28 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

28 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sesi l Terkos Belediyeye Geçerken Şirketi toslsatı Kânunu itibaren Belediyeye Bu hususta halkımız- di- 'Terkos saniden çiyor. yor ki: İrfan B. (Hirkaişerif 84) — Azizim terkos kös dinlemiştir. Bu girket son zamanlarını yaşadığı şu günlerde davul zurna yvız — gelir. Tamam (45) aenedir İstanbul bu şir- ketten yaka silkti. Bir günde şirke- tin beş para cezaya mahküm oldu- ğunu yarım asem adliyesi kaydetme- di. Biraz daba dişimizi sıkalım - in- şallah sonu iyi olacak. * ( Edirnekapı Sultan- — Cağaloğlu civarına yine bir aydanberi su gelmiyor. at terkos bütün alacaklağını metelik bırakma- dan hem de girer ayak fazlâsile bile alıyor. Yarım asırdaaberi koca İs- | tanbulu, zengin mahalle eri bir bay- kuş harabesine çeviren bu şirkete ,©a söz söylenmiştir. Kânunusanide işi belediyeye terkedecektir. İşte o vakit bol ve temiz suya kavuşacağız. * Naim Boy (Sultanahmet Üçler ma- terkosun bol su verdiği kaydedildi. Hemen her yangının akabinde (ter- kos yine su vermedi) süzü bir kılişe balinde söylendi ve yazıld. Terkos saltanat devrinde kopardığı imtiyaz- namesile İstanbulu kurbanlık bir ko- yun gibi kıskıvrak bağlamıştır. Bu şartnamelere göre terkosu mabküm etmenin imkâmı yoktu. Terkos her yangın felâketinden sonra tertemiz çıktı, kedi gibi daima dört ayağının üstüne düştü. Nusret Bey ( Kumkapı Saracishak mahall 9) — Terkosun senelerdenberi İstan- bulda söndürmediği hanüiman kalma- dı. Ne ise İstanbulun - çileti doldu. Şurada birkaç ayımız kaldı. Tesisatı Belediyeye geçiyor. Biz bizaz daha tahammül gösterelim ve Allaha dua edelim de bu müddet zarfında İs- tanbulda yangınlar çıkmasın. Hasan Lütfi B. Ankârada Ankara Ağır ceza mahkemesi reisliğine — tayin olunan sabık İstanbul Ağır ceza reisi Hasan Lütfi Bey dünkü ekspresle An-. | karaya, yeni vazifesi başına ha- reket etmiştir. Hasan Lütfi Beye, yeni vazifesinde de muvaffakıyet dileriz. Kütüphaneye Bir Teberru Yüksek Ticaret Mektebi Mü- | Bey | derrislerinden — Salih Zeki şimdiye kadar neşrettiği mecmu- | esrar - SON POSTA Yeni_l-)ayqlg Şikâyetleri Bir Mürettip,Mahalle Bekçisinden Yan- lışlıkla Dayak Yediğini Son günlerde haksız yere dayak yedikleri iddiasile adedi böyle bir iddia ile Adlüyeye yapılan müracaatların Dün de bir mürettip umumiliğe müracaat etmiş, tahkika miştir. Bu zat Türkiye Matbaası başmürettibi İsmail Fevzi Efendidir. İddiasına göre, geçem akşam geç vakit işinden çıkmış, Alemdar evine gidiyormuş. Tam evi diği sırada mahalle bekçisi ile birkaç polis memuru karakola yakalamışlar, Efendi, kend dolaşırken polislerin gel kendisini İsmail Fevzi ni Verem Hastanesi Belediye İstimlâk Mua- melesine Başlamak Üzere Belediyenin Cerrahpaşa taraf- larında büyük bir Verem hasta- nesi yapmak — kararında — ob duğu malümdur. Haber aldığı- mıza göre o civarda hastanenin kurulacağı yerde elyevm bulunan ev ve arsaların istimlâk muame- lesi hemen başlamak — Üzeredir. Hatta Cerrahpaşa semtindeki bir kısım evler şimdiden boşalmıya ve ev sahipleri başka evlere taşınımıya başlamışlardır. — İnşaat, istimlâk muamelesinin hitamından sonra derhal başlıyacaktır. Bir Kadın Dün İhtisas Mahkemesinde Tevkif Edildi Dün İhtisas Mahkemesinde Karamürselli — Hayriye isminde bir Hammın davasına bakılmıştır. Hayriye Hantmin' üzerinde birçok kâğıdile bir okka kadar Bülümmtar' SENERGsğli