22 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

22 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

22 Temmuz saalin Dünya Garibeleri Japonyadaki Evlenme Bürosu Tokyo ( Hususi ) — Jıponyı_- nın merkezi olan Tokyo beledi- si bir evlenme bürosu vücuda getirmiye| karar vermiştir. Dün— yanın hertarafında oldıığu gibi Japonyada da evlenmek isteyen- ler azalmıştır. Sebebi muluuf: İktısadi buhran! İşte bunun içı'ıı Tokyo belediyesi evlenmek- isti- yenlere kolaylık göstermek ıııa_k- sadile büroyu vücuda gelirmiş- tir Evlenmek istiyen kadın ve- ya erkek bir istida ile resmen evlenme bürosuna müracaat ede- cektir. İstida da yaşı, boyu, tahsilinin derecesi, serveti veya kazancımıu miktarını ayrı ayrı göstermek lâ- zamdır. Büronun memurları isti- dayı tetkik ettikten sonra sımıf- lara — ayırmaktadırlar. Bu iş te bittikten sonra memurlar evlen- mek istiyene, birkaç kadın gös- terir ve onlarla tanıştırırlar. Bu tanışmanın neticesi evlenmektir. Evlenen kadın ve erkek büroya muayyen bir para vermiye mec- burdur. Evlenme bürosu, evlen- mek — istiyenleri — evlendirdikten sonra onların hayatlarına karış- marz. Hitler Nasıl Yaşıyor Berlin ( Hususi ) — Alman milliyetperverlerinin reisi Hitler son defa Berline gelişinde ikamet ettiği (Kaysergof) oteline ücret olarak 4048 mark vermiştir. Hit- ler ve yaveri Brükner otelin en muhteşem ve vaktile hükümet reisleri ve kıralların misafir edi- dikleri daireleri işgal etmişlerdir. Bu malümatı veren “ Velt am Montag, gazetesidir. Bunun üze- rine Hitler bu gazete aleyhine dava açmıştır. Mahkemede, ga- zetenin gösterdiği rakam müba- lâğalı değil bilâkis noksan gö- rülmüştür. Zira gazelenin yazdığı rakama yalnız otel Ücreti yazılmış, diğer hususi masrafl» ve yaverin yediği yemek masrafları göste- rilmemiştir. Bu hesaba Hitlerin | yemeği de dahil değildir. Onun ğmeğiıi hususi aşçısı yapar. itler düşmanlarının kendisini zebirliyeceği korkusu ile kendi hususl aşçısının yaptığı yemekten başka kimsenin- yaptığı yemeği | yemez. Kasa Hırsızı Talebeler Belgrat (Hususi) — Noviysad (Yeni bahçe) de 7 ile 8 yaş âra- sında bir grup mektep — talebesi tevkif edilmiştir.. Bu — çocuklar mektep mualliminin dışarı çıkma- sından istifade ederek mektep kâasasıni açmışlar ve — içindeki 40,000 dinarı yağma ederek ara- larında taksim etmişlerdir. Bir Tayyareci Kadının Dalgınlığı Londra ( Hususi ) — Tayyare bayramı münasebetile geçenlerde Linkolnşirde muazzam bir hava nümayişi — yapılmıştır. Nümayişe kadınlı erkekli yüzlerce tayyareci iştirak etmiş. Bu nümayişe iştirak eden kadın tayyarecilerden Mis Kar Greg nümayiş esnasında havadan birkaç tane küçük para- ŞÜt atacaktı. Mis Kar Greg havada bir hayli uçtuktan sonra ahalinin üzerine birkaç tane küçük paraşüt atmış paraşütlerle beraber dalgınlıkla içinde bin İngiliz lirası bulunan el çantasını da atmıştır. Yerdeki seyirciler paraşütle beraber tay- yareci kadının çantasını da kap- Zaman, Za- man kanser has- talığının tedavi- sine