16 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

16 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

gençleri - büyük (SON POSTA)da Hanımteyze bütün nçlerin ve aşk işlerinde en gumimi dert ::ı.w-. —::ı'_m. destlarınıza söyliyemediğiniz aşk dertlerinini Hamımteyzeye yazınız. Hanım- teyze ya ber günkü sülunda veya bususl mek- tupla cevap verir. Hanimteyzenin fikirleri, birçok müşküllerden kurtanyor. Dertlerinizi Hanımteyzeye Yazınız K (SON POTA) kadınları ve genç — kazları ADIN alâkadar eden — mevrulara ehemmiyet vermektedir. Şimden seonra haftada bir defa Kadım say- Güzellik meseleleri, nurun — terbiyesi, evinizin — güzelliği, her şeyden . Varla famız olacak ve bu gayfada şunlar bulunacaktır son modalar, çocuğur ev isleri, el işleri ve salre... Her Ev Kadını Neler Bilmelidir ? Ellerinizi Beyazlatmak İçin Hiyarın yalnız salatası, caciği yapılmaz. an bir de tuvalet işlerinde işe yarıyan kısımları vardır. Hıyarın suyunu çıkarınız. İçine biraz gülsuyu veya çiçeksu- yu atınız. Bu suyu yüzünüze sü- rünüz. Yahut hıyarı salata için keser gibi parça parça kesiniz. Parça- üzerine süt sürüp bırakınız. Sabah kalkınca sıkıp suyunu çı- karınız. Bu su ile ellerin'zi yıka- yınız. Elde edeceğiniz neticeye bayılacaksınız. Fakat bunu hergün taze taze yapmalıdır. * Çilleri Çıkarmak için Yazın güneşli havalarda yüz- de husule gelen çilleri çıkarmak için maydanozun faydalı oldu- ğunu biliyor musunuz? Sabah er- kenden toplanmış taze mayda- nozu bir çaydanlık içinde suyu yarıya ininciye kadar (kaynatınız. Fakat hafif ateşte. Bu suyu çille- rinize sürünüz ve bütün gece öy- lece bırakınız. Ertesi sabah bir şey kalmaz. * Çilek Suyu Neye Yarar? Çilek mevsimi bitmek Üzere- dir. Fakat çilekten istifade ede- bilirsiniz, çleği alıp dişlerinize sürünüz. Sonra yatınız. Sabah kalkınca dişlerinizi içine karbo- nat atılmış su ile yıkayınız. Keza çilek suyunu y rınıza sürünüz. Sabah kalktığınız zaman cildinizin kadife gibi yu- muşak olduğunu göreceksiniz. * Sinekten Ve Sıcakatan korunmak İçin | — Yağı sıcaktan muhafaza için bir toprak kap içinde tutunuz, sinek konmasına mâni olmak için de üzerini tülbentle örtünüz. Süt ve yağı, içinde kömür tozu bulunan bir kaba koymak daha doğrudur. Balık ve et üze- rine de kömür tozu serpmek faydalıdır. Kömür tozu et ve balığın kokmasına, bozulmasına mâni olur. Kolaylıkla da yıka- nabilir. Sineklerle şiddetli müca- dele ediniz. Mutfakta sinek bı- rakmayınız. * Soğuk Cay Yazın sıcak çay sevmiyegler, Rus usulü çaylarını soğuk yapa- bilirler. Bunun için çaydanlığa kaynamış çayı koyduktan sonra içine su koyunuz ve limon par- çaları kesiniz. Birlikte bir saat kadar kaynatınız. Sonra çıkarıp soğutunuz. Hatta içine buz atmız. Harateti teskin için bütün gün evde soğuk bir şey bulundurmuş olursunuz, Sinek Sivrisinek İsırığına karşı Çocuğunuzu sinek veya sivri- sinek ısırdığı zaman sıcak suya biraz karbonat atınız ve ısırılan ye sunla siliniz. * -| Deniz Gömlekleri Sinema artistlerinin su sene giydikleri de- niz gömleklerinden bir nümune. Bu yaz mayyo satın almadan — evvel sevdiğiniz artistin may- yosunu görünüz. Ne Yemek Yapsam! Enginar Tavası Enginarın yalnız göbeklerini ilik gibi pişirmeli, birkaç tanesi- ni ayırıp diğerlerini güzelce ez- meli, içine biraz soğan, tuz, bi- ber mümkünse biraz da et suyu I koyup karıştırmalı. | Tavada kızmış sade yağnın içine hepsini birden Cökünüz. A- tını ve üstünü nar gibi