30 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

30 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

İşten El Çekmiş Bir Hırsızın Hatıraları: Edgar idgar Pip Dirildi SON POSTA Moharriri : Arnold Golopen —-35- Bir Yemek Meselesi - Bir Münakaşa - Kısa Bir Zıyıret - Hoşuma Giden Bir Manzara - Anlaşıldı, Ev Sahibi İle Barışamıyacağız! Yemekten Sonra İBîr Mülâhaza Ve Bir De Karanlık çöktü, elektrik lâm- basını açtım ve Edithe: — Yemek zamanı gelmiştir, gannederim, dedim, — Bende bu fikirdeyim, cevabını verdi. Fakat bize biraz evvel yaptığı muameleden sonra ötel sa Mis Mellisten yemek İstemiye cesaret edemiyorum. — Neden çekiniyorsun? Bor- €umuzu daha bu sabah verme- dik mi? Tereddüde mahal yok- tur. Fakat siz durunuz, ben gi- der söylerim! Edith pek müsterih değildi, ben de zahirl sükünetime rağ- merz ondan geri kalır bir halde değildim. Zira Mis Mellisin bana karşı fazla soğuk — davrandığını görmüştüm. Şimdi onu yumuşatmak için kim bilir ne kadar çalışmak lâ- zımdı. Mis Mellisi küçük salonda buldum. — Yazıhanesinin — önüne oturmuş bir bez torbanın içine para yerleştiriyordu. Beni gö- rünce para torbasını hemen sakladı ve gözlüklerinin camları üstünden yüzüme baktı. Mis Mellis altmış yaşlarında şişman bir kadındır, bir gözü gö- rür ve tek gözünde de bir yılan gözünün soğukluğu vardır. Kuru bir sesle: — Ne istiyorsunuz? diye sor- du. Kırk beş derecelik bir zaviye teşkil eden bir iİğilişle selâm verdikten sonra: — Madam, dedim. — Size bu sabah verdiğimiz sıkıntıdan do- layı özür dilemek istiyorum. Bu- munla beraber — arzunuz veçhile yarın sabah otelinizi -terkedece- Z. Bu soğuk kadın — intizar etti- gim- — veçhile şu — cümle ile mukabelede bulundu: — Çok iyi yaparsınız! Söyli- yeceğiniz bundan mı İbaretti?. — Hayır, ayni zamanda da bu akşam odamızda yemek ye- mek istediğimizi söyliyecektim! — Pekâlâ, Mod avdet ettiği zaman gönderirim. Bu akşam sadece biftek ile patates kızart- mamız vardır | Anlaşılan, muhaverenin farzla uzamasını — istemiyordu, — odaya girdiğim zaman masamın Üzerine bırakttığı — gözlüklerini takarak bir dua kitabını okumaya başladı. Odamıza çıktım. Edith me- rakla sordu: — Hayrola! — Anlaştık, yemeğimizi gön- derecek! Edith birkaç saat evvel Bil öğrenmek — istiyorsanız #rafınızı & adet kupon ile bir- likte gönderiniz. Fotoğra'ınız sıraya tübidir. ve lade edilmos. İslm, meslek veya Ban'at Hangi suallerin tovabı ? Fotoğraf intişar edecek mi ? Fotoğrafın - kllşesi 80 kuraşlük — pul mukabilinde gönderilebilir. | tarihinde ih | parzaya çövrilecek ma ; koltuk, & ho, Carperin bir l:ı—ylı buruşturduğu çamaşırlarını düzeltmiye çalışırken ben bir koltuğa gömülerek dü- şünceye daldiım. Bu suretle epey- €e uzun bir zaman sessiz geçti. Derken evin hizmetçisi Mod ka- pıyı tıkırdattı, yemeği getirmişti. Mis Mellisin mutat porsiyonları azaltmış olduğuna dikkat — ettim. Hiç şüphe yok, evi terketmenin zamanı gelmişti. Yemek esnasında Edith elmas meselesinden gayri bir meseleye temas etmedi, ve birçok sualler sordu, bu suallerden bazılarının beni az çok şaşırttığını — itiraf ederim. Malüm ya kadınlar