ve ilâcının bulunduğuna dair şayanı dikkat İd- dialar ortaya atılır, bu iddanın üzerinde tecrü- beler yapılır, lâ- bor> — arlar, âlim- ler taaliyete ge- lirler, sonra bir- denbire, ortaya, umümi — inkisar uyandıran bir ha- ber çıkar: Bulunan ilâç iyi ve tam ne- | tice vermemiştir. Son defa, bir İngiliz doktorunun bulduğu — ilâç ta Çayni akıbete uğradı ve milyonlarca insanı derin bir se- vince düşürdükten sonra fennin şaşmaz hükmü önünde iddialı mevkiinden yuvarlırdı. ve unu- tuldu. ç Maamafih insanların ve insan- hiğın sıhhati ile alâkadar olan doktorların bu habis has' * bu derece yakından ve detle meşgül olmakta hakları var. Çünki, son zamanda, kırk yaşını geçmiş insanlar arasında kanser vukuatı yüzde onu bu- luyor. Kanser Nedir? Umumiyetle — kanseri tarif ediyorlar: Kanser, bazı tagayyürat neti- cesi, vücudumuzu teşkil eden uzviyet hücrelerinin tekessüründe | bir nevi gayritabiilik hâsıl ol- masıdır. Bu hale gelen hasta hücey- | reler, civardaki sağlam hüceyrele- | rin mahiyetinden uzaklaşıyor ve çoğalmak hususunda tabiil uzviyet kanunlarına itaat etmiyorlar. Bu hale gelena hüceyreler, civardaki — komşularım — tabrip ediyor, bazı hasta hüceyreler mev- kilerini — terkederek — hastalığı vücudun başka noktalarına da naklediyorlar. Bunun içindir. ki uzun zaman kanserin bir mikrop yaşıtasile hâsıl olduğu — kanaati yer etti. Fakat böyle bir mikrobu aramak için sarfedilen emekler kâmilen boşa çıktı. töyle Bundan sonra kanserin tahriş neticesi olabileceği düşünüldü. Hastalığın, bilhassa taharrüşe uğrıyan noktalarda gö- rülmesi bu fikri kuvvetlendirdi ve meselâ bir eski yaranın kapan- mış yerinde göze çarpan kanser- lerden bu gibi yara yerlerinin birer kanser yuvası olabileceği dü- ae eee mışlardır. Mis Kar Greg yere indikten sonra dalgınlıkla attığı çantası kendisine iade edilmiş tabii içindeki bin İngiliz lirası kayıplara karışmıştır. Amerikada İçki Memnuiyeti ' Kalkıyor Nevyork, (Hususi) — Ameri- kadaki içki memnuiyeti artık son aylarını - yaşamaktadır. Amerika pek yakında içkiye kavuşacaktır. Daha şimdiden 25 milyon serma- yeli bir;sendika vücuda getirilmiş ve derhal muazzam bira fabrika- larının inşasına başlanmıştır. Bu fakrikalar içki yasağının kaldırıldığı gün piyasaya on bin- lerce bira fıçısını çikaracaktır. SON POSTA Bı'tmiyeîn_ _WB_ir_ .Sııhl;qîlll_;îcdde!e;si Acaba Beşeriyet Günün Birinde Kanser Felâketinden Kurtulacak Mı ? Bütün Ortaya Sürülen Fikirler Çok Sönüktür Meşhur doktorlar lâboratuarlarda kanser mücadelesind. ünüldü. Fakat bu nazariyenin doğru olabilmesi için herkesteki Ç ğu uA_ı_ılî:İ 'kı_ı.'