June 18, 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

June 18, 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

| Sundan Dercedilememiş- tir. Yeni Bütçede — sarfiyatın Taksim Şekli Ankara, 17 ( Hususi ) — Yeni *ütçenin kat'? rakamlarını bildi- Tiyorum: 169,072,111 Tiradır. Masraf faslı şöyle taksim edilmiştir: Büyük Millet Meclisi 2,416,985 Riyaseticlmhur 373,112, Divanı Mühasebat 565,560, Başvekâlet | 1155,550, Şürayıdevlet 200,728, tatistik Umum Müdürlüğü 41,959 Diyanet İşleri Reisliği 607,196, | Maliye Vekâleti 12,190,965, Dü- — Pünu Umumiye 49,755,693, Tapu te Kadastro Umum — Müdürlüğü m.fll). Gümrük ve İnhisar Ve- kâleti 4,658,563, Dahiliye Ve- kâleti 3,735,925, Emniyet İşleri mum — Müdürlüğü — 3,944,000, mum Jandarma Kumandanlığı 8,308,379, — Hariciye — Vekâleti 2.6'!5,(!1) Sıhhat ve — İçtimal avenet — Vekâleli — 3,501,884, Adliye Vekâleti 7,645,986, Ma- âif Vekâleti 5,929,943, Nafia Vekâleti 10,046,993, İktisat Ve- leti 1,258,610, Ziraat Vekâleti 3,973,691, Milli Müdafaa - Kara | kısmı 32,043,986 Milli Müdafaa e deniz kısmı 3.605.560, aske- N Fabrikalar Umum Müdürlüğü 2.055.800, Harita Umum Müdür- gü 546.265, —Posta Telgraf İmum Mdürlüğü 4.845.820 lira. Yeni bütçenin varidat tahmin- i de şöyledir. İrat ve servet — vergileri 8775.000, İstihlâk ve muamele Yergileri 63.118.000 İnhisarların Bafi hasılatı 33.675.000, devlete 8t emlâk ve emval hasılatı İ ’—823.000, devlet tarafından Mare olunan müesseseler ',kulah 5,336,800, Umum Mücsseseler ve şirketler hasıla- ltdan devlet hissesi 1.080.000, | Müteferrik varidat 2.450.000 , ce- Sadlar 1.050.000, müteferrik hâ- | “lat 1.100.000 fevkalâde varidat %.M, iktısadi buhran vergisi 4000,000, muvazene — vergisi 14,000,000 liradır. ; İtalyada İşsizlik " Roma 17 (A.LA.) — Geçen Sayıs ayı zarfında İtalyadaki İş- g Tin miktarı 35,160 kişi rad- — Bir İnfilâk Faciası ç Montreal, 17 (A. A.) — Ha- Yüda bulunduğu sırada zuhür —Pekml nakliye gemisi Timbe- çe mürettebatından 30 kişinin ';Ln'l' veya yaralanmış oldukları ediliyor. “Macaristanda Hitler Fırkası Peşte 17 (ALA.) — Macar *:!İc ve köylü milliyetperver k'lrşuna Özildiler '“î"'" 17 (A.A.) — Hususi Na *me tarafından ölüm ceza- _Ç. Mahküm edilen - tethişçiler- istiyen Sbardelloto, bu şafak vakti Varidat 169,084,800, masraf | iradesiz adamdır. va kısmı 943.000, Müdafaai Mil- | Millet Meclisinde Bir Takrir Eski Adliye Vekili, Hariciye Vekiline Lİ"' bir infilâk neticesinde İngi> | Yalist fırkası teşkil olunmuştur. © Üi Bovone ile M. Musoliniyi — ve tembel s- olan adam, yatağın yumşak caklığına — mağlüp 1 — Sabah erken kalkamıyan, | yan adam, iradesiz adamdır. 