insanı isticvap etmiye koyulurlarsa çok çabuk tahammül edilmiyecek bir mahlük halini alırlar. Elimden gel- diği kadar sarih cevaplar vermiye çalıştım, bununla beraber gör- düm ki (Edith) ia kafasında el'an şüphede kalmış noktalar vardır. - Neticede metresim ağzından şu cümleyi kaçırdı: — Azizim siz cidden esraren- giz bir adamsınız! Ben gülmiye çalışarak: — Bunu yeni mi anladınız? Sualile mukabelede bulundum. Kâtihe Aranıyor Hesaba Eski ve yeni yazıya aşina Okçular-bayımda 08-NO bayiliğine mi İstanbul Dördüncü İcra iMe- murluğundan: Halil — Efondinin borç aldığı 1100 liraya mukabil vefa- en mefruğ olan Eyipsultanda İslâmbey mahallesinde ve caddosinde atik di kerror ve disS$-1 numaralı bir kıt'a arsa vo bir bap bane elyevm maa bahçe bane birinci ihalesi yapılmak üzere otuz gün mühletle müzayedeye vazolunarak 500 Hradan talibi uhde- sinde olup bu — kerre yüzde — beş zamla ve on beş gün müddetle İhalei müzayodesine Şahver Hanım ha esi Hafız Comil Efendi Murat Boy ve Hüse- nan Efendiler bahçeleri duttur. Mesahası kay- den ve bilmesaha 2113 arşın terbiinde araziden 148 at hâno ve mutfak ve mütebakisi elyeyin bahçedir. Müp temilâtı hane ahşap ve üç katlan ibaret olup iki yüklük bir dolaplı beş oda bir merdiven altı kömürlük bir taşlık İki sofa İki (holâsı vardır. Hasan vo Hüseyin Efendiler müstecir- dir rutletakil bir kattan ibaret mut fağın zemini kırmızı - çini - düşeli ve iki odun ve kömürlüğü muhlevidir. Bahçenin etrafı tol ve taş duvarla muhat olup derununda bir. kuyu ve müteaddit — eşcarı müsmire vardır. ça derununda em tülüm- konmuş! ve tarik ile sirant “otati 1000 YE linde pey akçesini tesl i4ten 17 ye mumarasilo 14-7 kat'iyosi yapılacı dan fazla malümatı dosyasında bulun- duğu ilân olunur. ü vezne kadar saat İstanbul İkinci İcra memur- luğundan: Bir borçtan mahcuz va yna, konsol, Mısır forma sâlon takımı, Brüksel mar- kalı piy Japon vazosu divar halısı sandalyaden — ibarot teviz oda takımı 3/7/932 — tarihinde #aat 89 da Şişlide Hacımensur sokar gında 57 namaralı bhanenin kapusu önünde açık Aarttırma ile satılacağın- dan — taliplerin vaktinde mahballinde bulanacak memüruna OS2/1844 dosya sumarasile müracaatleri ilân olunur. Kavgal O: — Evet, henür ladım! — Gecikmişsiniz azizim, bu teahhur sizin nüfuzu nazara ma- lik olduğunuzu göstermez! Münakaşa — sertleşti, — Edith hakkımda hoşuma gitmiyecek bir sıfat sarfetti. Derhal mukabe- lede bulundum. O zaman kızdı: — Pekâlâ, dedi. Artık sizin ne matah folduğunuzu öğrendim. Sakin zamanlarınızda kendinizi tutuyordunuz, ne olduğunuzu gös- termiyordunuz. Fakat hiddet ga- lebe edince hakiki karakteriniz anlaşıldı. Ve şapkasını başına geçire- rek mantosunu koluna taktı, sa- bit bir nazarla bana bakarak: — Artık beni beklemeye lü- zum yoktur! dedi. Edithi koyuvermemiye - çalı- şarak £ — Edith, Edith çocukluğa lüzam yok, eğer seni kıracak bir şey söylediysem hiddetime ba- gışla, mazur görl! dedim. — Bayır artık bitti, rica ede- rim beni bırakınız! bugin am- Edith büsbütün D Arkası var| Kadıköy Sulh ikincl Hukuk mahkemesinden: Mahkemoce — terekesine — vaz'ıyet edilmiş