25 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

25 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SPOR Perşembe ve Cumartesi Okuyunuz.. Günleri Çıkacak Spor Sayfalarımız. İttifak Haricindeki Kulüp- lerin Güzel Teşebbü lerı Dün Eyupte Yeni Bir FuttaPSahasmın Küşat Resmi Yapıldı Dün İstanbulda belli #por hareketi olarak kaydedile- cek tek bir hâdise vardır: Federasyona — dahil olmıyan genç futbol takımlarının — geçit resmi, Eyüpte yeni bir spor sa- hasının küşat resmi ve bua takısı- lar arasındaki maçlar. Genç klüplere tahsis edilan bu yeni spor sahasının küşat resmi çok parlak bir şekilde icra edilmiştir. Saha Eyüpte Otakçı- lardadır. Resmigeçidi müteakıp âtletizm müsabakaları yapılmış, atletizm müsabakalarından — sonra geçide iştirak eden takımlardan teşkil edilen iki muhtelitin futbol maçı yapılmıştır. Bu hususi ve dostane futbol maçından sonra Otakçılar sahasının resmişeçidi nihayetlenmiştir. Dün iki muhtelit halinde oy- miyan — gayrimüttefik — kulüplerin futbolcüleri canlılık ve araların- daki anlaşma itibarile çok şaya- nt takdir. bir varlık şöslermiye muvaffak olmuşlardır. Kendilerini resmigeçitteki intizam ve fulbok deki heveslerinden dolayı tebrik ederiz. resmi- Kupa Maçları Dünv bu klüpler arasındaki kupa maçına da devam ve Karagümrük takımı - ile karya takımı dömifinal müsabaka- sını yapmışlardır. Maç çok heye- canlı olmuş, fakat — beraberlikle neticelenmiştir. İki takım da biri- birlerine ikişer gol atmışlardır. ki takım haftaya tekrar - karş laşa- caklardır. Taksim Stadyomunda Taksim stadyomunda da bususi mabiyette olan iki maç yarıldı. Bunlardan biriacisini, Galat3» B takımı Atlas takımile Neticede Galatasaray B | -0 galip geldi. İkinci maçı Galatasaray A takımı Şişli Ermeni klübüne karşı oynadı. Bu maçta da biri penal- tıdan olmak üzere beş gol atbı. Galatasarayın beş göolüne muka- edilmiş Sa- | Z başlı | bil Şişli klübü | | | i ; ! bir gol atabildi. tinde Fenerbah- sabahleyin — Hitâl Ka Dün Kadı: çe stadıncn Üçüncü a üçüncü , ye aras müsabaka v berabere bil Bundan ftakımı rbahçe ında bir Atlas *bahçe ikinci 3 üncü sonra Fene karşılaşmışlar ve bahçe takmı 8-0 galip gelmiş- tir. Selânik Fenerbahçe Müsabakası Selânik muhteliti Fener- bahçe arasında İstaabul fakirleri menfaatine müsabaka için Taksim — stadyomu — tahsis edilmiştir. Hasılat tamamen İs- ile takımı Fener- ile yapılan tanbul fakirlerine tevzi edilecek- | zevinde maç tir. Bugün Hati ma — yapı'arak bir içti- etrafında görüşülecektir. Müsabaka 28 ha- | ziran sah çünü yapılacaktır. Halyada At Yarışları 19 hazran pazar günü Milanda Sam-Siro yarış yerinde 3000 met- re mesafeli ve 4000 liret müxğ- fatlı (AMilan büyük at koşusu ya- | pılınıştır. Örsini tarafından idman edilen ve Kont Luchiono- Viskonti'- ye ait olan Sansiz namındaki at bi- ginci, Fenalo ikinci ve Ağrifoliyo üçüncü gelmiştir. Bu üç atın ara larındaki mesafe farkı iki buçuk at uzunluğunda idi. Birinci gelen at üç ay evvel maruf İtalyan at mürebbiyesi Tesioden 6000 lirete satın akumışt.. Bedelini kat kat ödemiş deınek Üiin.ı-;ıiyat Atletizm, gemicilik, futbol ve | zengin yazılar, tenkitler, münev- verler - sayfası, maçlar, haberleri ve ayrıca büyük — hedi- yeleri olan meraklı bir müsabaka vardır. Avropa | Kupası Maçları Belgrat, 24 (A.A.) — Bulgar takım: dün saat 20 de, Romanya | takımıda 18,45 te gelmiştir. Yu- nan takımı bu akşam gelecektir. Programdaki merasim meya- nımda şunlar mevcuttur 27 haziran saat 20 de heyeti slar şerefine milli ti- yala müsameresi, 29 ha- | ziranda Belgrat civarımda tenez- züh, 1 temmuzda Tunada cevelân, | 3 temmuz pazar günü Yugoslavya ve imaç 4-4 | federasyonu lırıfından bir ziyafet. neyredecektir. BPergembe günkü #po> sayfasında düny. hareketlerini, memleket — spor — hâdisslerini okuyacıksımız. Cumartes sayfasında. Cuma günkü — maçların tafsilâtıni bulacaksın'ız. Ankara - İzmir Muhtelit Takımları Arasında... Dün Yapılan Hususı Mahıyettekı Maç İzmir Takımı Kazandı Ankara 24 (A. A.) — Kon- | gre münasebetile yapılmakta olan fLtbol turnovasının üçüncü