2 — Vaktinde randevularına | gidemiyen, verdiği sözü tutamı- | 3 — Bu küçük itiyatlar, bizi iras demizin sâfına alıştırır. İrade ve kuvvet sarfının lurumsuz olduğu ka- naatini tevlit eder. O vakit miskin ve tembel oluruz. İradenizi kıran itiyatlardan korkunuz. Harp Borçları Ve Amerika Amerikadaki Cümhuriyet Fırkası Harp Borçlarının İptaline Taraftar Mı? Nevyork, 17 ( A. A.) — Nevyork Tayms ga- konvansiyonunun mında harp borçları meselesinin mesküt sinin ihtiva ettiği manaya siyasi mehafilde bir ehemmiyet atfedildiğini ve bu sükütun - vaziyet icabınca ifa edememek zaruretinde kalacağı teah- zetesi, cümhuriyetçiler progra- geçilme- büyük ğunuü yazıyor. hüdatı deruhte etmek istemiyen hükümetin nüfu- zündan ileri gelmiş olmasının. muhtemel bulundu- Mezkür gazete, M. Makdonald tarafından ser- dedilen cesurane - tekliflerin den hıre borçlarının tekrar tetkik edilmesiai talep etmeklefnihayet bulacağını tahmin ediyor. Cemahiri Müttehide- Mühim Bir_Sual Şordu Ankara, 18 (Hususi) — Sa- bık Adliye Vekili Mahmut Esat Bey Millet Meclisi Reisliğine yeni bir istizah takriri vermiştir. Mah- mut Esat Bey bu takririnde, İskenderon — ve Antakyanın vazi- | abkâmına riayet istemektedir. Takrirde şu cümle- ler vardır: “Öz Türklerle meskün İsken- deron ve Antakyada Fransa hükümetince Ankara itilâfnamesi ediliyor mu? yeti jınkkındı Hariciye — Vekili | Hariciye Vekili Beyefendi tara- Alma_n;ad:; Siyasi Hürriyetler Tekrar İade Ediliyor Berlin 17 — ( A.A. ) — Rocisi- cümhur. —Mareşal — Hindenburg siyasi hürriyetin iadesi hakkında- ki emirnameyi imzaladıktan son- ra Dahiliye Nazırma gönderdiği bir mektupta diyor ki: “Şimdiye kadar mevcut tah- didatı, hükümetin teklifi üzerine kaldırmıya beni sevkeden sebep Almanyada siyasi mücadeleleriu gayet gükünetle cereyan edece- ğine ve şiddet hareketlerinin vu- ku bulmuyacağına dair olan kana- atimdir. Bu kanaalim boşa çıktığı tak- dirde Kanunu Esasinin taşkınlık- lara karşı bana bahşettiği bütün vasıtalara müracaat ederek mü- dahalede bulunacağım. , Şilide . ..7 A Yeni Hükümet Santiyago, 17( A.A. ) —Cene- ral Saenz tarafından — tamamen sivil mahiyette yeni bir hükümet teşkil edilmiştir. Mumaileyh, kıtaatı siyasetten uzak — tutmadığı ve — komünist hareketine mümaşat ettiğinden dolayı Grovey'in azledilmiş oldu- ğunu beyan etmiştir. Sahtekârlık Sovyet Vesikası Satan İki Kişi Yakalandı Moakova, 17 ( AA. ) — Ber- linden bildirildiğine göre sahte Sovyet vesaikı imal eden ve bun- ları ecnebi devletlere mühim para ile şatan Elagino isminde bir be- yaz Rus ile Abdullah isminde bir İrvanlı tevkif edilmiştir. ! Tevfik Rüştü Beyden izahat | fından bu suale cevap verilmesini rica ederim efendim.., Meclisin pazartesi veya pere şembe günü yapacağı içtimalar. dan birinde Hariciye Vekilinin bu takrir etrafında etraflı izahat vermesi muhtemeldir. Emir Faysal Hz. Dün Öğlede; Sonra Ada- larda Tenezzüh Yaptılar Evvelki gün Ankaradan İstan- bula gelen Emir Faysal Hz. dün öğleden sonra maiyetile birlikte Büyükadada bir gezinti yapmıştır. Emir Hz. Türkiyede gördüğü faaliyet ve umran eserlerile, irfan hayatını ve bütün iş sahalarının Türkler tarafından idare edilme- sini takdir ile beyan etmişlerdir. Denizlide Zahire Piyasası Denili 17 (A. A.) — Şehri- mizde zahire piyasası berveçhi atidir: Mısir beş büçük, arpa dört | vilâyetlerin SON TELGRAF HABERLERİ Sözün Kısası Bazı Sözlerin Hakiki Yerleri A E Geçenlerde şehrimize Balkan- ların tanınmış simalarından üç