8 Ekim 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

8 Ekim 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Tramvayda Mev- kilerin Tevhidi Birinci ve Ikinci mevki İramvay- Yarın ortadan kaldırılmak yalnız bir sınıf tramvay İşletilmesi et rafında bir teşebbüs var. Bu hu- susta halkımız diyor ki: Jak Mordehay ( Ebüssuut caddesi ©) — Birine ve ikinci arabaların kal- dırılarak yerlerine bir sinif araba konulması iyidir. Bu suretle, araba larda izdiham olmasinin nisbeten önüne geçilmiş olur. Nedir o efendim ikinci arabaların hâl: O Yanlarında salkım, salkım insan, İçerisi tıklım, tiklım dolu nefes alınmıyor. * Zahari Et. ( Ebüssuut caddesi 19) — Alâ, Alâl, Ancak, acaba terife Basil olacak. Her iki araba ücretle- rinin vasatisi alınacaksa bizim gibi fakir fukaranın bu aleyhine olur. Bu münasebetle Belediyede şu temen- hide bulunuyorum: Tarife çok mu- tedil olmalıdır. * Salâhaddin B. ( Unkapanı, Atlama taşı 18) — Birader, ben halkçıyım, halkçı olduğum için arabaların birinci, ikinci diye âynlmasının aleybindeyim. Bu teşebbüs bence çok iyidir. Memnun oluyorum. Tarifenin biraz indirilmesi de temin edilirse bu tramvav işi halkın lehine halledilmiş olur. * Osman B. (Ayasofya, kimsesiz ço cuk yurdunda — Bu şekilde rahat, fakat para- sı? Paradan haber vermeli Fiat, yani tarife düşkün olmalı. Meseli Yeni arabalarda birinci, İkinci sma takalar 4,20 olmalıdır. Aksi takdirde bu vaziyet bizim aleyhimize olur. Çünkü biz esnafır, ikinciye biniyoruz. * Zeki EY (Sultannlimet, şa yokuşu 25) — Pekâlâ olur. Arabaların had- dinden farla dolmanna bu tedbir mâni olur. Ecnebi Mektepler Bu Sene Talebe Adedi Çok Noksandır Şehrimirdeki ecnebi mekteplerde bu sene talebe adedi diğer sene- lere nisbetle hayli eksiktir. Bu- güne kadar çok rağbet gösterilen maruf ecnebi bseleriade bu vazi- yet daha bariz bir şekilde göze çarpmaktadır. Amerikan Erkek ve Kıs kölejlerinde bu eksiklik, geçen seneye nazaran vasıf dere- cededir. Buna mukabil resmi mektep- lerde şayanı dikkat bir talebe fazlalığı vardır. Birçok liselerde yeni şübeler açmak zarureti hasıl olmuştur. © Ahşap İnşaat Ahşap yapı yaptırmak hemen bütüm vilâyetlerde Dahiliye Vekâleti tarafından memedilmiştir. Mehmetpa- | — Son Postanın Resimli Hikâyesi: Per a 1 — Avrupada dolaşmadık yer bırakmadı... Bir Adam Kayboldu Evinden Ayrıldığı Gün Üzerinde Mühim Miktarda Para Bulunuyordu rengiz bir tagayyüp hâdisesi tespit edilmiştir. Yap- tığırız tahkikata göre, Beyoğlunda Saksı so! da 22 No.hı evde oturan Gümüşhaneli Mithat oğlu Mehmet EF. isminde birisi on beş gündenberi orta- dan kaybolmuş bulunmaktadır. Mehmet Efendinin, ayni evde oturan Halit Ef. isminde bir de kardeşi vardır. Mehmet Ef, on beş gün evvel bir gün evden çıkmış, bir daha gözükmemiştir. Otuz yaşında kadar olan bu zat, gitmesi muh- Şehrimizde son zamanlarda çok garip ve esra- | Kaçakçılık Yüzden Fazla Hâdise Meydana Çıkarıldı Yaptığımız o tahkikata göre İstanbul O Mıntakasında O kaçak- çılık © mücadelesi ehemmiyetle devam (etmektedir. - Takibat- ta gösterilen şiddet neticesi olarak (kaçakçılar yıldırılmıştır. Son zamanlarda birkaç mühim bâdisenin meydana çıkarılması, mücadelede gösterilen şiddetin faydalarını tebarüz ettirmektedir. Kaçakçılıkla Mücadele kanununun tatbik mevkiine girmiş oldağu 12 kânunusaniden bugüne kadar İstanbul Mıntakasında tahminen yüzden fazla kaçakçılık vwaku bulmuş, bunların hepisi meydana çıkarılmış ve failleri de yakalanarak İhtisas Mahkemele- rine verilmişlerdir. Kaçakçılık o hüâdiselerinin ziyade ipekli kumaşlar, ispirto, | cigara kâğıdı fzerinde yapıldığı anlaşılmaktadır. İpekli kumaşlar adalardan ve İskenderiyeden gel- mektedir. Bu meyanda bir miktar da kokain ve edilmiştir. Etnografya Müzesinde Ankara Etaografya Müzesi Müdürü OOsman Ferit OBeyin müzeye bazı tarihi şeyler tedarik | etmek üzere İstanbula geldiğini yazmıştık. Osman Ferit Bey dün ve evvelisi gün seddedilen tür- belere giderek buralarda Etnog- rafya Müzesine alınması İâzmye- len bazı tarihi şeyleri tesbit et- miştir. Topkapı (o haricindeki Mevlevihaneden yekpare bir ağaç- tan çok sam'atkârane yapılmış bir kürsü ile bazı sikkeler ve levhalar alımacaktır. hâdisesi | eroin müsadere Vapurcular Aralarında Görüşüyorlar Posta o vapurculuğu Devlet İnhisarma almdıktan sonra busu- si vapurculara, eilerinde bulunan vapurları devlete satıp satınaya- cakları hakkında hükümete birer beyamame vermek üzere bir mühlet bırakılmış, Bu mühlet yakında bitem bulacaktır. Fakat vapurcular #enüz harekete geç- miş değillerdir. Haber aldığımıza göre, va parcular, vaziyetlerinin ve bare- ket tarzlarının tamamen tayini için aralarında müzakereye bay- İamışlardır. Bu müzakere netice- sinde verilecek karar mucibince hareket edilecektir. Bu kararm, galip bir ihtimale göre, kanunun değiçwcsi temennisinde bulun mak hükümete (o mür İ caat etmek oşeklinde olacağı söylenmektedir. Bununla beraber | kanunun tadiline ibtimal verilme mektedir. üzere Kendimizi Zengin Edebiliriz! . Yergilerin aetinasile, yerli mahsullerimi.i yememiz srusın- da no ünsebet var? Varya ilem sesi? Üzüm, ie'r; indik gibi o yeri > ubeeuilerimizi atamayan veya yek puhasına satan küylü, derlete “dan borermi Süre , tabiidir ki vergler artar. Üyle ise: ğ vatandaşı Ve rin artma masıni İstiyorsan Üzüm, ieir, fındık ve diğer mabsullerimizi ye, küylü niln selma vüşteri vi Milü İkesat ve Tasarı! Cemiyeti temel bulunan bütün yerlerde aranmış, fakat bir türlü bulunamamıştır. Mebmet Efendinin üzerinde mühim para bulunduğu anlaşılmaktadır. Bu vaziyet karşısında adamcağızın bir cinayete kurban gitmiş Olması şeldinde korkunç bir endişe uyanmıştır. Mehmet Ef. otuz yaşını geçkin ve uzunca boyludur. Diğer taraftan herhangi bir kaza vukuunun da böyle bir tağayyübe sebep olmuş bulunması ihti- malinden de bahsedilmektedir. Yeni Pullar Eski Harflerle Basılan Pul- lar Tedavülden Kaldırılıyor Maliye Vekâleti eski harflerle Biralığa kadar (15) çeşit pul bas- mış ve depo etmiştir. Bütün vili- yetlerin senelik pul ihtiyaçları sorulmuş ve cevapları alınmıştır. Yeni pullar yakında tevzi edilecek ve Ün edilecek muayyen bir günde bütün eski pullar