28 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

28 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Ş Bu Sayfa Haftada Bir Defa Neşro- lunur Ve Bütün Dünya Matbuatını Size Getirir. —a0 Bu Sayfada Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve İNANILMIYACAK Cava hükümdarının yukar: daki uzun satırdır. Malayada — kadın- lar erkeklerle gö- rüştükleri »naman bir. gözlerini ka- pamıya — mecbur- durlar. ŞEYLER Malakada — pa- ra ağacı, para lar bir araya konuyor. Sonra istendiği — Ya- man — parçala- niyor. çint deki kaymeti 200 bin Türk lirasıdı Tastan şapka, Hindi hükümdarının gapkası tastır. Fakat Üzerine böyle bir mücevberatın. siyahlar Kim başlarsa başlasın, Makaleleri Bulacaksınız. < 4F kazanacak , Gi Tecrübe ediniz. Dört muhtelif memleketin millt kahramanı Jozet Bem (1795-1850) bu adam bir Leh Çîkirgeleri ? Tayyare İle ş »îğ Öldürüyor- l ar / ğ VA Bu gördüğünüz resim, harp manzaralarından birinl değil, tay- yarelerin hayırlı bir; işini tespit ediyor. Kilmanyada tarlalara hücum eden çekirgeleri tayyareden atılan zehirli gazla öldürüyorlar, Pilotlar maske takıyorlar ve sabah yahut akşam Üstü, havanın durgun bir zamanında çekirge bulunan saha Üzerinde uçarak zebirli gaz atıyor ve çekirgeleri öldürüyorlar. -eee Bilir Misiniz Niçin ? Elektrik Nekadar Elektrik Kuvveti Yerden Ağırlık Kaldırabilir Mi? Evet, kaldırır. Demirden bir (Elektromağnet) yapılır. Bu mik- natıs demirleri yerden kaldırır. Büyük demir fabrikalarında ağır demir parçalarını böyle miknatıs- lerle kaldırırlar. Elektroliz Nedir? Elektrik tesiri ile kimyevi bir maddenin bir mayi içinde inhilâ- line derler. Meselâ, hamızlı su üzerine elektrik tesiri getirildi mi, Su müvellidülma ve müvelli- hamuza olarak ikiye ayrılı, , Elektrik Kaplaması Nedir? | Bir madenin üzerine elektrik kuvveti vasıtasile, nikelden veya- hut gümüşten bir kaplama yap- maktır. Endüksiyon Nedir? İki tel halkaları biribirinin ya- nına ve biribirine muvazi konu- kırsa ve birinden geçen tereyan birdenbire kesilirse, o tel cereya- nin bir kısmını kesilmiyen halka- ya verir. Bu hale “İnduction,, derler. Bir Romkof Bobin Nedir? Endüksiyon tarikile voltajı pek yüksek bir akıntı, bir bobine geçirilirse bobine romkof bobini Çabuk Akar? Bir telin üzerinde elektrik akıntısınin gidişi vakitle ölçüle- mez, okadar çabuktur. Mukave- meti çok olan tellerde cereyan biraz akışında gecikir. Bu geci- kiş bir saniyenin pek küçük bir parçası kadar devam etmez. Tek- siz elektrik cereyanı saniyede 186,000 mil süratle yürür. Elektrik Zili Nedir? Elektrik zili bir çan ile o çana vuran bir. tokmaktan ibarettir. Çana elektrik cereyanı gelince, çan tokmağı cezbeder. Tokmak çana vurur. Lâkin tokmağın sa- pında öyle bir tertibat vardır ki, tokmak çana çarpınca, çana ge- len elektrik cereyaninı kesmiş olur. Artık çan tokmağı kendine çekemez. O zaman çanın sapın- daki küçük bir yay tokmağı yine eski yerine geri gönderir. Tok- mak geri gelince, elektrik cere- yanı yine çana çarpar. Tokma- ğın çana çarpışı saniyede yüzler- ce defa tekrar etliği için çan bir kere dan diye öteceğine, tırrrl diye zırlar. İşte