Hayriye hanımı altı ay hapse ve ayrıca para cezasına mahküm etmiş ve derkâl tevkif olunatak jandarmaya teslim edilmiştir. cıgara Anasının Arabasını Çalmış Feriköyde oturan Süleyman, üvey Hicmtt —Hammm arabasını çalıp -başkasına satar- ken yakalanmıştır. Beyazıt Kntuphanesi anası aların bir kolleksiyonu ile kitap- larından birer müshasını Beyazıt kütüphanesine teberru etmiştir. Bu kütüphaneye son zamanlarda kitap bediye edenlerin miktanı artmıştır. Son Postanın Resimli Hikâge si: X zan Merhamet, efendi.. Ku- Taklarım söyleneni işitmezi Beyazıt medresesinin narak halkın okumasına açılncak- tır. Kütüphanede (30) bin ciltten | fazla kitap bulunacaktır. k 2— Gözlerim uzağı seçmez! | Âi tarafında bulunan in kapısı civarına gel- o sırada görünce kaçan bir hırsıza benzetilmiş olduğunu, bu yüzden ken tamiri | | ikmal edilmiştir. Yakında İnkılâp müzesindeki kitaplar buraya taşi- | yatakta artmıştır. | sürmektedir. Müddei- yapılmasım iste- götürmüşlerdir. sokakta | maktadır. isine | tedir. | | | |(Denizde Geçen Bir Facianın (Muhakemesi Bundan bir müddet evvel Dumlupınar vapuru Amasra açık- larında seferde iken vapur kır manyacısı Fevzi Efendinin ölü- müne sebebiyet vermekle maznun olan vapurun birinci süvarisi Osman Kaptanla Murat Reis, Ahçı Emin, Kamarot Süleyman ve Meto Süleymanın —muhake- melerine mevkuf olarak dün Ağır- cezada başlanmıştır, Şahitlerin anlattıklarına göre hâdise şöyle olmuştur: Vapur İneboludan kalktıktan sonra kumanyacı Fevzi efendi ile kamarot Süleyman arasında bir yemek meselesinden ağız kavgası olmuştur. Süleyman, hiddetlen- miş ve —Fevziye — küfretmiş- tir. Gece saat onda — vapu- run arka tarafından iki el silâh sesi gelmişlir, bunun Üze- rine süvari Osman kaptan, zabi- tan kamaraları öründen kamarot Süleymanın telâşlı ve heyecanlı bir surette koştuğunu görmüştür. Süleyinan. Efendi: “ Fevzi beni vurmak istedi, üzerime silâh attı, demiştir. Bu hâdise Üzerine vapurda Fevzi Efendi aranmış fakat bu- bulunamamıştır. Bunun üzcrine vapur geriye dönmüş Fevzi Ef. | aranmış, fakat — bulunamamıştır. Hâdiseden sonra silâh ortadan kaybolmuştur Dünkü celsede tahliye — talepleri maznunların reddedilmiş, şahit celbi için muhakeme 4 teş- rinievvele kalmıştır. Araba Çarpmış Arabacı Yaşarın idaresindeki araba Beşiktaşta Raife isminde bir kadını yaralamıştır. 3— Buruum koku alnaz... İsmail Efendinin Doktoru evine kadar gitmiş, kendisini muayene etmiş ve filhakika davacının vücudunda bazı dayak izleri görülmüştür. Fakat bu dayağın nerede ve kimler tarafından atıldığı tahkikat neticesinde belli olacaktır. Bununla beraber ve daha doğrusu bir yanlışlık olduğu, İsmail Efen- dinin karakola yanlış olarak götürüldüğü anlaşıl- Diğer tarafından bir sopa ile alıldığı da ileri sürülmek- İddia Ediyor yatacak derecede dayak atıldığını ileri bu iddiası Adliye Üzerine hâdisede bir karışıklık taraftan dayoğın yalnız bekçi Tahkikat Bir Gence Kadıköyünde Dayak Atmışlar Kadıköyünde — oturan Zeki Efendi isminde bir genç polise müracaat ederek Kadıköyünde bir kabzımal yazıhanesinde ken- disine dayak atıldığını ileri sür- müştür. Gencin iddiasma göre kendisi Süleyman Efendi isminde bir kabzımalın yazıhanesinde bu zatın adamları tarafından dövük müştür. Kadıköy Kaymakamı der- hal tahkikat yapılmasını emret- İktısat Müdürlüğü Devamlı Tetkikat Yapıyor İstanbul Belediyesi et fiatini ucuzlatmak için tetkikatına de- vam etmektedir. Mezbaha resmi