şıiî.;î Bolivya Paraguvay Muharebesi Sııtiyıçı dö Şili 21 — Bo- livya ile Paraguvay kuyyetleri arasında Santakruzda yapılan mu- harebede Bolivyalılar 5 ölü zayi- at ve 3 yaralı vermişlerdir. Bütün Polivya dabilinde Pa- ragovay aleyi e nü- ıııı'y' “n tezahürler lmıştır. Iîırlıoı Bıııkııı_ ükümete ehemmiyetli bir kredi açınıştır. Reisicümhur, nutkunda teca- vüze uğrıyan Bolivyanın hakarete uğrıyan şeref ve haysiyetini mü- dafaa edeceğini söylemiştir. Amerikada Sıcaktan 20 Kişi Öldü Nev-York, 21 — Memleket dahilinde büküm Süren müthiş sıcak dalgası şimdiye kadar 20 kişinin ölümüne sebep olmuştur. Cemahiri Müttehidenin her tara- fında sıcaktar devam etmektedir. Hususile Şikagoda dün hara- ret 106 Ffahrenhayt derecesine yükselmiş i - Romanya Âyanı Bükrş 21 — Romanya Ayın Meclisi intihabatına başlanmıştır. Mevcut neticelere göre intihabatı Milli - Köylüler kazanmışlardır. Bükreşte liberaller kazanmış- lardı. İntihabatın Milli - Köylüler lehine neticelenmesi muhtemeldir. n harrüşe uğrıyan herkesteki her noktadan kanser hastalığı — belir- mesi icap edi- yordu. İ'rıkikıt böyle olmayınca vücudun — bazı mertebe hastalık istidadı ve buna her hangi harici bir — mikrobun veya — tahrarrüş hâdisesinin zimam — etmesi esası kabul edildi. Fikirler Ayrılıyor Pavi Darülfü- nunu Profesörü Tastiniye göre zamanında ameli- yat) yapılan bir kanserlinin beş, altı sene sonra tekrar başka bir noktadan kanser arazı göstermesi hastanın bu hastalığa husust bir İstidadını gösteriyor. Bu nokta- dan kanser, vücudun hususiyeti in- her eski yara yerinin veya ta- | | ( ensicenin iİnkişalımı idare eden uzvi faaliyetlerin müvazenesizli- ğinden doğmaktadır. Mançisterli Profesör Susmanın ortaya atlığı son iddiaya göre kanser, 'beynin kaidesinde mev- cut bezenin muvazenesini kaybet- mesinden doğar. Bu bezenin adı ( Hypophyse ) dir. Vilna Darül- fünunu Profesörlerinden Karniki, Sofyalı Profesör Konsulof ta ayni fikirdedirler. Onların — düşüncesine — göre “Pitüvitrin,, denilen ve arka kaba etten istihsal olunan bir nevi madde ile tedavi etmek iyi ne- ticeler verir. Maamafih bu usulü tedavi de tücrübe safhasından ileri geçme- miştir. Eğer kat'i netice alınırsa hastalığa karşı vaki tedbir almak noktasından — büyük ehemmiyeti haiz olacaktır. Kanser İrsi Midir ? Kanserin irsi olmadığı hak- kındaki kanaatler, hemen hemen umumidir. Bazan ayni aileden birkaç kişinin Mmüteselsilen bu afete tutulmalarına ra; mev- cut kanaatler değişmiş değildir. Maamafih bu hastalığın, hava- | mızdaki bazı besleyici maddelerin eksilmesi, sebzemizi yetiştiren topra- | ğin ihtiva etmesi lâzımgelen “mag- nezyum,, tozlarının nispetini kay- betmesinden ileri geldiğini iddin eden profesörler de mevcullur lgd:eıı;ıı_l:rın başlıcası Roben ve Ayrıca, kanserin, cümlei asa- biye ile alâkası olduğunu ve anl asabi bir buhran neticesi, uz- viyette husule gelen tagayyürden ileri — gelebileceğini söyliyenler de az değildir. Ve görülüyor ki kanserin kat'i ilâcı henüz bulun- mamıştır. Fakat yarın için büyük ümitler besleniyor. Fakat, şimdilik, herhangi bir şüpheli araz görür görmez dok- tora ve muttehassısa müracaal etmek en eslem çaredir. Başlan- gıçtadır ki kanserden kurtulma- nin imkânı vardır. Fakat teda- vinin cerrahi usul ile mi, yoksa Radyom tedavisi ile mi yapılması lâzımgeldiğini yine ancak müte- hassıs bir doktor tayin ve tesbit