13 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

13 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

rikan mekteplerinin — iç yüzlerini okuyacaksınız. Selanik Sergisi Bu Seneki Sergi Buhrandan Müteessir Bir Vaziyettedir Selânik, 12 (Hususi) — Bey- nelmilel Selânik sergisinin sene- lik mutat küşadı dün merasimle icra edildi. Selânik — şehrinin, Balkanlar ve cenubi Avrupa ile irtibatı dolayısile haiz olduğu mühim coğrafi vaziyete rağmen | bu sene sergi gerek umumi buhran yüzünden, gerek Yu- nanistandaki — intihabat — müca- dele ve münakaşalarına tesadüf | elmesine mebdi geçen seneki kadar parlak olamamıştır. Bak | kanlılardan sergiye en çok ehem- miyet veren — Yugoslavlar ve Balkanlar - haricindekilerden de Ruslardır. Türkiye mahsulât ve mamu- lâtı ise pek mahdut bir şekilde temsil edilmektedir. Kara Ali İzmi? Güreşlerinde Başpehlivan Oldu İzmir, 13 (Hususi) — Şehr- mizde dün yapılan son güreş müsabakalarının — neticeleri şun- lardır: Sait pehlivan küçük orta bi- rincisi oldu. Gönenli Hamdi bü- ınk orta, Uzunköprülü Hasan aş altından birinci oldular, Baş- lara altı pehlivan eşti: Edirneli Arif, Tekirdağlı Hü- seyin, Kara Ali galip geldiler, | Tekirdağlı Hüseyin, Arif pehli- vanı pes ettiğinden galip geldi. En son olarak Tekirdağ'lı Hüse- yinle Kara Ali güreşti. Kara Ali Başı kazandı. Alman Sefiri Berlin, 12 (A. A.) — Reisi- tümhur Mareşal Hindenburg Al- manyanın Ankara sefirini kabul eylemiştir. Bir Facia Sirkecide Başağa zade Ziya Beyin nakliyat ambarında bekçi- | lik yapan Ömer Ağa, ambarda bulunan kezzap — damacanasının kırılması neticesi olarak muhte- lif yerlerinden yanmış, hastane- ye kaldırılmıştır. Karadenizde Korsanlık Meçhul Bir Gemi, Bir Fe-| lemenk Vapurunu Soymuş| Londra 11 (Husust ) — Bük- | reşten bildirildiğine göre Galilese isimli Felemenk vapuru, Karade- nizin ortalarında sefer yaparken karşısına bir korsan gemisi çık - miış ve durmasını İşaret etmiştir. Meçhul gemi toplarla müceh- hez olduğu için şareti alan va- pur deral durmuştur. Müteakıben korsan gemisinden denize birkaç sandal indirilmiş adamlar Galilese gemisine çıka- rak gemiyi soymuşlardır. Korsan- | ların cümlesi maskeli olduğundan milliyetleri anlaşılmamıştır. Ge- mide fazla eşya olmadığı için korsanlar pek az eşya e'e geçi- rebilmişlerdir. Kırkağacın Kurtuluşu Kırkağaç, 13 (Hususi) — Dün 12 eylül günüdür. Bu münasebetle sevinç tezahüratı yaparak yüksek günü tos'it ettik. — Ahmet ve birtakım | kasabamızın — kurtuluş | SON POSTA | — Bir aleti yıpratan şey, işl- mesi değil, yağsız kalıp kolay i miyecek hâle gelmesi ve işlerken kendi kendini yemesidir. 2 — İnsan da yağlı bir alet giti rahat ve kolay yaşadığı müddetçe yıpranmaz. Fakat Insanlarla müna- sebetimiz kurur da, çarpışma baş larsa o vakit paslı bir demir gibi sex çıkarır. 