tedavül den kaldırılacaktır. Yeniden gelecek sene için Posta ve Telgraf Umum Müdür- lâğü matbaaya (60) milyon lira- hk posta pulu sipariş etmiştir. Gibalide Bir Vak'a Cibalide oturan açşı Rıza balık- bone kolcularından < Hızını bıçakla ağır surette yarslamıştır, Bir Tabanca Kazası Cibali bekçilerinden Mustafa Ağa dün akşam tabancasina kurşun ko- yarken tabanca ateş almış ve bekçi karnından ağır suretle yaralanmıştır. Maarif Vekili Darüğfünunda Vekâletinr müracaat etmişlerdir. - Günün Tarihi | | Tütün Fabrikala* rında Faaliyet “* Teşrinievvel 8 2 | 4) Son bir sene zarfında Tütün İnhi sarımn Cibali fabrikasında 2716 kil hususi, 739,335 Kilo piyasa tütün 54BA93 kilo husesi, 3277031 piyasa sigaram işlenmiştir. İzmir fabrikasında 335,068 kil piya Vütünü, #31İ5 kilo huso 428,150 kilo piyasa sigara işle! miştir. Samsun fabrikasında 525,357 ki piyasa tütünü, 8401 kile hassiii 704,113 to piyasa sigarası işlenmiş Adana fabrikasında 250,720 piyam ttünü, 324,756 kilo pi #iyaram, Diyarbekir (£ fabrikasın! 71,783 kilo piyasa tütünü, Bitlis 1 yesinde ©8192 kilo piyasa tütün Malatya atölyesinde 107,254 Ydlo Pİ yasa Yötünü, Urfn atölyesinde 167,6 kilo piyasa tütünü işlenmiştir. sel diye ayrılan kısım sipahi o8 Tiring klüp, Yeka, o Salon siyel, Selüm, Ankara, Yenice, Boğa çi, Bey, Türkocağı, Hanım, Meb'uif Ahali, Serkıldoryan sigara tütünleri dir. Bu hesaba göre bir senede mel leketimizde 475,571 kilo tütün sigara istihlâk edilmiş demektir. Yunanistanda Tütün Rekoltâ i Bu sene Yunanistanda tütün Ghsal rekoltesi 21,639,590 kilo, kiyede de 21000000 kilo tahrif edilmektedir. Geçen sene Yunarisiifl 32,308,986 kilo, Türkiyede 50,700 kile tütüm istihsal etmişti. İranda İnhisar İrm Hükümeti. tötün *ica İnhisar altına almış ve Parlament kabul ettiği kanunun tatbikine bif” lamimagiar. F Bir Çete Tenkil Edildi Urfada Harran ovasında şak ğ Tele Şandarmalarımz arasınd şiddetli bir müsademe olmu neticede o şakilerden onbir W ölmüş, 20 kişi yarslanmış, 20 şi de yakalanmıştır. 20 at, 20 © fenk ve birçok (eşya müsadef? edilmiştir. İ İstanbulda Rakı İstihsai Son bir sene zarfında hosust fiği rikalar tarafından İstanbulda 2,472 köle, İzmirde 606,389 kile, Aydını 241248 kilo, Ankarada 127,081 kil Samsunda 128,055 kilo, Eskişebil 127,123 kile, Tekirdağında 134İ' kilo,Balıkesirde 148,155 kilo rakı i edilmiştir. i Müskirat İnhissrman kendi fab kalarında ve İnhisar İdaresi hesabi. işliyen fabrikalarda yapılan rakil! wi bir sene zarfında imal edilen Fr” 5,736,252 kilo tutmaktadır. Bu sene temmuz aya içinde İuhite 16,052 kilo sama, 242,159 kilo 102,543 kilö rakı, 888 kilo kont” huwui fabrikalar da 421,228 kite 12.129 kilo konyak imal ve istih” etmişlerdir. Bu seneki istihsal ve isti senenin çok tevkif” miktarı geçen — 8 dedir. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: ne Parisi kaldı, ne Cenevresi, ne de Lozanı... | 2 — Sürtük mirasyediler. gibi cim karamda bir nokla... 3 — Döndüğü zaman yine 4 — Sıfıra sıfır, elde var hiç... . 5 —: Hasan Bey — Als komşu... Sen Tahdidi Testi konferanslarından bahsediyo