kızartınız. Sonra tabağa — çıkarınız. Di- ğer enginarları ya — tamamile birlikte veya dörde bölüp yumur- ta ile yapılmış un bulamacına bulıyarak sadeyağda kızartmalı. koyup üstüne ve limon zeytinyağı Ezmenin üstüne ince piyaz serpmeli suyile — çalkanmış dökmeli, Kiremit Kebabı Şimdi palamuat — mevsimidir. Palamutu alıp iyice temizleyiniz. Sırtı yarılmamak şartile baştan kuyruğa doğru karnını — yarı- mız. Tuzunu, biberini koyduktan sonra kiremidin içine arkası üstü yatırıp üstüne, kenarlarından taşıp | akmıyacak miktarda, zeytinyağı tuz, biber, domates salçası koyu- nuz. Sonra fırına veriniz. Çıktık- tan sonra üstüne İimon sıkınız. Pek nefis olur. Yaz Elbisesi Deniz Gömlekleri Sinema artistlerinin kullandıkları gömleklerinden bu sene deniz İçeriya krep diğer bir nümune. Bu döşinden — hafif yaz mayonuzu alma- ve zarif bir yaz dan evvel bu model- elbisesi leri gözden geçiriniz. ın Gi;zelleşmek İçin Ne Yapmalı ? h « Yaz, kadınlar için sıkıcı bir mevsimdir. Çünki tuvalet yapmıya müsait değildir. Sıcak havalar çehreye sürülen yağları eritir. Cildin rengini bozar. Bu sebeple yazın yüz tuvaletine fazla itina lâzımdır. Evvelâ cildin esmerleşmesi fena değildir. Fakat cildin yanmaması için arada sırada vazelin sürünüz. Ci'dinizin güneş banyosunda yanıp kızarmasına müsaade etmeyiniz, Yazın kullanılacak pudraların da rengi değişir. Buna da dikkat etmek lâzımdır. | ler Gocuk Annesi Neler Bilmelidir ? çocuğu küçültmeyiniz. Çocuk haddi zatinde neşeli, korkusuz, macera sever bir mah- lüktur. Çocuğun bu esaslı meziy« yetlerini mahafaza etmek en bü- yük meseledir. Çocuğun dimağı © kadar hassas ve naziktir ki, hariçten dokunacak bir el onu rencine edebilir. Çocuğu korkak ve sıkılgan yapmak — günahtır. — Sıkılganlık vücutta hastalıklar tevlit ede- bilir, Hayatta muvaffakiyet vücutça ve dimağca sıhhatli olmamıza bağlıdır. İnsan kendisi ile muhi- ti arasında bir ahenk tesis ede- bilmelidir. İşte çocuğun dimaği bu şekilde terbiye edilmelidir. Bu mesele o kadar mühimdir ki, çocuğunu korkak, sıkılgan, küçük yapan ana baba tecziye edilmelidir. Çocuk kendisi için yepyeni bir dünyaya doğar. Çocuğun ilk hayretini devet eden şey, düşüp başını vurmasıdır. Böyle büdise- lerde telâş ve heyecan içinde feryat eden anne, çocuğuna en büyük 'fonalığı yapıyor demektir. Çocuğun düşüp kalkması tabif | bir şeydir, her düşüp kalkmada çocuğu kendi kendine bırakmalı- dır. Tâki hayatın bir düşüp kalk- madan ibaret olduğunu anlasın ve düşünce, kendi kendine kalk- masını öğrensin. Çocuğa zorla hiçbir. şey öğ- retmeyiniz. Hassas Çocuk Zayıf ve hassas çocukları ter- biye edip yetiştirmek çok güçtür. Evvelâ bu çocukların havaya, temiz ve bol havaya şiddetle ihtiyaçları vardır. İmtihanlardan çocuğunuz — za- yıf çıkmışsa korkmayınız, endişe etmeyiniz. Doktora, hastaneye gitmiye ihtiyaç yok. Çocuğun muhtaç olduğu şey bol hava, bol güneştir. Ona muntazam güneş banyosu yaptırınız. Ayni zaman” da çocuğun sıhhatine, gıdasına, uykusuna azami derecede itina ediniz. Çocuğun mümkün — olduğa kadar zamanını dışarda, açık bar vada geçirmesini temin ediniz- Elbiseler hafif ve ince olmalı. çocuğun güneş ve havadan istifa” de etmesine mâni olmamalıdır: Çocuğun koşmasına, oynamasınâ mâni olmayınız. Bilâkiş bunü teşvik ediniz. Yorulunca - iç€ girip dinlenmek llzııngeldii"d öğreniniz. Zaif bir çocuk çabuk soğuk kapabilir. Buna dikkat etmeli: soğuk rüzgârlı yerlerde bulunma” masına adikkt etmelidir.