baş hesabile değil, kilo hesabile alındığı takdirde etin bir miktar ucuzlıyacağı — hakkındaki — teklif tetkik — edilmektedir. — Belediye İktısat Müdüriyeti eti ucuzlat- mak için herhalde bir gşekil bulacaktır. Bıçağını Çekmiş Nusrat isminde bir şoförle Ali Rıza isminde bir şahıs kavga ederken Ali Rıza bıçağımı çekip Nusratı yaralamak isterken polis- | ler tarafından yakalanmıştır. Bıçaklı Hırsız Sabıkalı Keğork Tepebaşında bakkal Aristidinin dükkânından eşya çalarken yakalanmıştır. Ke- görk, Arislidiyi bıçakla yarala- mrak istemişse de muvaffak ola- | mamıştır. 45 Hasan Bey — Aman koga- şu.. Bu adam dilenci değil... vi | mevzuu bahsetmek, Günün Tarihi Eylâl 28 1 Garazkâr Ve Şar- latan Bir Doktor Torkomyan Tlnmmde a Herif Hayli Hezeyan Savurdu İstanbul Darülfünunu namına Ro- manyada toplanan dokuzuncu p tarihi koagresine İştirak eden mu- rahhaslarımız dün avdet etmişlerdir. greye İştirak eden murahhasla- rımızdan Tıp Fakültesi Reisi Tevfik Recep Beye Kıral Karol tarafından birinci dereceden tıp liyakat modal- yası — verilmiştir.. Kongrede Türk tababeti hakkında münakaşalar ol- muş, bu münakaşalara murahhasları- mızdan Galip Atâ ve Ahmet Süheyl Beyler iştirak etmişlerdir. Torkumyan isminde bir doktor Paristen kongre- ye bir rapor göndermiş, bu raporda Tıp Fakültesinin 1829 tarihinde Şaşı- yan isminde bir Ermeni doktorun delâletile açıldığını söylemiş, ondan evvel Türkiyede bir tababet olma- dağını iddia etmiştir. Murahaslarımız Tıp Fakültesinin 1828 de açıldığımı ve bunda Şaşıyan isminde bir Erme- ninin müessr olmadığını ve hatta Türk tıp tarihlerinde Şaşıyan ismine tesadüf edilmediğini söylemişlerdir. Murahhaslarımızdan Süheyi Bey orta zamanlardaki Türk hastaneleri hak- kında malümat vermiş, tıbbın Asya- dan Avrupaya geçtiğini ispat ederek anmıştır. Kongrede Balkan mu- rahhasları arasında bir anlaşma ok muştur. Bu anlaşmıya göre Balkanlı- lar arasında tıbbi bir birlik vücude getirilecek ve birlik için bir reis ve bir umumi kâtip seçilecektir. Diş Tabiplerine Birinci Diş Tababeti Koagresl Umumi Kâtipliğinden: Kongremirde yapılacak tebligatın kabul müddeti, gösterilen arzu Üzerine 15 - 10 - 982 tarihine kadar uzatılmıştır. Alâkas darların nazarı dikkatine arzo'unur. Feyziye Lisesi İhtilâfı Feyziye Mektebi müessisleri ara« sında bir ihtilâf çıktığını, bu yüzdea aralarında mahkemeye intikal eden bazı hâdiseler geçtiğini dün yaze mıştık. Bu bususta yapltığımız tahe kikata göre, hâdisenin mektepli biç- bir alâkası olmadığı meydana çık- mıştır. Bir müddet Kibar zadeler elinde idare edilen Feyziye Lisesi, son zamanlarda İpekçi Kardeşlere intikal etmiş ve yalmız Kibar rzade- lerden Ali Rıza Beyin bu hususta alâkası kalmıştır. Fakat bazı şahsi ihtilâflar yüzüne den Kibar zade Ali Rıza Bey aleybine İpekçi Kardeşler mahkemeye müra- çaat elmişlerdir. Dün bu mesele hakkında İpekçi Kardeşlerden biri bir muharririmize şunları söyler : — Bu hâdiseyi gazete sütunlarında hâdisenin ehem- miyeti yüzündendir. İki şahıs ara- sında geçen bu ihtilâfın mekteple hiçbir alâkası yoktur. - Feyziye Meke tebi bermutat toedrisatma İntizamla devam edecektir. Bu kâdise şahsi bir mesele olduğa için, talebe velilerinin endişe etma» leri doğru değildir. Ali Rıza Beşle aramızdaki ihtilâfı ya kendi kendi- mize veya mahkeme halledecektir, — Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: 5: Komşu — Ya nedir. Ha Bey?.. Hasan Bey — Ya Balıkpazark