olan mütevefla Mümtaz Boyin uhdel tasarrufunda bulunan Göztepede birinci Orta sukakta kâin <xzemin katı çini döşeli bir methal, çini döşeli bir çamaşırlık bir oda bir apdesthane çini döşeli bir kilor. mormor — döşeli bir hamam birinci katta çini döşeli iki oda bir aalön delfa iki oda bir apdekt- hane ikinci katta balzonlu bir salon üç oda bir abdestbane üçüncü katta büyük bir tavan aratı ayrıca bahçe içerisinde bir mutlfak bir oda bir odunluk ve bir sarnıç ve bir kuyu ile eşcarı müsmire ve gayri müsmireyi ve mütesaddit çam ağaçlarını mulhte" ve dört bin beş yüz Hra kıymeti muhammineli ve T numaralı zemin katı kârgir diğer katları ahşap ve tah- minen iki bin iki yüz beş mbtro mu- Tabbat sahasında maa bahce bir bap köşkün tamamı taribi ilâodan —dlti- baren bir ay sonra yani senei haliye ağustosunun dokutuncu galı günü aat 14 ten itibaren 16 ya kadar açık art tırma sürelile — satılacağından — talip olanların kıymoti mühümmenenin yüz- de onu nisbetinde pey akçoelerile be- raber yevm ve vakti mezkürde mah- kemede hazır bulunmaları Jözumüu ilân olunur. İstanbul 7 Inci İlcra memur- tuğundan: Bir borcun tomini xım- mruda paraya çovrilmesine karar ve- rilen elverişli Singer dikiş makinesi dökme sob: mer taşlı naa borüu vantilatör mer- müstamel dolap — kasgı vo salire 7 temmuz perşombe Baat ondan itibaren Sirkeci Hüdavon- digür caddesinde 9 No. lu Terzi dük- kânı önünde hazır bulunacak memur tarafından açık aritırma suretile satı lacağı ilân olunur. ——— İstanbul İkinci lera momur- luğundan: Bir borçtan dolayı mah- cuz vo paraya çevrilmesi takarrur eden hane eyyası 11/7/082 — tarihina müsadif pazartesi günü saat 16, 80 dan 17,80 za kadar Beyoğlunda Sakızağacı sokağında 8-10 No.lu Ali Haydar apartımanında açık arttırma İle satıla- cağından taliplerin maballi mezkürde hazır bulunmaları ilân olunur. 4 I İstanbul Evkaf Müdüriyeti İlânları I Sayfa I5 - Kıymeti muhammesi Lira K. 300 — 31 arşın 28 santim terbiinde bulunan Çemberlitaşta Mollafenari mahallesinde Vezirhanı içinde küçük hanın 3 üncü katmmda 19-13 No. lı kârgir dükkânın tamamı. Tamamı 128 arşın terbiinde bulunan Aksarayda Koğacı- dede mahallesinde Asiyehoca sokağında A. 12 No. ile murakkam bir kıt'a arsanın tamamı. 314 76 Tamamı 104 arşın 92 santim terbünde bulunan Üsküdar- da Gülfemhatun mahalle ve sokağında Gülfemhtun ca- miinin metruk helâ mahalli arsası, Tamamı 374 arşın terbiinde bulunan Hasköyde Kiremit- çi Ahmetçelebi mahallesinde Okmeydanı caddesinde atik ( 5,7,9, 11, 13, 15) cedit (5,7, 9, 11 ) mumaralarla murakkam tahtında üç bap dükkâmı müştemil harap üç bap hanenin tamam. Tamamı 165 arşın terbünde bulunan Kandillide Aralık sokağında atik 4 No. lı üç oda bir sofadan ibaret harap bir bap hanenin tamamı. Tamarmı 23 arşın terbiünde bulunan Çemberlitaşta Mol- lafeneri mahallesinde Yağcıhanmı alt katında 1 No, li kâr- gir odanın tamamı. Beyoğlunda — Katipmustafaçelebi — mahallesinde Telgraf sokağından atik 4 Küçükparmakkapı caddesinde 36, 38 No. alan müfrez iki kıt'a arsadan 148 arşın terbiinde bulunan kısım beher zirar 15 liradan 2220 lira ve 108 arşın terbiinde bulunan kısım beher zirar 12 liradan 1296 lira ki cem'an 3516 liradır. Balâdaki emlâki mahlüle satılmak üzere 20 gün müddetle müzayedeye konmuştur. Müzayedesi Temmuzun 11 inci pazartesi günü saat 15 tedir. Talip olmak istiyenler kıymeti muhammenenin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçelerile beraber Çemberli- taşta İstanbul Evkaf Müdiriyeti binasında Mahlülât idaresine mü- racaatleri ilân olunur. 