22 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

22 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

OCUK SAY N Tayyare İle Okyanusu Geçen İlk Çocuk İki Küçük Kardeş Okyanusu Aştıktan | Sonra Buzlar Arasına Düştüler, Bize | Başlarından Geçeni Anlatıyorlar Bu ayın başında “Huchinson isminde bir Amerikalı Katerin ve Janot isminde iki çocuğu ile birlik- Yayyare Wle Okyanusu aşan ilk çocuk Katerin te tayyare ile Atlas Okyanusunu geçmiye kalktı. ların biri 12, öteki B yaşındadır. Okyanusu tayyare ile geçen ilk çocuklardır. p Tayyareleri Avrupanın şimalinde buzlar arasına düşmüştür. Çe- cuklar buradan güç hal ile kur- tarılmışlardır. Bu meraklı hikâyeyi Katerin şöyle anlatıyor: “Düştüğümüz buzlar içinden babam beni, kardeşimi nemi yine kurtardı. Elbiselerimiz ıslandı. Babam benim oyuncağı- mı da kurtardı. Amma kardeşi- min oyuncakları hepsi battı. Bi- zim birçokt ayyarelerimiz var. Fa- kat kaybettiğimiz ilk tayyaremiz budur. “Buzlu adaya ilk düştüğümüz zaman kendimi peri memleke- tinde sandım. Fakat sonra ör- tüsüz, yataksız Üşümiye başla- yınca pişman oldum. Ninemin yanında olmadığıma kızdım. * Tayyareden çıkınca — anne- mizle birlikte buzlu kayaları yan- yana getirerek bir kulübe yap- mıya çalıştık. Etraf hep buzdu. Fınt kayacak bir şey bulama- dık. Bir aralık bir ayı görür gibi oldum. Babama kaştum. O da tüfeğile geldi amma, sonra ayıyı kaybettik. Bir gece annem ağ- ladı. Hepimiz korkuyorduk, “ Nihayet imdadımıza gelen kayığı görünce sevinçle bağırdk. | Fakat daha o0 gece bu soğuk adada kalmak hoşuma gitmedi. | Annem bize kinin içirdi Yiye- | ceğimiz azdı. Bizim çikolatalarımız | vardı. Fakat babam azar arar ve- | riyordu. Ertesi sabahi mdadımıza gelen kayıkla kaptan Vatsonun | evine gittik. Bize orada sıcak yemek verdiler. * Size aysbergler, tuhaf ışık- lar ve top seslerine benziyen sesler hakkında da çok ye- ceklerim var amma, bahbam bu kadar yetişir diyor. Yaln z şunu j söyliyeyim ki tayyareye yine bi- | yonunuza koyurn nerim. , Doğan, e. Ve ği Te 1 — Çocuklar, biraz ötede oynar mısınz? Kızkardeşim ya- takta, hasta, yatıyor. Mahalle çocukları aldırmadılar... 2 — Doğan kendi kendine düşündü. Nermin uyumazsa iyile- şemez. Çocukları kovmanın bir çarcsi var. Masanın — üstündeki elektrik lâmbasının üzerine tuhaf İr resim yaplı. Yaramazları Nasıl Kğa;;'irdı? / —i 3F 3 — Elektrik lâmbası şarip bir “majiklântera,, oldu. Doğan lâmbayı bahçedeki mermer topu- zun üzerine tuttu. Yuvarlak to- poz ışığın içerisinde bir insan başı gibi göründü. Çocuklar bunu görünce: —Eyvah, topuz canlandı, üstü- müze geliyor diye çığlağı bastılar, soluğu bir mahalle ölede aldılar, * — - Bu Oyuncağı Kendiniz Yapabilirsiniz 'resimde görüldüğü Üzere yukar- OYUN Bu Adam Kim? Elinize kacımı aünız, bir wü- maradan başl yarak sen adede kadar yürülünüz. Resmi - bitir- dikten sonra denizlerde seye | hat eden, gemi'eri soşan bir adam göreceksiniz, İ Oyun : Gölde Ne Var? layıp son harfe Souuna gel- kıdar ekseriyetle park | göllerinde çördüğünüz bir şeyi bulacaksımı. boya boyay Sopra bu resmi Z ve kolleksi- Z. Bu cyuncağı yapmak için bir parça mukavva, bir millar to; lu- boyün da bir parça tahtaya ihliyacr uz var. Evve'â mmukavvayı bir. kutu kapağının — kenarlarını — keserek hazırlayınız. Sonra tcplu iğmeleri dan aşağı doğrü sira ile mu- kayvanın üzerine diz'niz, İğneleri biribirine çok sık - koymayınız, Aralarından — bir bilya geçecek kadar yer bırakınız. Bunları — hazırladıktan — sonra oyuna — başi yabilirsiniz. — Bilyayı mukavvanın tam ortasına koyu- muz. Her oyuncü eline bir parça ve lahtasile tahta alır bilyaya vurur. - Marifet bilyayı