22 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

22 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Mı'inder;c;tımııı;ı çoklu- gundan Dercetlilememiş- tir. -| Almanyada Büyük Bir KorkuVeŞiddet Devresi Başladı (Baş tarafı | inci sayfada ) Berlin 21 ( A.A. ) — Bı.vık'il M. Fon Papen Prusyada asayi- şin temini için hükümetçe ittihaz olunan tedbirlerin muhik olduğu- Du gösteren beyanatında knmvü- nistlerin cebren kanunu esasiyi devirmek — teşebbüsünde — bulun- duklarını ve siyasi mücıdeleler.dı. katillere —tevessül — eylediklerini | söyliyerek demiştir ki : *“Devletin vazifesi devlet düş- manları ile millet kuvvetleri ara- sında bir fark — gözetmektir. Fakat — salâhiyettar — makamlar şimdiye kadar bu farkı gözet- memişler ve komünistlerie milli- yetperver — sosyalisller — arasında manevi siyasi müsavatı terketme- mişlerdir. Bunun içindir ki bugün devlet düşmanı o'ur komlnistleri iktidar mevküne Uzğru yükseli- mekte olan hareketlerinde milli- yetperver sosyalistlere karşı çıka- | ran gayritabil bir müttehit cep- ha teşkil edilmiştir. ,, Münih 20 (ALA.) — Prusya hükümeti nezdinde bir komiser | tayinini kanunu esasiye muhalif gören Bavyera hükümeti keyfiyeti | reisicümhur ve başvekil nezdinde protesto edecek ve aymı zaman- da devlet mahkemesine de mü- racaat eyliyecektir. Berlin, 21 (A.A.) — Prusya bükümeti Rayş bükümeti tara- | fından ilân olunan örfi idareye | karşı muvakkat bir hüküm ver- mesini — devlet mahkemesinden talep etmiştir.. Gazetelerin iyi bir membadan aldıkları diğer bir habere nazaran Prusya nazırları Prusya Komiserliğine tayin olu- nan Başvekil M. Fon papenin davetine İcabet etmiyerek ka- bine içtimamda bulunmıya karar vermişlerdir. Nazırlar bu daveti hükümsüz telâkki etmektedirler. Lâipzig, 21 (A, A.) — Dev- | let mahkemesi sabık Prusya Na- zırlarının — Alman — hükümetinin icraatı hakkında himaye tedbir- leri almasına — dair — taleplerini cumartesi günü tetkik edecektir, Berlin 21 (A.A.) — Alman kabinesi henüz mevkii iktidarda kalan diğer Prusya nazırlarının da azledilmesine — kat'i olarak karar vermiştir. (Dün gece yarısına kadar gelen haberler Sinci sayfamızdadır. ) Büyük Bir Tehlike Gemlik 20 — Mülhakattan Umurbey köyünde kuduz köpek tarafından ısırılan bir çocuk teda- vi için Daülkelbe 'gönderilmiş ve ayni köpek tarafından - ısırılan bir dananın etinden yiyen dok- | san altı kişide henüz bir araz | müşahede edilmemiştir. Fransız - İngiliz İtilâfı Belgrat, 21 (ALA.) — Yugos- lavya hükümeti Fransız - İngiliz itimat itilâfına iltihak etmiştir. j.nııde tamam 51 on Postanın Resimli Makalesi W Ufak Ve Büyük İşler W 1 — Günlük işinde intizam ve sistemle çalışmıyan adam, vaktine sâhip değildir. Şu kâğıdı buraya, şu mektubu —oraya atmıştır. —Onları arayıp buluncıya kadar vakti ölür, SON POSTA | — 2— Dünyanın bütün büyük adam- ları, teferruata kadar ber şeylerinda alstemli surette çalışan kimselerdir. Hiçbir şey ihmale lâyik değildir. En ufak şeyin de kuymeti vardır. Silâhların Tahdidi Meselesinde Noktai Nazarında İsrar Ediyor Tahdidi Teslihat hususunda teklif ettiği müsbet tedbirleri, tadil taleplerinin kabulü suretile, ihtiva etmesi halinde kabul edeceğini beyan