16 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

16 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

r Gazetemir şimden sonra perşembe ve cumar- tezi günleri olmak üzere haftada İki spor saylası meşredecektir. Perşembe günkü spor sayfasında dünya spef hareketlerini, — memleket — «por —— hüdiselerini okuyacaksımız. Cumartesi — sayfasında talsilâtini bulacaksınız. 40 Milyon Liralık Bir At Koşusu Haftada İki Defa Spor ADK Perşembe ve Cumartesi Günleri Çıkacak Spor Sayfalarımızı Cuma günkü — maçların Öküyunuz... Amerika kadınlarile bir boka turnuvası yapacak olan İngiliz kızlarına boks Öğretilirken Amerika Ve İngiliz Ka- dınları Boksa Başladılar Boks, Kadınları Güzelleştiriyor Son zamanlarda tiyatro kum- panyaları, bilhassa Londra Re- vüleri kadınların mücadele spor- larile çok para kazanmaktadır. Evvelce tecrübe edilen kadın güreşleri kadın endamını kalın- laştırdığı — için şimdi kadınlar boksa heveslenmişlerdir. Filhakika boks sporu bütün sporlara, vücudün güzelliği itiba- rile — faiktir. Boks, — güreşte olduğu gibi kolların, bacakların ve boyun adelelerinin fazla ol- masıma ihtiyacı olmıyan bir spor olduğu için kadınlar süzgün vü- cutlu olabilmek üzere güreşi bi- rakmışlardır. Yalnız boksun da mahzuru yüzü ve burnu biraz bozmasıdır. Kadın boksörler da çare bulunmüşlür. —Henüz resmi bir spor teşkilâtına mer- but olmiyan kadın boksu için hususi nizamnameler yapılmıştır. O nizamnamelere — göre, bazı yerlerde kadınlar yüzlerinin bo- zulmaması — için siperlikle boks yapmakta, bazı yerlerde de yüze yumruk vurmamak şartile döğüş- mektedirler. — Yalnız her yerde ayrı bir usul tahtında — yapılan kadın bokslarında kat'i bir mad- de vardır ki, her tarafta aynen tatbik edilmektedir. O da göğü- se yumruk vurmak memnudur. Mütehassıs doktorlar, kadın- ların göğüslerine yumrukla hü- cum etmekteki — sıhhi — tehli- keleri nazarı dikkate — alarak belediyelere müracaat ettikleri için mıntakası dahilinde boks yapılan belediyeler, tiyatro kum- panyalarına, bu hususta tebligatta bulunmuşlardır. Kadın boksunda göğse yumruk vurmak memnu olduğu —halde —bazen dövüşün harareti içinde kazaen memnu için buna darbeler vurulduğundan fobrika- lar buna da bir çare bulmak üzeredirler.' İngilterede spor levazımı ya- pan bir fabrika kadınlara mahsus bir göğüs Süspansuvarı icat et- miştir. İcat edilen bu yeni süspan- suvar yapılan tecrübeler netice- sinde matluba muvafık görülmüş- tür. Bundan #onra kadın boksör« lerin göğüslerine — takacağı bu muhafazalıklarla hiç — müteessir olmadan en şiddetli yumrukları göğüslerine de alabilecekleri ta- hakkuk etmiştir. Eskişehirde Eskişehir (Hususi) — Şehri- mizde sporun hemen her şubesi- le meşgul olunuyor. Bu arada güreş hususunda da faaliyet gösteriliyor. Resmini gönderdi- ğim Ertuğrul ve Seyfettin Beyler emirspor klübü —mensupturlar. İkisi de kendi sikletlerinde ka- bilivet gösteriyorlar Yarınki Spor iHareketleri | Yarın İstanbul yine — canlı spor hareketlerine şahit olacak- tır. Evvelâ öğleden evvel törler arasında ilk defa olarak otomobil yarışları — yapılacaktır. Yarışların mükemmel ve munta- zam olması İçin yerler