iğnelere değdirmeden — dışarı — çıkarabil- mektir. Kim ki iğnelere değdir- meden dışarı çıkarırsa - oyunu | kazanır. Oyuna tekrar devam î edersiniz. En çok sayı yapan, yani bilyayı işmelere değdirmeden dışarı çıkaraa oyunu kazamır, ıîuhaf : Fıkralar Bu Haftakî_Bilmecemiz Çiçek Perileri Hangi Çiçeği Severler? Köy çerilerinin hepsi sahilde büyüyen çiçeklerden birini severler. Bu resimde dört peri ve dört te çiçek var. Bu perilerin en çok sevdiği çiçek haagisidir? Hangi çiçek hangi perinin, kararlaştırımız. Her periye yakın olan yoldan başlıyarak, kaleminizle dairelerin içinden geçip çiçeğe gelmiye çalışınız. Geçtiğiniz yolu renkli ka- lemlerle işaret ediniz. Bu suretle kararlaştırdığınız. çiçeğe gelebil- diniz mi? Görelim. Doğru halledenlerden yüz kişiye muhtelif hediyeler verilecektir. Küçük Leylâ ne nal ne de nalbant görmemişli. Bir gün ar- kadaşlarile beraber bir nalbant dükkânma gittiler. Nalbant atın | ayağına nal takıyordu, L eve dönünce babasına koştı — Baba, dedi. Bugün at ya- pan bir adam gördüm. Biz gitti- ğgimiz zaman alı bilirmiş, ayağına son nalını takıyordu. dedi. Afiyet Olsun Kızım Küçük Ferda, Kadıköydeki Fransız Mektebine gidiyordu. Bir gün muallimleri Ferdaya “ Bon - point, yani liyakat mükâfatı ver- diter. Ferda mükâfatını almış, memnun eve geldi. İhtiyar ha- innesi gözlüklerini takmış, oya iyerdu. Ferda hemen yanına yaklaşlı: — Hamime... aldım. dedi. Haminnesi, Bon - point'ın ne olduğunu — bilmiyordu. — Bonbon ald.ım, anlamış: — Afiyet olsun kızım .. ye.. Bon - point ; Geğ;n Bilmecemizi Faydalı Malümat Yumurtanın Taze Oldu- ğunu Nasıl Anlamalı ? Evinizde anneniz hergön bak- kaldan, yumurtacıdan — yumurta alır, Bunun birçoğu bayat çıkar. Annenizin aldanmasına siz mâni olabilirsiniz. Yumurtaları almaz- dan —evvel dener, tazelerini alır, ötekilerini iade edersiniz. Bakımız nasık: Bir leacereyi su ile doldurunuz. 'çerisine bir avuç tuz atınız. Badehu yumurtaları birer birer suyun içine bırakınız. Yumurtaların bir kısmı — suyun üstünde kalır. Bir kısmı ortasın« da durur. Bir kısım da dibine iner, Dibine inenler çok tazedir. Ortada kalanlar, yirmi yirmi beş günlük yumurtadır. Üstünde ka- lanlar da tamamen bayattır. ooj A dedi.. Ferda kahkahayı saldı: — Heominne.. yenmez.. dedi, — O halde niye para harcet- tin kızım... Diye Ferdayı ınrlı* Doğru Halledenler 8 eylül 932 tarhli nüshamızda neşrolunan bu macadaci saklı | Tilki ile keçi ) yi bulan ar arasında hediye alacakların isimler'mi aşağıya yazıvn- vuz. Hediye alacak karilerimizden İ tanbu'da bulunanların pazartesi, per- şerabe günleri öğleden sonra bizzat idaremize gelerek hediyelerini alma- leri Tâzımdir. Yalnız taşra karileri- mizlı hediyeleri adres.erinc posta il mder İir. d3 girer dolma mürekkepli ka- lem alacaklar. Davutpaşa Örtümektep den YT3 İbrahim Mustafa, mektebi talebesinden 394 Ce Btanbul 44 üncü mektep tali e Delterdar nu talebesin- Eyü» Orta- L Nihat, ci mektep, İstanbul tane sukük 13 Horlser Dolma kurşun — kalemi ala- caklar. ı_"îl:ıımı;iıa' Ortamektep talebesin- den 123 Sermet, Süleymaniye Devcoğ- lu yokuşu numara: 72 Hidayet, İstan- bul Mütekait Mustala efendi kızı Pe- rihan, İstanbul 43 inci mektep beşinel sufından M Ahmet, Üsküdar İhsani- ye erta sokak 88 Mahide Mohmet, le- tanbul San'atler mektebi talebesinden 18 Yusuf Cemal, Ortaköy Deltordar tramvay İstaiyonu numara: 130 Vedat. İstantul Darüşşefeka Lisesi talebesin- den 85 Esat Bey ve Hanımlar. Birer adet albüm alacaklar. Çatalea — Kı tebi ü sınıf talebesinden Fatına Abdullah, Tavşane el Alim Efe a Karanlıkyar Bal- uftan Tasan, bi sön gi 214 İhami Bey ve Hasımlar. Ç Arkası var )