30 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

30 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

haftada iki defa «inema Bu sayfalarda dünyanın *Son Pcs'a, yapar. sinema şayıfası haberleri, — artistlerin âlemindeki bahsedilir. en - yeni hayalı ve sinema sanat cereyanlarından Greta Garbo -| Tiyatrova Geçmesi İçin Bir Teklif Aldı Alman — kadın — muharrirle- rinden birisi ( Büyük Otel) is- minde bir eser yazmış, bu eser çok beğenilmiştir. Şöhreti Ame- rikaya kadar yayılan bu roman şimdi filme — alınmakta ve baş rolü bizzat Greta Garbo çevir- mektedir. Filimde Gretadan baş- ka diğer meşhur yıldızlar da rol al r. ıı;'!ıhkıt iki sene evvel ( Ka- merde Bir Kadın) filmini çeviren meşbur İsveç artistlerinden Kosta Ekman şimdi bu eseri tiyatro sahnesinde oynamıya karar ver- miştir. Kosta tiyatroda kadın rolünü — yapacak — bir — yıldız aramaktadır. Kendisine birçok isimler — teklif — edilmiş, — fakat Kosta bunların hiçbirini kabul etmemiş ve nihayet Greta Gar- boya müracaat etmiştir. Greta bu teklifi kabul ederse Avrupa- ya gelecek ve sahneye çıkacak- tır. Fakat henliz bir cevap ver- memiştir. Eğer Garbo sinemadan ayrılıp tiyatroya geçmeyi kabul ederse bu hâdise büyük dediko- dular uyandıracaktır. Yeni Bir Rus Filmi Moskc vadaki (Belgoskin) filim fabrikası “Varşova,, isminde bir filim çevirmiye başlamıştır. Filmin mevzuu 1920 senesinde vukubu- lan Rus-Lehistan muharebesidir. | Filim muharebenin cereyan ettiği l Kiyef civarlarında çevrilmektedir. Florel ve Elyan dö Krödür. Norma Şerer Plâjda GD A TMR DSK AA T SYN Mavi gözlü, şıklık, zerafet daha bilmem neler kıraliçesi Norma Şerer Holivutta yeni bir filim çevirmektedir. Burada resmi yeai çevirmekte olduğn filmden bir sahnedir. Güzel kız, filmin en güzel parçalarını bitirmek Üzeredir. Bu iş bittikten sonra Holivut- tan tası tarağı toplayıp doğru plâjlara gidecek, eğlenceli ve zevkli bir yaz hayatı sürecektir. Norma, bu sene plüj için çok güzel kıya- fetler hazırlamıştır. Yıldızların Plaj â&dniüııüı yeni | Bugünkü sayfamızda bu seneki plâj ve deniz modalarının canlı modellerini göszteriyoruz: Sol tarafta gördüğünüz iki yıldız birkaç gün evvel Fransada yapılan mayyo müsabakasında büyük mükâfat kazanmışlardır. Soldaki artist, Fransız yıldızlarından Musyadır ve birinciliği almıştır. Yanındaki ikinci- liği alan Jenni Lüksöydür. Ortada meşhur Amerikan yıldızı Maç Evansı görüyorsunuz. Bu güzel kız yeni yaptırdığı kanayu bu kıyafetle idare ediyor. Sağdaki yıldızlar da meşhur Fransız yıldızlarından Şarlonun VEski Karısı : Filim Çevirecek Eski yıldızlardan Lita Grey senelerce evvel komik Şarlo ile sevişmiş, daha doğrusu biribirle- rini sevmişler ve evlenmişlerdi. Fakat aradan bir müddet geç- tikten sonra sevgililer arasına kara kedi girdi, bir gürültüdür başladı. Nihayet güzel Lita mah- kemeye giderek talâk davası açtı. Mahkeme Şarloyu kabahatli buldu, hem boşanma kararı verdi, hem de Şarloyu binlerce lira tazminat vermiye mahküm etti. Aradan geçen uzun müddet zar- fıda Litadan hiçbir haber çıkma- mıştı. Fakat şimdi öğreniyoruz ki Şarlonun eski karısı tekrar sine- ma hayatına avdet etmek üze- redir. Hem de bu sefer çocukları da filim çevirecektir. Litanın Şarlodan iki çocuğu vardır. Birisi 6 yaşındadır. ve ismi Çarlidir. Diğeri de yedi ya- şında Sidneydir. Lite çocuklarile birlikte Foks kumpanyasına an- gaje olmuş ve Üç senelik bir mu- kavele — imzalamıştır. Çocuklar şimd” le Avrupada büyük annı anındadır. Yakında Amer gideceklerdir. Sinemalarda Sigara Meselesi | Belçikada birçok meb'uslar Meb'usan meclisine bir takrir ve- rerek sinemalarda sigara içmek memnuiyetinin — kaldırılmasını ta- lep etmişlerdir. Holivutta husus!? muhabiri Türk gazetesidi.. Ho Hivut muhabirimiz, ber hafta bize mektup İçyüzüniü *Son Posta,, bulunan — yegüna gönderir ve sinema âleminin Modaları | “'eya Suvanson Kendi Kumpanyasının İlk Filmini Çeviriyor Paris ( Hususi) — Glorya | Suvansonun ötedenberi emeli bir — filim kumpanyası sahibi olmaktı. | İ Glorya nihayet emeline nail ok | | du ve şimdi “ Glorya Suvanson | Brittiş Produkşin,, namı altında vü- cvüde getirdiği filim kumpanyasının - başına direktör sıfatile geçmiş, her işi bizzat kendi idare etmiye — başlamıştır. ş Şimdi Nis şehrinde bulunan | Glorya Suvanson ve kumpanyası — Fransızca sesli bir filim çevirmek | için hazırlanmaktadır. Bu filmin | bir kısmı Paris civarındaki Bu- lonya ormanlarında, diğer mühim kısmı da Londrada çevrilecek ve — eylülde ikmal edilerek Londra — sinemalarında gösterilmiye baş- ğ lanacaktır. Bu filmin baş rolünü | Glorya Suvansonun kocası Mister Farmer ifa edecektir. Yasak Edilen Filim Macaristan sansörü, “Hürriyet Bize Aittir ,, ismindeki Fransızca bir filmin gösterilmesini meniet- — miştir. Olga Baklanova Ve Jon Gilbart Ho'ivut (Hususi) — Jon Gik bert tarafından yeni çevrilmekte olan bir filimde baş rolü Olga Baklanova ifa etmektedir. Yeni Bir Film | Meşhur rejisörlerden Serj dö Polingi, Malta adasmda çevrile- cek bir Film için artist angaje — etmek üzere Paris gitmiştir. 4 | Lokantada Doğ_an—Y—ıîd—ız' | Burada gördüğünüz yakışıklı delikanlının ismi Hanri Sabındir . | Bu güzel çocuk daha pek gençtir. ve Holivutun en yeni %";t | arasındadır. Genç Hanri bir zamanlar lokantalarda bulaşıkçılık gibi | işler yapıyordu. Fakat spora çok merakh olduğu için hergün id | #p.yurdu. Bir gün bir deniz yarışında birinciik kazaadı. İşle güzrel : anri bu muvaffakiyetlen sonra derhal sinema kumpapyalarımıı zeagin tekliflerile karşılaştı. Şimdi le üstünde totulan bir ya' dızdır.