etmiştir. İran murahhası da bu karar sureti projesini konferansın ikinci safhasının daha cezri tahdidat yapması şartile kabul edeceğini beyan etmiştir. Cenevre, 21 (A. A.) — T'hdi'ii l;ıîhıtk—on- feransı umum! komisyonunda M. Umumi M. Benes tarafından tanzim edilen karar sureti projesinin sulh amili olan kimselerde acı bir hayal inkisarı uyandırdığını söylemiş ve Rus mu- edilen bu karar rahhas heyetinin teklif Tan Gazetesi, Son İtalya Ve Almanya Hâdiselerini Tahlil Ediyor Paris 22 (A. A.) — İtalya ve Almanyanın siyasi buhranla- rını tetkik eden Tan gazetesi ezcümle şunları yazmaktadır: *Bugünkü ahval ve vakayiin kâffesi dahili ve harici ica- batın hükmü altında kalan ve mukabele etmek zaruretinde bu- lunan İtalyanın hali hazır vazi- yetine nağaran M. Musolininin M. Venizelos _[ît;lya S Aeİ Türkiyenin Sulh Siyasetin- 'den Sitayi_şle__ Bahsediyor Ankara, 22 (Hususi) — Ak- vam Cemiyetine duhulümüz mü- nasebetile Yunanistan Başvekili M. Venizelos, Başvekil Paşaya bir mektu; dermiştir. M. vmı hı? mektupta sulh siyasetimizden ehemmiyetle bahsetmekte ve “ sulh siyaseti- nizi bütün dünya tastik etti , demektedir. — Başvekil Paşa bu telgrafa, çok dostane ve samimi bir cevap keşide etmiştir. İzmirde Doktor Mustafa Enver B. Vefat Etti İzmir 22 ( Hususi ) — Şehri- senedenberi bilfill doktorluk yapan ve İzmir doktorlarının. en — yaşlısı olan Mustafa Enver Bey 86 yaşında olduğu halde dün vefat etmiştir. haber alıyoruz. pozito parası bulunan kimseler bil. İSTER İNAN. Litvinof Kâtibi suretini Faşizmin 'ıı hyı;ıdl anasırını nagihani — bir tarzda — uzaklaş- tırmakta — olduğunu, — halbuki birkaç — zamandanberi Musolini hükümetinin M. Grandi tarafın- dan tatbik edilen ve bilhassa geniş bir Avrupa iştiraki mesaisi siyasetinin zaruert ve ihtiyaçlarını kabul ettiğini zannettirmekte idi., Diğer taraftan — dündenberi Kabinesinde Roma 22 (Husust) — Sabık hariciye nazırı M. Grandinin Lon- dra sefaretine tayini için yapılan istimzaca igiltere — hükümeti muvafık cevap vermiştir. Türkiye sefiri Baron Aloizi Hariciye Nezareti Umum! Kâtip- liğine tayin edilmiştir. Yakında valiliklerde de mühim tebeddül- ler olacaktır. (Son Posta: Baron Aloizi dün şehrimizden Romaya hareket et- miştir.) ZN Buğday Mübayaası Ankara, 21 — Vekiller Heyeti buğday mübayaası — meselesile meşgül olmaktadır. Fiat tespit edilmek Üüzeredir. Ziraat Bankası | hazırlıklarını bitirmiş gibidir. Ya- kında köylüden buğday müba- | yaasına başlanacaktır. e bu avansı ver- | işler yapamaz. | SON TELGRAF HABERLERİ Sovyet Rusyanın Son Sözü | | İSTER İNAN, İSTER İN Telefon Şirketinin Ankara ve Avrupa ile muhabere için abonelerinden avans suretile bir para — istediğii Eskidca abone olan ve şirkette di- miye mecbur tutuluyorlar. ! Dabiliye Vekâletinin bu suretle para alınmasını Menetmesine rağmen şirketin abonelerden bu suretle para tahsiline bakarak, Telefon Şirkötinin insafına, artık, İSTER İNANMA! 3 — Bir insanın dimagi kabiliyeti, teforruata verdiği ehemmiyetle ölçü- lür. Çünki büyük şeyler, küçük şey- lerin terakümünden ibarettir. Küçük işlerde sistematik çalışamıyan, büyük Almanya tam bir dahili sergü- zeşt geçirmekte ve Başvekil de Almanyayı dahili bir harbo as- ker: bir hakimiyete ve Hohen- zollern'in — hanedanının — tekrar tesisi saltanat etmelerini intaç edebilecek bir buhranın bütün mes'uliyetlerini — deruhte — etmiş bulunmaktadır. 