mü- sabakası bugün ( dün ) İzmir ve Ankara takımları arasında vap- lacaktı. Fakat, — İstanbul - İzmir maçı netic:sinde zuhür eden ha- kem ihtilâfını ileri sürerek İzmir- liler turnovaya devam etmemek kararını vermiş oldüklarından bu müsabaka yapılmamış, buna mu- kabil yine İzmir ve Ankara muh- telitleri Ankara Belediyesi tara- fından konulan bir. kupa için çarpışmışlardır. Henüz yeni ça- lıştırılmıya başlanan Ankara muh- telitinin İstanbula karşı müsaba- kayı 3 - 3 beraberlikle bitirmek suretile aldığı güzel netice, sa- haya bu maç için de büyük bir kalabalık - toplamıştır. Hakem Şeref Beydi. Takımlar saat 18 de mutat teşekküllerile sahaya çıktılar. Oldukça kuvvetli bir rüzgâr esiyordu. Parayı Am- kara kazandığı için rüzgârı ar- kasına alarak oyuna başladı. Maç bidayette intizamsız bir şekilde devam ediyordu. Fakat, takımların ikisinde de sıcağın fazla müessir olmasın- dan dolayı büyük bir canlılık görülmüyordu. Yapılan akınlar iki taraf müdafaasının kuvvetli müdahalelerile — bertaraf ediliyor ve netice vermiyordu. Oyun bu pkluıı ka; betıııyırık 45 dakika Yünan Milli Takımı Olempiyada Gidiyor Atinada beşinci otomaobil yarışının Ikincisi Madam Hacıargiri Atina 21 ( Hususi ) — Geçen haflaya Atinanın atletizm hafta- sı denebilir. Bir gün içinde ( per- şembe günü ) birçok sporlar ya- pildi: — Otomabil, futbol, deniz yarışları ve muhtelif — atletizm müsabakaları. Bunlardan en çok alâka uyan- dıramı, dört kadının da iştirakile yapılan otomebil yarışları oldu. Bu otomobil yarışları Elpa ma- mındaki Yunan “Seyahat ve Öto- mobiller,, cemiyeti tarafından beş sevedenberi tertip edilmekte elup, bu sene beşincisi yapılmıştır. Yarış Atina ile Menidi ara- sındaki şosenin, yokuş ve çok dönemeçli olmak hasebile oto- mobiller için pek çetin olan, 17 ve 27 inci kilometreleri arasında yapıldı. Sabah bir buçukta baş- ladı, yarımda hitam buldu. Bu on kilometroluk yolu birin- ci gelen 9,46 saniyede katetmiştir. İkinci ve Üüçüncü yarışçılar beşer saniye geri kaldılar. Yarış- lara iştirak eden üç Madam ve bir Matmazel de iyi neticeler almışlardır. Bunlardan Matmazel Stretinin yarışlardan sonra bir gazeteciye vukubulan beyanatından anlıya- ruz ki Atinada otomcbil kulla- nan 200 kadın vardır. ve şimdi- ye kadar bunların elinden hiçbir kaza çıkmamıştır. Bu kadın otumobilci — şunu diyor: “Eğer bütün otomobiller kadınların eline geçerse kazaların da önü tamamen alınmış olur.,, Ayni gün — büyük — stadda İzmir Muhtelitinin iki Küzlide oyuncusu devam etti. Tarafeynin arada sırada yaptıklayı -güzel kombine- l zonlar istisna edilirse sıfır-sıfıra — beraberlikle biten bu devreye — sönük geçti denebilir. İkinci devrede Ankara yalnız. sağ açığın değiştirerek ayni | adro ile oyuna başladı. Bu mev- — kie getirilen —oyuncunun tesiri — derhal kendini gösterdi. Filha- — kika soldan bir tapu sağ açık — güzelce sürerek Ali Rizaya ver- — di. Ve o da çok sıkı bir. şütle Ankaranın ilk ve söon — Ssayısını — yaptı. Oyun bu devrede çok - canlı — ve seri gidiyor, her iki taraf ta kuvvetli akınlar yapıyordu. İzmi- — rin bu devrede daha ağır bastığı fakat, bir türlü gol çıkaramadı- ği nazarı dikkati celbediyordu. — Nihayet 15 inci dakikada İzmir — sağ açığım Ankara muavini Rıd-â van favullü bir hareketle yere tiyı Fuat güzel bir göle - tahvil etti. 25 inci dakikada Ankara aley- hine çok güzel çekilen bir kor- neri Ankara müdafii Halit kafa- sile defetmek — isterken kendi “larına taktı. Bundan sonra A vkara mütemadi hücumlar yaptı ise de maç 2-1 İzmirin galebesile - nelicelerdi. İzmir 3 - Selânik 2 —© İzmir, 25 (Hususi) — Selânik mühteliti ile İzmir muhteliti ara- sında dün yapılan maç 2-3 İzmir lehine neticelendi. Cüşürdü. Hakemin verdiği penıl-ı olempıynl nıüııbıkılın hızıılık* yarışları " yapılmışlır. 200 metre 23,7-10 saniye, manialı 200 met- re 57,1-5 saniye, 1500 metre 4,13,2-5, 10,060 metre 34 49,2-5.1 dakika ile bitmiştir. Los Ancelos müsabaka'arına iştirak edecek olan Yunan — Mült Futbol — Takımı — teşkil edilmek üzeredir. Ü- şampiyonun - iştirak edeceği söyleniyor. ğ