3 — Hayatınızın sükün içinde de- #il, fakat gıcırtı yapmadan, paslan- madan yürümesini istiyorsanız, etrâ- fınızı seviniz ve kendinizi sevdiriniz. SON TELGRAF HABERLERİ Hükümet İktısadi İnkişaf İçin Bir Program Hazırlıyor Ankara, 13 ( Hususi ) — Başvekil İsmet Paşa dün akşam İktısat Vekili Celâl Beyi kabul etmiş, uzun müddet görüşülmüştür. Celâl Bey dün buraya gelen ihracat ofisi müdürü Cemal Beyin izahatını dinlemiştir. Ankara, 13 ( Husust ) — Fabrikacılar namına hükümetle temasa geçecek olan şehrimize geldi. Heyet bugün öğleden sonra İktı- sat Vekili tarafından kabul edilecektir. Ankara, 13 (Hususi) — Vekiller Heyetinin iktı- sadi vaziyeti görüşeceği ve yeni içtima bu hafta sonuna kalmıştır. tedbirler eylül sonlarma doğru intikal edecektir. Ruhlarda İstikrar Silrt Meb'usu Mahmut Bey bugünkü makalesinde yeni İktısat | Vekilinin, dün yazdığımız tami- | mini tahlil ederek, bunun çok vazıh olduğunu söylüyor ve ma- kalesini şu cümlelerle bitiriyor: “Vaziyette nisbi edecektir. heyet bu sabah kararlar vereceği | Yeni iktısadi | tatbik sahasına | ceklerdir. [ istikrarın ilk şartı ruhlarda istik- rardır. Ruhları saran bedbinliği yakından gördüğümüz bu moktaya çok - ehem- miyet — veriyoruz. Vekil Beyin beyanatı ruhi istikrariın tahak- a doğru atılmış mühim | çok | için ilk — günlerinde Program takdim edecektir. Program, sanayi, Ziraat ve iş sahalarının inkişafı için mühim esasları ihtiva | — Hükümet, Millet Meclisiniz önümüzdeki içtima ) devresinin | | Meclise bir - iktısadi Millet Meclisinin fevkalâde içtimaı haberlerinin doğru olmadığı anlaşılmıştır. Ankara, 13 (Hususi) — Buraya gelen haberlere göre Manisa bağcıları nisa mıntakasından mühim miktarda Üzüm satın almasını, bu suretle müşkil vaziyetten kurtarılma- larını istemektedirler. yakında buraya iktısadi vaziyeti hakkında hükümete malümat vere- müskirat inhisarınm Ma- İzmir ve Manisa Meb'usları gelecekler, intihap dairelerinin bir adımdır. Eğer yeni tedbir ve tadillerle tatbikatta da bu- nun tecellilerini görürsek mesa- fenin yarısı alınmış sayılır. U- nutmamalı ki her yerde müşkü- lâtın, ıstırabin, yarısını doğuran âmil ruhlarda büküm slüren em- | niyet ve itimat buhranıdır. ,, — Almanyada Yeni Rayiştağ Feshedilince Borlin, 13 (Hususi) — AbL man Meb'usan Meclisinin feshi hakkındaki kararın ittihazına se- | | bep, bazı iktisadi tedbirlerin kal- dırılması için komünistlerle sos- yalistlerin — çevirmek — istedikleri manevralardır. Meclis Reisi, hükümetin fesih kararını okumak fistememiş, bu - 120 Yaşında Türkiyenin En İhtiyar Kadını Adanadadır Adana ( Hususi ) — Türkiye nin en ihtiyar kadınının şehrimiz- radaki Darülâcezedeyapıl an bir tetkik neticesinde bu müessese- de elyevm isminde zenci bir kadın bulundu- | gu anlaşılmıştır. İSTER Bir Vı 120 yaşında Şahver | sırada iktısadi tedbirlerin kaldı- rılması hakkındaki takrirler için rey toplanmasına devam edilmiş | ve takrirler büyük bir ekseriyet- le kabul olunmuştur. Bu vaziyet hükümete karşı ademi itimat beyanı gibi telâkki edilmektedir. Fakat hükümet, fesih kararının meclise, takrirlerden daha evvel — a — iDil Kurultayı 'Ve Adanalılar Adana, — IZ ( A-A.) Dil kurultayına vilâyetimiz. dahi- linde bulunan göçebe aşiretler- den tahsil görmüş esas lehçesini bozmamış erkek veya kadınlar- dan birisini gönderilmesi karar- | haştırılmıştır. İNAN. İSTER e Buhran Çok Garip aziyet Hasıl Oldu verildiğini ileri sürerek meclisi zabıta kuvvetile dağıtmak - vazi- yetinde kalmıştır. Berlin, 13 (Hususi)— Son Al- man notası Fransanın red ceva- bile karşılandığı için Alman hü- kümeti Tahdidi Teslihat konferansının komisyon ve büro içtimalarına iştirak etmiyecektir. İsmet Paşa Antep ve Adanayı ziyaret Etmeleri Muhtemeldir