26 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

26 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

haftada iki defa yapar, Bu sinema “Son Posta,, sinema egâne Türk — garet Ha sayfası sayfalarda dünyanın livut muhabirimiz, ber hafta bize mektup en yeni haberleri, — artistlerin içyüzünd sinema âlemin'n âlemindeki bahsedilir. gönderir ve «inema hayatı — ve san'at anlatır. cereyanlarından Gretanın bir müddet evvel çevirdiği meşhur Romanae fliiminde güzel erkeklerden Gaven Goördon lte birlikte bir pozu Greta Garbo İsveçten Tek- rar Amerikaya Dönüyor Monreal, 25 ( Hususi ) — Ho- Bvut yolundan yazılmıştır: Meş- hur Greta Garbo, memleketi olan İsveçe gideli iki ay oldu. Sinema âleminin en esrarengiz san'atkârı olarak taniınan bu kadının hareketi sıralarında bir muharrirle bir sinemacı düello yaptılar, bu düelleo bir hayli dedikoduyu mucip oldu. Fakat muhakkak olan şudür ki Greta Garbonun Amerikayı terketmesi, büyük bir kısım Amerikalılar için bir dert olmuştur. Evet, herkes lişanı hal ile veya söz arasında umumiyetle biribirine şu — suali sorar: — Greta Garbo neden gitti? Greta Garbonun buradan ha- reket edişi çok esrarlı — oldu. Yüksek artist, evinden - kapalı bir. otomobille hareket etti ve istasiyona gider gitmez de kom- partımanına kapandı. Kendisini selâmetleiniye gelen hiçbir. dostunu, hiçbir. — tamı- dığını görmek istemedi. Gazete- cilere, fotoğrafçılara bile kapısını kapadı. Biletini kesmek lzere yanına gireü tren Hemuru, sine- ma artistini gözyaşları içinde bul- muştu, Tren memurunun - boşbo- gazlığı üzerine hâdise, Holivuda şayi olunca herkesi bir merak aldı. Fakat mesele, rengiz bir mabiyette olmadığ için burada Son Posta karilerine ifşasında mahzur yoklur. senelerde Bu vÜcu- Greta Garbo son Con Cilbertle iki de derece Lanışmıştı. artistin. — müştereken getirdikleri — filimler imuvaflak Çünkü biribirini gayet iyi anlamışlardı. Esasen — Son Posta karileri Con Cilberli çok son oluyordu. © kadar esra- | Gretanın başka bir pozu iyi — tanırlar. Müteaddit — defa Son Postaya imzal: fotoğrafını ve Son Posta karilerine selâmlarını iblâğ eden bu artist, bütün boş zımanlarını - Greta ile beraber geçiriyordu. Fakat Con Cilbert hususi münasebetlerinde çok cid- dt bir san'atkârdır. Bir gün Greta Garbo kadınlık gurur ve şımarıklığı ile dostunu gücendi- recek bir muamele yaptı. ve bundan sonra Con Cilbert Gre- ta Garbo ile alâkasım kesti. Aradan dört sene geçli. Greta Garbo her an, eski muhibbinin kendisine dönüp bir- likte bir yuva kuracaklarım zan- nediyordu. Onun için tek ve tenha yaşıyordu. hal, erkek ihtiyacı olmıyan ye- âne artist unvanını verdirmişti, akat çok hercai olan Con Cik- bert son zamanda üçüncü karısı İna Klerden ayrıldı ve kuvvetli bir san'atkâr olan Virjinya Brus ile evlenmiye karar verdi. Gretanın — bütün — cesaretini kıran bu hâdise oldu. İsveçli artist Con Cilbertin bu son ha- karetine dayanamadı, esas mem- leketine kadar uzaklaşmayı ve bir müddet başını dinlemeyi ter- cih etti. Greta Garbo bir ay sonra buraya gelecektir. O xa- man kendisile görüşeceğim. Turan Kendisine, bu | —7 - Meşhur Sinema Yıldızları Söndükten Sonra Korin Grifit Ve Kolin Mur Tekrar Filim Çevirmiye Başladılar Eskiden — şöbretleri dünyayı tutan, fakat sesli filmden sonra birdenbire sönüp giden yıldızların bugün ne yaptıklarını tabii me- rak ediyorsunuz. Bunlardan bir kısmına ait sön malümatı geçen gün yazmışlık. Bugün de diğer- lerinden bahsediyorurz: Giş kardeşler — Birçok fi- limlerini gördüğümüz Lilyan Giş | ve Doroti Giş sesli filimden son- ra ortadan kayboldular. Bu iki kız. kardeşin ikisi de — elyevm Paristedir. Tekrar sinemaya atı- hp atılmıyacakları meçhuldür. Jida Grey — Şimi dansıni icat eden ve Pikadilli filmini çeviren bu güzel yıldız. sinema- dan çekildikten sonra tiyatroya ibtisap etmiştir. Korin Grifit — Sessiz filim | zamanında en çak para kazanan | bu güzel | ust filmlle kiz şimdi kocasile be- raber Londrada oturuyor ve İn- gilizce filim çeviriyor. Geçenlerde İngiliz Veliahtı ile dansetmiştir. Lars Hanson — Bu erkek yıldızı. tanıyacaksınız. Greta Gar- bo ile birçok sesiz — film çeyir- mişti. Şimdi İsveçte bulunmak- tadır. Sinemadan tamamen çekil- miştir. Son filmi “Mahpusun şar- | kısı,, dir. Kamillâ Horn — Meşhur Fa- çok şöhret kazanan bu Alman yıldızı bir müddet evvel Amerikaya gitmiş, fakat girdiği kumpanyanın programı çok ağır olduğundan tahammül edememiş, hastalanmıştır. Bunun — Üüzerine kontratımı — feshederek — tekrar Almanyaya — dönmüştür. — Güzel Kamillâ Almanyada birkaç sesli film çevirmiştir. Lora Lâplânt — En son olarak Marseyyez filmini çeviren Lora yeni kocası Vilyam Sayter ile birlikte sinemadan tamamen çe- kilmiş, bir tiyatro kumpanyası teşkil etmiştir. Jaklin Logan — Bu güzel yıldız. bugün yıldızlıktan çekik miştir. Nevyorkta bir tiyatroda baş rolleri oynamaktadır. Bessi Lov - Sessiz filimde bü- yük bir şöhret — kazanan Bessi Lov ilk sesli filim olan Bradvay Melodide de çok muvaffak olmuş- tu. Bu güzel yıldız. geçenlerde evlenmiş ve sinemadan tamamen ayrılmıştır. — Şimdi bir çocuğu vardır ve onun terbiyesile meş- guldür. May Mak Avi- Benhür - fil- minde Ramon Novarro'nun şöh- ret kazanmasım temin — eden May Mak Avi bir müddet sinemadan ayrı kalmışt. Fakat şimdi “Debşet,, isminde bir filim çevirmektedir. Bu güzel kız meş- hur zenginlerden Moris Kleri ile evlenmiştir. Kolin Mur — Bu komik yık dız kâköl modasını ilk icat eden | yıldızdır. Fakat çapkın kız kâkül modasını terketmiş ve saçlarını uzatınıya başlamıştır.. Sesli filim« den sonra bir hayli müddet si- nemadan uzak yaşıyan Kolin Müur son zamanlarda tekrar sine- maya intisap etmiş ve yeni bir filim çevirmiye başlamıştır. Sinemada Bir Kaıîıfrı,Fi_limVSeyreder- ken Çocuk Doğurdu Amerikanın Boston şehrinde | bir sinemada filim seyretmekte olan 20 yaşlarında Anna Linskaya isminde genç bir kadın, oturduğu locada bir çocuk doğurmuştur, Filmin yarısı gösterildiği bir sırada arka İlocalardan birinde evvelâ hafif, sonra feryada benziyen ince bir ses yükselmiştir. Bunun Üzerine seyirciler telâşa düşmüş- lerdir. Bu sırada sesin geldiği locadan bir kadın ayağa kalka- rak: “Merak edilecek, korkulacak bir şey yok. Sadece bir kadının doğurma vakti geldiğinden çocuk doğuruyor.,, demiştir. Erkekler ve kadınların bir. kısmı hâlâ göste- rilmesine devam edilen filmi tekrar seyretmeye — başlamışlar, fakat halden anlıyan bazı kadın- lar doğuran kadının yardımına koşmuşlardır.