buna elektrik Havada Çelikten Tayyare )Istasiyonıı Almanlar, Atlas Okyanusunun tam ortasında büyük bir vapuru tayyare istasiyonu halinde kullan- mıya karar vermişlerdir. Şimdi vapurda ona göre hazırlık yapıyor- lar. Fakat İngilizler bundan daha mühim ve daha garip bir hava istasiyonu tesis ediyorlar. Bu is- tasiyon çeliktendir, havada yapı- lacaktır ve hükümete 50 milyon liraya mal olacaktır. Bunun için Meclisten müsaade istenmektedir. Bu istasyona hergün 500 tayyare inecek ve 4000 yolcu çıkacaktır. Bu muazzam proje Glover isminde bir İngiliz mühendis ta- rafından yapılmıştır. Yapılacak şey şudur: Londra civarında demiryolu üzerinde herbiri 300 metre yük- sekliğinde çelikten 36 bina ya- pılacaktır. Bu binaların üzerinden büyük ve çelikten bir saha geri- lecektir. Bu sahanın etrafına 60 metre genişliğinde bir yol yapı- lacaktır. Tayyareler bu çelik saha üzerine inecek, yolcular yandaki yollardan — asansörler vasıtasile indirilecektir. Binaların herbiri birer büyük otel olacaktır. Seyahatlerine de- vam etmek istiyenler, bu otek- lerde yıtıcıkhî 3200 kişi için İtalyada yapılan askeri manev- ralarda Üç tayyare gökte büyük bir istifham işareti çizmişlerdir. Bu işareti tayyareden bıraktıkları beyaz bulutla vücude getirmiş- Telefonda Konu- şan Sun'i Adam Amerikada White isminde biri telefonda konuşan bir sun'i adam icat etmiştir. Bu adam sizin telefonunuzu alıyor ve yahut size telefon eden bir başkasının söylediklerini zaptediyor.Ayni zamanda sizin bir başkasına telefonla söylemek istediklerinizi, sizin namınıza © bulup söylüyor. Sonra aldığı cevabı da kaydedip size haber veriyor. Bu sun'i adamın işlemesi için değildir. telefon hattına raptedilmesi lâzım İşte aşağıdaki resimde gördüğünüz adam, masa başında telefonla konuşan sun'1 adamdır. Şu Garip Dünya Avustralyada Banyo Ve 20 Mil Uzaktan Gören Göz İngiliz — gazetelerinden Avustralya — yerlileri — tarafından yapılan bir seneidevriye ziyafetine ait şu telgraf haberini kayde- diyor : * Misafirlerin çoğu —motörlerle geldiler. Hepsi de gayet şık giyin- mişlerdi. Aşiret dansları yerine tango, vals ve fokstrot oynadılar, Hatta bir de çarliston müsabakası yaptılar.,, Bu haberi kaydettikten sonra İngiliz gazetesi diyor ki: Bir de bizim, yüzlerini boya- yan, kulaklarını delen, ayak - bi- leklerine bilezik takan kızlarımızı düşünün. Bunu niçin yapıyorlar, erkeği cezp ve fethiçin. Demek ki dünya değişiyor! * Avustralyada Banyo Nizamnamesi Avustralyada banyo mahalle- rinde tatbik edilen nizamname v Deniz gömleği giyenler ya sudan çıkmamıya ve yahut çıkar çıkmaz odalarına çekilmiye mec- burdurlar. Deniz elbisesile kumda oturmak yatmak, oynamak yasak- tır. Deniz gömleklerinin fistanlı olması şarttır. , Bir de bizim deniz hamamlarını — düşühünüz, ne buyurulur! * 20 mil Uzaktan Gören göz Fransız sabillerinin sahillerinden İngiliz resmini — çıkarmışlar ve bu resmi gazetelerde neşret- mişlerdir. Bu resim bir gazete boyundadır. ve her iki sahili de mükemmel sürette göstermekte- dir. Bu resmi hususi bir fotoğraf makinesile çıkarmışlardır. 20 mil uzaktan gören bir göz, herhalde can sıkıcı bir şey olsa