Adana, 12 (Hu:usi) — Başve- kil Paşanın birkaç güne kadır tetkik seyahatine çıkarak Ma- latya ve Gaziantebi de ziyaret edeceği haber verilmektedir. Baş- vekil Paşanın Adanaya da uğra- maları muhtemeldir. İSTER İNAN, İSTER İNANMA! Konyada çıkan Babalık gazeteslade okuduk: “ Şehrimizdeki maruf ailelerden birinin nezdinde çalışkan bir kızcağız vardır. Ara sıra idarehanemize gazete almak için uğrıyan bu kız Haleplidir. Onu; tanıyanlar daima ( Hacı,, ) diye hitap ederler. O bir erkek gibi ceket, pantolon ilk nazarda görenler onu erkek zannederler. INANMA! ve kasket giymekledir. | | Maarif Müsteşarı | Aiahanlı Sözün Kısası Deli Miyiz, Akıllı Mı? Anlamak İmkânsız! A E Dün sabah Paristen gelen bir telgraf haberinde: Reisicümhur, selefini öldüren | Goörgülofün avukatını büugün ka- | bul edecek ve bu mülâkatı mü- teakıp te kararını verecektir. , deniliyordu. Şu halde bütün dünyayı aylar- ca kendisile meşgul eden adam bu dakikada ya mezara, yahut tımarhaneye girmiş demektir. Tımarhaneye girdiği takdirde başının omuzları üzerinde bulu- nacağı aşikâr ise de, mezara girdiği takdirde başının toprak altında — bulunacağı — muhakkak değildir. * Filhakika Gorgulofun avukatı cinayet mahkemesinde jüri heye- tine hitap ederek: — Dikkat edinizl Demişti bu adamın kafasını kestirirseniz — fethimeyit — yapıl- masını istiyeceğim ve size kes- tirdiğiniz. kafanın içinde cinnet eserinin — bulunduğunu — göstere- ceğim. , Binaenaleyh — avukatın kararında sebat ederek kesik kafayı teşrih masasının üzerine göndermiş olması ihtimal dahi- lindedir. Katilin aklı yerinde bulundu- ğu anlaşılırsa —ortada — mesele yoktur. ÂAksi takdirde: — Delinin hareketinde mes'ul olmadığı, fakat buna rağmen idam edildiği sabit olacağı cihetle karısına tazminat verilip veril- miyeceği mevruu bahsolabilir! * Fakat işte jüri heyetini ve hâkimleri üzüntüden kurtaracak bir haber: — Bir mütehassıs temin edi- yor ki, insan dimağının içinde cinnet veya zekâ tohumu bulunup bulunmadığını fethimeyit ile an- lamak mümkün değildir. * Sözün kısası: Hangimiz deli- dir, hangimiz akıllı ? Beynimizi teşrih masasının üstüne koysalar bile yine anlaşılamıyacaktır. ve kim bilir fennin bu aczi beşeriyet için belki de büyük bir faydadır. Piyanko Bahtiyarları 13 Üncü tertip tayyare piyankosu- nun ikinci keşidesi dün bitti. Bu keşidede 15 bin lira isabet eden 5 numaralı biletin onda bir par- çasının radyo fabrikası sahibi Necip Beyde olduğu anlaşılmıştır. 15,000 lira komlsyoncu Fara Efen- di, 10,000 lira saatçi İbrahim Nuri Bey, yine 10,000 lira polis 3222 Mü- nir Necatl Efendiye isabet etmiştir. Bir İngiliz Filosu Önümüzdeki cuma günü Jimanı- mıza bir İngiliz filosu gölecek, on saat kaldıktan sonra — Karadenize Uçıkacaktır. İktısadi Bir Rapor İstanbul — Ticaret Odası İktısat Vekiline — verilmek Üzere iktısadi variyet hakkında bir rapor hazırla- maktadır. Lelenler Hukuk Fakültesi reisi Tabiz ve Salih Zeki Beyler Avrupadan şehrimize gelmişlerdir. Bir Suistimal Mi? Haydarpaşa gümrüğünde, kanun- suz ithalât yapılmak suretile bir sulletimal vukubulduğu haber veril- mektedir. İki Kardeşi Vurmuş Kilis'te bir cinayet olmuş Osman oğlu Mehmet isminde bir genç, sokak ortasın- da Hamo ve Müslim isminde iki kardeşi tabanca ile yaralamış ve yakalanmıştır.