tahsis edilmiştir. Seyircilerin, yarışların -bütün teferruatını görebilmeleri temin olunmuştur. Yarın öğleden sonra ise Ka- dıköy sahasında Selânik muhte- Hti ile Galatasaray ve Fener muhteliti arasında ilk karşılaşma yapılacaktır.Misafir takım oyuncu- ları yarın sabah gelecek vapurla şehrimize çıkacaklardır. Yunan takımile ikinci müsabaka pazar günü yapılacaktır. Vater Polo Dosseldorf, 13 (A.A.) — Va- ter Polo maçında Alman takımı Fransız takımını 2 sayıya karşı 3 sayı ile mağlüp etmiştir. Fransa - Romanya Maçı Bükreş 13 (A.A.) — Fransa Romanya takımları — arasındaki futbol maçı, 10.000 seyircinin ve Bükreş hükümeti| erkânından bir- çoğunun huzurunda icra edilmiş- tir. Hava sıcak olduğundan dola- yı oyun ancak saat 19 da başla- mıştır. Birinci haftaymde Romanya takımı sıfıra karşı 3 sayı ile ga- lip bulunuyordu. Romanyalılar oyunu 3e karşı 6 sayı ile kazan- mışlardır. Oyun, bazı çok sert olmuştur. Bugünkü Maçlar İstanbul — futbol heyetinden: Bugün Taksim stadyomunda icra edilecek müsabakalar: Saat; 18 Vefa Kumkapı - Kasımpaşa üçüncü takımları. Hakem; Şahap Bey. ama- | anlarda | Avrupada at koşuları ve Kon- kur Hipikler mevsimi en hara- retli günlerini yaşıyor. Fransa, İtalyg ve İngilterede bir taraftan hususi mahiyetteki Konkur Hipikler devam ederken en büyük mükâfatlı at koşuları da yapılmaktadır. Geçen hafta İngilterede İrlanda hastahaneleri menfaatine yapılan Derbi yarış- ları hasılat itibarile rekorunu yapmıştır. Hastahaneler menfaatine ya- pılan bu yarışın hasılatı umumi- yesi - bilânço mucibince tam 4.128. 486 İngiliz lirasına baliğ olmuştur. Bu yekân bizim paramızla 40 milyon Türk lirasına yakin bir miktar tutmaktadır. Bu yarışın mükâfat yekünu da 2,801,643 İngiliz Hrası tutmuştur. Bu para da bizim hesaba göre, 20 milyon Türk lirasına baliğ oluyor. Milyonların döndüğü bu yarış- ta birçok kimseler zengin olmuş- lardır. Geçen sene ayni koşunun birinci ikramiyesini çalgıcı bir İtalyan kazanmıştı. Armonik ça- larak hayatını kazanan o İtalyan Meşhur Helen Vils bu senenin | Atını duvardan atlatan mahir bir süvari çalgıcısı koşu mükâfatını kazanar rak milyoner olduktan sonra gâ” zetecilere verdiği beyanatta zelif gin olduktan sonraki hayatıli şöyle tasvir ediyordu: imdiye kadar başkalarını eğ” lendirmek için armonik çalıyor” düm, Bundan sonra kendimi eğ* lendirmek için çalacağım. Tekrar Galip Geldi Amerikalı Helen Vis lle Fransız Mm. Matyö final maçından evvel el sıkışırken Teniste meşhur olmuş kadın şampiyonlar — içinde iki kadın *“en güzel tenisçi, şöretini ab mıştır. Bunlardan — biri Avrı- palı, ikincisi Amerikalıdır. Avrı- Ri.lı güzel — kadın İspanyoldur. ladam —Alvarez ismindeki bu İspanyol kadını bilhassa gözleri- | nin lliği ile meşburdur. A- meril ils ise, dün de bilmü- nasebe kısaca bahsettiğimiz gibi, tenastibünün ve harekâtının cazi- İ besile şöhretini temii Bu sene Fransada beynelmilel tenis şampiy! tüf İspanyol güzeli iştirak etmemiti d Son haberlere göre beyne "'k" şampiyonanın kadınlara ait mında en güzel kadın a olan Amerikalı Helen Vila, Frot” sayı temsil eden Madam Mlg"*. gi gelerek ıelli'.dM gibi, şampiyonlukta da almıştır.