7 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

7 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Bu Sayfa Haftada Bir Defa Neşro- lunur Ve Bütün Dünya Matbuatını Size Getirir. Dünya Matbuatında GÖRDÜKLERİMİZ Ot Yiyenler Arasında Bunlar Et Yumurta Ve Tereyağı Hiç Yemezler Ca Et yemiyenlerden bir katile | geee eee Bugün Avrupada birçok kim- seler garip bir itikadın tesiri altında birleşmiş bulunmaktadır- lar. Bunlar gerek et ve gerekse her türlü hayvani mahsulâtı kat'iyyen ağızlarına koymazlar. Çok eski devirlerden kalmış olan bu itikadın bugün İngilte- rede, Fransada ve hatta Al- manyada birçok — taraftarları vardır. Et Yemiyenler Cemiyetine mensup olanlar geçenlerde bnyi.ık bir müsamere tertip etmişler, bir- çok lortlar ve kontlar bu müsame- rede garip kıyafetlerle bazır bulun- muşlardır.Resimde de gördüğünüz gibi cemiyetin erkek azasından bir kısmı, geniş bir ormanda verilen bu müsamereye çıplak olarak iştirak etmişlerdir. Biraz da bun- ların — itikatlarından bahsedelim: Et yemiyenlere göre, diğer et yeyen insanlar vahşi ve yır- tıcıdır. Bunların hususi lokantaların- da “ vahşi insanlar ,, ibaresini taşıyan levha ve iki tablo vardır. Tabloların birinde kuzu kesen bir kasap, diğerinde de insan eti yiyen yamyamların resimleri vardır. Demek oluyor ki bunlar hayvan etini evvelâ vahşet veya merha- met noktasınden yememektedir- ler. Diğer taraftan — bunlar, vücuda çok muzir. olduğunuü, bu madde insan hayatını kısalt- tığını ileri sürmektedirler. Meselâ bunlar etten başka yumurta, süt, tereyağı peynir gibi hayvani mahsulâtı kat'iyyen ağız- | larına bile sokmazlar. Yedikleri | şey — sadece sebze, meyva ve | diğer nebati maddelerle zeytin- yağından ibarettir. Bunların Lon- dra, Paris, Berlin gibi büyük Yeni Posta Kutuları Evvelce bir çeşit posta vardı. Şimdi postalar çoğalmıştır. Hava, deniz, kara postası bugün ayrı ayrı iş görüyor. Resimde gördüğünüz gibi bu vaziyet karşısında Fransa posta idaresi sokaklara yeni mektup kutuları koydurmuştur. Bunlar eski — kutulardan çok büyüktür ve birçok gözleri ihtiva etmektedir. —Her göz ayrı bir postaya tahsis edilmiştir. Bu Sayfada Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulacaksınız. İngiltere Kıralının ' Müsameresi Birkaç gün evvel İngiltere kıralı kendi bahçesinde kibar ailelere muhteşem bir müsamere vermiştir. Bu müsamereye kibar kadınlar çok şık ve görülmemiş kostümlerle iştirak etmişlerdir. Resimde gördüğünür kibar kadın da bu müsamereye iştirak edenler arasında bulunmuş bizzat kıraliçanın takdir ve teb- riklerini kazanmıştır. Bu kibar kadının Üzerindeki elbise ve başındaki şapka tama- men el ile işlenmiştir. Bir Lort kızı olan bu genç kadının elbi- sesini bizzat annesi aylarca uğ- raşarak - işlemiştir. Yekpare bir dantel halinde olan bu — şık ve zarif elbiseye Berta ismi verilmiş ve moda olmuştur. Şimdi kibar kadınları bu el işlemesi elbiselerden giy: miye başlamışlardır. ve İngilterede Kırai Mükâğafı Mükâfatı Kazananlar Nasıl Tebrik Edilir ? İngilterede mükâfat İmparatoriça Teodora Geçenlerde Yunanistanda bir müsamere verilmiş, eski Bizans devrine ait bir eser temsil edil- miştir. Bu eserde büyük Bizans paratoru — Jüstinyenin — kar- mparatoriça Teodoranın da mühim bir rolü vardır. Bir