13 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

13 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Haydutlar Feci Bir Tren Kazası Yaptılar Şangşun, 12 — Harbin şeh- rinin cenubunda Çin Demiryolu üzerinde bir şimendifer kazası olmuştur. Kazada — 100 kişi ök müş ve yaralanmıştır. Kazayı ya- | pan baydutlar yolculara - saldır- mışlar ve ölü, diri, yaralı, hepsini soymuşlardır. Haydutlar beş yol- cuyu da rehine olarak dağa kal- dırmışlardır. Nev Şvang, 12 — İki İngilizi dağa kaldıran haydutların 25 bin ingiliz lirası fidyel necat istedik- leri haberi tekzip edilmektedir. İngilizlerin yakında kurtarılmaları muhtemeldir. İspanyatla Mürteciler Madrit 12 — Kral taraftarlığı fesat hareketine iştirak eden 55 kişi Kadikse gönderilmiştir. Mah- kümlar buradan menfalarına gön- derileceklerdir. Bolivya Paraguvay Harbi Vaşington, 12 — Cemahiri Müttehide ve Arjantin, Şili, Bre- zilya, Peru bitaraf hükümetleri, Paraguvay ile Bolivya arasındaki harbin hemen — durdurulmasını müşterek birer nota ile iki dev- lete bildirmiştir. Harp Devam Ediyor Asompsiyon, İstikâmı civarında muharebe de- yam bir miktar esir almışlardır. Yunanistanda Talebe Nümayişi Selânik, 12 — Ziraatçi köylü fırkası lideri M. Papanastasyu bir nutuk söylerken milliyetper- ver talebeler bir arbede çıkar- mışlardır. Hatip, zabıtanın yar- dımile arbedeyi bastırmıştır. Fransız Amerikan Dostluğu Paris, 12 Marn meydan muharebesinin 18 inci yıldönümlü merasimi parlak bir surette ya- pılmıştir. Ayni günda Amerika halkının teberruu ile dikilen bü- yük âbidenin küşat resmi yapıl- mıştır. Merasimde Reisicümhur M. Löbrön, Başvekil M. Heriyo, ve diğer nazırlar hazır bulunmuştur. Fransız - Amerikan hakkıdna nutuklar söylenmiştir. TEFRIKA NUMARASI:66 12 — Bokeron etmektedir. Paraguvaylılar | | Bir. Arının - Öldürdüğü Kadın | ehemmiyetli | lerin silâhları dostluğu | SON POSTA HARİCİ TELGRAFLAR Almanya Haklıdır! İtalyan Başvekili M. Musolini, Yazdığı Bir Makalede Bö Paris, 12 — Fransa hükümeti teslihatta müsavi hak istiyen Alman talebine verdiği cevapta bu talebi kat'i bir lisanla reddet- [ miştir. Bütün gazeteler, Başvekil M. Heriyonun verdiği — cevabı | tasvip etmektedirler. |Musolini Almanya Haklıdır Diyor Berlin, 12 — İtalyan Başve- kili M. Musolini, Berliner Börser Kuriyer gazetesine “ Almanya | haklıdır ,, isimli bir makale yaz- | mıştır. Musolini, Almanyanın tes- lihatta müsavat istemesinin hali- hazırdaki beynelmilel siyaset için bir vak'a — teşkil | ettiğini söylemekte ve makale- | şöyle devam etmektedir: Milletler cemiyetine girmesile kendisinin müsavi haklara - sahip olduğu tasdik edilen Almanya, buna rağmen ikinci sınıf bir dev- | sine | let vaziyetinde tutuluyor. Terki teslihat konferansının akamete | uğraması hasebile, diğer devlet- tahdit edilmediği | takdirde Almanya - silâhlanmakta | tamamile haklıdır. , 3f Roma, 12 — Fransız mas- lahatgüzarı, Fransanın — Alman talebine verdiği cevabı - İtalyan hükümetine bildirmiştir. Kröger'in Borçlerı Berlin 12 — Müntehir kibrit kıralı Kröger'in şahsi borçlarının miktarı bir milyar kronu g çmek- tedir. Berlin 12 — Bir yaban arısı bir kadının göz kapağını ışırmiş, | iltihap dimağa sirayet etmiş ve kadın hemen ölmüştür. | Peynirle Zehirlenenler Viyana, 12 — Bir itamhanede | çalışan 3 rahibe bayat peynir | yiyerek zebirlenmiştir, bunlardan | biri ölmüştür. Diherlerinin vazi- yetl tehlikelidir. — TAKVİM —— SALI EYLUL * 932 kur 40 Güa - 13 Arabi Hi Cemaevvel- i51 )b0. Ağ Vaket (Ezant Jwasa'i| Vaks Güneş | l Üğe İ ica l | 80 5 | Tarın ÇOCUKLUĞUM Meşhur Rus Edibi Maksim Yeşil gözlerinde yaşlar olduğu balde niyaz ederdi: — Benim kötü amellerim ye- rine sana karşı iman ve muhab- betimi hesap et Allahım!. Beni kötülüğe bırakmal! Sık sık, asabi hareketlerle haç çıkarır, başını sanki biri ta- rafından - itiliyormuş gibi kesik kesik öne iğer, sesi haykırır veya hıçkırır gibi bir hal alırdı. Ben havralarda da böyle ibadet et- uklenm gördüm. -— 3ÜLE Zalisssi u 1 ! Göorkinin hayat raomanı Muvaffak üstünde kaynayarak durmaktadır. | Peynirli, sıcak çöreklerin kokusu | odayı istilâ eder ve ben açlığı | içimde hissederim, Ninem titizle- nir; mırıldanarak kapıaın kena- rına yaslanır, gözlerini yere indi- rerek içini çeker. Neş'eli bir güneş, bahçeden doğru içeri bakar, dalların üstün- de çiğ damlacıkları pırıldar ve sabah — havasında - bir. ot ko- Frengüzümlerinin vüz — tutan — elma- Türkçeye Çeviren: kusu — vardır. va alrmun | ylllııelı divanının dalmi | cak mı? yle ! İt;ılyadâ Müğssif Bir Hâdise Oldu Faşist i':ı;l;ısı Umumi Kâtibi Çok Fena Bir Harekette Bulundu M. Turatti Paris, 12— İtalya Faşist fırkası umum! kâtibi ve Faşist milisleri kumandan — muavini M. Turatti, “ âr ve hayaya mugayir , hare- ketinden dolayı hastaneye yatı- rılmıştır. Kendisi Faşist fızkası Azasın- ) Gönül İşleri k Bu Kadından Nasıl Söylüyor |Muhtelif 'Memleketlerde ıHava Faciaları | rında 5 Hıtlerın Yenı Emrı Zürih, 12 — Dabendorf civa- bir ormana düşen hususl bir tayyarenin iki râkibi de ö müştür. »4 Prağ, 12 — Hava devri- âlemi seferinin galibi Lehli tay- yareci Zuvirko —ile yanındakl | tayyare fabrikatörü — tayyarenin | düşmesi üzerine ölmüşlerdir. X4 Kopenhağ, 12 — Atlas Okyanusunu geçmiye — teşebbiüs eden Huçinson ailesi, Groenlând kıt'asının şark — sahili üzerinde | denize inmiye mecbur olmuştur. Kazazede aile telsizle yardım iste” mişüç 3f Londra, 12 — Gönderdik- leri son telsizden sonra Huçinson ailesinden hiçbir haber almama- mıştır. Vaziyet endişelidir. ——— —— dandır. Bu divandan çıkarılması ya istifa vermesile, yahut ta di- van âzasının müttefik kararile | mümkündür. M. Turatti istifasını vermek istemediği için yakında divan heyeti huzurunda muhake- me edilecektir. Yeni Emirname lle Bır Askerlik Şubesi İhdas Ediliyor Berlin, 12 Fon Papen hükümetinin bir diktatörlüğe doğ- V| ru gittiği hissi, Rayiştağın fes- hi meselesi ve Nazi ve merkez fırkalarının Reisicümburla yapa- cakları mülâkat meselesi endişeli bir hava yaratmaktadır. Fırkaların fikri İstimzaç edil- meden Rayiştağ'ın feshedileceği haberini hükümet tekzip etmek- tedir. Nazi, Merkez ve Bavyera fırkalarının Reisicumhurla yapa- cağı mülâkata hükümet mehafi- rayihası — duyulur. babam hâlâ dua eder, sağa sola sallanır, sesi artık bir vızıltı gibi işitilir: — Kederlerimin alevini sön- | dür! Görüyorsun ki ben sefil ve iradesine malik olmıyan bir ada- mım! Ben bütün Ssabah ve akşam dualarını — ezber etmiştim. Ve, büyük babam bir yanlışlık yapa- veya hiç olmazsa bir söylemeden — geçecek mi? diye dikkat ederdim. Bu çok nadiren olurdu. Ve ben daima onun da bir yanlışını bul- maktan doğan bir sevinç duyar- dim. — Büyük — babam nihayet, dualarını — bitirince, bize sabah selâmını bahşederdi. Ona: kelimeyi Büyük | | linde ehemmiyet verilmektedir. Hitlerin Bir Emri Berlin, 12 — Hitler, milliyet- perver sosyalist fırkası riyasetine merbut bir