18 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

18 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Haftada İki Defa Spor N FAOR Perşembe ve Cumartesi Günleri Çıkacak Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... -— Selân '1 Fakat İtiraf Etmek Lâzımdır Ki Bu | Neticelerden Kimse Memnun Olmadı Kemal Faruki dün ük göolü böyle altmıştı Yunan Federasyonunun Selâ- nik muhteliti olduğu hakkındaki tasdiknamesile gelen Selâniğin muhtelif kulüplerinin teşkil ettiği muhtelit, ilk maçını dün Kadıköy Fenerbahçe stadyomunda Fener- alatasaray muhtelitile yaptı. Oyunun tarzı cereyanına giriş- meden evvel şunu söylemek lâ- zımdır ki, bu tasdiknameli muh- | iptidai , <telitin, dün gördüğümüz denilebilecek — oyununa nazaran iyi ve kuvvetli bir muhtelitimize daima dört beş sayı farkla mağ- lâp olacak bir takım olduğu mu- hakkaktır. Dün çıkan Galatasaray- Fener muhteliti bu iki kulübün en kuvvetli bir. muhteliti olma- makla beraber, bu halile de mi- safirleri yine daha büyük bir farkla yenebilecek bir kabiliyet ve tek- nik bir faikıyet arzediyordu. Yukarda Galatasaray - Fener muhtelitinin en kuvvetli bir şek- linde olmadığına işaret otmiştik. Filhakika müdafaa — hattına girecek bir Burhan, — muavin hattına — girecek bir Mithat ve nihayet muhacim battına ge- çecek bir Leblebi Mehmet hiç şüphesiz ki Fener - Galatasavay muhtelitinin randımanını hiç deği- ve yüzde yirmi beş arttıra- cak unsurlardır. Fakat bu üç Oyuncunun sakatlığı veya hasta- bğı, dünkü muhtelitin nisbeten zayıf bir şekilde çıkmasımnı intaç etti. Maamafih yine — tekrar edelim ki bu şekil bile misa- firlerimizi daha iyi bir netice ile majloğu edebilecek bir kuv- vette idi. Buna muvaffak olamadı isek yegâne sebebi, tamamile hâ- kim ve faik olduğumuz ilk devrede işi fazla alâyişe boğarak esasen noksan olan atletik kabiliyetleri- mizi israf etmiş olmaklığımizdır. Bu ilk devrede Selânik muhteliti arşısında kendimizi, meselâ za- yıf bir. takım karşısında bir s!âvyı ve bir Viyana takımı gibi — çok — yüksek — görerek, Misafirlere adeta bir futbol dersi Verir gibi oynamasaydık, yani Oyun tam hâkimiyetimiz altında tereyan ederken tarzımızı fante- Ziye dökmiyerek müessir olmayı ııeceıebilıcyı'lik dünkü — oyunun heticesi lebimize olarak büyük dir fark arzederdi. Nitekim bi Tinci devrede misafirlere — karşı Yüzde seksen bir hâkimiyet gös- ;W_İrkeıı, sırf atletik kabiliyet- *rimizi — ilk — devrede — lüzum- y :" yere israf —etmiş olmak- ğimız dolayısile ikinci -devrede bu faikıyetimizin bazan pek fark- sız bazanda aleyhimize döndüğü- nü gördük. Hatta ilk devrede en muvaffak olan oyuncularımız bile yorgunluk ve kabiliyetsizlik gösterdiler. Yarınki maçta misa- firler tabiatile ilk maçta olduğu gibi soyahatten mütevellit bir yor- gunluk göstermiyeceklerdir. Futbolcülerimizin bunu nazarı | itibara alarak, yarınki maçta da- Maçtan evvel bayrak toatisi ha canla ve başla ve bilhassa müessir bir oyun tarzı takip et- meleri lâzımdır. Çok lüzumlu olan bu tavsiye- den sonra dünkü