Yunan aktrisi Teodora rolünü temsil etmiştir.Bu aktris İmparatoriça Teodorayı bu resimde gördüğünüz şekilde canlandırmıştır. Malüm- dur ki İmparatoriça Teodora gü- zelliğile meşhurdu. sı kazanan bir adam İngilterede garip ve tuhaf âdetler o kadar çoktur ki, bunlar zaman zaman koca İngiliz ülke- sinde muhtelif tezahürata vesile olur. Meselâ İngiliz Kıralının bir şefkat mükâfatı vardır. İnsanlara karşı şefkat ve merhamet hissini en ziyade izhar edenlere bu mü- kâfat garip tezahürat arasında verilir. Mükâfatı kazanan adam, bulunduğu kasabanın bütün er- kek halkı tarafından tebrik edi- lir. Sonra bu adam eğer Lon- drada ise Londra halkının elleri üzerinde taşınan bir sediyeye konarak alkışlar ve borra nida- ları araşında kıralın sarayına götürülür. — Sarayın — bahçesine gelindiği vakit bu adam sedi- yeden yere indirilir ve bizzat kıral tarafından tebrik edilir. Mükâfatı kazanan adam eğer diğer şehirlerde ise bu merasim yine yapılmakla beraber sediye o kasabanın en büyük mülkiye memurunun huzuruna götürülür. Buraya dercettiğimiz resimde bu sene şefkat müküfatını kaza- nan adam hakkında yapılan me- rasimi iyice görüyorsunuz, Batanın —ietdi Vasiyetnamesi Avrupa şebirlerinde hususi lo- kantaları vardır. Bı lokantalarda yalnız sebze — yemekleri pişiril- nmektedir. Diğer taraftan yapılan tet kikata göre et yiyenlerin vasati ömrü, et yimeyenlerden daha az- dır. Bu adamlara umumi olarak “ Vijetaryen ,, derler. — Hava Rekoru Otuz Gün Uçma Tecrü- besi Neticesiz Kaldı Londra, 5 ( Hususi ) — - otuz gün havada uçarak — mukave- met rekorunu kırmıya azmeden tayyareci Madam ve M. Brus, teşebbüslerinde muvaffak olama- mışlardır. Evvelce Madam Brusun bu husustaki tasavvurlarını “Son Pos- ta ,, ya bahsederken, uzun boylu tafsilât vermiştim. İki tayyare, rekor tesis edecek olan Ma- dam Brus ile kecasına hava- da yiyecek, içecek ve benzin gö- türecek, hatta hasta olurlarsa- telsiz vasıtasile tedavi görecek- lerdi. Madam Brus'un teşebbi- sünde muvaffak - olamaması, tay- Yaresinin pervanesine - arız o[ın bir sakatlıktandır ki yere inmiye Avwa iya Bugün Almany kıt'asını görüy H Leyecankı günleri anın şark şehirlerin seler orsunuz. Hitlerciler, Hitlerin geldiğini görünce bep in - yaşıyor. de kanlı hâdiseler eksik değildir. Bu resimde Hitler ordusunun birden ellerini havaya kaldırıyorlar FR A ç ;*,—'____"_ YAi , büti «a bu dehşet manzarasını husüle getiriyorlar. Hitler Köşee;_Griinnce.. 30 Asmanyac ai clişel ŞiÇ yi ee bir | yare | üzerine bıraktığı vasiyetname aç !- - 25 milyon Karısına, Oğîunu Muazzam Bir Servet Bıraktı Prag, 5 ( Hususi ) — Meşhur Ayakkabı Kıralı Batanın bir tay- kazası neticesinde ölmesi mıştır. Bu vasiyetnamede, Bata, karısına bir şato, birçok arazi ve evlerle beraber Bata müesseselerinin kuronluk - tahvilâtını bırakmıştır. — Oğluna da — 22 milyon koronluk tahvilât bırak- mıştır. Eğer delikanlı isterse, iş- lere halel gelmemek üzere bu tahvilâtın parasım nakit olarak alabilecektir. Zlin şehri, muazzam ve meş- hur Bata amele klübüne tevarüs etmiştir. Fakat burada içki satı- mıyacaktır. Bata, hiçbir akraba- sını mirassız bırakmamıştır. Hatta doktoru hakkında da şu cümle vardır: “ Eğer ölümümde dokto- rumun bir kabahati olmazsa ken- disine 10 bib koron verilsin!,,