beş kişi gelmişti. —İşte size bu münasebetle bir gazetede çıkan küçük bir fıkra: “Misafirlerimiz dün şereflerine verilen ziyafette hazır bulunduk- tan sonra Beykoz fabrikasını gezmişler ve gördükleri intizam ve mükemmeliyetten dolayı mem- nun olmuşlardır. ,, sterseniz bu haberi siz de hayalen genişletebilirsiniz : “Misafirlerimiz memleketlerine dönmüşler, önlerine çıkan eşe dosta: — Türkiyede cidden güzel bir fabrika vardır, gördük, gerz- dik, hakikaten memnun olduk, demişler, izharı sürur ve şadüman! etmişler, üstelik bir de “Yaşasın,, diye bağırmışlardır. , - diyebilir« siniz! * Beykoz fabrikasını ben de bi- lirim. Yaptığı malı beğenir ve bulursam kullanırım. İçine girdi- ğim zaman gördüğüm intizam ve mükemmeliyetten dolayı hakikater memnun olurum. Çünki ben de Türküm, fabrika da Türktür. Fa« kat bunun bir ecnebiye taallük eden ciheti nedir, anlıyamam. $ Pek iyi hatırımdadır: Frenk memleketlerinin birinde bana bir silâh fabrikasını gezdirmişlerdi. İçinde günün birinde belki kendi Eöğoümu tevcih edilecek olan in bir çeşit cephane yapılıyordu. Ziyaretin sonunda nasıl bııf;ıığı- mu sordular. Ben, fennin çıkar- dığı harikaların önünde hayretta kaldığımı söyleseydim doğru olur- du, fakat tapkı bizim gazetenin kullındıâı cümleyi kullandım: — Gördüğüm intizam ve mü- kemmeliyetten — dolayı — cidden memnun oldum, dedim. Güya | elin top ve cephane fabrikasında görülen intizamın veya intizam- sızlığın bana bir dokunur yeri varmış gibi.. Sözün kısası: İnsanların riyayı maske gibi kullanmaları, garip olmasa bile çirkin düşüyor. İtalyan Filosu İstanlınlda Amiral İtolo Moreo'nun ku-j mandası altında bir kruvazör ve dört torpitodan mürekkep bir İtalyan filosu yakında limanımıza gelecektir. On Metreden Düştü Temel isminde bir çocuk Ci- balide oynarken on metrelik bir çukura düşmüş ve tehlikeli bir surette yaralanmıştır. Yaramazlığın Sonu mininde oturan 14 lımı= Sadi ;nt ıiıcın,d-ı.ı' düşmüş, yaralanmıştır. Vilâyetler Lâyihası Bazı vilâyetlerin ilga edileceği hakkındaki haberlerin doğru ol- , bu husustaki lâyihanın Te idaresine — müteallik buçuk, buğday yedi buçuk, sa- | bulunduğu bildirilmektedir. man on sekiz kuruştur. İpek koza- 40, 60 kuruşa kadardır. İSTER İNA N, İSTER Bugün Adaaa gazet Verinden ikl haber naklediyo- | kahvehanelerin rur. Biri sıhhi bir todanir, diğeri ise - piyasa hakkın- | babe dadır. İşte: » * İrtifai 4, zemini 30 metre ki 120 metre mikâbı Buçxı. elan kahvelere müsaade ve bundan daha aşağı olan / lıdır. Yoğurdun okkası ise 40 kuruştur. İSTER İNAN, İSTER İNANMA! v alınmıştır. Sül satılmaktadır.,, ——— E L Belediye encümenince seddedileceği tün okkası 7,5, tanbalda yelek cebi gibi kahreler bir hay- İNANMA! yoğurdun okkası 5 kuruştan Şüpheli Yolcular Evvelki gün bir sandalla İs- tanbula biri kadın, allısı erkek olmak üzere yedi Bulgar gelmiş- tir. Bulgarlar sandallarımı Kara- köyde bırakarak uzun müddet | kaybolmuşlar, sonra polisin araş- tırmalarile bulunmuşlardır. Bunlar Bulgar komünisti olduklarını ve Bulgaristandan kaçtıklarını söy- lemektedirler.