oyunun tarzı cereyanına geçiyoruz. * Hakem Mister Allen'in idaresi altında başlanan oyuna Galata- saray - Fener muhteliti şu şe- kilde çıktı: Avni Ziya Vaşar Fikrot — Nihat — Muzaffer Rebit K. Faruki — Zeki Alâ: Niyazi İlk hücumu misafirler yaptı. Müdafaada kırılan bn hücumu ikinci bir. hücumları takip etti. Maamafih bu da kolaylıkla kesildi ve oyun bilhassa sol cenahımızda Fikret, Rebii ve Kemal Farukinin? yaptıkları müselleslerle ve hesap- h paslarla hasım nısıf sahasına intikal etti. Bundan sonra umu- miyetle hâkim oynuyoruz. Ekse- riyetle an ve bazan da sağ- dan hücumlar yapıyoruz. Oyunun 12 Inci dakikasında sağ açığımızın güzel bir ortalayı- şını Kemal Faruki tam zamanın- da bir kavrayışla sayıya tahvil etti. Oyun ayni şekilde devam ediyor. 25 inci dakikada misafir- lerin sebebiyet verdikleri bir frikiki | çeken merkez muhacimimiz Zeki güzel bir vuruşla ikinci sayımızı yaptı. Bundan sonra sayıların tevali edeceğini Ümit ettiğimiz halde paslaşmalar, kombinezonlar içinde boğulan hücumlarımız tamamile tesirsiz kaldı. İkinci devrede ayni bariz fal- kıyeti gösteremedik, — Filhakika gol yapabilecek birkaç fırsat zu- hur etmekle beraber oyunumuz ilk devredeki kadar hâkimane değildi. Bir kere nefst ve bedent kabiliyet itibarile, ilk devreye na- zaran eksilmiş bir halde idi. Buna mukabil misafirlerimiz teb- dil ettikleri sağ açıklarının taze kuvvetinin inzimamile de daha canlı oynuyorlardı. Bunun neticesi olarak devre- | nin ortalarına doğru ilk ve son sayılarını — kaydettiler. -Bundan sonra aradaki farkı fazlalaştırmak için yaptığımız gayret, yaptıkları bir gölün şevkile cidden hızlanan misafirlerin fedakâr bir şekilde tatbik ettikleri müdafaa karşı- sında akim kaldı. Nihayet oyun 1-2 gibi ufak bir farkla lehi- mize neticelendi. İngiliz Sporcuları Rusyada Moskova ( Husust ) — İngiliz- lerin işçi spor heyeti Moskovaya gelmiştir. Heyetin içinde futbol güreş, tenis, yüzücü, atlet, bisik- let ve boks takımları vardır. İngiliz sporcuları Moskovada birkaç müsabaka yaptıktan sonra Samara, Saratov, Kafkasya ve Ukraynaya giderek — müsabaka- Tar yapacaklardır. ik Takımını Yendik |Muhafıçz İ I Gazetemiz şimden sonra perşembe ve cumar- tesi günle: neşredece T olmak ürere haftada iki epor saylası tir. Perşermbe günkü apor sayfasında dünya spor hareketlerini, memleket — spor — hâdiselerini okuyacaksınız. Cumartesi ucu günkü — maçların aa Aüeîleriiiin Memleket Turnesi - - Tarsus, 17 ( A.A.) — Muha- fizgücü bisikletçileri bu sabah ’ saat 10 da Tarsusa geldiler. Kaza erkânı ve halk tarafından hararetle karşılandılar. Sporcu- ları burada Adana gençlerinden büyük bir grup karşılamıştır. Bisikletçiler bir iki saat istira- hatten sonra Adanaya hareket edeceklerdir. Manisa, 17 (A.A. )—Muhafız- gücü atlıları dün saat 14 te Ma- nisaya geldiler. Atlılar şehre bir buçuk saat mesafeden Halk Fır- kası ve Belediye erkânı ile şeh- rimizdeki spor kulüpleri mümes- silleri, atlı ve bisikletli gençler ve bir müfreze asker tarafından karşılandılar. methalinde (Muhafızgücü hoş ge- diniz Manisagücü sizi saygı ile selâmlar) yazılı büyük bir tak yapılmıştı. Saat 18,45te Manisa- gücünde misafirler şerefine bir çay ziyafeti verildi. Ve misafirler güç tarafından — sureti — mahsusada hazırlanmış olan ve Türk kud-« retine temsilen resmedilmiş bir el üzerinde (Türkün gücü her- şeye yeter) ibaresi yazılı güzel bir bayrak hediye edildi. Akşam askeri mahfelde şereflerine bir ziyafet verilecektir. Manisa 17 — ( A.A. ) — Mu- hafızgücü atlıları bu sabah İzmi« re hareket etmişlerdir. Halk Fırkası ve idman mıntakası tara- fından dün şereflerine ziyafetler | verilmiştir. Dünkü Otomobil Müsa Rekoru 5 Dakîkaî_48 Saniyedir Turing Klüp ile Milliyet ga- zelesi tarafından tertip edilen otomobil yarışı dün saat 10 da intizam dahilinde icra edilmiştir. Yalnız Hacı Bekir zade Ali Mu- hiddin Beye ait olan şoför Refik Ef. tarafından idare edilen Stod Beyker markalı otomobil Maltepe- de devrilmiş ve içinde bulunan şo- förle muavinine bir şey olma- mıştır. Müsabaka — neticesinde, M. Stefanidise ait olan ve şoför Suphi B. tarafından idare edilen Buik markalı otomobil İstinye ile Zincirlikuyu arasındaki mesafeyi 5 dakika 48 saniyede katederek birinci gelmiştir. — Ankara Ankara, 17 (A. A,) — An- kara ilkbahar at yarışlarınım sonuncusu bugün yapıldı. Başve- kil ile Vekiller koşuyu seyreden- ler arasında idiler. 2000 metrelik veda koşusunda Rıdvan Beyin Mes'udu - birinci, Ahmet Efendinin Tayyarı ikinci, Kaymakam Hasan Beyin Ceylânı üçüncü geldi. Şan koşusuna yerli ve arap dört tay iştirak etti. Ahmet ve Fikret ğey lerin Yıldırımı birinci- likle 750 lira mükâfat ve duhuli- yelerin mecmuunu aldı. Kulası ikinciliği kazandı. Bu koşunun mesafesi 1600 metre idi. Mevsimin en büyük mükâfatlı ve en heyecanlı koşusu olan Gazi Amatör gserisine ait Vehbi Sait Beyin idaresindeki Buik markalı otomobil muayyen mesa« feyi 6 dakika 21 saniyede kate« derek ikinci gelmiştir. Ford fab- rikasına ait olan ve M. Pallis ta- rafından idare edilen Ford mar- kalı otomobil yine bu mesafeyi 6 dakika 28 saniyede katetmek suretile üçüncü gelmiştir. Samiye Burhan Cahit H. trafım dan idare edilen otomobil 6 da- kika 30 saniyede umumi müsaba- kada yalnız kaldığından - birinci sayılmıştır. Müsabakada Dahiliye Vekili Şükrü Kaya, Vali Muhiddin Bay- lerle Şükrü Naili Paşa ve daha birçok zevat hazır bulunmuşlardır. Yarıştan sonra kupalar verilirken A_tAKoşuları edi tay girdi. Akilf Beyin — Lâlesi birinci gelerek ( 4400 ) lira — mükâfatı — ve bu koşuya kaydolunan hayvanlar için duhuliye olarak verilen üc- retlerin mecmuunu kazandı. Bu tayı yetiştirene — ayrıca 500 lira verildi. Ali Haydar Beyin Gözdemi ikinci, Hasan Ağanın Şenkızı üçüncü geldiler. Dördüncü koşuya giren dört hayvandan Halim Beyin Rüçhanı birinci gelerek 750 lira mükâfat ile duhuliyelerin mecmuunu aldı. Ahmet Ef. nin Tayyarı veda ko. şusunda olduğu gibi ikinciliği kazandı. Son yapılan ustalar ko- şusunda Ahmet ve Fikret Beyle- rin Firiği birinci ve Trombolü ikinci geldi. koşusuna