edebilir. x4 ile alâkadardır. Bazı âlimlere göre ise kanser, | İktısadi Haberler Buhranın Umumi Hatları Belçika Bankası Müdürü M. Pol Van Zeland buhran hakkın- da şayanı dikkat bir makale neşretmiştir. Bu makale hususile sermayelerin beynelmilel bir su- rette mevkii tedavüle vazından bahistir. M. Pol Van Zeland, halıhazırdaki durgunluğun ne is- tihsal fazlasının ve nede para vahidi kıyasisi olarak altının ka- bulünden — ileri geldiğini söy- lüyor. Buhranın sebebi mevkü tedavüle — arzedilen, — mahsulât ve sermayelere muhtelif memleket- lerde arız olan engellerdir. Buna mukabil — sermayelerin tedavülüne ve istihsalâta engel olan bütün arızaları bilhassa bey- nelmilel sahada göz önünde bu- lunduruyor. Makale — sahibi bu mâniaları ticari, mali siyasi olmak Üzere üç sınıfa taksim etmişlir. Mali mânialar için şunları söy- liyor: Harpten evvel sermayelerin tedavülü mucibi memnuniyet bir surette idi. Her cins, uzun orta kısa vadeli sermayeler ve onların tarzı istimalleri arasında bir te- vazün mevcuttu. Mübadelenin bir intizam dairesinde sağlam esas- larla vukua gelmesi temin edik mişti. Beynelmilel bir tarzda va- zedilen sistemlerin islinat ettiği yegâne nokta ve hinihacette lâ- zım olacak kuvvetin elde edile- ceği yer Londra idi. Halbuki M. Van Zeland se- nenin bütün tekliflerini muhafaza etmesine mukabil, — mukavemet menbalarından mühim bir kısmi- nı kaybettiği ve bunun piyasada uzun vadeli sermayelerin — üze- rinde tesiri görülmeğe başladı- ğını işaret etmiştir. — Londranın bu vaziyeti bütün dünyanın mali ve beynelmilel istihsalât sahasını müteessir etmiş ve büyük izler bırakmıştır. Emniyet Noksanı İsterlinin tenzili kıymeti ile mevaddı iptidaiyenin fiatlerinin yükselmesi projesini tetkik için bazı İngiliz mali mahafili mü- messillerinin toplanacağını Times gazetesi bildiriyor. Fiatlerin te- zayüdünü tevlit edecek bir bey- nelmilel mukavelenin akti müş- küldür. Diğer taraftan da, İngil- terenin, Parisin tenzili kıymetin- den — müstefit olacağı malüm değildir. İngiliz gazetesi Cemahiri Müt- tehidede yapılan kredi enflasyo- sunun teşebbüsatından bahsede- | rek bunların muhtelif bankaların mevcudatını arttırmaktan başka bir şeye yaramadığını ilâve ediyor. Noksan olan ferdi vesait d emniyettir. Emmniyetin iadesin: ise asıl amil kredi vesaitinin bol- luğundan fazla bütçe muvazenesi ve vergilerin tenezzülüdür. Amerikada Kambiyo Kontrolu Nevyork Heralt — gazetesine nazaran en mühim Amerikan İhracat Şirketi, Reisicümhur Ho- verden ecnebi dövizleri tevdiati için bir banka tesisini ve ecnebi kambiyolarının — münakalâtı — için | de bir takas odası teşkilini teklif edecektir. Bu müesseseler Ame- rikan ihracat ve ithalâtçılarının kontrolu tahtında ve Rekonstrük- siyon Finanse — Korporasyonun teşriki mesaisile işliyecektir. Bun- dan maada, vaziyeti düzeltmek maksadile, kambiyosu kontrola veya takyidata tâbi olan memle- ketlerin ticari mümessilleri top- lanarak bir konferans aktetmek niyetindedirler.