448 800 500 (2220 1295 3516) İstanbul Tuz İnhisarı Başmüdürlüğünden: Haziran 932 den Mayıs 933 gayesine kadar Çamaltından tüccara satılacak ve mürettebat ambarlarına sevkolunacak tahminen asgar! (30,000) azami (60,000) ton tuzun yüzlük ve ellilik çuvallarda ve asgari (15,000) azami (30,000) ton dökme tuzun (icapederse hepsi dökme olur) çuvalların yığınlardaa çuvallara imlâsile ağırları dikilmek ve kur- şun mühürlerile mühürlenmek ve vagonlara tabmil edilmek ve dök- melerinde yığınlardan vagoulara yükletilmek ve her iki kısmın is- kelede oluk altına gelecek mavna veya merakibi bahriyeye vakil olunmak ve bu miktarların msfına kadar tezyit ve tenkisine idare salâhiyettar olmak üzere mezkür tuzlerm her iki şekilde naklile münakasa ilâmı neticesinde talip çıkmadığından 9 Haziran 932 den itibaren yirmi gün müddetle pazarlığa bırakılmıştır. Taliplerin 30 Haziran 932 tarihine müsadif perşembe günü saat on beşte İzmir Tuz Inhisarı Başmüdiriyetine ve şartaame için de Ankara ve İstan- bul Tuz. İnhisarlarına müracaatları. Türkiye Ziraat Ban- kasından: Ziraat Bankası Müfettiş namzetliği için 20 temmuz 1932 çarşam- ba günü sabahı Ankara ve İstanbul Ziraat Bankalarında bir mi- sabaka imtihanı açılacaktır. İşbu tahriri imtihanı kazananlar Ankarada yapılacak şifahi bir imtihana tâbi tatulacak ve bunda da ihrazı ehliyet eyliyenlerden altı Müfettiş namzedi alınacaklır. Mü- sabakaya iştirak edeceklerin Mülkiye Mektebi, Hukuk veya İktısat Fakültesi veya Ulümu Âliye Ticariye mektebi mezunu veyahut son sınıf müdavimi olması lâzımdır. Diğer Fakülte veya Yüksek Mek- tep mezunlarının müsabakaya iştirak eyliyebilmeleri için en az iki sene mali müesseselerde çalışmış olmaları Şarttır. İmtihan programı ve şeraiti saireyi havi matbualar Ankara, İs- tanbul ve İzmir Ziraat Bankalarından tedarik edilebilir. Talipler bu matbuada yazılı fotoğraf ve vesikaları bir mektuba leffen Anka- rada Ziraat Bankası Teftiş Heyeti Müdürlüğüne nihayet 14.7.932 akşamına kadar bizzat vermek veya göndermek suretile müracaat etmiş bulunmalıdırlar. K — İstanbul Belediyesi İlânları * Galatada Su iskelesinde bilâ numaralı baraka icarı müzayedesi bu kerre temdit edilerek 7-7-932 perşembe gününe talik edilmiştir. Talip olanlar yevmi mezkürda 13,5 liralık teminat makbuz veya mektubile saat on beşe kadar Daimi Encümene müracaat etme- lidirlerler. (B) x Eminönü Belediye Şube Müdüriyetinden: Sirkecide Muradiye caddesinde elyevm Viyana Kıraathanesile şapkacı arasında bulu- nan eski Belediye mevkünin bulunduğu mahal pazarlık suretile icara verileceğinden talip olanların temmuzun ikinci cumartesi gü- müÜ saat on beşte encümene gelmeleri ilân olunur. (B)