23 Temmuz Ankarada Muhtelif. Eğ- lenceler Ter_h_'_[_)_ Edilecek Ankara, 21 (A.A.) — 23 tem- muz Hilâliahmer hazırlıkları ik- mal edilmiştir. O gün cemiyet bütün bahçelerde muhtelif eglen- celer tertip etmiştir. Kastamoundan celpedilen genç- ler - tarafından Köpekçi — oğlu oyunları — oynanacak Halk evindo Sel piyesi temsil edile- cektir. Ankara Radyosu Sel piyesini 9-30 dan itibaren neşredecektir, M. Buison Parlâmentolar Birliği Reisi Oldu Cenevre, 21 (AA.) — P Iâmentolar birliği mıclıiıl. an.ı: Meb'usan Meclisi Reisi M. Fer- nand Bouisson'u birlik reisliğine tekrar intihap etmiştir. ANMA! İş Kanunu | imkânı | ca vermeğe mecbur tutulmakta- — | misyon bu suretle azami mesa- Sayfa 3 zün Kısası Şen Sı'm—a—hî , Yeisli Simalar A, E. Bi — 20 inci asırda bütüm in- * — sanların suratını değiştiren kimdir, ' — biliyor musun ? 1 Bu suali hıncahınç dolu bir tramvayın arka sahanlığında bir zat arkadaşına soruyordu. İster istemez dinledim. Suale maruz - kalan zat bir — hayli düşündükten sonra: — Prencip isminde bir Sırp gencidir! Cevabıni verdi. — Sebep? D — Çünki Saray - Bosnada — Avusturya - Veliahtini - öldürmüş, muharebenin çıkmasına ve bin- netice sefaletin doğmasına sebep olmuştur. Muharebeden evvel inm- sanların yüzünde mevcut neşe ve şatareti silmiş, yerine yeisten va —— kederden müteşekkil bir maske — takmıştır! : Ben muhavereye yabancı kal- makla beraber cevabı beğendim, fakat suali soran: — Benim hatırıma başka bir isim — geliyor! mukabelesinde bulundu, 1900 senesinden evvel ve sonra tertip edilmiş iki tane resim albümü bul, açarak baki —— Birincisinde — meşahirin hepsini de saçlı sakallı, ikincisinde ise tamamen matruş bulacaksın! bu- nun sebebi moda değildir. Sadece — geçenlerde — ölen Amerikalı Mister “Jilett,, in icat ettiği otomatik usturadır. Malüm ya, alelâde usturalar ile traş olmak güçtür, insan yüzünlü k-<or, hergün berbere gitmek is — xa- mana mütevakkıftır. Binaenaleyh Insanlar evvelce bu tehlikeden ve — bu zaman kayıbından kurtulmak için sakal bırakırlardı, jilett çıkınca âdeti — değiştirdiler, — dımdızlak olmıya başladılar, Bu itibarla İn- sanların suratını değiştiren (Jilett) tir, diyeceğim! 3 Fakat bu iddia birineiyi çörü: — tür mahiyette değildir, şu halde ikisini birleştirerekt — 20 inci asırda insanların suratını değiştiren —( Jilett ) ile ( Prençip ) tir dersek acaba ya- nilmiş olur muyuz? Tetkikleri Ticaret Odasında iş kanunu lâyihası üzerinde tetkikat yap- mak — Üzere — teşekkül — eden komisyon dün bir içtima yapmış — ve lâyiha Üzerindeki tetkikatını — bitirmiştir. t Komisyon en ziyade ekmekçi- nin saati mesaisi Üzerinde dur- müştüur. Kanunda saati mesal sekiz sıat olarak — gösterilmiş ve iki saat için de fazlai mesal verilmişti. Yalnız fabri- katör bu iki saatin Ücretini ayrı- dır. Komisyon bu sekiz saat me- sainin dokuz saate çıkarılması. — ni münasip görmektedir. Ko- — iyi on saat tesbit etmekte, fakat onuncu — saat — çalışırsa Ücret — vermek — mecburiyetini koymak- tadır.