. Genç kadın İstefan isminde” 24 yaşında bir gençle tanışıp (Devamı 12 incl sayfada) Profesyo_ıfel Hüare İşleri telefonu İstanbul — 20203 Son Posta — PERŞEMBE — 16 Haziran 1932 Fiati 5 kuruş Olalım Mı? Alâeddin B. Takdirsizlik- ten Şikâyetçidir.Diyor Ki: “Şeref Bahsini Bırakıp Biraz Da İşin Maddi Tarafını Düşünmeliyiz,, Sporda, — bilhassa — futbolde amatörlük ve profesyonellik me- seleleri etrafında — münakaşalar yapıldığı şu günlerde tanınmış sporcuların fikirlerini toplamayı münasip gördük. Bu yolda açtı- ğımız ankete birkaç gündenberi devam ediyoruz. Bugün de Fe- nerbahçenin ve Millt Takımış/ emektar ve kıymettar uxııvlın.l dan Alâeddin Beyle konuştuk. Sorduğumuz suallerle aldığımız cevapları sıra ile yazıyoruz: — Profesyonel olalım mı? — “ Dünyanın ve memleketi- mizin iktısadiI vaziyeti malüm. Bu suali on sene evvel sormuş alsaydınız tek ve kat'i bir kelime ile size “Evet,, cevabını ver- mekte bir dakika tereddüt et- mezdim, Sporda arzu — olunan terakkiye vâsıl olabilmek, Avrupa ve Amerika sporculari derece- sine erişebilmek için profesyo- nelliği kabul etmek mecburiye- tindeyiz kanaatindeyim. Fakat bir profesyonel oyune cuya her suüretle yaşatabilmek için kulüp ve federasyonun vazi- yeti müsait midir, bilmem. Bu sebeple yarım — brofesyonelliği şimdilik çok münasip buluyor ve hatta bunun üzerinde şiddetle ısrar ediyorum. Alâeddin Bey Amatör oyuncu arzu olunan şekilde çalışamıyor. Zevk, şeref, kulüp muhabbeti kâfi değil ki... Hangi sporcumuz tam kalorisinl alabiliyor ve üzüntüsüz yaşıyabilir yor! Herhalde bu vaziyette olanıe mız üçü, beşi geçmiyor değil mi? Bilmem ben senelerdenberi sporla meşgul oluyorum da ondan mi teferrüata girişiyorum. Amatör oyuncuları spora teşvik için diğer memleketlerde birçok vasıtalara baş vurmuşlardır. On- (Devamı 13 üncü sayfada) —-7 Üç Meçhul Şerir Bi Muallimi Öldürdü Tire, 15 ( Hususi ) — Bu civarda feci bir cinayet yapıldı. Tahe kikata göre hâdise şu şekilde olmuştur: Bayındır. kazasına merbut Çırpı köy muallimi Ahmet Hamdi Bey evvelki gece yarısı yatağında uyuduğu bir sırada üç meçhul şerir eve girmişler ve Hamdi Beyi feci şekilde öldürmüşlerdir. Şerirler Hamdi Beyin baldızını da tehli« keli surette yaralamışlardır. Cinayetin sebebi henüz anlaşılamamıştır. Jandarmalar katillerin izi üzerindedir. Şu dakikada yakalanmış olma» larına ihtimal verilmektedir. Adamına Göre Sayfiye — Yahu, bu sıcaklarda ne yapıyorsun ? — Sorduğun şeye bak... Köprü altında yan geliyorum.