askerlik şubesi ihda- sını emretmiştir. Bu şubeyi Je- neral Kep idare edecektir. Mülâkat Geri Mi Kalıyar ? Berlin, 12 Hitlercilerle Merkez fırkası rilesasının Reisi- eümbur. Hindenburg tarafından kabul edilecekleri gün, — gayri- muayyen bir tarihe bırakılmıştır. -— Bugün bir kelimeyi oku- madın! Derdim. “Sahi mi?,.. Diye inanmıyarak asabi bir sesle mukabele ederdi. — Evet, benim kötü amelle- rim yerine sana karşı iman ve mubabbetimi hesap et!,, olacaktı. İman kelimesini söylemeden geçtin |.. *“ Yok sen de, olur şey değil!..,, Diye telâşlı ve mütereddit bağırır, kabahatini muterif bir insan gibi gözlerini kırpıştırırdı. Ben onun bu küstahça hareketi- min fırsat bulunca acısını çıka- racağını biliyordum. Fakat hiç olmazsa bir saniye bu zaferimin zevkini duyuyor ve onun telâşımı görüyordum. | | | | âdeta beni tehdit ediyor. | hm çok namuslu ve temiz bir aile eee e | memlekete gitmek suretile | etmiyor. Kurtulayım ? *“Bundan dört beş sene evvel çıldırasıya sevdiğim bir kız vardı. Bilmukabele ayni hisle o da beni seviyordu. Sevdiğim bu kızdan haspelicap bir sene kadar başka ayrı bulundum. Bu esnada o da baş- ka birisile evlenmiş ve bir çocu- ğu olmuş. Arasıra görüşüyoruz. Her görüştüğümde mutlaka eski maceralardan bahsedecek ve sö- zü gömülen aşkimızı diriltmek bahsine intikal ettirecektir. Ben her vakit ondan kaçtığım halde aksi şeytan daima karşıma çıka- | rır ve ona bu sözleri tekrarlamı- ya fırsat verir. “Bu kadının emeli eskisi gibi maceralar yaratmak ve tesisi mü- nasebet etmektir. Fakat düşün- müyor ki kocası olacak zat buna vâkıf olduğu gün hayatı sönecek ve başına pek büyük bir felâket gelecektir. Ben kendisine bu gibl felâketlerle karşılaşacağını zımnen ihsas ettim. Fakat macerape- rest kadın, gelecek felâketi idrak Ve mutlaka tesisi mü- nasebet etmek istiyor. Ben ise kendi kendime bicap ediyorum. Bu üzüntüleri unutmak - için de bundan dört ay evvel nişanlandım. Şu kadar ki nişanlımı çok sevdi- gimi bildiği için arzusunu İs'af etmediğim takdirde — nişanlımla aramı açacağını menhus kadın çekinmeden söylüyor. -Hatta aley- himde nişanlıma birkaç söz söy- lediğini de yine nişanlımın ağzın- dan anlıyorum. Hulâsa bu kadın Nişan- kızıdır. Ondan ayrılmak istemem. | Fakat bu kadınla da görüştüğüm | işitildiği takdirde hem nişanlımla bozuşacağım, hem de bu kadının | yuvasını bozmıya sebep olacağım. | Ondan artık -bütün ömrümü vicdan azabile geçirece- gim. Bu işi suya sabuna dokum- durmadan — halletmek — çarelerini bana söylerseniz...,, Karilerinledem C. R. Mesele basit. Bu kadının bu- lunduğu muhitten uzaklaşınız ve izinizi kaybetmiye çalışınız. Hele nişanlınızı onunla görüştürmeyiniz. Bu da kâr etmezse, kocasını ikaz edeceğinizi söyliyerek onu tehdit ediniz. Herhalde bir ka- dinin elinden kurtulmak, müba- lâğa ettiğiniz kadar güç değildir, HANİMTEYZE ——— sonra da Bir sabah ona ninem lâtife yollu dedi ki: — Efendi, Allah senin dua- larmı dinlerken muhakkak - canı sıkılıyordur. Çünkü sen daima ayai şeyi söylüyorsun!.. * Ne, ne, ne dedin ? , diye tehditkâr bir sesle bağırdı. “Yine ne münasebetsizlik ediyorsun?,,, — Ben sanki demek istiyo- rum ki, sen Allaha içinden gelme bir kelimecik olsun söylemiyor- sun! Büyük babam kıpkırmızı ve bütün azası titriyerek iskemleden sıçradı ve bir tepsi yakalıyarak ninemin kafasına fırlattı. Budağa dayanmış kör bir testere gibi çırlak bir sesle bağırdı: Cehennem ol şuradan, ih- tiyar cadı! (CArkası var )